D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

2014 2015!

Det lyder nok lidt underligt, at jeg har ventet og ventet på, at vi kunne komme i gang med den her planlægning, men i går havde jeg lige en krise over, at 2014 er lige om lidt og at der er nogle økonomiske udfordringer, bl.a. er jeg ved at sælge min gamle lejlighed og ved endnu ikke, hvad det skal ende med.. Så vi fik snakket lidt om, hvornår det så skulle være og samtidig kunne jeg jo slet ikke rumme, at det blev rykket til alt for længe.

Jeg vil gerne undgå sommerbryllup (alt for mange fødselsdage og alt for varmt) og min kæreste vil gerne undgå efteråret - det efterlader jo forår og vinter og vinter 2015 er bare aaaalt for langt væk. Så forår 2015 er vi altså landet på.

Det bliver nok april eller maj, men det er der jo tid nok til at finde ud af. Det betyder også, at vi kan tage bryllupsrejsen til USA's vestkyst, som ellers nok havde været lige lovlig varm i sommermånederne.

Det føles rart, at det lige er skubbet lidt, så alting ikke lander oveni hinanden næste år og nu skal der så pinterest'es ad pommern til, så jeg kan finde en masse dejlig inspiration til et smukt forårsbryllup uden økonomiske bekymringer og som min kæreste sagde: "Det bliver da bare det dejligste, at vi kan komme hjem fra bryllupsrejse uden gæld og have haft den bedste fest i hele verden" (han er ret så sød, når jeg panikker) :a1221:

Hav en dejlig dag derude!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 måneders dag som bryllupsdag!

Nårh ja, man har jo et standpunkt til man tager et nyt; Jeg ville helst ikke giftes om sommeren, for sådan som jeg har haft det de sidste par måneder, bliver det et mareridt! Kjolen har lange ærmer og jeg har ikke kunne holde noget som helst ud, fordi det har været SÅ varmt. Jeg er og bliver en indendørs type, der elsker regnvejr og jeg peaker her omkring efteråret.

Når det så er sagt... Så viser det sig, at vi har 100 måneders dag, torsdag den 23. juli 2015. Og jo jo det er da en torsdag, men jeg kunne ikke forestille mig andet, end at det skulle være til at planlægge sig ud af, især hvis gæsterne får besked i god tid..

Plus vi får dagen HELT for os selv, for hvor mange bliver lige gift den dag?!

En dejlig varm følelse strømmede igennem mig, da jeg kiggede på datoerne for 2015 og faldt over den 23. juli. Vores ethundrede-måneders-dag!

Og min kæreste har været noget skeptisk med at sige noget om datoer og at han udtalte sig om forår i går, var et stort skridt.. Men han så også meget imponeret ud, da jeg nævnte dagen og sagde "Det er jo også næsten forår. Det kunne være SÅ sejt". (Herhjemme er 'sejt' det tætteste på nirvana man kan komme).

Så hey, måske bliver det der :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey, det kunne da være lidt cool at blive gift på en torsdag! Jeg ville jo gerne have haft en fredag, bare fordi. Men det blev det så ikke.

Ja, jeg er heller ikke så sart med, hvilken dag det bliver. Bare jeg bliver gift ;)

Man gør sig jo en masse forestillinger, men når det kommer til stykker, er det som regel lettere med en lørdag, så det ender nok ikke med den 100 måneders dag alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielse på VEGA??

Vi har snakket lidt om, hvordan vi skal vies. Og som tidligere nævnt, er der ingen af os, der er vilde med at skulle det i kirken og det virkede så kort og upersonligt med en almindelige borgerlig vielse. Indtil videre er der heller ingen dator for vielser i det fri i 2014.

Derfor har jeg researchet lidt og pludselig slog det mig; Vi kunne da undersøge, om vi kan blive viet på VEGA og forhøre, hvad den slags udskejelser skal koste. Så nu har jeg sendt en mail afsted og venter spændt på svar!

Vi mødtes på (vej til) VEGA i 2007, så det kunne da bare være det bedste, at blive viet der også :loveshower:

Der er naturligvis en øvre økonomisk grænse, men jeg ved, at vores mødre gerne vil sponsorere lidt, når det er og hvorfor så ikke til vielsen!

Jeg har desuden besluttet, at jeg skal gå op ad "kirkegulvet" til dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=hOA-2hl1Vbc

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal fortælle min kæreste, at det skal være det nummer. Det kunne være fedt at overraske ham med det i hvert fald!

Åh, hørte lige nummeret på youtube, hvor er det smukt, blev helt rørt :a1221: Låner muligvis den ide :) Har du hørt fra Vega?

Og fantastisk smuk kjole, smukke sko og fedt med tallerkenerne og flot bordopdækning :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielse på VEGA??

Vi har snakket lidt om, hvordan vi skal vies. Og som tidligere nævnt, er der ingen af os, der er vilde med at skulle det i kirken og det virkede så kort og upersonligt med en almindelige borgerlig vielse. Indtil videre er der heller ingen dator for vielser i det fri i 2014.

Derfor har jeg researchet lidt og pludselig slog det mig; Vi kunne da undersøge, om vi kan blive viet på VEGA og forhøre, hvad den slags udskejelser skal koste. Så nu har jeg sendt en mail afsted og venter spændt på svar!

Vi mødtes på (vej til) VEGA i 2007, så det kunne da bare være det bedste, at blive viet der også :loveshower:

Der er naturligvis en øvre økonomisk grænse, men jeg ved, at vores mødre gerne vil sponsorere lidt, når det er og hvorfor så ikke til vielsen!

Jeg har desuden besluttet, at jeg skal gå op ad "kirkegulvet" til dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=hOA-2hl1Vbc

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal fortælle min kæreste, at det skal være det nummer. Det kunne være fedt at overraske ham med det i hvert fald!

Åh, hørte lige nummeret på youtube, hvor er det smukt, blev helt rørt :a1221: Låner muligvis den ide :) Har du hørt fra Vega?

Og fantastisk smuk kjole, smukke sko og fedt med tallerkenerne og flot bordopdækning :happy:

Mange tak, jeg skulle spille den for en veninde en dag og vi endte også med at blive rørte begge to hæhæ. Jeg har desværre ikke hørt fra Vega endnu, men tror liiiiige jeg skriver og spørger, om de har glemt mig!

Tusinde tak! Det kan jo være, at farverne ændrer sig lidt inden 2015 ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej en fin tråd du har dig her :happy:

Jeg er vild med ideen om bryllup på jeres 100 måneders dag! :a1221:

Og de kort med 52 ting - jeg eeeeelsker dem!!! Må jeg kopier din ide?

Mange tak! :D

Ja, vi får se, hvad det ender med, men synes også det er en dejlig dato!! Du kopierer bare! Den er tyvstjålet fra internettet, hvor du i øvrigt også kan finde mere inspiration, hvis du googler (eller pinterest'er) 52 reasons why i love you. God fornøjelse, det er sådan en dejlig gave at give og sikkert også modtage!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en fin tråd du har dig her :happy:

Jeg er vild med ideen om bryllup på jeres 100 måneders dag! :a1221:

Og de kort med 52 ting - jeg eeeeelsker dem!!! Må jeg kopier din ide?

Mange tak! :D

Ja, vi får se, hvad det ender med, men synes også det er en dejlig dato!! Du kopierer bare! Den er tyvstjålet fra internettet, hvor du i øvrigt også kan finde mere inspiration, hvis du googler (eller pinterest'er) 52 reasons why i love you. God fornøjelse, det er sådan en dejlig gave at give og sikkert også modtage!

Thank you, det vil jeg prøve! Men øh... hvad er pinterest?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej en fin tråd du har dig her :happy:

Jeg er vild med ideen om bryllup på jeres 100 måneders dag! :a1221:

Og de kort med 52 ting - jeg eeeeelsker dem!!! Må jeg kopier din ide?

Mange tak! :D

Ja, vi får se, hvad det ender med, men synes også det er en dejlig dato!! Du kopierer bare! Den er tyvstjålet fra internettet, hvor du i øvrigt også kan finde mere inspiration, hvis du googler (eller pinterest'er) 52 reasons why i love you. God fornøjelse, det er sådan en dejlig gave at give og sikkert også modtage!

Thank you, det vil jeg prøve! Men øh... hvad er pinterest?

Uha det er én af mine foretrukne sider til at finde inspiration, hvadenten det er bryllupsrealateret, fødselsdag, jul, indretning, tøj osv. Det er meget pæne billeder af nogle ting, som også er lidt urealistiske, men god til inspiration!

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=52%20reasons%20why%20i%20love%20you&rs=ac&len=5

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielse på Vega ville da være ret sejt, og nok også mere realistisk hvis det ikke bliver i en weekend da det er der de har deres største indtjeninger. Nævn evt. At I overvejer den torsdag der, og hvorfor :) Ellers kan du ryge ud I at I skal betale deres potentielle indtjening den dag I skal leje det osv., det kan godt blive rigtig dyrt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vielse på Vega ville da være ret sejt, og nok også mere realistisk hvis det ikke bliver i en weekend da det er der de har deres største indtjeninger. Nævn evt. At I overvejer den torsdag der, og hvorfor :) Ellers kan du ryge ud I at I skal betale deres potentielle indtjening den dag I skal leje det osv., det kan godt blive rigtig dyrt.

Ja det kunne jeg forestille mig! I første omgang snakkede jeg med dem vedr. en fredag/lørdag i august 2014, som åbenabrt er lavsæson for Vega. Men vente ri spænding på, hvad det skal koste stadig. Tror også en torsdag eftermiddag kunne være et godt bud på at få det rigtig billigt :) Har i hvert fald lige rykket dem for svar!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slør!

Siden jeg købte kjolen, har mange været gode til lige at komme med råd (og holdninger) til, hvad jeg skal have af tilbehør på dagen. Der er nævnt blomster, opsat hår, krøllet hår, halskæder og alt muligt andet. Jeg er (normalt) ikke en pige, der er prangende eler glitrende klædt, men det her bryllup har bare sat det hele over styr og den indre prinsesse kommer frem - om jeg vil det eller ej; så derfor har jeg besluttet, at jeg skal prøve om det kan passe med et slør til kjolen. Jeg holder mig til vintage stilen og kunne godt tænke mig et langt slør (dog ikke længere end kjolen er det) og ikke noget med for meget blonde, for blonderne på kjolen er så specielle. Men her er, hvad jeg føler mig inspireret af lige nu:

Det er desuden blevet foreslået, at jeg skal have birdcage på, som jo også er vintage, men jeg synes ikke, at det passer til hverken mig eller kjolen, så umiddelbart er den idé altså udelukket :)


post-62978-0-48161800-1381017223_thumb.j post-62978-0-23898400-1381017236_thumb.j

post-62978-0-91442100-1381017242_thumb.j post-62978-0-90189100-1381017248_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verdens dårligste beslutnings-tagere (os)

Lørdag eftermiddag startes, for en gangs skyld, uden tømmermænd (det lød mere dranker-agtigt, end jeg havde regnet med) og derimod med BK.

Jeg tuller lige lidt rundt på forummet og ser en tråd om november bryllup. Og jeg ELSKER, ELSKER bare efteråret og især jo koldere og mørkere det bliver og bladene bliver orange og.. alt er bare dejligt.. Så nu har jeg altså alligevel sat min kæreste til at tænke over, hvorfor han ikke vil giftes om efteråret og så må vi snart tage os en rigtig snak om, hvad vi gerne vil - ellers ender det med, at vi aldrig bliver gift!

Det var jo tidligere meningen, at vi ville giftes i sensommeren 2014, men vores mødre, bedstemødre, flere venner og veninder og selvfølgelig os selv, har fødselsdag i august og september, så det var lissom udelukket hurtigt. Før august bliver økonomisk umuligt, men! oktober er der kun én lillebitte fødselsdag, som ligger i starten af måneden, så vi kunne blive gift i slutningen af oktober - tage på 3 ugers bryllupsrejse og lige nå hjem til min bedste venindes 30 års fødselsdag!

Altså jeg synes jo det lyder perfekt og selvom jeg stadig godt kan panikke lidt over, at det vil betyde et bryllup om et lille års tid, så kan jeg bare ikke komme udenom, at jeg elsker efteråret. Nu skal jeg bare overbevise ham den forårs-elskende om det samme. Lidt irriterende, at han også vil være en del af beslutningen :pokey:

Nå, men der har jo også været flere, der har været lidt skuffede (min mor har virkelig haft svært ved at acceptere det) over, at vi rykkede brylluppet til 2015. Vi gjorde det jo af praktiske årsager og fordi økonomien skulle hænge sammen. Vi vil dog stadig have 70-75.000 kr. at holde bryllup og bryllupsrejse for, og det kan da godt lade sig gøre!! Desuden mangler vi jo ingenting, så lidt rejsepenge kan man da altid ønske sig??

p.s. jeg har jo allerede lige samlet en masse inspiration på Pinterest, som I kan se her: http://www.pinterest.com/blasfemis/fall-wedding-2014/

God lørdag derude!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er sløret købt!

Stadig ingen dato, men nu med slør!! Hold nu fast hvor det kører. Etsy er vejen frem for bruden, der ikke ooooorker at gå i butikker - og sikke en pris: 418 kr. inkl. forsendelse til Danmark. Det KAN jo være, at det får en tur i tolden, men vi får se.

Billederne er fra Etsy og så skal jeg vist snart prøve alle delene sammen! :c166:


post-62978-0-52781900-1381784004_thumb.j

post-62978-0-45867200-1381784056_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke et smukt slør, jeg synes at det er så romantisk.

Mht. efterårsbryllup, så skal vi giftes d. 18.oktober næste år.

Vi glæder os til et efterårs bryllup! :D tror at det bliver så flot. Om aftenen er der jo mulighed for masser af stearinlys osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slør!

Siden jeg købte kjolen, har mange været gode til lige at komme med råd (og holdninger) til, hvad jeg skal have af tilbehør på dagen. Der er nævnt blomster, opsat hår, krøllet hår, halskæder og alt muligt andet. Jeg er (normalt) ikke en pige, der er prangende eler glitrende klædt, men det her bryllup har bare sat det hele over styr og den indre prinsesse kommer frem - om jeg vil det eller ej; så derfor har jeg besluttet, at jeg skal prøve om det kan passe med et slør til kjolen. Jeg holder mig til vintage stilen og kunne godt tænke mig et langt slør (dog ikke længere end kjolen er det) og ikke noget med for meget blonde, for blonderne på kjolen er så specielle. Men her er, hvad jeg føler mig inspireret af lige nu:

Det er desuden blevet foreslået, at jeg skal have birdcage på, som jo også er vintage, men jeg synes ikke, at det passer til hverken mig eller kjolen, så umiddelbart er den idé altså udelukket :)

attachicon.gifslør 1.jpg attachicon.gifslør 2.jpg

attachicon.gifslør 3.jpg attachicon.gifslør 4.jpg

Ih fine slør...

Jeg er selv meget i tvivl, men det kommer sig nok af at det jo ikke ligefrem er noget jeg går med til hverdag - i det hele taget er hårpynt lidt fremmed for mig... Jeg tror faktisk kjolen på billed 2 er den samme som min - og sløret er helt fantastisk... Så hermed er billedet gemt som inspiration :lol: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke et smukt slør, jeg synes at det er så romantisk.

Mht. efterårsbryllup, så skal vi giftes d. 18.oktober næste år.

Vi glæder os til et efterårs bryllup! :D tror at det bliver så flot. Om aftenen er der jo mulighed for masser af stearinlys osv.

Mange tak, jeg elsker det også! Er spændt på, om det passer til kjolen, men ellers må jeg jo bare sælge det videre..

Jeg tror lige, at jeg kigger forbi din planlægning ;) Har også hentet en masse insipration, som jeg viste til min kæreste og han kunne jo kun give mig ret i, at det så flot ud. Så jeg kan ikke udelukke, at det kommer til at ske der. Elsker jo også bare efteråret i forvejen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slør!

Siden jeg købte kjolen, har mange været gode til lige at komme med råd (og holdninger) til, hvad jeg skal have af tilbehør på dagen. Der er nævnt blomster, opsat hår, krøllet hår, halskæder og alt muligt andet. Jeg er (normalt) ikke en pige, der er prangende eler glitrende klædt, men det her bryllup har bare sat det hele over styr og den indre prinsesse kommer frem - om jeg vil det eller ej; så derfor har jeg besluttet, at jeg skal prøve om det kan passe med et slør til kjolen. Jeg holder mig til vintage stilen og kunne godt tænke mig et langt slør (dog ikke længere end kjolen er det) og ikke noget med for meget blonde, for blonderne på kjolen er så specielle. Men her er, hvad jeg føler mig inspireret af lige nu:

Det er desuden blevet foreslået, at jeg skal have birdcage på, som jo også er vintage, men jeg synes ikke, at det passer til hverken mig eller kjolen, så umiddelbart er den idé altså udelukket :)

attachicon.gifslør 1.jpg attachicon.gifslør 2.jpg

attachicon.gifslør 3.jpg attachicon.gifslør 4.jpg

Ih fine slør...

Jeg er selv meget i tvivl, men det kommer sig nok af at det jo ikke ligefrem er noget jeg går med til hverdag - i det hele taget er hårpynt lidt fremmed for mig... Jeg tror faktisk kjolen på billed 2 er den samme som min - og sløret er helt fantastisk... Så hermed er billedet gemt som inspiration :lol: .

Jeg har heller ikke overvejet slør overhovedet, indtil jeg så et billede af ét jeg synes var pænt. Har hele tiden tænkt, at det var lidt for overdådigt, men nu MÅ jeg jo bare have ét! Sjovt som den slags ændrer sig, jo mere planlægning man laver. Havde ingen idé om, at jeg ville blive så tøset hæhæ ;)

Du gemmer bare! Håber du kan bruge det til noget :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bryllupsrejsen

Ja her gik man jo og troede, at rejsen skulle gå til USA! Men sad og browsede lidt og faldt så over en rundrejse der går fra Beijing - Shanghai - Filippinerne what's not to love?!

Så nu har vi bestilt et rejsetilbud på rejsen og regner med, at det bliver den rejse! Ih hvor bliver det bare dejligt :D

Det betyder, at halvdelen af budgettet går til festen og den anden til rejsen. Så vi må vist hellere sørge for at ønske os en skilling eller to til at tage med på ferien hæhæ.

I kan se rejsen her: http://cctravel.dk/rundrejser/kina/rejser?rejse=522

Jeg venter stadig på svar fra Vega, så der er ikke meget nyt der. Den 31. oktober skal vi forbi Brorsons Kirke og snakke med dem om, hvordan det hele foregår og om det kunne være noget for os.

Så nu mangler vi bare en dato :oops:

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer