D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 posts in this topic

Vi var i USA for 4-5 år siden hvor vi (læs H2B) kørte selv og så var der reserveret hoteller hele vejen... Jeg har kørekort, men da vi ikke selv har bil kører jeg kun ca en gang om året så jeg skulle ikke nyde noget og Sune elsker at køre og når han så får en stor bil i 3 uger og kan suse rundt så er han jo bare lykkelig.... Men han sætter sig også glædeligt i en lejebil lige meget hvor vi er på ferie og om det er højre eller venstrebanekørsel... Vi regner med at vores bryllupsrejse går til Australien og med gommen bag rettet...

Vi bookede vores rejse på unitas rejser, jeg mener også de har guidede ture

0

Annonce ♥

Altså indtil videre ser det ud til at det højeste - mest almindelige antal planer man med rimelighed kan lægge for samme område er 3. Alle gode gange 3... Ej pjat, man har lov til at ændre mening indtil det er helt rigtigt. Det er jo mange penge, så skal man også være sikker i sin sag! Det lyder som en fed tur!

0

USA er også bare rigtig fedt! Vi var på en lignende, lidt længere tur, hvor vi startede helt oppe ved seattle i sommers! Det var så fedt! Vi rejste med en gruppe med Trek Amerika, og for at holde udgifterne nede på turen, sov man i telt alle nætter! Så nok ikke lige det fedeste som bryllupsrejse, men virkelig en god tur!! :)

Det lyder heller ikke helt tosset! Til bryllupsrejse, skal det jo helst være lidt ekstra luksus, så næste gang vi skal derover, tager vi helt sikkert noget mere gør-det-selv. Det kan også være, at vi ender med at turde køre bilen derovre, når vi først har været der :)

Vi var i USA for 4-5 år siden hvor vi (læs H2B) kørte selv og så var der reserveret hoteller hele vejen... Jeg har kørekort, men da vi ikke selv har bil kører jeg kun ca en gang om året så jeg skulle ikke nyde noget og Sune elsker at køre og når han så får en stor bil i 3 uger og kan suse rundt så er han jo bare lykkelig.... Men han sætter sig også glædeligt i en lejebil lige meget hvor vi er på ferie og om det er højre eller venstrebanekørsel... Vi regner med at vores bryllupsrejse går til Australien og med gommen bag rettet...

Vi bookede vores rejse på unitas rejser, jeg mener også de har guidede ture

Det er også en helt anden frihed man får, når man er i bil! Tror også min kæreste vil øve sig lidt i at køre noget mere, så vi kan køre mere derovre, næste gang :) Kan også sagtens forestille mig noget autocamper agtigt!! Det er jo også lidt hyggeligt :)

Altså indtil videre ser det ud til at det højeste - mest almindelige antal planer man med rimelighed kan lægge for samme område er 3. Alle gode gange 3... Ej pjat, man har lov til at ændre mening indtil det er helt rigtigt. Det er jo mange penge, så skal man også være sikker i sin sag! Det lyder som en fed tur!

Hæhæ så har vi stadig én gang tilbage ;) Men nu satser vi på, at vi har styr på det hele! Og det er nemlig mange penge, så det er bare om at være så sikker, som man kan blive!

0

Annonce ♥

Hov, skulle lige til at svare på dit indlæg, og så er det væk!? Har ikke været ved computeren, og det er så irriterende at skrive længere beskeder fra mobilen! Men håber humøret er blevet bedre. Kan virkelig godt forstå dig. Du får lige sådan en her:

:hug:

0

Hov, skulle lige til at svare på dit indlæg, og så er det væk!? Har ikke været ved computeren, og det er så irriterende at skrive længere beskeder fra mobilen! Men håber humøret er blevet bedre. Kan virkelig godt forstå dig. Du får lige sådan en her:

:hug:

Ja, jeg besluttede mig for, at det var fjollet at skrive, hvor træt jeg var af det hele! Tog mig i stedet en tiltrængt pause herfra og det var en rigtig god idé! Tak for krammeren!! Havde godt nok brug for den!

0

(Forsinket) 3 måneders opdatering

Det er vist ingen hemmelighed, at det her bryllup har været vores, hidtil, største udfordring og da folk så småt er begyndt at efterspørge invitationer og vi snart skulle tage stilling til at booke en masse ting, satte vi os (igen) ned og snakkede om det. Hvad fanden ville vi egentlig? Hvorfor var vi så overvældede? Hvorfor glædede vi os ikke?

Hver gang vi har haft de her snakke, har vi også snakket om vi bare skulle blive viet bare os to helt alene. En idé, som vi begge har været vilde med, men som vi er gået væk fra, fordi vi har været bange for at skuffe andre og måske være bange for, at føle, at vi manglede noget på aftenen.

Anyway vi er dog kommet frem til, at vi skal være så absolut få, som muligt: vores forældre, søskende og bedste venner. I alt 18 gæster. Vi rykker vielsen ind på Københavns Rådhus og så tager vi direkte over i Tivoli og spiser lækker mad og har en dejlig aften. Hvis vores gæster har lyst, køber vi turpas til dem - totalt rock'n roll og vandre rundt i Tivoli i brudekjole!!

Jeg tror, at vi begge har været stressede over, at vi skulle gøre så meget i dagene optil: dække op, handle ind, sørge for at tingene gik op i en højere enhed osv. Nu betaler vi os altså fra det! Budgettet er det samme, men bare til færre personer.

Vi er begge meget gladere nu og så skal vi bare være sikre på, at vores giftefoged er frisk på at vie os lidt senere på dagen og så skal vi selvfølgelig bare finde et sted, hvor vi skal spise i Tivoli! Og så kan vi endelig invitere gæsterne formelt.

En opdateret liste over, hvad vi mangler:

Hvad vi har styr på:

Endeligt budget

Gæsteliste

Noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt

Ønskeseddel

Toastmaster

Adresser på gæster

Tilretning af kjolen

Ægteskabserklæring

Finde lokation til billeder - Bliver en blanding af Rådhuset og Tivoli

Prøvehår- og make up - Bliver i starten af juli måned

Alt det vi stadig mangler:

Bryllupsrejse - Vi booker den på onsdag den 14. maj

Menu - Afventer svar fra forskellige restauranter i Tivoli

Invitationer

Jakkesæt

Købe undertøj

Hårpynt

Bestille vielsesringene

Ting vi har droppet:

Brudevalsen

Tjekke op på anlæg og lav playliste

Købe alkohol i Tyskland

Invitere venner fra kl. 22.00 (på Facebook)

Bryllupskage

Lokalet.

0

Annonce ♥

Det lyder som en god idé, at I har revideret det hele. Hvis I i virkeligheden var i gang med at planlægge den fest, som folk forventede af jer, ville I gøre dem glade, men nok ikke lytte til jer selv i processen.

Jeg synes det er superfedt, at I gør hvad I vil, og ikke hvad I tror, andre gerne vil have af jer. Det giver også jer den bedste dag i sidste ende :)

0

Det lyder som en god idé, at I har revideret det hele. Hvis I i virkeligheden var i gang med at planlægge den fest, som folk forventede af jer, ville I gøre dem glade, men nok ikke lytte til jer selv i processen.

Jeg synes det er superfedt, at I gør hvad I vil, og ikke hvad I tror, andre gerne vil have af jer. Det giver også jer den bedste dag i sidste ende :)

Det tror jeg bestemt også! Fjollet at vi skulle vente så længe med at finde ud af det, men sådan er det bare ;) Det er en helt anden følelse for os nu!

Hvor er det bare en FED idé! Fortalte lige Thomas om det, og han var sådan lidt "Cool - det kunne vi da også gøre!" :biggrin:

Hæhæ GØR DET! SKal nok lave en fyldestgørende beretning bagefter, så I lige kan overveje det mere ;)

Vi glæder os SÅ meget!!

0

Annonce ♥

Det kunne være ret cool, og hvis en af restauranterne har brunchbuffet, kunne jeg få mit bryllup og brunch <3

Der er MASSER med brunch derinde!

Iiih det lyder jo helt perfekt <3

Det skal i hvert fald være en seriøs overvejelse nu!

0

Det lyder som et skønt bryllup! Hatten af for at i tager jer tid til virkelig at mærke efter hvad i egentlig har lyst til, til trods for forventninger fra andre. :thumbsupsmileyanim:

Det håber vi også, at det bliver! Hæhæ ja, det havde nu været dejligt, hvis vi havde turde være det noget tidligere, men sådan er det. Og vi har heldigvis ret tålmodige venner, der snart får en invitation! Det hele kører bare derudaf!

0

Annonce ♥

Velkommen tilbage efter pausen!:) Og hvor er det bare fedt i har fundet ud af det og har en plan nu, der er lige JER! Det lyder mega sjovt, hyggeligt og fedt! Dejligt i har fundet glæden ved brylluppet igen - det er jo sådan det skal være!:)

0

Jeg synes det er rigtigt godt at lige tage en dyb indånding og finde ud af hvad det egentlig er man vil, der er så mange input og inspiration overalt så man let kan miste fokus....

Mit første bryllup var også på Københavns rådhus og efterfølgende middag og hygge i Tivoli, vi blev dog gift i hemmelighed og selv vidnerne fik det først at vide da vi stod uden for rådhuset, så vi var bare os to og to bagstive sømænd i shorts og flip-flops....

Selve vielsesrummet er ikke specielt stort så der kan ikke være vanvittig mange mennesker derinde

0

Velkommen tilbage efter pausen! :) Og hvor er det bare fedt i har fundet ud af det og har en plan nu, der er lige JER! Det lyder mega sjovt, hyggeligt og fedt! Dejligt i har fundet glæden ved brylluppet igen - det er jo sådan det skal være! :)

Mange tak!! Det bedste er helt sikkert, at vi rent faktisk glæder os nu! Vi skal dårligt nok røre en finger, så det er bare så dejligt og det bliver meget os!

Jeg synes det er rigtigt godt at lige tage en dyb indånding og finde ud af hvad det egentlig er man vil, der er så mange input og inspiration overalt så man let kan miste fokus....

Mit første bryllup var også på Københavns rådhus og efterfølgende middag og hygge i Tivoli, vi blev dog gift i hemmelighed og selv vidnerne fik det først at vide da vi stod uden for rådhuset, så vi var bare os to og to bagstive sømænd i shorts og flip-flops....

Selve vielsesrummet er ikke specielt stort så der kan ikke være vanvittig mange mennesker derinde

Lige netop. Synes vi ha rmistet fokus mange gange i den her proces!

Ih hvor hyggeligt! Vi har endnu ikke fortalt nogen, at vi har lavet om på det, så det får de først at vide, når de får invitationen :) Vi har en mand, der gerne vil vie os udenfor normal åbningstid, så tror vi bliver viet i selve ventesalen, som er noget rarere at være i end det lille bitte rum!

0

Velkommen tilbage efter pausen! :) Og hvor er det bare fedt i har fundet ud af det og har en plan nu, der er lige JER! Det lyder mega sjovt, hyggeligt og fedt! Dejligt i har fundet glæden ved brylluppet igen - det er jo sådan det skal være! :)

Mange tak!! Det bedste er helt sikkert, at vi rent faktisk glæder os nu! Vi skal dårligt nok røre en finger, så det er bare så dejligt og det bliver meget os!

Lige netop. Synes vi ha rmistet fokus mange gange i den her proces!

Ih hvor hyggeligt! Vi har endnu ikke fortalt nogen, at vi har lavet om på det, så det får de først at vide, når de får invitationen :) Vi har en mand, der gerne vil vie os udenfor normal åbningstid, så tror vi bliver viet i selve ventesalen, som er noget rarere at være i end det lille bitte rum!

God ide, parret før os havde næsten 40 gæster med som skulle presses ind i det lille bitte rum, det var helt hen i vejret....

0

Annonce ♥

Hvor er det lækkert at I har fundet ud af noget, som passer til jer :) Synes også nogen gange man kan tabe sig selv lidt i processen, sådan lidt "jamen vi skal da også have...".

Jeg er vild med idéen om Tivoli! Personligt ville jeg elske at få taget billeder der inde. Er så vild med idéen, at jeg har overvejet at få taget billeder derinde efter brylluppet :)

Hvis I overvejer at få taget billeder derinde, så kan jeg anbefale at kigge på dette par fra real weddings.

0

Tak hvor er I bare søde :) Det kræver lidt tålmodighed at følge vores planlægning, men i sidste ende, når vi målet :)

Og I kan tro vi glæder os! Det bliver bare verdens bedste dag - også selvom det regner eller sner eller hælen knækker eller håret falder sammen!

0

Nøj - man er lidt fraværende på BK og så sker der store ændringer :wink:

Hvor er jeg glad på Jeres vegne. Det betyder noget at det bliver som I gerne vil, selv om det kan være ekstremt vanskeligt at finde ud af hvad det egentlig er man gerne vil. Men Jeres arrangement lyder vildt fantastisk - og sikke nogle fine festlige billeder I kan få taget i Tivoli!

0

Nøj - man er lidt fraværende på BK og så sker der store ændringer :wink:

Hvor er jeg glad på Jeres vegne. Det betyder noget at det bliver som I gerne vil, selv om det kan være ekstremt vanskeligt at finde ud af hvad det egentlig er man gerne vil. Men Jeres arrangement lyder vildt fantastisk - og sikke nogle fine festlige billeder I kan få taget i Tivoli!

Hæhæ :) Tak, jeg tror også, at det bliver rigtigt godt! Vi har endnu ikke fortalt nogle venner om de ændrede planer, så de får sig en overraskelse, når de får invitationen :)

0

50 dage til den store dag!

2 måneders dagen kom og gik og vi havde begge travlt med alt muligt, så nu bliver det en 50 dages-opdatering :)

Der er (som sædvanligt) ændringer!

Vi var inde i Tivoli få dage efter vi havde besluttet at fejre brylluppet der og kiggede forbi alle restauranterne. Vi var helt vilde med Madklubbens restaurant og spiste der, for lige at prøve det an. Det var lækker mad og sød servering og god pris. Men det var bare ikke helt godt nok. Og ingen af de andre steder, virkede lissom rigtige nok.

Samtidig røg vi ind i problemer med Københavns Kommune, der aldrig har reageret på vores ægteskabserklæring sendt i april og borgerrepræsentanten der havde lovet at vie os, svarede bare aldrig på vores mail. Det er desuden fuldstændig umuligt at komme i kontakt med kommunen, så jeg var noget utilfreds!

Så vi besluttede at flytte vielsen til nabokommunen i Frederiksberg og sikke da en ændring! Elsker virkelig København, men der var fanme styr på det i Frederiksberg! Så nu er der sendt ny ægteskabserklæring til København, som forhåbentlig snart er færdige med at behandle den, så vi kan videresende den til Frederiksberg. Vi regner med, at vielsen bliver kl. 11.00.

Vi har besluttet kun at have vores forældre, bedsteforældre og søskende med til vielsen og efterfølgende frokost, da vi begge stadig havde en fornemmelse af, at vi gjorde det for andres skyld. Så en meget stille og intim vielse og efterfølgende frokost på Restaurant Frederiks Have, hvor vi bliver 12 og derefter har vi reserveret plads (og en tap) på en lokal ølbar på Vesterbro, hvor vi har været en del gange. Her kan vores 10 resterende venner møde os og så bliver vi der, til vi går hjem :)

I morgen står den på invitationer, som vi stadig ikke har fået lavet - og gudskelov, for så have vi fået lov at sende dem ud igen! Jeg har købt noget forskelligt let karton, som vi smider i printeren og jeg er spændt på, hvordan det bliver :)

Jeg smider lige et billede, når de er printet og klar til at blive sendt i morgen!

På lørdag skal min kæreste på polterabend og jeg er spændt på, om jeg også skal af sted der! èn ting er at vænne sig til at skulle giftes, men at skulle på polterabend er, for mig, bare noget helt særligt og vildt og jeg glæder mig så meget til at se min kæreste blive overrasket og ikke mindst til min egen!

0