KBS

2. november 2013 - Update på Eyelash

256 posts in this topic

Annonce ♥

DIY Strømpebånd

Så har jeg været igang med at lave strømpebånd (og sneakpeak til mine selvsiddende strømper), som også er mit "something blue"

Er der tilfældigvis nogle der ligger inde med listen om hvorfor det er, man skal have noget blåt, gammelt, lånt osv?

post-66515-0-44253100-1382372296_thumb.j

0

Smukt strømpebånd!

Og ih hvor er ringen bare endnu smukkere på! :loveshower: Kan godt forstå, at du glæder dig til at have den på resten af dit liv :)

Tak! Jeg er dog ikke selv helt tilfreds.. Men nu er det jo ikke meget man kommer til at se det, så pyt :wink:

Ja den er simpelthen fantastisk!

0

DIY Strømpebånd

Så har jeg været igang med at lave strømpebånd (og sneakpeak til mine selvsiddende strømper), som også er mit "something blue"

Er der tilfældigvis nogle der ligger inde med listen om hvorfor det er, man skal have noget blåt, gammelt, lånt osv?

attachicon.gifstrømpebånd.jpg

Super fint strømpebånd! :)

Jeg har disse informationer liggende om traditionerne :)

Noget nyt

De nye ting repræsenterer det, at bruden træder ind i et helt nyt liv og skal se fremad til resten af livet med hendes nye mand.

Noget gammelt

Det brugte repræsenterer, at bruden ikke må glemme sin fortid og alle de gode ting, hun har oplevet i løbet af sit liv frem til brylluppet. Det brugte, som bruden bærer, symboliserer at hun skal tage alt det gode fra hendes hidtidige liv med sig ind i det nye liv.

Noget lånt

Det lånte repræsenterer, at bruden nu er en del af den nye familie. Det vigtigste er at det lånte, lånes af en kvinde, der er lykkeligt gift.

Det blå

Det blå repræsenterer troskab og konstanthed i ægteskabet.

Edited by Celi
0

Annonce ♥

DIY Strømpebånd

Noget nyt

De nye ting repræsenterer det, at bruden træder ind i et helt nyt liv og skal se fremad til resten af livet med hendes nye mand.

Noget gammelt

Det brugte repræsenterer, at bruden ikke må glemme sin fortid og alle de gode ting, hun har oplevet i løbet af sit liv frem til brylluppet. Det brugte, som bruden bærer, symboliserer at hun skal tage alt det gode fra hendes hidtidige liv med sig ind i det nye liv.

Noget lånt

Det lånte repræsenterer, at bruden nu er en del af den nye familie. Det vigtigste er at det lånte, lånes af en kvinde, der er lykkeligt gift.

Det blå

Tak, det var lige sådan en liste jeg ledte efter.. Og netop det med det blå gør jeg gerne ville have haft mere blåt :lol: "troskab og konstanthed" også finder man den mindste blå sløjfe :floejt:

Ang. det lånte, skal det så være lånt fra den nye familie, eller er det ok, at det er fra en egens familie?

0

DIY Sko

Endelig fik jeg flere sten hjem, og i anlednings af H2B polterabend tid til at pynte dem. Hold nu op, det tager tid!!!!

Og guess what.. jeg havde kun sten nok til en sko! Så nu har jeg - igen igen - bestilt flere hjem, hvilket betyder jeg efterhånden har brugt 700 kr kun på at få swaroski sten hjem (200 kr af dem var så lidt gebyr og moms), derudover 200 kr på skoene. Det havde vist været billigere og hurtigere at købe færdige sko.......... :oops:

Men fine er de blevet og H2B er helt pjattet med dem

post-66515-0-46911100-1382382749_thumb.j

1

DIY Strømpebånd

Noget nyt

Noget gammelt

Noget lånt

Det blå

Tak, det var lige sådan en liste jeg ledte efter.. Og netop det med det blå gør jeg gerne ville have haft mere blåt :lol: "troskab og konstanthed" også finder man den mindste blå sløjfe :floejt:

Ang. det lånte, skal det så være lånt fra den nye familie, eller er det ok, at det er fra en egens familie?

Mener, at det ville være rigtig godt, hvis det var fra den nye familie, da der bl.a. også står et andet sted "Repræsenterer brudens nye status i den nye familiekreds."

Men jeg har spurgt min svigermor og H2B's mormor om de ikke havde nogle smykker, de havde brugt til deres bryllup, men de kan slet ikke huske hvad de havde på... så er det altså heller ikke nemt :huh:

0

Annonce ♥

Efternavne #!%*@?!

ARRRGH :shooter:

Havde lige brug for at komme af med indebrændte frustrationer :wink: Vi kan simpelthen ikke blive enige om de dumme efternavne!!! Kirkekontoret ringede idag og spurgte om de snart fik prøvelsesattesten mm - og det kræver jo at vi får bestemt os. Så da vi snakkede sammen i middags, bestemt vi os for at vi skal tænke over det i løbet af dagen, også udfylde den i aften..

Jeg troede slet ikke mit navn var vigtigt for mig, som det har vist sig at være. Men det er jo også en stor del af hvem jeg er - hvem min familie er. Men har godt nok svært ved at opgive det.

H2B hedder Staal. Jeg hedder Bang Skeem. Vi vil ende ud med at hedde det samme.

Skeem er der 46 i DK der hedder til efternavn. Staal er der over 700. Derfor synes jeg jo det giver sig selv vi skal hedde Skeem :floejt: Det synes H2B så ikke. Bang er ikke så vigtigt for mig, og det er jeg klar til at opgive..

Vi har så snakket om Staal-Skeem, så de begge blev til efternavne men helt ærligt.. De er jo så dårlige sammen de navne!! :td:

Og han giver sig ikke, det stædige æsel.. Så nu er jeg helt ude i at kan vi ikke hedde Staal Skeem (så Staal bliver til mellemnavn og derfor ikke er nødvendigt at bruge så ofte), så vil jeg faktisk heller bare hedde Katrine Staal end Staal-Skeem. :huh:

Eller måske Skeem Staal, men så bliver Skeem jo til mellemnavn også er jeg jo alligevel ikke en del af "flokken" mere. Ved godt det lyder latterligt, men det åbenbart vigtig for mig haha.. Men det er alligevel vigtigere for mig at vi hedder der sammen, men iiiiiih

Var det ligeså svært for jer at blive enige om efternavne - og opgive jeres gamle navn?

0

Nej ikke rigtig. Begge vores efternavne er ret specielle, dog er hans mere end mit, så vi tager hans efternavn. Om jeg bibeholder mit gamle efternavn som mellemnavn er dog endnu uvist. Men jeg sletter mit nuværende mellemnavn som minimum. Han ændrer ingenting.

0

Annonce ♥

Nej ikke rigtig. Begge vores efternavne er ret specielle, dog er hans mere end mit, så vi tager hans efternavn. Om jeg bibeholder mit gamle efternavn som mellemnavn er dog endnu uvist. Men jeg sletter mit nuværende mellemnavn som minimum. Han ændrer ingenting.

Se, det kan jeg arbejde med - den der har det mest specielle efternavn "vinder" :wink:

Jeg synes da, I skal hedde Skeem Staal - det lyder da fint sammen :)

Jeg ved ikke, hvad vi skal hedde. Det er også svært. For jeg vil ikke "kun" hedde Fru Bisgaard, fordi jeg har hørt så mange historier om en sær Fru Bisgaard, som havde det hus, jeg er vokset op i. Så det kan jeg ikke forestille mig.

Desuden skal jeg have undersøgt med kirkekontoret, om min H2B kan få mit mellemnavn til mellemnavn, så vi kunne hedde Lau Bisgaard. Men det er ikke sikkert, da præsten, der døbte mig, lavede en fejl, da jeg blev døbt, Lau er nemlig kun et drenge navn i min familie, hvorfor jeg egentlig ikke kunne komme til at hedde Lau. Men på én eller anden måde, så lykkedes det alligevel, fordi præsten ikke fulgte navneloven hehe Ellers bliver det Grunnet Bisgaard - og det er jo bare SÅ langt, at jeg i sidste ende bare ender med at hedde Bisgaard til dagligt..... øv. Så er jeg også lige vidt! :)

Synes jo klart, at vi burde hedde Bisgaard Grunnet - men den er min H2B ikke med på........ Så jeg forstår dig godt!!

Det noget rod med de navne hva! :pokey: Synes Lau Bisgaard lyder godt og sådan lidt elegant!

Vi er nu blevet enige om Skeem Staal til os begge - mod at han forærer mig en tattoo hvor jeg skal have skrevet "Bang Skeem" :wink: Men stakkels mand, han havde så ondt i maven over det, og følte at han tog noget af min personlighed fra mig! Det gør han jo ikke, han giver mig tilgengæld resten af sit liv :a1221:

0

Godt I kom frem til en løsning! :loveshower: Skeem-Staal passer godt sammen.

Og nej, han stjæler jo ikke en del af din personlighed - I bidrager til hinanden på denne måde!!

- hvor skal tattoo'en være? :)

Ja, jeg synes også at Lau Bisgaard lyder bedst sammen. Lau Grunnet har så også altid lydt godt sammen :)

Uden bindestreg! Meget vigtig detalje :lol:

Tror altid man synes sit eget navn lyder bedst.. Men man kan jo vende sig til meget :tunge:

Nu er vores efternavne meget almindelige , men min h2b ville heller aldrig skifte til mit navn. Han er bare for konservativ. Tror mange men har det sådan

Det tror jeg du har ret i :) H2B blev helt rørt over at jeg ville tage hans navn, fordi han ved hvor vigtig mit navn er for mig. Det var faktisk rigtig rart, og gjorde det til en lidt lettere beslutning. Skidt med efternavne, når jeg har sådan en fantastisk mand resten af livet :a1221:

ps. hvad sker der for den fede skrift?!

Edited by KBS
0

Se, det kan jeg arbejde med - den der har det mest specielle efternavn "vinder" :wink:

Ja nemlig... Altså Hvis det er et pænt navn jo - og det er det :) Det er mit nu også, og det lyder godt sammen med mit fornavn og det ser smukt ud på skrift. Men det egner sig bedre til mellemnavn end kærestens, men han tager det ikke som mellemnavn også, for han har to mellemnavne i forvejen han ikke er interesseret i at slette, så vi napper hans meget flotte efternavn, og jeg beholder - måske - mit nuværende efternavn som mellemnavn... Nu ser vi :)

0

Annonce ♥

Ja nemlig... Altså Hvis det er et pænt navn jo - og det er det :) Det er mit nu også, og det lyder godt sammen med mit fornavn og det ser smukt ud på skrift. Men det egner sig bedre til mellemnavn end kærestens, men han tager det ikke som mellemnavn også, for han har to mellemnavne i forvejen han ikke er interesseret i at slette, så vi napper hans meget flotte efternavn, og jeg beholder - måske - mit nuværende efternavn som mellemnavn... Nu ser vi :)

Årh det lyder dejligt nemt og ligetil :) Vi har diskuteret vores navne siden marts haha..

0

jeg har arbejdet med en der hed knudsen andersen til efternavn - så staal-skeem lyder helt normalt i mine ører :)

Synes bare at når de begge starter med S og har dobbelt vokaler, de er tossede sammen - men okay det er mig og H2B jo også, så går det hele op i en højere enhed :tunge:

..... men uden bindestreg :wink: hihi

Præcis! Meget vigitig :lol::lol:

0

Vi er også dybt uenige om det herhjemme.

Jeg har et noget mere specielt efternavn end h2b der hedder Nielsen, og det er da tæt på at være det mest dødsyge efternavn i dk (sorry til jer der hedder det og elsker det!)

Jeg har ingen mellemnavn og h2b har en specielt et af slagsen. Dels fordi der ikke er mange der hedder det, og dels har det for mig sentimental værdi, da det var det navn jeg lærte ham at kende under dengang, da der var en del af hans venner der har/havde samme fornavn som ham.

Så i mine øjne ville et drømmescenarium være hans mellemnavn og mit efternavn til os begge, og så er vi de eneste to i dk der hedder det :heart:

Men ak, han vil hellere beholde Nielsen og smide sit mellemnavn ud :/ så ender måske med ikke at kunne få samme navn som h2b, og det er jeg enormt ked af, for det har altid betydet meget for mig, hvorimod han aldrig har tænkt over det :(

0

Annonce ♥

Jeg vil bruge denne lejlighed til at tilstå at det mellemnavn jeg sletter netop er Nielsen. Det var faktisk en lidt svær beslutning, fordi det er fra min bedstefar, som er min mors stedfar. Mit specielle efternavn er fra min biologiske morfar, som ikke ville kendes ved at være far til min mor fordi hun er født uden for ægteskab... Men omvendt kender jeg bedst min Bebbe (føromtalte bedstefar) på hans mellemnavn, lige netop fordi så mange hedder Nielsen.

0

Hvor er jeg dog glad for jeg har en herligt utraditionel H2B, som er gået med til at tage mit efternavn (pga "sjældenhedsfaktor"), mens vi så tager hans mellemnavn. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville være med til ikke at beholde mit efternavn. Både fordi det er supersjældent (tror vi er 14 mennesker der hedder det), men også fordi, jeg ikke ville kunne forestille mig, at mine børn ikke også skulle komme til at hedde det.

Men hvor er det godt, at i er blevet enige om noget, som i begge kan leve med :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg er selv lidt gammeldags og vil have min mands navn. Eneste jeg syntes er lidt underligt er at jeg kommer til at hedder det samme som min svigerinde. Altså både i fornavn og efternavn ;) Men det er til at leve med =)

Edited by RikkeD
0

Jeg synes ikke, at Grunnet egner sig som mellemnavn..... det virker ikke. Det lyder lidt som "fordi", så man kommer til at hedde X "fordi" Bisgaard. For om Grunnet er stavet med to n'er eller nd kan man jo ikke høre på udtalen. Så Grunnet egner sig bare bedst som punktum :)

Det er lidt hyggeligt, på en smule komisk måde. :)

Jeg har også altid troet, at jeg bare skulle have H2Bs efternavn, Birch. Men pludselig har jeg meget svært ved at skille mig af med mit efternavn (Viesmose), da der er så få, der hedder det. - og det selvom jeg i daglig tale faktisk aldrig bruger det.

Så nu er vi ude i Viesmose Birch, men det synes manden lyder tåbeligt - så langt et mellemnavn til så kort et efternavn, så han er lige ved at begynde at overveje at hedde Birch Viesmose. Så det endelige navn er faktisk slet ikke besluttet endnu.

Jeg synes både Staal Skeem og Skeem Staal er fine. Personligt vil jeg hellere kunne beholde mit eget efternavn som mellemnavn end helt at opgive det. Så vil jeg også give mine fremtidige børn muligheden for at bruge det af de navne, som de selv bedst kan lide af dem, hvis de ikke vil bruge dem begge to.

0

Vi er også dybt uenige om det herhjemme.

Jeg har et noget mere specielt efternavn end h2b der hedder Nielsen, og det er da tæt på at være det mest dødsyge efternavn i dk (sorry til jer der hedder det og elsker det!)

Jeg har ingen mellemnavn og h2b har en specielt et af slagsen. Dels fordi der ikke er mange der hedder det, og dels har det for mig sentimental værdi, da det var det navn jeg lærte ham at kende under dengang, da der var en del af hans venner der har/havde samme fornavn som ham.

Så i mine øjne ville et drømmescenarium være hans mellemnavn og mit efternavn til os begge, og så er vi de eneste to i dk der hedder det :heart:

Men ak, han vil hellere beholde Nielsen og smide sit mellemnavn ud :/ så ender måske med ikke at kunne få samme navn som h2b, og det er jeg enormt ked af, for det har altid betydet meget for mig, hvorimod han aldrig har tænkt over det :(

Ak ja, det er ikke let med de efternavne.. Her er det også rigtig vigtig for mig at vi hedder det sammen, heldigvis har H2B det også sådan. Hvorfor vil han ikke af med Nielsen?

Hvor er jeg dog glad for jeg har en herligt utraditionel H2B, som er gået med til at tage mit efternavn (pga "sjældenhedsfaktor"), mens vi så tager hans mellemnavn. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville være med til ikke at beholde mit efternavn. Både fordi det er supersjældent (tror vi er 14 mennesker der hedder det), men også fordi, jeg ikke ville kunne forestille mig, at mine børn ikke også skulle komme til at hedde det.

Men hvor er det godt, at i er blevet enige om noget, som i begge kan leve med :thumbsupsmileyanim:

Ja, jeg synes også at "sjældenhedsfaktoren" altid bør vinde :wink: Helst ville jeg også gerne beholder Skeem til efternavn, da det betyder super meget for mig, men det betyder bare lige lidt mere at hedde det samme som min mand. Og så må man jo give sig :tunge:

0