YoungOnTheOutside

Ny, ung og med en masse spørgsmål!

22 posts in this topic

Hej, jeg er helt ny i det her, mange vil nok sige at mig og min forlovede er for unge, men vi føler at det er rigtigt for os.

Vi har nok ikke penge til det lige nu og her, men man kan jo altid starte tidligt ud.

Vi vil godt have et lille bryllup kun med det nærmeste familie og venner.

Jeg har selvfølgelig allerede en masse drømme og fantasier om hvor fantastisk det skal blive, ja det har vi begge.

Tingene er måske bare LIDT mere indviklede for os end for mange andre, sagen er nemlig, for det første er vi begge 19 år, hår været kærester i to år (nogle ville nok mene det er for kort tid), og vi er to piger.

Håber ikke jeg støder nogen.

Har forresten noget jeg har tænkt over, i Amerika og andre steder får "The bridesmaids" ens kjoler på brudeparrets regning, fungere det også sådan herhjemme? Som i kamn høre er jeg meget forvirret og nysgerrig.

Det blev til en lang smører som ingen sikket gider at læse, anyways tak :D

0

Annonce ♥

Hej :) tillykke med forlovelsen :) og med hensyn til jeres alder, så er det kun jer selv der kan mærke om i er gamle nok til at binde jer på denne måde, og ved at der er andre brude herinde på 19 år :)

Med hensyn til om i har været sammen "længe nok" til at blive gift, så kan jeg fortælle, at min kæreste og jeg også "kun" har et par år bag os... :)

Når det kommer til brudepigekjoler, så skal alle mine (6 stk) brudepiger have samme farve kjole på, men de har heldigvis gået med til selv at betale, ellers havde vi nok droppet det :)

Til sidst: VELKOMMEN :D - det er forfærdelig vanedannende at være herinde ;)

0

Velkommen til :cheerleader3:

Kærlighed har jo ingen alder, hvis man føler det er det rigtige, så skal man jo bare springe ud i det :a1221:

Jeg er selv kun 21, så jeg syntes ikke det er spor ungt, det handler jo bare om at vise kærligheden

til ens partner :7himmel:

Og nu kommer bestemt ikke til at støde nogen med at du er lesbisk, for der har været nogen herinde

før dig også, og de er med på lige fod som alle de andre her :) Og så er der faktisk også nogle som

er bøsser på denne side, så denne side er faktisk for alle :biggrin:

0

Tillykke med forlovelsen :)

For at svare på dit spørgsmål, mine brudepiger var parate til at betale alt selv, men jeg valgte at sige at jeg lagde 750 for hver af dem, alt derudover betalte de så selv. Dette fordi deres kjole jo primært skal bruges til vores bryllup og fordi de kommer til at påtage sig en del arbejde i forbindelse dermed. De fik helt selv lov til at vælge kjole, mine eneste krav var at de var lige lange og i mørke farver. så har de også mulighed for at bruge kjolen efter brylluppet.

0

Annonce ♥

Hejsa og stort tillykke :)

I støder bestemt ikke nogen. Forummet er jo for alle.

Mine brudepiger betalte også selv for deres kjoler. De er ikke helt magen til hinanden i farven, men snittet er stort set det samme. Det eneste ønske jeg havde til dem var, at de ikke valgte hvide eller sorte kjoler.

De var så smarte at købe deres kjoler på udsalg, så de gav ikke mere end 500-700 kr. for dem per styk.

0

Velkommen til.

Ang din alder, så er det forskelligt hvornår man er klar. Jeg var ikke selv klar som 19 årig men havde heller ikke fundet manden jeg skulle blive gammel med...

At i kun har været sammen i 2 år...Gid det var mig :wink: Vi har været kærester i 9!!!! år og jeg har været gifteklar i maaaaange år :c166:

0

Velkommen og stort tillykke med forlovelsen! :cheerleader3:

Herinde er der plads til alle - uanset omstændighederne. Det kan da godt være I er lidt unge, men der går jo også tid før I har sparet op til brylluppet og I skal bruge tid på at planlægge, og så er I jo lidt ældre allerede dér. :wink: Til sammenligning har jeg nu været sammen med min h2b i snart 7 år - så jeg mødte ham da jeg var 18 år. Og der gik virkelig heller ikke lang tid før jeg vidste, at vi da helt sikkert skulle giftes på et tidspunkt. Min h2b ventede med at spøørge mig nolge år, fordi mine forældre gerne så jeg var lidt ældre, og da han så friede gik der jo så noget tid før vi havde penge nok til at kunne holde det bryllup vi gerne ville have. Så min pointe er egentlig bare at, hvis I ved det er rigtigt, så vær ligeglade med hvad evt. andre siger..

Og bare rolig - vi er her for at hjælpe, så vi læser gerne lange indlæg. :wink:

Omkring brudepigekjoler, så skal jeg kun have én og hun må selv vælge, hvad hun vil have på. Men hvis jeg havde flere og gerne ville have de skulle have det samme på, ville jeg nok betale deres kjoler (for hvis jeg vil bestemme, synes jeg også man må betale - i hvert fald størstedelen af kjolen). Hvis de skulle betale selv ville jeg være meget bevidst om de nu alle kunne lide kjolen og ikke følte, at de bruger deres penge på noget som de ellers aldrig ville vælge. Ellers kunne man sætte betingelser på samme måde som Pernille Pjuske gjorde det.

Se... du er ikke den eneste der kan skrive et længere indlæg... :wink:

0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen :) som tidligere nævnt - alder betyder ingenting :) det er menneskene bag beslutningen der gør det :)

At I har været kærester i 2 år, er piger og 19 år, synes jeg ikke er noget problem :) Nogle mennesker er modne nok til ægteskab som 19 årige, andre er det først som 35 årige :) sådan er verden jo heldigvis skruet sammen :) To år kan sagtens være lang tid - jeg er nogle gange endda stødt på par, der besluttede at gifte sig efter under 6 måneder - uden af den grund at gå fra hinanden i årene efter :) Og homoseksuel eller heteroseksuel - so what?? det handler da bare om kærlighed :)

btw - vi havde også kun været sammen to år, da vi købte hus, og besluttede at vi ville giftes :)

ang. brudepiger og kjoler, så tror jeg det er meget individuelt. Nogle er til the all american way med 12 brudepiger og ligeledes 12 mænd - i ens tøj betalt af parret - til at lave parade (kunne ikke finde et andet ord for det, men det er altså pænt ment :) )

Andre er til det traditionelle danske bryllup (som jo ikke er helt traditionelt fortalte præsten idag - for det med at kysse og udveksle ringe er åbenbart også amerikansk :) )

I skal nok få en dejlig dag, uanset hvilke ønsker i har :)

0

tillykke med forlovelsen...

Vil tilslutte mig de andre og sige, alder har ingen betydning... :) og hvor længe i har været sammen, det gør jo heller ikke så meget, for så længe man føler man er klar, så er det det vigtigste... Min kæreste han friede til mig da vi havde været sammen i 6 måneder, og jeg var slet ikke i tvivl om at sige ja...

håber du falder til herinde... :biggrin:

0

Annonce ♥

Hej

Vil lige give mit besyv med ang. "kæreste-tid".

Vi mødte hinanden d. 3/12-11 og blev kærester fra dag 1 :loveshower:

H2B solgte sit hus 1/3-12, jeg solgte mit 15/5-12. Vi flyttede hver i sær hjem til vores forældre og overtog vores fælles hus 1/7-12.

Juleaften 2012 friede han...og vi skal giftes 14/9-13!

Så vi har ikke ligget på den lade side!!!

H2B er pt. 40 år og har to drenge på 9 og 11 år, som vi har hver anden uge. Jeg er pt. 45 år og har en søn på 20 år.

Så at I har været kærester i 2 år er jo længe i min verden....griner. Noget andet er så jeres alder, men hvis det føles rigtigt, så go for it!

1

Stort tillykke med forlovelsen :)

I forhold til jeres alle og i er piger kan jeg kun sige som så mange andre.. Kønnet er ligemeget det er kærligheden til den person man elsker som er vigtigst..

Og jeres aldre, hvis i føler det er det rigtige så er der ikke noget forkert i det heller.. synes kun selv personligt at det er mega fedt at der er nogen af samme køn som finder sammen :loveshower:

0

Annonce ♥

Først - tillykke med forlovelse! :)

Som de andre også har nævnt, så ved man bare hvornår det føles helt rigtig - og så hvorfor ikke springe ud i det!

Vi er selv to mænd, og skal giftes næste sommer - og vi har også kun været kærester i lidt over 2 år. Og det er helt klart det rigtige for os. En kærlighedserklæring til hinanden, og et løfte om at tilbringe resten af vores liv sammen... Ja det er sgu dejligt! :)

Ang. brudepiger - så tror jeg det er lidt forskelligt. Vi var til bryllup hos et vennepar sidste år, og der havde brudepigerne/veninderne, bare aftalt at skulle have noget med blåt på. Så de troppede op i forskellige kjoler, med forskellige nuancer blå. Det kan gøres på så mange forskellige måder - om de så har ens kjoler på, er i ens farve eller hvad det nu ender ud i, så handler det i bund og grund om JER. :)

Vores problem er så; skal vi begge have en forlover? Den tumler vi stadig lidt med. Vi har dog aftalt at jeg skal følges op af gulvet i Kirken af min mor. Det skal nok blive et kønt syn ;)

Edited by BeckHansen
1

det er altid godt at finde ud af hvad man vil have til sit bryllup, vi havde kun været sammen 1 1/2 år da min kæreste faldt på knæ. det er næsten et år siden nu, men vi har allerede lavet en liste over dem vi gerne vil have med. så kan man lidt bedre ligge et budget selvom jeg syntes det hele tiden stiger..

har så heller ikke sat en dato bliver nok først sommer 2015, kommer an på hvor meget jeg får sparet op til det tids punkt, som jeg vil sige spar pengene op, i hvert fald de fleste så sæt en dato, især når man ikke har så mange penge at rykke rundt med...

0

Hey!

Tillykke med bryllupsplanerne!

Det er jo et frit land, så jeg har meget svært ved at se, hvordan det kan støde andre, at man elsker hinanden :-) Min tvillingebror er homoseksuel, og hans kæreste er super sød og flink og den helt perfekte for ham. Jeg har ikke lyst til at vide, hvordan det hele foregår i deres soveværelse, men omvendt så har de nok heller ikke lyst til at vide det om mig og min H2B (og det kommer i øvrigt slet ikke mig eller nogen ved)!! Bare de elsker hinanden, og det samme gælder naturligvis for jer :-)

Min personlige mening er, at I er for unge, fordi I har så mange ting foran jer endnu. Der sker rigtig mange ting i ens 20'er-år (jeg er selv lige fyldt 28), som former ens personlighed. Hvis I ved, at det skal være jer, så haster det jo heller ikke med at blive gift, kan man sige. Jeg hepper selvfølgelig på jer :-)

Jeg synes, I skal nyde jeres kærlighed og drømme om, hvordan den store dag skal være, og få sparet op til de drømme, så det kan blive lige som det skal være :-) I skal selvfølgelig gøre som I selv ønsker - jeg kender jer jo ikke. Det er ikke så meget den relativt korte periode, I har været sammen, men mere alderen, fordi der sker så meget i det årti, I bevæger jer ind i. MEN, det er bare min uforbeholdne mening, og I skal selvfølgelig gøre, hvad I selv føler for.

Jeg synes, BeckHansen har et godt forslag med at brudepigerne får en "farvekode" og så har de ellers kreativ frihed. Hvis de er friske på den, så behøver I måske ikke give dem et tilskud (for pengene i jeres budget kan også hurtigt få ben at gå på!), og hvis ikke de er det, så kan de selv bestemme, hvad de vil have på, eller I giver dem tilskud til projektet. Men jeg synes ikke, det er almindeligt at brudeparret betaler regningen for kjolerne, medmindre man stiller krav om noget mere eller mindre bestemt. Prøv da bare at høre dem når I kommer tættere på, om de kunne være friske på det, så I ikke selv nødvendigvis skal bruge penge på det. For det ser da også brandgodt ud :-)

0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen!

Ja, I er unge, men vi kender vist alle nogen der har mødt hinanden som 14-årige og kan fejre 40-års dag, eller nogle som bliver gift som 30-årige og blot er gift i nogle år. Alder er ikke det afgørende.

Man skal giftes når det føles rigtigt.

Vi havde været sammen lige knap 3½ år da han friede, og det synes flere af mine venner var tidligt. På den anden side har vi meget længe vidst at vi ville giftes på et tidspunkt. Så hvorfor ikke? For at være kynisk, så kan man jo altid blive skilt igen.

Mht. brudepiger har jeg to styks. Jeg er selv af den opfattelse, at hvis jeg bestemmer deres kjoler, må jeg også selv betale. Og det gider jeg ikke.

Men de er med på en 'farvekode', så det er nok sådan det ender.

I øvrigt god idé med lille bryllup - sådan bliver vores også :wink:

0

Gør, hvad I synes føles rigtigt.

At man altid kan blive skilt igen, synes jeg er et rigtig skidt argument for at blive gift. Man køber heller ikke bare et hus at bo i fordi man ved at det kan sælges igen. Det skulle gerne være en stor ting, selvom det da er rart at vide, at det kan lade sig gøre, hvis det kikser.

0