KBS

2. november 2013 - Update på Eyelash

256 posts in this topic

Hej alle i skønne kvinder,

Ja, her er jeg så - nyudklækkede bridezilla :tunge: Min skønne H2B friede til mig d. 27 marts 2013, og nu er vi så i fuld gang med at planlægge den store dag. Efter at have snust lidt rundt herinde, gik det op for mig at jeg da var nød til at ha sådanne en planlægnings tråd (så alle mine veninder ikke når at blive trætte af mig inden brylluppet) :fløjt:

I kan fordrive tiden ved at læse lidt om os og frieriet her

Så - velkommen til min planlægningstråd!

Bryllupsplanlægning

Sort = Mangler

Grøn = Undervejs

Pink = Klaret!

Dato - 9. November 2013 2. November 2013 kl 13:30

Kirke - Sct Pauls Kirke i Århus her

Feststed - overvejelser her, booket her

Ringene - overvejelser og prøvning her , modeller her, modtaget HER og her

Gæsteliste - overvejelser her, endeligt her

Invitationer - DIY første udkast her, færdig HER

Fotograf - NoClouds og COLORiZE

Kok og mad her

Bruden

Kjole - prøvning her, forelsket og købt her!

Sko - købt her, ryger retur her, nye og pynt her, FÆRDIGE her

Slør - DIY

Negle - Negle beslutning her

Noget gammelt og lånt her

Strømpebånd DIY her

Hår - Min søde tante prøve opsætning her

Makeup - Makeup og hår prøve her

I form ...... her

Brudegommens tøj

Tøj og sko her

Alt det andet..
Budget - her

Bordplan - her

Bordopdækning/pynt her

Bordkort, menukort mm

Lokale pynt

Blomster her

Bryllupskage prøve og topfigurer her

Pynt til bilen

Lille DIY morgengave til H2B

Efternavne - KRISE her

Jeg har helt sikkert glemt over halvdelen, men mon ikke det kommer snigende pludselig :happy:

100 dages milepæl her

1 måneds milepæl her

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Lidt om os

Ja, hvem er vi så lige?? Jeg hedder Katrine, er 21 år, og studere på HG for voksne. Egentlig er jeg uddannet webintegrator, men job kan jeg ikke finde. Efter to år ved et Mærsk rederi fik jeg den ide, at jeg da skulle være speditør.. so here it goes, back to school :blink:
H2B hedder Klaus og er 33, uddannet mekaniker, men arbejder som ventilationstekniker. Han er fra Skagen, tilflyttet til Århus hvor jeg er født og opvokset, hvor vi også bor sammen nu.

Vi mødte hinanden for to år siden i en mørk kælder i Århus natteliv, nærmer bestemt Under Masken. Fra det øjeblik jeg mødte Klaus vidste jeg han var noget særligt, og jo flere gange vi så jo mere sikker var jeg på, at han var den helt rigtige for mig, til trods for det 12 år imellem os - og heldigvis havde han det på sammen måde :loveshower:

Vi flyttede rimelig hurtig sammen, fik hund og campingvogn (Mine forældre har miljø skadet mig - og manden elsker at renovere, så vi købte en gammel vogn og renoverede)
For et halvt år siden besluttede vi os for at finde noget større end vores 55kvm, og købte lejlighed i 22. januar, som vi har brugt meget tid på at TOTAL renovere. Vi er netop flyttet ind i vores fantastiske lækre lejlighed for en måned siden, og nyder det fuldt ud :lol:

Frieriet

Den historie skal i da ikke snydes for :happy:
Jeg er en vinterfreak - Sne og kulde er noget af det bedste jeg ved. Hver vinter bruger jeg alle mine penge på at tage på ski ferie, gerne 3 gange i sæsonen - og heldigvis er Klaus også glad for ski. Da vi var afsted i påsken var vejret fantastisk - specielt onsdag d. 27 marts. Det havde sneet om natten så træerne var hvide, himlen var blå og skyfri med høj sol. Vi var afsted på tur med mine forældre, men kørte for os selv. Vi kører så på denne flotte skovsti ganske alene, hvor jeg standser for at tage billeder. Da jeg kører videre har Klaus taget sin ski af og sidder i kanten af stien på nogle træstubbe. Jeg klikker skiene af og sætte mig hen ved siden af ham, hvor vi sidder og snakker, nyder solen og tegner lidt i sneen, bl.a. vores håndaftryk. Efter lidt tid beslutter vi os for at køre videre, og jeg samler min hjelm op.. da jeg rejser mig op igen, ligger der sørme en lille æske i sneen ved siden af vores hånd aftryk!

Klaus siger jeg skal samle den op og se hvad det er, mens jeg er hylet helt ud af den "hvad er det, hvad er det, hva' hva' hva'?!" så jeg tør faktisk ikke samle den op.. Pludselig kommer der en masse mennesker kørende på stien, så Klaus tager den faktisk igen og kører så fra mig.. Så mig op på skiene og afsted i en susende fart :rolleyes:

Vi kommer så ned i bunden (ret hurtig, uups) og ind i en gondol, hvor han ligger sig på knæ og spørger om jeg vil giftes med ham? :iloveyou: Behøves jeg at sige, det var verdens største ja?

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Brudens sko

SÅ har jeg købt sko. Tårnhøje og bling bling :rolleyes:
Min kjole skal være meget simpel, så skoene må gerne være lidt vilde. Glæder mig til at få dem hjem! 239 kr, det er noget budgettet kan li' :thumbsupsmileyanim:

post-66515-0-81871000-1369742201_thumb.p

Har også haft kig på disse, men de var ikke i min størrelse. Må på jagt efter dem, hvis de andre er helt hen i vejret eller ikke passer til den kjole jeg ender med :happy:

post-66515-0-07766500-1369742416_thumb.p

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Feststedet

Overvejelser

Orv jeg synes det er svært hvad man skal vælge, restaurant vs forsamlingshus :blink:

Vi var egentlig ret vild med ideen om at holde det på en hyggelig restaurant til 600 kr pr person for tre retters menu, velkomstdrink og drikkelse ad libitum. Men men ca 45 gæster, bliver det jo 27.000 kr!! Synes det er mange penge.. Men det er jo også rart at bare kan indfinde sig og slappe af - ikke tænke på bordopdækning og oprydning, få andre til at ordne det :thumbsupsmileyanim: :sm:

Så overvejede vi forsamlings hus, og heldigvis kan min storbror leje et til os for 900 kr, helt nybygget sted super lækkert.. :hug:

Så skal vi have kogekone/kok, min mor kender muligvis en der kan for 300 kr pr kuvert. Så skal der drikkevarer til, fra tyskland.. har ingen ide om hvad sådan noget koster til 45 mennesker?! 4000 kr, er det for meget/lidt?

Dvs ca 18.500 kr hvilket jo er en besparelse.. Men det betyder jo også man skal sørger for opdækning selv (koster også lidt), oprydning dagen efter og evt et par serverings piger (flere udgifter, suk!) :rolleyes: alt i alt 20.000-22.000 vel?

Er det så det værd?

Det var lige lidt overvejelser herfra..... :balloons:

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Budget

(Maj)

Først var vi enige om at selv komme med 20.000 hver - dvs 40.000 i alt. Halvdelen til dagen, anden halvdelen til en fed bryllupsrejse. Men for 20.000 synes vi ikke at vi kunne få råd til at have venner med. Så skete der det at svigermor ringede og sagde hun ville skyde 10.000 efter det. Det samme sagde mine forældre dagen efter, at de også havde tænkt sig :loveshower: De synes ikke vil skulle spare vores venner/dagen væk, så derfor ville de gerne give lidt. Skønne mennesker, man omgiver sig med! :heart:

Så nu er vi oppe på 40.000 kr til selve dagen, vi synes dog det er mange penge på én dag. Så vi vil forsøge at holde budgettet på omkring 30.000, muligvis 35.000 kr, så er er lidt ekstra penge til bryllupsrejse :bed: :thumbsupsmileyanim:

Opdate

(Juli)

Glem alt om 30-35, ja endda 40.000... Here we come 50.000,-

Pt. ligger det på 46.000, efter jeg har købt en brudekjole 2000 kr over budget. Og vi regner med at andre poster også skrider lidt.

Opdate

(2. oktober)

50.450 kr. Og det kommer til at stige.....

Edited by KBS
1

Du spørger om det er det værd ? Jeg syntes ikke man kan stille det op på den måde økonomisk og at forskellen/besparelsen er større ved at holde det i forsamlingshuset.

600 kr. kuverten inkl.drikkevarer ad libitum. Det er billigt men spørgsmålet er om der i denne pris også indgår drikkevarer efter middagen, eller det er noget som kommer oveni. Derudover kan det arrangement I køber meget vel være et såkaldt 8 timers arrangement med slut kl. 2 hvor festen så enten skal slutte eller der er mulighed for forlængelse mod betaling.

De overvejelser. har man ikke med forsamlingshus løsningen for der har I alt for jer selv og kan feste igennem så længe I lyster. Det er rigtigt at der er mere arbejde forbundet med det men omvendt kan I også sætte mere personligt præg på selve festen (oppyntning, farvetema m.v.). Det er lidt vanskeligere på et feststed. Selvom I holder det på feststed så vil I (du) også bekymre jer om alt nu er som det skal være. Måske endda i højere grad fordi I/du ikke selv har styringen.

Derudover kan der hentes meget hjælp via uddelegering og med ovennævnte besparelse in mente er der også midler til at I kan betale jer fra rengøringen, men om I vælger den ene eller den anden løsning kan I jo kun selv vurdere for der er fordele og ulemper ved begge.

0

Du spørger om det er det værd ? Jeg syntes ikke man kan stille det op på den måde økonomisk og at forskellen/besparelsen er større ved at holde det i forsamlingshuset.

600 kr. kuverten inkl.drikkevarer ad libitum. Det er billigt men spørgsmålet er om der i denne pris også indgår drikkevarer efter middagen, eller det er noget som kommer oveni. Derudover kan det arrangement I køber meget vel være et såkaldt 8 timers arrangement med slut kl. 2 hvor festen så enten skal slutte eller der er mulighed for forlængelse mod betaling.

De overvejelser. har man ikke med forsamlingshus løsningen for der har I alt for jer selv og kan feste igennem så længe I lyster. Det er rigtigt at der er mere arbejde forbundet med det men omvendt kan I også sætte mere personligt præg på selve festen (oppyntning, farvetema m.v.). Det er lidt vanskeligere på et feststed. Selvom I holder det på feststed så vil I (du) også bekymre jer om alt nu er som det skal være. Måske endda i højere grad fordi I/du ikke selv har styringen.

Derudover kan der hentes meget hjælp via uddelegering og med ovennævnte besparelse in mente er der også midler til at I kan betale jer fra rengøringen, men om I vælger den ene eller den anden løsning kan I jo kun selv vurdere for der er fordele og ulemper ved begge.

Mange tak for dit input! Det fik mig til at skrive til feststedet igen, og få en afklaring på de sidste priser - og for et hel aftensarrangement løber prisen op i 825 kr pr person. Så vi har besluttede os for at vælge forsamlingshuset - som du siger er det mere personligt, og præcis den fest vi vil have. :cheerleader3:

0

Gæsteliste

Årh hvor er svært og sammensætte en gæsteliste!! Vi startede med at ville holde et lille bryllup med den allernærmeste familie, dvs samtlige onkler og tanter blev skåret fra, hvilket vi egentlig synes var ok, når det nu bare skulle være småt og billigt. Så fik vi nogle penge fra vores forældre og blev enige om vi kunne få et par af de allernærmeste venner med hver. :thumbsupsmileyanim:

DET HAR TAGET OVERHÅND!!! Min kære H2B kan slet ikke stoppe igen! :blink: Jeg var rimelig hurtigt afklaret med mine venner, men årh hvor han ikke kan bestemme sig.. og pludselig gik listen fra fra 26 til 60 personer(!!!) og jo mere han tænker over det, jo flere kommer han i tanke om han er "nød" til at have med, fordi de andre fra "gruppen" jo er med, har haft meget sammen engang for mange år siden, eller personen bliver meget skuffet over ikke at komme med. :shooter:

60 personer er bare for meget, især når halvdelen af vores familier ikke er med! "Heldigvis" har min storbror lige fortalt at der maks må være 50 i forsamlingshuset grundet brandsikkerhed. :tunge: Så nu er H2B nød til at skære ned.

Men hvor er det med venners kærester dog svært.... Nogle af vennerne har kærester som de lige er flytter sammen med/på vej til, og som jeg/vi/H2B kun har mødt meget få gange, og nogle af dem er vi ikke så pjattet med oveni hatten.. Skal man virkelig have dem med når man er presset både plads mæssigt, men især også økonomisk? Andres kærester vil vi jo gerne have med, fordi dem kender vi gennem længere tid, fester, par aftener osv osv.

Eww, hvor er det svært.. tænke tænke :help:

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Vi gik fra 42 til 82 på samme måde som jer.. fordi h2b mente at hvis x skulle med skulle y og z også med.. og så skulle æ ø og å også med.. osv. Det går bare stærkt :-/

Vi endte med at nedprioritere location og opprioritere at vi kunne få alle dem med, vi ønskede. H2b tog sig dog også sammen og nedskrev listen til 68 hvoraf 59 kommer.. men vi har så inviteret alle inkl partner. Ville selv hade at tage til en fest uden min kæreste

0

Gæsteliste

Så, er gæstelisten ved at være på plads! Vi har godt nok snakket den igennem mange, mange, mange gange.. :blink: og nu er vi så blevet enige om at give fuld skrue og invitere så mange som muligt med. Dvs alle mine onkler og tanter er også kommet med, og H2B har fået alle sine venner med. Vi har dog skæret de kærester fra, vi overhovedet ikke kender. Så nu er gæstelisten på 63 personer! Utroligt hvad et lille privat bryllup pludselig kan udvikle sig tll :oops:

Edited by KBS
0

Sko igen

Så fik jeg mine tårnhøje bling bling sko hjem.. Desværre sidder de ikke så godt, og jeg kan ikke li' at man kan se mine tæer! ØV :td:

post-66515-0-36605600-1370772720_thumb.j

Men jeg har selvfølgelig fluks fundet et par andre høje sko fra Bianco, i ivory, hvor jeg vil pynte hælen med sten.. Men min kære moder og H2B synes jeg skal vente til jeg ved hvilken kjole jeg skal have på..... OK så :tunge:

Edited by KBS
0

Ringene

Vi havde egentlig først bestemt os for titanium ringe for at holde prisen nede, men jo mere jeg tænkte over det, jo mere kom jeg frem til jeg gerne ville have en hvidguldsring, når den nu skal sidde på min finger resten af livet :heart::blush: H2B synes hvidguld til ham er unødvendigt når priserne er som de er, så han vil gerne have en blank titaniumring, hvilket måske er meget smart når han er håndværker :rolleyes:

Jeg vil bare gerne have en helt klassisk lækker alliance ring som denne i 0,11 c Sl

post-66515-0-41203700-1370773048_thumb.j

men :o den koster 7600!! Vores ring budget ligger på 5000.. H2B ring koster godt nok kun 995 kr, men det er jo stadig et stykke fra.. Så nu vil vi prøve og tage ned og få en snak med Egeart! :thumbsupsmileyanim:

0

Kjolen

Århhh så mange overvejelser.. Mit kjolebudget er kamplavt, 1000 kr, fordi vi i først omgang havde planer om et lille uformelt bryllup med den nærmeste familie.. Nu er gæstelisten på 63 og location på en romantisk mølle.. Så skal kjolen jo også passe dertil ;o) Men man kan jo knap få en kjole brugt til 1000 kr! Der er så udsalg i Lillys, så vi var lige et smut derinde.. skulle bare liiige kigge hurtigt.. endte selvfølgelig med at finde en fin kjole, til 5500,- :blink: :o og der var så meget "puf" og tyl for neden.. Måske ikke 100% mig..

Ellers så bare fordi jeg normalt aldrig går i kjole alt det så lidt underligt ud i mit hovede :rolleyes:

post-66515-0-46444400-1370773964_thumb.j

Men NU har jeg forelsket mig.. i denne kina sag! Åh åh.. Tør jeg?? Det er en sælger på ebay, som får fine anmeldelser.. Men alligevel? Den overskrider ikke toldgrænsen, men der kommer moms og gebyr på, så alt i alt 1360 kr vil den koste..

Den har lige tilpas meget "puf" og slæb for neden, og jeg elsker blonderne over ryggen og front - synes det passer rigtig godt til et efterår/vinter bryllup!

post-66515-0-69528000-1370774207_thumb.j

0