Lander

Hvordan foregår en borgerlig vielse?

8 posts in this topic

Manden og jeg skal jo vies borgerligt på Tyrstrup kro, hvor vi også skal holde festen.

Men hvordan foregår det?

Hvor lang tid tager det?

Håber der er nogle der kan hjælpe.... :help:

1

Annonce ♥

Hvis det er ligesom på rådhuset, så snakker borgmesteren (eller hvem det nu lige er er der skal vie jer) om historie og måske om byens fremgang, så kommer selve vielsen som egentlig kun tager ca 5-10 minutter.. De spørger om i vil ha hinanden, i siger ja og færdig...

Den vi var til tog ca 30-40 min, og det meste af tiden var det borgmesteren der talte om byens segl, historie og fremtid

0

Hvis I har fået en til at vie jer på Tystrup Kro (rigtig godt sted). Så er der stor sandsynlighed for at vedkommende gør lidt ekstra ud af det og tilfører det lidt personlighed. De fleste ville så nok blive rasende hvis en borgmester o.l. benyttede lejligheden til at tale mere om byen end brudeparret og det er heller ikke det jeg har oplevet til de udendørs vielser jeg har været ude til. Mit bud er max. 15-20 minutter.

0

Annonce ♥

Jeg har godt nok aldrig været med til at der bliver talt om byen/kommunens historie osv., hverken på rådhuset eller til borgerlig vielse andre steder... Men det er helt sikkert individuelt for de forskellige byrådsmedlemmer - jeg ville bare skrive til den, der skal vie jer og spørge vedkommende ad.

0

Jeg blev viet i Kongens Have i København af den daværende sundhedsborgmester. Min mand og jeg var inde hos ham og snakke inden vielsen, vi regnede med at der var sat 15 minutter af til os, men vi blev der i 2 timer. Han var så flink og spurgte ind til hvordan vi mødtes og om der var nogle sjove historier om os. Det blev til ca. 25 minutters ceremoni - hvilket omfattede en meget personlig og sød tale til os samt selve vielsesritualet.

Selve vielsen foregik på en restaurant i Kongens Have. Restauranten har en stor buet terasse i selve haven, og der var stillet stole op i buede rækker. Og en rød løber var lagt ud og så var der et bord med hvid dug og blomster for enden, hvor borgmesteren stod. Martin ventede oppe ved bordet sammen med borgmesteren mens jeg og min far kom ud gennem terasse dørene fra restauranten og gik turen op af løberen.

Bagefter holdt vi festen på restauranten, så det lyder lidt som om, at I skal have samme "koncept" som os. Held og lykke.

:)

0

Jeg blev viet i Kongens Have i København af den daværende sundhedsborgmester. Min mand og jeg var inde hos ham og snakke inden vielsen, vi regnede med at der var sat 15 minutter af til os, men vi blev der i 2 timer. Han var så flink og spurgte ind til hvordan vi mødtes og om der var nogle sjove historier om os. Det blev til ca. 25 minutters ceremoni - hvilket omfattede en meget personlig og sød tale til os samt selve vielsesritualet.

Selve vielsen foregik på en restaurant i Kongens Have. Restauranten har en stor buet terasse i selve haven, og der var stillet stole op i buede rækker. Og en rød løber var lagt ud og så var der et bord med hvid dug og blomster for enden, hvor borgmesteren stod. Martin ventede oppe ved bordet sammen med borgmesteren mens jeg og min far kom ud gennem terasse dørene fra restauranten og gik turen op af løberen.

Bagefter holdt vi festen på restauranten, så det lyder lidt som om, at I skal have samme "koncept" som os. Held og lykke.

:)

Ej hvor fedt.

Jeg har lige fået mail tilbage fra hende vi har spurgt, om hun vil vie os. Og hun vil gerne mødes med os, så hun kan få noget info til hendes tale...

0

Annonce ♥