LEAntropisk

Skal, skal ikke?

30 indlæg i dette emne

Jeg har længe ønsket, at få en sanger til at spille "vores" sang for min mand, efter min tale.

Nu har jeg fundet sangeren.dk og fået et bud fra dem.

Det vil blive 2000-2400 kr alt inklusiv. Det er mange penge, synes jeg.

Så nu er jeg helt i tvivl.

Ville i gøre det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhaaaa det er godt nok mange penge... Man kan få meget for den pris, jeg havde ikke gjort det... Kan du evt ikke få musikkeren til at synge den, hvis i har en musikker altså???

Vi har ikke musiker, desværre.

:/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe ønsket, at få en sanger til at spille "vores" sang for min mand, efter min tale.

Nu har jeg fundet sangeren.dk og fået et bud fra dem.

Det vil blive 2000-2400 kr alt inklusiv. Det er mange penge, synes jeg.

Så nu er jeg helt i tvivl.

Ville i gøre det?

Hmm. Er det for 1 sang? - For mig er det mange penge, som jeg hellere ville bruge på noget andet. Men for andre er det sikkert rimelig billigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Taler vi om en bestemt sanger som du selv har ønsket eller som du ved vil være god til at synge det pågældende nummer eller taler vi om en tilfældig sanger som du ikke ved hvem er ?

Ideen om at lade en evt. musiker ved festen synge sangen vil jeg umiddelbart ikke anbefale. Den der synger sangen, om det så er en udefrakommende, en veninde/ven eller bruden selv, må godt være et frisk pust og det virker rigtig godt hvis vedkommende synger acapella. Derudover er det sjældent at bryllupsmusikerne formår at yde de numre - som ofte vælges som sang til ham/hende - fuld respekt. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ringede til vores lokale musikskole, hvor de har et talentakademi. Der fandt jeg en fantastisk sangerinde og guitarist, der kommer og synger vores sang som en overraskelse for alle i kirken. De skal have 1000 kr. ialt inkl. kørsel. Det synes jeg egentlig, der er fair :-). De skal trods alt også bruge tid på at lære og øve sangen, samt på transport og på at være tilstede under hele vielsen mv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ideen er SKØN og hjertelig smuk og der vil ikke være et øje tørt.

Det lyder MEGET MERE FAIR med 1000 kr. Den anden pris er godt nok dyr! Men jo også en lækker lækker detalje der ikke kan gøres op i penge, hvis den sidder i skabet!

Måske du kender en der synger i kor eller lign som kender en.... Som kunne gøre det for lidt mindre???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa. Jeg synes også at 2000 kr er meget og kommer der så også transport oveni?

Jeg går selv til kor i den lokale aftenskole og jeg har spurgt min korleder om hun vil synge en enkelt sang for min kæreste. Det skal hun have 400 kr for og 200 kr for transport. Det er jo så en vennepris. så jeg synes 1000 kr er meget rimeligt.

Hun er studerende på musikvidenskab i København så, hvis jeg var dig ville jeg prøve at sætte et opslag op på en musikskole eller på det lokale universitet. De har sikkert også musiklinjer/fag i Jylland, skulle man mene :)

Du kan sikkert få dem til at synge i en lille smagsprøve for dig, så du er sikker på at han eller hun synger flot. Jeg er sikker på at der er mange derude det gerne vil have sådan et studiejob :) Held og lykke med det

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager selv ud og synger til bryllupper og jeg plejer få alt mellem 800-1200kr. men så er det også for 2-3 sange + jeg selv sørger for kørsel og alting. Men hvis det er en "kendt" sanger, så er prisen fin. Hvis det er en "ukendt" ligesom jeg selv, så synes jeg det er ALT for meget!! :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager selv ud og synger til bryllupper og jeg plejer få alt mellem 800-1200kr. men så er det også for 2-3 sange + jeg selv sørger for kørsel og alting. Men hvis det er en "kendt" sanger, så er prisen fin. Hvis det er en "ukendt" ligesom jeg selv, så synes jeg det er ALT for meget!! :o

Det kan være at LEAntropisk og PrinsesseJulie skal finde ud af noget sammen :bunny_4: . Tror nok LEAntropisk skal giftes i nærheden af Aalborg, så i er jo ikke langt fra hinanden, tænker jeg :7himmel: .

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået to af min søsters veninder til at synge vores sang, det bliver dog i kirken..

De har prøvet at synge i kirke mange gange før..

De vil ikke rigtig have noget, så vi lavet en rigtig lækker kurv til dem..

De har selv guitar med de spilder på...

Hende den ene er faktisk fra Randers..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en meget pebret pris du har fået der. Den høje svarer nogenlunde til hvad min kæreste + tre andre tilsammen fik for at synge i flere timer på et julemarked.

Jeg stemmer i med de andre, se hvad du kan finde på den lokale musikskole, kons eller lign.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh ja, det lyder altså lidt dyrt i mine ører, men som de andre siger, så ville det måske være en idé med et ungt talent fra en musikskole. Hvis det så ikke kan lade sig gøre og det bare betyder rigtig meget for dig, så kan du jo tage imod det lidt dyrere alternativ

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er et dejligt minde at have.. min mand har booket Alex Ambrose til at synge i kirken (det skulle ha været en overraskelse for mig men han havde det dårligt over at holde det hemligt) men glæder mig så meget til denne oplevelse. Han skal synge acapella.Så jeg ville gøre det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar.

Det er en professionel sanger, men synes stadig det er lidt peberet for en enkelt sang.

Jeg vil meget gerne have, at det er en mand med guitar der skal spille, da det vil lyde så godt til det nummer.
Men ih, kan virkelig ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal gøre

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tager selv ud og synger til bryllupper og jeg plejer få alt mellem 800-1200kr. men så er det også for 2-3 sange + jeg selv sørger for kørsel og alting. Men hvis det er en "kendt" sanger, så er prisen fin. Hvis det er en "ukendt" ligesom jeg selv, så synes jeg det er ALT for meget!! :o

Alt for meget er måske et lidt stærkt udtryk at bruge. Det man jo også skal holde sig for øje er transportudgiften. Det er ikke uden betydning om vedkommende sanger er fra lokalområdet eller vi taler om en fra en anden landsdel som måske også involverer bro eller færge. Derudover må man ikke glemme - når man går via bureau - at det altså koster lidt mere fordi de skal have deres del.

Og så er der jo forskel på at synge på et julemarked og på at synge til en bryllupsfest som for de flestes vedkommende er deres hidtil største dag og højdepunkt + at en sanger jo ikke bare er en sanger. Det samme gælder jo indenfor vores eget område. Der er da masser der tager ud og spiller for det halve, men hvad leverer de så. :lol:

Afgørende for mig og det jeg ville hense til er om det er en bestemt sanger som du specifikt har ønsket eller det blot er en nok prof. men tilfældig sanger som vælges af bureauet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer