AnnieRevsbech

Bordplanen

10 posts in this topic

Hjælp :help: , jeg skal til at se om jeg kan få brygget en bordplan sammen, meeeeen, er der ikke noget med nogle regler. hvordan er de? nogen der kan huske dem?

Jeg syntes jeg husker at der er noget med at når man er gift skal man sidde ved sin ægtefælle, eller er det bare mig! :tunge:

0

Annonce ♥

Det er vist ret forskelligt, hvad man gør. Personligt bryder vi par op, også hvis de er gift. Vi placerer dem nok ved samme bord, men ikke ved siden af hinanden. Til bryllupper/fester foretrækker jeg selv ikke at sidde med kæresten. Ham snakker jeg jo med hver dag :)

0

Jeg vil da - især til bryllupper, som er en super romantisk fest - helst sidde ved min kæreste... :) Ville synes det var super øv at skulle placeres overfor eller helt væk fra ham...

0

Annonce ♥

Jeg synes personligt det er øv, at komme til fest og så blive splittet fra min kæreste. Vores bordplan er også klar, og vi har valgt at par sidder sammen, ligeledes forsøger vi at sætte folk sammen med nogle de kender :)

0

Vil også tilslutte mig dem der synes det er øv at blive placeret væk fra kæresten - især til bryllupper! Og især hvis den ene af dem ikke kender særlig mange til festen. Synes altid det er lidt træls når man kommer til fester hvor man SKAL sidde ved siden af nogen man aldrig har mødt før - så bliver det altså en riiiiiigtig lang middag, hvis ikke man går særlig godt i spænd med dem man er sat til bords med. Og synes også det er ærgerligt ikke at få lov at sidde til bords med f.eks veninder man havde glæder sig til at se til festen. Ved dog at mine forældre synes det er kedeligt at blive sat ved siden af hinanden, som traditionen altid er til familiefester i min Jydske familie.

Tror selv vi vil gøre som min veninde gjorde til hendes bryllup: hvis det er runde borde med plads til 8, vil vi sætte 4 sammen, der kender hinanden med 4 andre der også kender hinanden, hvis det giver mening:) Og par sammen - i hvert fald de unge, hvor f.eks vi er en gruppe veninder der ikke kender hinandens kærester særlig godt, så er det jo en alle tiders mulighed for både at sidde med veninder og lære deres kærester bedre at kende:) Og man lærer også lidt "ukendte" gæster at kende samtidig med at man får liv at snakke med nogen man kender;) Synes i hvert fald det virkede optimalt!

0

Annonce ♥

Hvor er I fantastiske, tak for råd og vejledning. nu ved jeg hvad jeg skal gå ud fra og har en ret god ide om hvordan alle bedst muligt kan tilfredsstilles.

Tak, så bliver det spændende om jeg kan få puslespillet til at gå op.

1

Vil også tilslutte mig dem der synes det er øv at blive placeret væk fra kæresten - især til bryllupper! Og især hvis den ene af dem ikke kender særlig mange til festen. Synes altid det er lidt træls når man kommer til fester hvor man SKAL sidde ved siden af nogen man aldrig har mødt før - så bliver det altså en riiiiiigtig lang middag, hvis ikke man går særlig godt i spænd med dem man er sat til bords med.

Jeg har det så personligt lige modsat. Det er altid spændende at møde og tale med "nye mennesker" og hvorfor skulle man ikke gå godt i spænd med dem. Der har dem som laver bordplanen vel også en vis fornemmelse for hvem der kan gå sammen. Derudover kan jeg også se en ide i at man blander folk så man ikke får "flere selskaber i selskabet". Netop ved bryllupsfesterne er der ofte rigtig mange som ikke kender hinanden eller ikke kender så mange. Efter middagen er der jo ikke faste pladser og der kan folk så mingle med dem de vil, herunder dem de kender. Omvendt ved jeg også godt at der er mange som har det dårligt med at blive placeret blandt nogle de ikke kender, men det er jo altid sjovt at prøve grænser af og så kan man jo gardere sig idet folk ikke kun taler med dem de sidder ved siden af eller dem som de sidder overfor.

0