siimba

Under 3 måneder til bryllup og stadig ingen invitationer

11 posts in this topic

Hej,

Vi skal giftes om under 3 måneder og jeg har stadig ikke fået lavet invitationerne :blush: Jeg sidder og læser til eksamen - skal forsvare bachelorprojekt på torsdag, så overskuddet til at få lavet invitationer har bare ikke været der og h2b har ikke lige været særlig hjælpsom med at få det gjort :unsure:

Hvornår kan man senest tillade sig at sende invitationerne ud? Alle der bliver inviteret har fået af vide at de er inviteret og datoen og alt det, så det er kun den fysiske invitation der mangler.

- Camilla

0

Annonce ♥

Mon ikke at du for lidt mere overskud når du først har overstået din eksamen? Og hvis dem som bliver inviteret med godt ved hvornår det er så tager de det nok roligt i forhold til hvornår invitationen kommer...

Det skal nok bare ikk være 14 dage før ;)

Husk dog på hvis der er en deadline i forhold til hvornår kokken osv skal have besked på hvor mange der kommer :)

0

Jeg synes du skal tage det helt roligt og fokusere på din bachelor - det er trods alt også vigtigt.. :) Som du skriver, så ved gæsterne jo hvornår de skal til fest - så der sker ikke noget ved at der går et par uger endnu inden indbydelserne kommer ud... :)

Knæk og bræk med eksamen... :)

0

Mon ikke at du for lidt mere overskud når du først har overstået din eksamen? Og hvis dem som bliver inviteret med godt ved hvornår det er så tager de det nok roligt i forhold til hvornår invitationen kommer...

Husk dog på hvis der er en deadline i forhold til hvornår kokken osv skal have besked på hvor mange der kommer :)

Jeg stresser bare lidt over at flere efterhånden er begyndt at stikke til mig med de invitationer og havde oprindeligt en plan om at de skulle have været ude senest i marts :unsure:

Kokken er heldigvis en veninde og hun har sagt at hun bare skal vide det endelige antal en uges tid før.

Kan se du også skal giftes i august, har I sendt invitationer ud?

0

Annonce ♥

Jeg synes du skal tage det helt roligt og fokusere på din bachelor - det er trods alt også vigtigt.. :) Som du skriver, så ved gæsterne jo hvornår de skal til fest - så der sker ikke noget ved at der går et par uger endnu inden indbydelserne kommer ud... :)

Knæk og bræk med eksamen... :)

Tak :)

Det er måske også bare eksamens stress der får mig til at stresse endnu mere :td:

0

Jeg har eksamen hver 10 uge, og har eksamensangst, så det er vildt stressende. jeg blev ved med at udskyde det indtil min veninde sagde nu er det sku nu.
Jeg afsatte en dag med min veninde, brudepige, til at lave dem. Det var hyggeligt og afslappende ikke at sidde med det alene.

Da de så var lavet, gav jeg H2B ansvaret for at de sku adresseres og sendes ud. og Jeg sagde det lidt på en bestemt måde, så han kunne få fingeren ud. Det var bare en super lettelse at få det ud af verden. og har brugt UGER på at stresse over dem.

Hvad med at spørge en veninde eller et familiemedlem om de har lyst til at stå for det? Når man har for fyldt arbejdsskema, må man uddelegere ;0)

Dette havde jeg også overvejet at lade min veninde stå for det helt. Men selvfølgelig fortælle hende hvordan jeg havde tænkt mig de sku se ud.
Alle er så hjælpsomme når man skal giftes, så det er de færreste der siger nej når man spørger om hjælp. :) jeg har ihvertfald givet nogle af opgaverne videre , så jeg kan slappe lidt mere af

0

Annonce ♥

Jeg er bare så dårlig til at bede andre om hjælp og har ikke lyst til at lade nogle veninder stå for at lave mine invitationer (plus at alle mine veninder også læser og dermed også er midt i eksamensperiode nu)...

0

Her bringes uddrag af Emma Gads Takt og Tone ved bryllupper:

Indbydelser.
Indbydelser til bryllup udsendes ca. tre uger i forvejen. Til andre selskabelige lejligheder er 14 dage nok.
Og i den forbindelse er det i.flg. Emma Gad, en god ide at invitere smukke kvinder
"Raader man i sin Kreds over smukke og elegante Damer, bør man være klar over,
at de gør en næsten ligesaa blændende Virkning
som Berømtheder, og man bør ubetinget have dem med som Dekorationsgenstande" :lol:

Så du har masser af tid :)

Få du lavet bachelor færdig først og så kig på invitationerne bagefter :) lav evt. nogle invitationer som er enkle og nemme at lave så du hurtigt har dem færdig hvis det giver dig ro på :)

Knæk og bræk med eksamen :)

0

Jeg stresser bare lidt over at flere efterhånden er begyndt at stikke til mig med de invitationer og havde oprindeligt en plan om at de skulle have været ude senest i marts :unsure:

Kokken er heldigvis en veninde og hun har sagt at hun bare skal vide det endelige antal en uges tid før.

Kan se du også skal giftes i august, har I sendt invitationer ud?

Vi sendte invitationerne ud i slutningen af april.... Og stressede også over dem uden dog at have en bachelor hængende over hovedet...

0