Du og Jeg

Øv øv og mere ØV over brudekjolevalget

45 indlæg i dette emne

Jeg har brug for at komme ud med noget gylle.

I sommers så jeg en annonce med et stort outlet/udsalg, og da jeg jeg ny på dette område, regnede jeg med at det var once-in-a-life-time billigt. Jeg tog derhen med min mor, og efter at have prøvet 20 kjoler, valgte jeg en som var flot til mig.

Her begik jeg så fejl nummer 1 - for man kan jo ikke tænke klart efter så mange kjoler, og den var slet ikke hvad jeg drømte om.

Jeg snakkede med butikken i efteråret, og fik lov at komme tilbage og bytte den. Lykkelig var jeg da jeg tog af sted igen, og efter at have prøvet ca 20 mere, valgte jeg en kjole som kom tættest på den stil jeg drømte om. Allerede et par dage efter meldte tvivlen sig, og jeg har sidenhen prøvet den nogle gange, uden at være tilfreds. Kjolen er bygget til en str 36/38, og den har en skæring i taljen, som IKKE fremhæver min str. 40 krop. Kjolen er super fin, men den gør intet godt for min krop.

Jeg har vist kjolen for manden, og han er enig i, at den slet ikke er pæn til mig. I søndags var jeg så til familie fødselsdag, og mine svigerinde spurgte om bryllup, hvorefter jeg brød helt sammen. Jeg synes det er frustrerende at jeg skal giftes om 3 måneder, og ikke har en kjole. Jeg er måske besværlig, og det er min egen fejl at jeg vælger en kjole der slet ikke passer til min krop. Men gud, hvor er det bare hårdt, at vide at man ikke får sin drømmekjole på den specielle dag, fordi man har taget nogle forkerte valg. Jeg blev desværre forblændet af kjolerne ved første prøvning, og lige siden har jeg fortrudt mit valg. Butikken har nogle rigtig fine kjoler, og personalet er super sødt - men de har desværre ikke min drømmekjole.

Men hvad pokker gør jeg nu? Jeg har ikke numsen fuld af kontanter, og det er sku hårdt at vide at jeg ikke bliver smuk på min bryllupsdag. Brugtmarkedet bugner af kjolen, så chancen for at få en god pris for den jeg har nu, er nærmest lig nul. Desuden betalte min mor for kjolen, og jeg har rigtig dårlig samvittighed over at hendes penge går til spilde. Hun er nemlig heller ikke rig.

Jeg ved virkelig ikke hva fan jeg skal gøre. Enten skal jeg have dårlig samvittighed samt ruinere mig selv og købe en ny - eller også skal jeg gifte mig i kjole, som jeg ikke føler mig godt tilpas i, og som er for lille.. Jeg har virkelig brug for et godt råd, for jeg skal af med denne her kjole hurtigst muligt. Det gør mig ked af det at have den, og jeg bliver nød til at starte på en frisk. :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære dig. Det lyder ikke som en rar situation at stå i. Jeg håber du finder en god løsning

Er der nogen mulighed for at du kunne tale med butikken igen, eller er kjolen blevet ændret så meget, at den ikke kan byttes?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er helt fastlagt på, at du ikke vil have kjolen på, men måske er det, (nu må du ikke misforstå mig) den naturlige tvivl omkring kjolen, der har meldt sig. For en måned siden, var jeg selv helt i tvivl om min kjole. Jeg syntes slet ikke den passede mig og jeg var meget ked af, at den ikke havde flere blonder.

Men så viste jeg den her på forummet, og jeg fik så mange søde og ærlige kommentarer fra de andre brude. (igen misforstå mig ikke) men måske er du bare kommet i den naturlige tvivl igen. Du skriver jo at du var lykkelig efter dit andet kjolevalg. Du kan evt prøve at vise os et billede, så skal vi nok være ærlige :)

Hvis du er helt fastlagt på, at det ikke skal være den, så kunne du måske købe en anden kjole. F.eks. har Lilly, brudekjoler på tilbud helt ned til 1000 kr. Jeg kan godt forstå at du ikke vil skuffe din mor, men måske vil hun forstå det, hvis du fortæller, hvor ked af det det gør dig.

Prøv alligevel at sætte din kjole til salg over den blå avis, hvis du vælger en anden kjole. Lige nu er der selvfølgelig mange kjoler på nettet, men vi er jo gået ind i sæsonen for bryllupper, så måske er der alligevel en god chance for, at du hurtigt får din kjole solgt.

Det var bare lige et par forskellige bud. Som sagt. prøv at uploade et billede, hvis du har lyst, så skal vi nok være søde og ærlige. For måske er det bare den naturlige tvivl der har meldt sig igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øv øv.. og jeg kan godt forstå dig, for når man står i en masse kjoler bliver man nemt overvældet og kan miste helt overblikket over det man egentlig ville.

Har du noget budget tilbage til en ny kjole? for så ville jeg lede efter en ny,og lige tage den med ro i forhold til den anden, for det er vigtigt at du føler dig tilpas på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til en skrædder og hører om de evt kunne hjælpe med nogle ideer om hvad der kunne gøres. Eller måske der hvor du har købt den :-)

Måske kan der gøres noget.

Håber for dig at det lykkes!!

Carina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er ked af at høre at du står i denne situation.
Jeg kan fortælle at du bestemt ikke er den eneste. Har haft det nøjagtig på samme måde. Det tog mig virkelig lang tid at fortælle min mor at jeg slet ikke kunne se mig selv gift i kjolen, som jeg havde valgt og som hun havde betalt. Stik modsat min forventning fik jeg den sødeste besked tilbage, at det kunne hun bestemt godt forstå, og jeg bare skulle gøre som jeg fandt bedst. Skrev en besked til hende, da jeg simpelthen ikke orkede at få et skuffet svar. Hun skrev dog også først tilbage dagen efter, tror lige hun skulle sunde sig lidt.
Så hér står jeg under 2 måneder til bryllup, uden kjole. Ingen brudekjoler på Island, så skal ta turen til Dk igen.
Men ved du hvad, om 10 år vil vi ryste på hovedet af os selv og grine af det, selvom det er til at tude over lige nu.
Så mit råd: fortæl din mor om dét, du vil få det SÅ meget bedre efter det, og så print billede ud af din drømmekjole, så butikken kan se det. Eller find din drømmekjole brugt. Har virkelig selv overvejet at finde min brugt, synes det er SÅ mange penge at bruge på en ny.
Held og lykke med det hele. Og du får lige et :bearhug: Det skal nok gå det hele!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvilken stil er du til? Min er til rens nu, efter vores bryllup sidste lørdag.. Jeg har givet 500 for den - dog har den været til skrædder for 1100, og nu til rens for 650. Stadig en billig kjole. Jeg elsker den, og vil (vist nok) ikke af med den.. Men du må gerne låne den, hvis du vil.. Den mangler et par knapper, men det burde være til at finde nogen magen til.. Jeg har 2 liggende. Den havde en hård aften :D

Den var oprindelig en str 42, men er syet en str ind, og er jo syet lige efter min figur.. Men du får lige et billede, så kan du selv vurdere, om vi ligner hinanden figur-mæssigt. Jeg er 170 høj, og havde 8,5 cm hæl på, og kjolen ku godt have tålt, at være lidt kortere (men skrædderen mente det var fint sådan)

331gg1s.jpg

Og et fra siden - her er den hægtet op.. Men hægten faldt af, da min veninde trådte på kjolen, men det er nok nemt nok, at sy en ny knap i.

35lvk2u.jpg

Sig til hvis du er interesseret, eller vil se flere billeder..

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt fastlagt på at det ikke skal være den. Min tvivl det sidste halve år har ødelagt al glæden ved den. Jeg fik af vide at den var god til mig pga min timeglas figur, men når den figur fremhæves føler jeg mig fed og ikke godt tilpas. :(

Jeg har godt overvejet at kontakte butikken, men når det er et halvt år siden den blev købt plus at jeg ikke har bonen, så nytter det jo ikke noget. Synes også det er lidt flovt at skulle komme tilbage for 3. gang..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, hvor er det bare sødt af dig permut.. Alle målene passer fint på mig, men jeg er mere til a-line og langt slæb.

Den er super fint, den mangler bare lidt puff til mig :)

Men tusind tak for tilbudet. Bliver helt rørt over det :)

(er online fra telefon, men ellers havde jeg indsat en masse i-love-you smilyer)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig.

Jeg bliver rørt af det, du skriver, for jeg kender følelsen af ikke at ville skuffe min mor, veninderne, familien osv i alle deres ønsker til mit kommende bryllup og bare sætte et smil på selvom det måske ikke lige var det jeg ønskede. Er der noget jeg har lært af alt det her bryllupsplanlægning, så er det at være bedre til at lytte til mig selv og lade være med at gå så højt op i andres meninger. Man kan virkelig hurtigt komme til at glemme sine egne ønsker fordi man har travlt med at opfylde alle andres ønsker til dagen. Så jeg synes det er super vigtigt for din egen skyld at du finder dig en kjole, som du føler dig smuk i. Det er din bryllupsdag, og der skal du ikke have en forkert kjole på for at ungå at virke pinlig i butikken eller gøre din mor ked af det. Din mor vil forstå det, og pyt med hvad ekspedienten i butikken tænker. Så ret ryggen, fortæl din mor hvordan du har det uden for megen drama, få returneret kjolen og find en anden kjole på trendsales, den blå avis eller på outlet i brudebutikker...du bliver glad for det bagefter:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også en kjole til salg, dog i en lidt anden prisklasse... men vi kan jo tale om det, hvis du er interesseret.

Jeg er 180 høj og havde flade sko på.

http://www.dba.dk/brudekjole-white-one-str/id-91513075/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ville jeg skynde mig afsted og se, om du kan gøre et mega kup et andet sted.

Jeg ved, at fx House of Brides i Tåstrup lige nu har udsalg, måske du kan finde kjolen der til en fornuftig pris?

Sidder der stadig prismærke på din kjole? For hvis du skal sælge den, så er det jo en ny kjole og ikke en brugt hvilket vil gøre, at du burde kunne få mere for den ved salg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare æv :(
Er der ikke nogle lagersalg inden brylluppet du muligvis kunne KJOLEN til ..?
Ellers er der jo også DBA og gul og gratis, synes virkelig der er nogle flotte kjoler der inde! :) Kiggede selv efter brugt inden jeg købte min egen kjole ..

Hvor mange penge har du evt. til en ny kjole?

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes du skal prøve, at overvinde dig selv og gå ind i forretningen igen. Er helt sikker på at de har haft kunder der er mere udfordrende end dig. Man må formode de ønsker glade og tilfredse brude :)

Hvis du er meget sikker på hvad du vil have, kan jeg klart anbefale en engelsk brudekjoleforretning, der sælger deres rest-kjoler på ebay. Det er precious collections by the outlet, prøv at google det. Har selv købt min kjole der. Oprindelig pris ca 14000 kr og jeg fik den til 1840 kr incl fragt. Jeg mailede med en rigtig sød kvinde fra forretningen og deres beskrivelse af kjolen, mål, stof, evt defekt og mål var meget præcise. Fik den en uge efter bestillingen og er mere end tilfreds.

Håber virkelig det på en eller anden måde lykkes for dig, at føle dig godt tilpas, som den smukkeste brud på din bryllupsdag, i drømmekjolen :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville - i din situation - heller ikke tøve med at tage kontakt til forretningen igen. Måske kan du få lov at bytte den til en anden kjole? De kan jo have fået nye hjem, siden du var der sidst! Det er da totalt ligemeget, hvad de tænker! Og i øvrigt finder jeg, at de bør tænke, at en glad og tilfreds brud/kunde, er det vigtigste (og bedste reklame).

Ellers tænker jeg også en brugt kjole måske? Eller en tur til skrædderen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle jeres gode ideer :-)

Der er en brudebutik der har set mit indlæg, og de vil meget gerne lave en byttehandel med mig. Det er cinderella festkjoler i jylland, så dem får jeg lavet en aftale med, og så tager jeg en tur derover. Det er helt vildt med sådanne et tilbud, og på hjemmesiden kan jeg se at de har mange kjoler i min stil.

Har virkelig en god mavefornæmmelse, og ejeren (der skrev til mig), er simpelthen så sød og forstående...

Regner med at tage et par svigerinder med, og så laver vi en "say yes to the dress" tur derover. Kunne se at man også kan få festkjoler til billig penge, så det kan jo være at vi alle går derfra med nye kjoler :D

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer