Alexandra

Hjælp til navnerækkefølgen på indbydelser og bånd.

5 posts in this topic

Hej alle skønne Zilla'er. Jeg er så småt gået i tænkeboks mht. indbydelserne til vores bryllup d.24.05.2014.

Jeg har fået lavet et smukt monogram med vores forbogstaver, men pga. symbolikken så står min H2B's bogstav først i monogrammet, idet vi jo siger "JA" til hinanden og ikke "AJ" :wink: :

post-64029-0-47114600-1369120161_thumb.j
Nu er mit spørgsmål så, om ikke det så er passende, at hans navn står først i indbydelserne, så det bliver "mvh. Jonas og Alexandra" og det samme på båndene " <3 Jonas og Alexandra <3 Bryllup d.24.05.2014 <3
Hvad tænker I? Vil det virker underligt, hvis vi skriver Alexandra og Jonas (som jeg egentlig synes lyder bedst) på trods af monogrammet(som ikke bliver ændret)?
0

Annonce ♥

Synes det lyder helt fint med "Jonas og Alexandra"! Måske er du bare vant til det omvendt, men for en, der ikke lige er "vant til de navne" synes jeg det lyder lige fint, om det er den ene eller den anden vej:) Men ved nu heller ikke selv, om jeg som gæst ville tænke videre over, at navnene ikke stod i samme rækkefølge som på monogrammet - det er der nok nogen, der har andre meninger om;)

0

Synes det lyder helt fint med "Jonas og Alexandra"! Måske er du bare vant til det omvendt, men for en, der ikke lige er "vant til de navne" synes jeg det lyder lige fint, om det er den ene eller den anden vej:) Men ved nu heller ikke selv, om jeg som gæst ville tænke videre over, at navnene ikke stod i samme rækkefølge som på monogrammet - det er der nok nogen, der har andre meninger om;)

Jeps jeg tror lige præcis, du har fat i noget der :wink:

0

Jeg synes så godt du kan skrive Alexandra og Jonas i invitationerne og på bånd, selvom monogrammet er den modsatte vej.

Der er jo også noget med gammel skik om at kvindenavnet står først - når man ikke er gift. og når man er gift er så skriver man mandens navn først...

0

Annonce ♥

Jeg synes så godt du kan skrive Alexandra og Jonas i invitationerne og på bånd, selvom monogrammet er den modsatte vej.

Der er jo også noget med gammel skik om at kvindenavnet står først - når man ikke er gift. og når man er gift er så skriver man mandens navn først...

Det vidste jeg ikke en gang men lyder egentlig meget plausibelt :)

Vi har indtil videre med dame navnet først fordi vi begge synes det lyder bedre - men hvis du spørger os om et par måneder synes vi garanteret at det lyder bedst med H2B's navn først :p

0