D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 posts in this topic

Invitationer!

Vi fik sendt invitationerne i går og det er bare SÅ spændende :) Det er lige ved at være oppe over og nu er det bare virkeligt!

De er lavet af gråt karton i 160 gram og printet på en god gammelags hjemmeprinter - nemt og bekvemt. Jeg flottede mig lige og skrev på kuverterne i noget der minder om skole-skråskrift. Min kæreste var meget imponeret, men jeg havde nok ikke fået høj karakter, hvis jeg havde skrevet sådan i skolen og kaldt det skråskrift hæhæ.

I får lige et par billeder:

post-62978-0-13046600-1403035057_thumb.j

Kjolen

Derudover var jeg lige forbi skrædderen i dag. Hun har fundet noget stof frem, som skal bruges under kjolen, for at skjule tyllen der skal under - og det var bare SPOT on i farven! Hun er så sød og hjælpsom og den 3. juli skal jeg ind og prøve den med tyl og det hele! Det må gerne snart være den 3. :D

Jeg er også ved at få bestilt min vielsesring hjem og det er jo også spændende!! Forleden indsendte vi navneændringen og det er ENDNU mere spændende! Forsøgte lige at lave ny underskift, men opgav hurtigt igen. Det må jeg lige øve lidt mere!

Det er så tæt på nu :loveshower:

0

Annonce ♥

Invitationer!

Vi fik sendt invitationerne i går og det er bare SÅ spændende :) Det er lige ved at være oppe over og nu er det bare virkeligt!

De er lavet af gråt karton i 160 gram og printet på en god gammelags hjemmeprinter - nemt og bekvemt. Jeg flottede mig lige og skrev på kuverterne i noget der minder om skole-skråskrift. Min kæreste var meget imponeret, men jeg havde nok ikke fået høj karakter, hvis jeg havde skrevet sådan i skolen og kaldt det skråskrift hæhæ.

attachicon.gifInvitationer.jpg

Kjolen

Derudover var jeg lige forbi skrædderen i dag. Hun har fundet noget stof frem, som skal bruges under kjolen, for at skjule tyllen der skal under - og det var bare SPOT on i farven! Hun er så sød og hjælpsom og den 3. juli skal jeg ind og prøve den med tyl og det hele! Det må gerne snart være den 3. :D

Jeg er også ved at få bestilt min vielsesring hjem og det er jo også spændende!! Forleden indsendte vi navneændringen og det er ENDNU mere spændende! Forsøgte lige at lave ny underskift, men opgav hurtigt igen. Det må jeg lige øve lidt mere!

Skal kjolen laves om - den er da så smuk :7himmel: :7himmel: :7himmel:

0

Ej altså Denise, de er da blevet super gode de invitationer!

Og fedt at I endelig er nået frem til et arrangement I har det godt med!

Det bliver da en dejlig hyggelig dag. Noget af det første jeg gjorde i sin tid var faktisk at spørge Frederiksberg kommune om det kunne lade sig gøre at blive viet hos dem selvom man ikke boede i kommunen. Jeg har boet på frb engang og elskede det! Jeg tænkte nemlig at så kunne man få taget billeder i frb have og benytte den der bryllupspakke på restauranten lige ved siden af rådhuset. Jeg gik dog fra det igen, da det arrangement jeg havde øjnene på blev for dyrt med antallet af mennesker...

0

Annonce ♥

Invitationer!

attachicon.gifInvitationer.jpg

Kjolen

Skal kjolen laves om - den er da så smuk :7himmel: :7himmel: :7himmel:

KJolen skal bare have et ekstra skørt under, så den får mere fylde og bliver lidt mere brudeagtig :) Ellers forbliver den, som den er!

0

Ej altså Denise, de er da blevet super gode de invitationer!

Og fedt at I endelig er nået frem til et arrangement I har det godt med!

Det bliver da en dejlig hyggelig dag. Noget af det første jeg gjorde i sin tid var faktisk at spørge Frederiksberg kommune om det kunne lade sig gøre at blive viet hos dem selvom man ikke boede i kommunen. Jeg har boet på frb engang og elskede det! Jeg tænkte nemlig at så kunne man få taget billeder i frb have og benytte den der bryllupspakke på restauranten lige ved siden af rådhuset. Jeg gik dog fra det igen, da det arrangement jeg havde øjnene på blev for dyrt med antallet af mennesker...

Mange tak! Det har bare været så uoverskueligt og det var så dejligt at poste invitationerne. Nu venter vi i spænding på at høre tilbage fra gæsterne :)

Vi har også været i kontakt med Belis Bar, som ligger lige ved siden af, men det virkede bare så standard-bryllups-agtigt. Så nu bliver det lige rundt om hjørnet og udendørs, hvis vejret tillader det :) Det bliver så dejligt!

Men du kan i hvert fald sagtens blive viet i Frederiksberg, selvom du bor i en anden kommune. Synes vielsessalen er så fin og så var de jo bare supersøde og nemme at snakke med.

hvor er jeres indbydelser blevet fine :loveshower::loveshower:

Tak :blush:

0

Ja de svarer også super hurtigt! Ja Belis bar er ret standard bryllup, men det var jo også det jeg troede Thomas ville have, så på daværende tidspunkt var det alle tiders og bekvemt. Men det var for dyrt og jeg fik åndedrætsbesvær, så det blev droppet igen. :rolleyes:

0

Ja de svarer også super hurtigt! Ja Belis bar er ret standard bryllup, men det var jo også det jeg troede Thomas ville have, så på daværende tidspunkt var det alle tiders og bekvemt. Men det var for dyrt og jeg fik åndedrætsbesvær, så det blev droppet igen. :rolleyes:

Ej så havde jeg overset dit svar. Dårlig stil!!

Belis Bar er klart lækkert og det virker nemt - de har jo styr på det. Men hold fast hvor er det dyrt. Vi snakkede om, at holde reception der, hvis vi besluttede os for at gøre det. Men de skulle have sindssygt mange penge for lokaleleje og kagen og så var det uden drikkevarer og personale, så det takkede vi pænt nej tak til!

0

Annonce ♥

Hår inspiration

Den 11. juli skal jeg til frisør og have prøvet både hår og makeup og det bliver bare SÅ spændende :D

Jeg har samlet lidt inspiration til, hvad jeg gerne vil. Det skal ikke være for fint og brudeagtigt, men pænt og afslappet. Er i tvivl om et skal være oppe eller nede, men eftersom jeg har langt flere inspirationsbilleder til opsat, så er det nok et tegn på, at jeg hælder mest til det. Vi får se :)

post-62978-0-20303500-1403730539_thumb.j

post-62978-0-58827300-1403730551_thumb.j

post-62978-0-33057800-1403730562_thumb.j

post-62978-0-42488200-1403730576_thumb.j

I morgen skal vi ud og kigge på en ring til min bedsre halvdel - han vil gerne have en i titanium, hvilket jo er et stykke fra min guldring, men mon ikke det går. Guld ser helt fjollet ud på ham, men titanium er virkelig flot, så det er nok ikke helt galt.

Den 3. juli er der prøve på kjolen og så er der måske snart en polterabend under opsejling! Holder mig klar hver weekend og har en smule stress over det, fordi jeg synes vi har så meget at se til, men der er jo nok nogen der har lavet en fake aftale med mig!

Min kæreste var afsted i lørdags og havde bare sådan en dejlig dag, så jeg glæder mig virkelig meget til min egen! Det bliver for vildt!

0

Ja de ved sgu godt hvad de vil have for de forskellige ting.. Pyyyha...

Jeg kan virkelig godt lide billede nr 4 hvor der også er en mand med. Det hår ser rigtig fint ud!

0

Annonce ♥

De opsatte frisurer er virkelig flotte - og de løse også! Men jeg har måttet sande at jeg ikke kan holde ud at have håret løst med +20 graders varme, så jeg har forkastet alle mine idéer om løst hår...

0

Ja de ved sgu godt hvad de vil have for de forskellige ting.. Pyyyha...

Jeg kan virkelig godt lide billede nr 4 hvor der også er en mand med. Det hår ser rigtig fint ud!

Det kan jeg også rigtig godt li :) Tror også det bliver noget i den stil forantil. Så skal jeg bare lige finde ud af, hvordan det skal se ud bagpå :)

Uhh, er helt vild med de opsatte frisurer :) Men tror begge dele ville gå godt til din kjole!

Det tror jeg egentlig også. Har groet mit hår så lang nu, at jeg er så ked af, hvis det 'bare' skal sættes op, men alle mener, at det vil være pænest og det er der nok noget om!

De opsatte frisurer er virkelig flotte - og de løse også! Men jeg har måttet sande at jeg ikke kan holde ud at have håret løst med +20 graders varme, så jeg har forkastet alle mine idéer om løst hår...

Tror også jeg ender med en opsat. Gruer lidt for hvor varmt det mon bliver! Det skal lige passe, at det er hedebølge hæhæ.

0

Vielsesringene

I går var vi ude og prøve ringe! Det var meningen, at det kun var min kæreste, der skulle prøve, for jeg har jo fundet min ring!

Han ville ikke have en gammeldags guldring, men én i titanium, som skulle være en lidt mere firkantet profil.

Hvad endte han med?! En gammeldags guldring hæhæ. Jeg skulle selvfølgelig også lige prøve, når nu vi var ude. Og hvad endte jeg med?! En gammeldags guldring! Vi stod og prøvede sindssygt mange ringe og havde slet ikke set, at vi endte med at være vilde med præcis den samme ring! Min er bare 3 mm og hans er 4. Samme profil og det hele. Vi har endnu ikke købt dem endnu og jeg har jo heller ikke købt den anden ring, men jeg kunne pludselig godt mærke, at jeg nok helst ville have denne her. Jeg blev grebet lidt af en følelse, der har været ret gennemgående i planlægningen: Less is more!

Og jeg må altså indrømme, at jeg også var lidt vild med prisen: 4000 kr. for begge i 8 kt. og 6000 i 14 kt. Og som guldsmeden sagde: Køb den uden diamanter, så kan vi altså smide nogle i senere!

Nu er min kæreste taget på festival og når han kommer hjem, køber vi ringene :)

Så her er de: Gammeldags klassiske guldringe!

post-62978-0-75899800-1404028751_thumb.j

0

Annonce ♥

Det er sgu heller ikke helt nemt med det der bryllupshejs altså! Vi har godt nok også været igennem mange scenarier efterhånden. Dejligt - og pudsigt - at I endte med at være vilde med den samme type ring!

0

Åh, altså ja.. Helt enkle guld-bånd er bare SÅ fine og romantiske og skriger ægteskab;) Har også overvejet et par gange, om vi skulle have valgt det i stedet... MEN er nu også glad for mine diamanter :wink: - lidt et luksusproblem (åh, skulle jeg have valgt færre diamanter :lol: )

0

super søde ringe, og synes ikke det var galt i prisen for dem.... :loveshower:

Nej vel :) Jeg kan sjældent stå for en god pris, så det har også noget at skulle have sagt!

Det er sgu heller ikke helt nemt med det der bryllupshejs altså! Vi har godt nok også været igennem mange scenarier efterhånden. Dejligt - og pudsigt - at I endte med at være vilde med den samme type ring!

Ja, jeg er godt nok glad for, at man kun skal giftes én gang! Det er godt nok underligt, for det var lige det, som vi ikke havde regnet med. Det var næsten helt magisk haha.

Synes er nogen rigtig fine ringe.... Det er lidt samme type vi går efter, Sune synes dog at der skal være en sten i min og det er jo svært at argumentere imod ;-)

Så skal du bare hoppe med på et par diamanter ;) Det klæder jo også en fin ring at have et par stykker!

Åh, altså ja.. Helt enkle guld-bånd er bare SÅ fine og romantiske og skriger ægteskab;) Har også overvejet et par gange, om vi skulle have valgt det i stedet... MEN er nu også glad for mine diamanter :wink: - lidt et luksusproblem (åh, skulle jeg have valgt færre diamanter :lol: )

Der er nemlig noget helt særligt ved det. Kunne også mærke, at jeg var blevet revet lidt med af alle de fine ringe der er alle steder og meget af det er nok lidt 'mode' og måske ikke så meget, hvad jeg egentlig gerne ville have. Haha ;) Din ring er bare så flot synes jeg! Den minder meget om min forlovelsesring!

0

Annonce ♥

Hvor fandt I ringene henne. Vi går efter noget lignende, men der hvor vi kiggede havde de ikke nogen prøveringe i herrestørrelser. Vi synes det er lidt mærkeligt at købe ringe uden min H2B kan prøve først.

0

Hvor fandt I ringene henne. Vi går efter noget lignende, men der hvor vi kiggede havde de ikke nogen prøveringe i herrestørrelser. Vi synes det er lidt mærkeligt at købe ringe uden min H2B kan prøve først.

Hejsa :)

Vi fandt dem i Knorr & Jahn på Fisketorvet! Ved ikke, om din kæreste har store fingre, men min kæreste kunne i hvert fald godt passe den herre størrelse de havde i butikken :)

0

Tak, det kan være vi skal kigge forbi der.

Og nej, han har nemlig ikke specielt store fingre, men de havde bare slet ikke nogen herreringe han kunne prøve i den guldsmed vi var i.

Det kan I roligt gøre - det har virkelig mange ringe og mange fornuftige valgmuligheder!

Det lyder underligt! I kan i hvert fald sagtens prøve hos dem :) Vi var også forbi Carat, men der er priserne altså lidt anderledes. Der har de også herre ringe.

0

Brude-køb!

Så er der lige et par nye køb:

En jakke, hvis nu det bliver koldt om aftenen.

Et par dejlige flade sko!

En super fin lille clutch til sølle 80 kr - halleluja

Og til sidst: 3 bh'er, som jeg skal vælge mellem.

Alt sammen fra H&M! haha jeg bliver den første H&M brud i verden.

Jeg tager det hele med til skrædder på torsdag, for jeg skal jo lige se, om bh'erne er for mørke og om jakken passer til :)

Det bliver så mega fedt at se kjolen igen!!!

post-62978-0-07570300-1404239753_thumb.j

post-62978-0-33641600-1404239760_thumb.j

Edited by D+T
0