KBS

2. november 2013 - Update på Eyelash

256 posts in this topic

Kirken

Vi var desværre nød til at rykke datoen fra d. 9 til d. 2 november for at blive viet i den kirke vi gerne ville. Men den er så perfekt at det er ok :loveshower:

Så d. 2 november kl 13:30 siger vi "Ja" til hinanden i Sct. Pauls Kirken i Århus. Jeg er født og opvokset i Skt Pauls Gade, hvor mine forældre stadig bor, så det er helt perfekt.. oveni hatten er det sammen præst som døbte mig, der skal vie os :happy:

Billeder af kirken

post-66515-0-19747000-1370774926_thumb.p

post-66515-0-66543100-1370774941_thumb.p

0

Annonce ♥

Feststed

Vi har droppet forsamlingshuset.. Vi ville gerne have flere og flere med, også kunne vi ikke være der.. Så nu har vi lejet Harlev Mølle :thumbsupsmileyanim: Det koster godt nok lidt mere, men der er det plads vi skal bruge, og det er ærlig talt lidt mere romanstisk end min storbrors forsamlingshus. Vi skære så ned på kuvertprisen for maden til 200 kr i samarbejder med Oli Nico, og så kommer det egentlig til at løbe rundt, selvom selvfølgelig bliver dyrere end vi havde regnet med i første omgang..

post-66515-0-37513900-1370775296_thumb.p

0

Iiiih hvor er det dejligt at I har fået så mange ting på plads!

Det giver lidt ro i hovedet, ikk'? :)

Ja, det begynder at gå frem ad! Og du har helt ret, det giver ro i hovedet (og plads til en masse kreative tanke, feks invitation uuh)..

Den gæsteliste vs. H2B's ubeslutsomhed, var godt nok ved at vippe mig af pinden et par gange :shooter: Men nu er alle de store/vigtige ting efterhånden på plads :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Virkelig lækkert feststed!! Synes også kjolen ser smuk ud og hvis sælger har god feedback på ebay, så plejer det at være godt :-)

Mange tak! Det håber jeg, for regner med at bestille kjolen i løbet af ugen.. Så må det briste eller bære :blink::biggrin:

0

Ej hvor er den kjole bare smuk, forstår virkelig godt du har forelsket dig i den... Tror også den vil klæde dig helt fantastisk... Og smuk feststed hvad koster det og leje det sted...? Kan gæsterne så også overnatte der...? :-)

0

Ej hvor er den kjole bare smuk, forstår virkelig godt du har forelsket dig i den... Tror også den vil klæde dig helt fantastisk... Og smuk feststed hvad koster det og leje det sted...? Kan gæsterne så også overnatte der...? :-)

Mange tak :kiss: Glæder mig sådan til at komme til at prøve den..

Den store sal, til 70 mennesker koster 4700 inkl rengøring :) Der er desværre ikke overnatning der.

0

Annonce ♥

Invitationer

DIY

Så har jeg lavet første udkast til invitationer.. Meleret grøn og elfenbenshvid, med lysergrøn satin snor. Det er Mette Hvitved Nielsens guide jeg har fulgt :thumbsupsmileyanim:

post-66515-0-61177900-1371196254_thumb.j

Troede så lige jeg skulle være smart og bestille karton på nettet, til 0,80 kr pr ark istedet for Panduros 4 kr arket :blink::o

Men ak nej.. Fik bestilt en grangrøn, da jeg ikke lige var opmærksom på den jeg var forelsket i var "meleret".. Så ny må jeg pænt krybe ned i Panduro og købe kartonen der :td:

Nogen der ved hvor man kan købe mega billige kuverter henne?

(EDIT: Det fandt jeg selv ud af - Tiger har 50 stk til 10 kr, hvis nogle skulle være intra)

Edited by KBS
1

Arrrgh...

Min H2B giver mig pip. Simpelthen! Det ene øjeblik vil han holde et kæmpe bryllup, alle skal med, det er sååå fantastisk og alle vil kunne huske det, jeg bliver så smuk blablabla. Næste øjeblik, er det for mange penge på én dag, tænk alle de rejser vi vil kunne komme på, tænk det er udbetaling til den nye Renualt Clio (som han har forelsket sig i.......) og tænk på alt det baby udstyr vi kunne købe?! JEG HAR IKKE ENGANG SMIDT P-PILLEN (og har ik' planer om det, før om 1-2 år)!!!

Det her er min H2Bs prinsesse bryllup.. For min skyld kunne vi rejse bort og blive gift alene, eller rådhus+restaurant med kun forældre og søskende, eller småt med allernærmeste familie og venner, eller bryllup kun familie og holde afterparty lidt efter for venner i vores nye lejlighed eller eller eller.. jeg kunne faktisk gå med på det meste. Jeg vil bare giftes med min skønne mand, skidt med festen.. :a1221:
Men jeg ved det betyder meget for min H2B at have sine 3578 nære venner med.. ja ok, 19 venner så, men i ved... overdrivelse fremmer forsåelse :tunge: så jeg gør alt hvad jeg kan, for at arrangere et bryllup som vil gøre ham ligeså lykkelig, som han gør mig hverdag :heart: gad bare godt han var lidt mere beslutsom... i alt bliver vi 64 personer, hvis alle kommer, og det er sgu lidt smådyrt - og når man holder stort bryllup er det som om at andet også skal være stort :blink:

Af samme grund har jeg stoppet produktionen af invitationer.. De tager jo en evighed og lave, og jeg gider ikke lave dem, før han er sikker i sin sag. Nu tager vi heldigvis på ferie på søndag, hvor jeg regner med at vi kan slappe lidt af og tage en endelig beslutning :)

Edited by KBS
0

Annonce ♥

Invitationer DONE!

Årrh endelig færdig! Nej det har trukket tænder ud.. Jeg er ikke DIY person åbenbart! Det første 15 gik fint, tjuha hvor det gik. Også gik jeg død. Men nu, NU er de færdige og puttet i kurvert og klar til at blive sendt alle 40 styks!

post-66515-0-56797900-1373879476_thumb.j

post-66515-0-32254200-1373880809_thumb.j

Min kære H2B kunne godt se, jeg var træt af dem, så han tilbød han hjælpe.. Jeg ved ikke om det kan anbefales til andre, selvom det var super sødt.. Det forløb noget i stil med

H2B bliver sat til at skære kort ud

Ham - Så nu er jeg færdig, hvad skal der så skæres?!

Mig - Ikke mere. Du kan skrive navn på de invitationer til dine gæster.

Ham - Njaahh.. Har vi ikke noget mere jeg kan skære??

Mig - Nej, skriv nu bare navn på, de ligger der, jeg har gjort dem klar til dig.

H2B tager den første kuvert med sedler i - hvor jeg på forhånd har klisteret "hovedesedlen" fast, bundet snor om de andre sedler og sat snor gennem det kort, der skal lukke kuverten - skriver navn på, og ligger den fra sig igen.

Mig - Hov, hvad laver du? Gør den nu færdig.

Ham - Du sagde jeg bare skulle skrive navn!

Mig - Jojo, men luk den nu med snoren, nu du er igang.

Ham - hmfff, dumme silkesnor......

Han får efter lidt kamp med sine håndværkerhænder bundet snoren og tager den næste for at se helt mærkelig ud i ansigtet og ligger den over til mig.. :huh:

Ham - Den er her altså ikke færdig skat, her! Hvad skal jeg så?

Mig - :blink: Så lav den dog!

Ham - Nå nååå....

Men han er nu skøn er han, der skulle svinges lidt med :sm: for at han ikke sprang over hvor gærdet var lavest, men vi hyggede os, og det gik lidt lettere når man var to om det :thumbsupsmileyanim:

Edited by KBS
2

MILEPÆL

Jaa, 100 dage tilbage, hvor er det vildt! :loveshower:

(Ville ønske at min ticket/signatur ville virke så jeg ikke selv skulle holde styr på nedtællingen!)

Invitationer er sendt ud, og både H2B og jeg (ok, indrømmet - mest mig) har spændt gået og ventet på at høre fra folk.. Der er overraskende lidt der har meldt tilbage! Troede det var alm. pil lige og skrive og takke for invitationen - ikke nødvendigvis give et svar, bare takke. Men ak. Min kære moder siger nok så klogt "Bare fordi det har fyldt og stadig fylder hele jeres univers, betyder det ikke, at det fylder gæsternes!" Ok ok, godt ord igen :wink:

Her på 100 dages milepælen synes jeg der er mange løse ender - hvilket vel også er ok, med 100 dage endnu! Vi har fotograf, men ikke underskrevet kontrakt eller holdt møde endnu. Vi har kok, men ikke aftalt menu eller endelig pris endnu. Vi har guldsmed til ringene, men ikke noget udkast endnu. H2B tøj er halvt om halvt - han har et flot sort jakkesæt, bridezilla her synes bare ikke det sidder perfekt. Måske det bare er mig, der ikke aner hvordan sådan noget skal sidde (Så manden stadig kan bruge sine arme). Vi fandt sko til ham og nu er de kommet på tilbud, men nu er de der ikke i hans størrelse. Arrrmen!

På tirsdag skal jeg ud med min mor og en veninde og prøve kjoler. Min mor holder fri også kører vi ellers jylland rundt til de bedste og billigste steder, da min kjole budget er MEGET lavt. Men det bliver vildt hyggeligt :thumbsupsmileyanim:

Kan folk anbefale steder med billige kjoler, outlets lignende? Kender kun selv Lucca Outlet.

0

Brudesalonen i Rønde har haft ophørsudsalg men ved ikke om den er lukket helt?

Holmenlund brud og fest havde også lidt billigere kjoler så måske det var værd at give hende et ring også? Det er altså helt oppe nordpå

0

Annonce ♥

Min veninde købte hendes ved Rønde, og hun sagde det ikke var så meget godt tilbage desværre.. Og Holmenlund er godt nok et stykke væk, men tak for buddet! :happy:

Jeg ville ikke have noget imod en "prelovede" (hvilket skønt ord egentligt istedet for brugt) - Synes bare ikke jeg kan finde noget, der matcher min stil med mit budget. Jeg kommer nok til at hæve budgettet har jeg indset. Har afsat 2000, maks 3000. :rolleyes:

Ellers kan jeg se Lilly har lagersalg i Oktober, hvor alt koster 1500 kr! Det kan vi li'. Men det jo kun en månede før dagen.. Ved ikke om jeg tør vente.

0

Kjolen købt!

.. og jeg ville sådan ønske jeg måtte vise jer den!!

Jeg går ikke så meget op i traditioner, så jeg havde i første omgang taget H2B med ud og kigge kjole, og viste ham alle dem jeg fandt på nettet. Det var kun indtil jeg kom til at nævne det for min mor og veninde. Det var de svært utilfreds med - for det må man altså ikke! :floejt:

Så vi var afsted igår på tur til Aalborg og prøve kjoler i Lucca Outlet (som jeg meget gerne vil anbefale, fantastisk service!) og jeg prøvede 6-7 kjole, men var slet ikke i tvivl. Jeg fandt den perfekte kjole. Den er præcis hvad jeg har gået og tænkt og drømt jeg gerne ville have.

Nu er mit problem så bare at jeg er bundet på hænder og fødder :tunge: Min mor tog billeder af mig, og jeg må ikke få dem. Faktisk må jeg kun se billederne, når hun kigger med - så hun er sikker jeg ikke sender dem til mig selv. Min veninde støtter naturligvis helt og holdent op om dette. De stoler ikke på at jeg ikke viser den til nogen - sikke en tillid, hva' :rolleyes: Derudover så må jeg ikke nævne hverken for H2B eller andre de mindste om hvordan kjolen ser ud.

It's killing meeee! Jeg har brug for at sidde og kigge på billedet af min smukke kjole :a1221:

0

Annonce ♥

Det tog lige lidt tid, da jeg ikke anede hvad modellen hed..

Men her er den :loveshower:

(Billedet er fjernet at sikkerhedsmæssige årsager - og hermed mener jeg uforsigtighed fra min side)

Jeg tager så haltnecken af, så den er stropløs.

Edited by KBS
0