Kjølby

Hvor sidder i som brudepar? Er der alternativt forslag?

11 posts in this topic

Vi skal giftes d.28 september, og jeg er så småt begyndt med bordplan.

Er der nogle af jer der har valgt alternative måde at sidde på, i forhold til den gammel regl med at man SKAL sidde hved siden af sine forældre!!

Mvh

Kate

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er slet heller ikke til den gamle tradition med at sidde hos vores forældre - og det vil slet ikke blive den samme fest for os!

Men da vi ved at det vil vække harme (som så mange andre beslutninger vi har taget :) ) så fandt vi på et alternativ!

Vi skal sidde ved kvadratiske borde med otte personer. Ved bordene bliver så placeret 6 stk og buffer plads til os.

Hvilket betyder at vi i løbet af aftenen skifter plads og dermed besøger alle borde (er vores plan - det er kun 4 borde)

Hvordan og hvorledes vi gør det ved vi ikke, men vi kommer rundt til alle og det vil vi gerne.

Da jeg snakkede med svoger om det (han er toastmaster) fortalte ham og svigerinde at deres vennepar havde gjort lidt det samme. De havde dog 7 borde og nåede kun 3! Men det havde været stor succes!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det har jeg oplevet mange gange og det fungerer fint men jeg vil også anbefale at man kun flytter 3 gange som ovenfor. Så kan det holdes mellem retterne og i en naturlig pause under hovedretten som pr. definition varer længst. Flytter man mange gange bliver det nemt meget forvirrende.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også skumle planer om noget i samme stil. Jeg tror mine forældre vil blive kede af hvis de ikke skal sidde sammen med os, og h2bs forældre vil nok blive skuffede og måske sure. Men jeg vil frygtelig gerne sidde i hvert fald med de af mine gamle venner som kommer langvejs fra, mange fra udlandet. Jeg ser dem meget sjældent og vil så gerne snakke med dem også og vise dem hvor stor pris jeg sætter på at de tager den lange vej.

Så nu afventer jeg SUdato og så må jeg i gang med at planlægge.

Josephine

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi laver et lille flytbart bord, til at have ved bordenderne, så starter vi ved bordet med forældre til forret, rykker derefter videre til de næste retter... Og vi må så efter spisningen, nå det sidste bord ;)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi er slet heller ikke til den gamle tradition med at sidde hos vores forældre - og det vil slet ikke blive den samme fest for os!

Men da vi ved at det vil vække harme (som så mange andre beslutninger vi har taget :) ) så fandt vi på et alternativ!

Vi skal sidde ved kvadratiske borde med otte personer. Ved bordene bliver så placeret 6 stk og buffer plads til os.

Hvilket betyder at vi i løbet af aftenen skifter plads og dermed besøger alle borde (er vores plan - det er kun 4 borde)

Hvordan og hvorledes vi gør det ved vi ikke, men vi kommer rundt til alle og det vil vi gerne.

Da jeg snakkede med svoger om det (han er toastmaster) fortalte ham og svigerinde at deres vennepar havde gjort lidt det samme. De havde dog 7 borde og nåede kun 3! Men det havde været stor succes!

Uhhh det var en god ide. Men jeg ville nok også kun holde mig til tre borde, muligvis fire borde, så er det også lidt en naturlig flyt efter forret/hovederet/dessert/natmad eller hvad det nu er :wink:

Den må jeg lige ha i mente til når vi skal igang med bordplan :thumbsupsmileyanim:

Edited by KBS
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg oplevede faktisk for et par år siden et bryllup hvor bordopstillingen var lavet som en stjerne og brudeparret sad så ved de bordender der stødte ind mod midten og kunne så rykke deres hjørnebord fra bordrække til bordrække uden det store besvær. Det gav meget mindre "støj" fordi det ikke involverede andre og var nemt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup hvor brudeparret nåede rundt til 8 borde og det gik rigtig fint. Ingen problemer eller forvirring. Det var kun brudeparret som rykkede rundt mens alle gæster blev på deres plads. De havde deres eget bord som kom forenden af de andre 8 mands borde. Og det var tjenerene som rykkede deres bord meget diskret hver gang.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

Annonce ♥


Annoncer