Lady-bride

Dit bedste sparetips Ifh til bryllup ?

22 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Rigtig godt emne!!! - følger lige med :-)

... eneste sparetip jeg kan anbefale, er at kigge efter ting på eBay, især efter hårpynt til brudepiger, "krystaller" og andet pynt til bordet - man kan også finde billige slør, som evt. kan bruges til riveslør... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og på etsy.com! Der har vi købt en del ting til invitationer og bordkort og tror det ender med at blive ret billigt for invitationer. Vi har bl.a købt doilies (på dansk kageservietter) hvor vi kunne få 100 små for 100kr inkl Porto. Dem regner vi med vi bruger som bordkort ved at skrive navn på dem i midten - så 1kr Per bordkort!

Så tror jeg også vi ender med at købe vin over nettet. De fleste firmaer bringer ud gratis, når man køber for over 500kr og så kan man få leveret det til feststedet i stedet for selv at slæbe det derud. Vi har fundet et firma, der gerne vil hjælpe med at sammensætte en vinmenu der passer til maden - de havde et priseksempel med 4 vine (tror det var 1 hvid, 2 rød, 1 dessert) for 51kr pr person. Men så var det nok kun et glas af hvert.

Ellers er det vel sådan noget med selv at sætte hår og lægge make-up, købe kjole på udsalg osv. Det var lige hvad jeg kunne komme på:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det jeg sparede aller mest på var, at købe brudekjolen 2nd hand - det kan virkelig betale sig hvis man kan finde en model, som man gerne vil have, som bare skal renses lidt og så er den jo fin som ny!

Ellers kan man, som jeg vil prøve, lave kagen selv - det er aaaalt for dyrt at købe den hos bageren og med det rette udstyr til at lave pynt af, så kan det faktisk blive ret flot.

Købe ringe uden sten. Så kan man ønske sig det (at få sat sten i) senere hvis man gerne vil have det.

Købe slør på nettet. Mit er købt på Etsy, hvor det kostede mig ca. 300kr mens slør i butikkerne herhjemme kan koste over 1000kr :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DIY strømpebånd!

Køb noget flot strækblonde i den ønskede farve (billigt på ebay), sy enderne sammen og pynt med en sløjfe, sten, en anden appliqué eller hvad man nu kan finde på og wupti! er der sparet kassen, måske 2-700 kr., eller hvad de ellers løber i. Jeg er ikke en sy-smølf, men jeg vurderer at jeg lige kan overskue at sy ligeud! ;-) Så har du strømpebånd til måske maks 50 kr. :-)

Har vedhæftet billede af mit blå strækblonde til formålet, købt på e-Bay.

post-65672-0-91079800-1370874315_thumb.j

post-65672-0-37378700-1370874332_thumb.j

post-65672-0-75894400-1370874357_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige:

  1. Tænk dig om. Undersøg muligheder. Need to have/Nice to have?
  2. Brug dit netværk: Måske er der en frisør, lækker bil, kagebager, festtelt, kok, sykyndigt eller andet i din omgangskreds.
  3. Ebay. Jeg har sparet mange penge på kuverter, silkebånd, bordløbere, swarowski krystaller mm.
  4. Købe kjole brugt fx via dba.
  5. Læg et realistisk budget og hold det.
  6. Søg inspiration til diy pynt på fx pinterest.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lej Sonnerupgaard til dit bryllup. Her kan du selv lave maden eller en som du kender, komme med alle drikkevarerne, selv dække bord mv, få nogle til at serverer for jer - ja selv sætte hele præet på brylluppet.

En anden væsentlig faktor er, at ikke holde det i hovedsæsonen, som juni jo er. Ryk væk fra sommerperioden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gør det selv bryllup er billigere men man skal være klar på vbor hårdt det er og have gode venner og familie til at hjælpe, vi sparede på location forsamlingshuse er billige, lavede selv maden til receptionen, tapas som kan købes og laves dagen før, købte drikkevare i tyskland, og valgte anlæg trem for band hvilket fungerede perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet slør selv 2 kamme i glitter til 30 kr, tyl til slør og risposer 40kr. Hår opsætning har jeg fået en venindes veninde til for 500kr.

Der ud over er det vigtig tænke over hvad det er for et bryllup og fest man ønsker og hvad der skal prioriteres så man får brugt pengene de rigtige steder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den største besparelse kan man hente på stedet, maden og drikkevarerne. Et godt og billigt forsamlingshus, en god cateringløsning og selvindkøbte drikkevarer. Der kan også indhentes en del på bryllupskagen, velvidende at det er begrænset hvor meget der spises af den.

Anlæg og playlister fremfor band/DJ ? Tja nu er det jo de færreste hjemmeanlæg som er egnet til og beregnet til at spille til fester, hvor der engang imellem spilles meget højt. Det er de ikke bygget til. Skal man først ud og leje anlæg og vil man også godt have lidt stemningslys til, så er der ikke langt op til en god bryllupsdj og så er man også sikret at der er musik til de festsange der kommer og at der er styr på den del.

I virkelighedens verden er bryllupsfester noget af pdet mest vanskelige at spille til fordi folk ofte er meget forskellige aldersmæssigt og ofte kommer fra mange forskellige geografiske områder. Det er måske ikke det rigtige sted at spare, Jeg er selvfølgelig lidt subjektiv på det område men omvendt har jeg været ude til mange selskaber hvor vi har været en af sværvægterne i budgettet. Ikke fordi vi har været dyre men fordi vi har talt lavbudget og jeg har aldrig hørt on nogle som efterfølgende har sagt at de kunne have sparet de penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Korrekt. Samtidig er det også med til at sikre at middagen m.v. ikke bliver så langstrakt (hvad de fleste ikke ønsker). En andet sted der kan spares er på transport ved enten at pynte jeres egen bil eller låne via bekendte og dermed spare "limoen". Der er heller ingen som siger at der nødvendigvis skal være spiritus men om det er et issue her afhænger meget af jeres gæster og hvad de er til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg undskylder på forhånd. Jeg er tilbudsjæger! Jeg vil have lige de ting jeg har sat mig for men jeg har altså svært ved at bruge 100.000 på et bryllup da jeg er "Økonomisk udfordret" som førtidspensionist. Jeg har fuldstændig de samme ønsker som mange andre brude, men for mig hedder løsningen ikke at, "så må du bare undvære.." Nej for mig hedder det du må lede og du skal finde ;)

Jeg opdagede at det ikke kunne svare sig at leje en teltløsning i vores tilfælde. Nu er vi en lille forsamling og ikke 117 mennesker, men for os har vi fundet en eje løsning i stedet for en leje. Det koster omtrent det samme som et lejet telt at købe. (et par 100 kr. billigere for vores købte end lejet faktisk)

Forskellen er at vi ejer teltet efterfølgende og jo så kan sælge det igen, i stedet for at smide pengene til udlejningsfirmaet. Løsningen vi har fundet er inkl. gulvtæpper, stormpløkker osv. så det er på plads også.

Jeg konstaterede også at det ville være dyrere at leje, bestik, tallerkener, glas og kander mv. end at købe det. Ja selv stole er billigere at købe hvis man lige kommer forbi varehusene, så som f.eks Ikea osv,, så behøver folk ikke sidde på klapstole, bare fordi man er tilbudsjæger ;).

Nu bliver vi som sagt få mennesker til vores bryllup så mængden er ikke gigantisk, og stadig er den billigere at købe end at leje. Eks. sådan noget simpelt som glaskander koster 10 kr. pr styk mere at leje, end jeg kan købe den selv samme kande til, i mit lokale supermarked. 10 kr betyder måske ikke alverden, men jo flere gæster, jo flere kander = jo flere kr. Og sådan har det været med alle vores ting.

10 kander=100 kr. sparet og det er måske småt, men hvis man begynder at tælle sammen på alt, tja så ender jeg på 1/3 af hvad det ville have kostet til fuld pris på hele brylluppet. -og jeg får stadig det jeg vil have = fuldstændig samme ting, til mindre pris.

Jeg har udnyttet lejligheden til at købe på tilbud, outlet og ved udsalg på næsten alt. Jeg benytter firmaer som alle har adgang til uden at skulle være "medlem" og have kort osv (men vi har nogle muligheder der også, det har bare ikke været billigere) så bare spring ud i det. Metroshop er også fantastisk til køkkenvarer mv. som skal bruges til servering osv.

Jeg surfer efter en bestemt vare til jeg finder varianten jeg kan lide og derefter surfer jeg til jeg finder den billigst muligt, ved at vente tålmodigt på tilbudet. Nu har jeg jo så oveni haft muligheden for at lave tingene med DIY pynt osv., da det jo er mit og ikke hverken slidt eller skal leveres tilbage.

Pynt osv., har jeg fundet her og der, efter megen støven rundt på nettet. Der er utroligt mange muligheder med hele internettet til hjælp, så meget kan gøres til en brøkdel af prisen, hvis man orker ofre bare lidt til og kan finde TÅLMODIGHEDEN frem ( og det er svært for det skal jo helst være nu og i går, når man går ZILLA hihi)

Slikbuffet køber i ting til fra tyskland så det er Ca. 1/3 -1/4 af danske priser.

Jeg var også fræk at bestille kinakjole + alle accessories og er utrolig glad for det.

Jeg vil sige at der er mange kr. at spare hvis man bare kigger efter udsalg på kjoler i stedet. Måske skal man ikke have årets nyeste model, men i stedet købe efter den model man kan lide og så surfe butikker efter stedet de har KJOLEN billigst. (eller købe brugt.)

Mht ringe er der også meget at spare hvis man bruger muligheden for at gøre det samme. Find ringene og så find den bedste forhandler.

Som jeg ser det er det min chance for at få lov til at lege tilbudsjæger på "fuldtid" hihi og jeg nyder hver gang jeg laver en rigtig god deal. Nogle går op i at prisen skal være dyrest så de kan prale, andre går op i at mærket skal være det "rigtige"... Jeg går op i at jeg kan få det lige som jeg gerne vil UDEN at skulle leve af havregrød og flytte fra hus og hjem. -Og så kan jeg de prale lidt af mine spildte talenter, når nu jeg er skrap til at finde gode og rigtige tilbud.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ledte meget på Ebay efter ting og købte en del mens jeg boede i Skotland. Det var billigere derovre end her hjemme.

Man kan jo også købe noget "brugt" fx havde jeg 50 xtra gaveæsker + mange bånd tilovers.

Der kan være nogen i familien eller vennekredsen i kan låne af?

Nogle vælger at holde festen hjemme for de nærmeste, eller sammenskudsgilde, hvor gæsterne medbringer mad eller bestiller mad udefra og så er det en del af gaven.

Hmmm det bedste spareråd vil nok være "har du/i virkelig brug for det her"? Til ALLE de xtra ting der dukker op. Man kan også vente med at holde bryllup, til der er flere penge sparet op :wink:

Alt det jeg startede med, at sige der ikke var nødvendigt, blev det i samme øjeblik jeg kom på BK :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu melder historien jo ikke noget om hvorvidt I har købt teltet brugt eller fra nyt men de typiske telte man kan købe og som er til at købe for "menneskepenge" kaldes da nok festtelte eller partytelte men men må slet ikke sammenlignes med prof. festtelte (medmindre I som sagt har købt et brugt eller gjort en rigtig god handel).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da tilføje til "historien" at vores telt er et nyt. Det er købt til tilbudspris så det er en god forretning for os :-) Klart at et fuldt professionelt telt med opsætning har kraftigere sider og stænger end vores, som er et almindeligt "semi pro" til nogle tusinde kr. Til gengæld er det muligt at vælge i kraftigere/professionel variant (hvis man ønsker det) eller endnu billigere variant. Det kommer jo an på hvad man vil og skal bruge og prisen afhænger selvf. deraf. Jeg synes nu ikke jeg sagde at jeg sammenlignede i øvrigt, men fortalte om vores løsning i stedet for at leje.


Vi skal selv opstille hvilket er et minus - klart - men mon ikke vi overlever det slid da det jo kan opsættes når som helst.

Jeg har ikke behov, som jeg skrev for det helt store og prof. løsning, da vores gæsteliste er kort og festen ikke er indrettet som alle andres. Vi slutter allerede til "aftensmaden" og skal hverken have tallerken servering eller dansegulv pga min sygdom. Derfor er denne løsning bedst for os til de mennesker vi nu er.

Jeg er nu også ret sikker på at mine gæster ikke vil gå rundt og checke tykkelsen af teltdugen uanset.. hihi :blink: Så klart jeg synes det er bedste løsning for os og tippet kan da bestemt gives videre til andre med samme mindre behov. ()():biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okey - Du sagde selv nøgleordet. :lol: Aftensmaden = Sluttidspunkt. Det stiller jo sagen helt anderledes. Det jeg så i øjnene var en bryllupsfest til ud på de små timer med et partytelt fra "Harald Skrald". Det er noget helt andet når vi taler om receptioner og middage med tidlig slut. Der kan de sagtens bruges (lyder også som at det er noget mere solidt I har købt). Dog vil jeg aldrig anbefale nogle at sætte flere af disse telte sammen. Det har jeg oplevet én gang hvor det øsregnede med det resultat at vandet røg ned mellem samlingerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Udover de gode råd der allerede er nævnt, så kan man lave et super fint headpiece til næsten ingen penge, vha. blot filt, fjer, blonde, perler, 'French veil', nål og tråd - og man behøver altså IKKE være sykyndig.

Det er jeg bestemt ikke, og har alligevel præsteret følgende, til den nette sum af 150,-:

post-58523-0-54932500-1370987026_thumb.j

post-58523-0-08552400-1370987011_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at holde brylluppet hjemme (skal dog siges vi har ret godt plads) men måske du kender nogen som har en stor have eller en lade mv. som I kan låne.

Derefter så fandt jeg KJOLEN i Nicolai, men synes 12.500 var noget pebret også selvom jeg fik den af mine forældre. I butikken ville de desværre ikke udlevere navnet på kjolen, så jeg gik på den vilde jagt på nettet og fandt kjolen med alt info. Derefter gik min mor i krig med at ringe til leverandøren af kjolen og fik en liste med alle forhandlere i DK - og derefter ringede hun til alle forhandlere for at høre om prisen. Vi sparede 4000 kr. ved at tage til Tønder og købe kjolen. Togturen fra Roskilde til Tønder kostede 1000 kr. men vi havde en super dag og fik den bedste service ever - noget der slet ikke kan sammenlignes med det man får i Københavns området eller mangle på samme. Så køb ikke kjolen første sted du ser den, ring evt rundt og søg lidt på nettet.

Så er IKEA også min ret gode ven - laver pompoms af deres servietter - man kan få ret mange ud af deres hvide serviet pakker med 100 stk. ;-)

Så bliver alle vores vaser og lysholdere gamle syltetøjglas (alle glas der har været brugt til mad) jeg har fået en masse af kollegaer mv. og dem pynter vi med et enkelt silkebånd og så istedet for at købe finde dyre sten og komme ned som bund så køber jeg groft salt og kommer ned som støtte - det er hvidt og MEGET billigt - mener det er 2,5 kr. for 1 kg. Alternativt kan sand fra stranden bruges :-)

Vi har så fundet et super godt og billigt udlejningsfirma som også er meget fleksible -> ringsted-udlejning og der har vi købt deres textilduge - det er engangsduge der minder meget om stofduge, men koster bare en brøkdel af hvad stof koster og er endda også billigere end at leje stofduge.

Ja det var lidt af hvad vi har fundet på :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SPØRG FOR HELVED!!

- undskyld sproget. :biggrin:

Vi har sparet en masse på at spørge venner og familie og ikke de kendte nogen, eller havde noget. - så nogen ting har vi fået et fantastisk tilbud på.

Man bliver overrasket over hvor mange der vil hjælpe. Den tætte familie har alle sammen givet tilskud. - uden at vi overhovedet har forventet, eller spurgt om det.

Vi har spurgt om ikke de har kunne anbefale nogen, og hvis de har kendt nogen er det end med at de gerne har ville give os det :cheerleader3:

Jeg har skrevet mails til forskellige leverandører. f.eks jukeboks, jeg sendte dem en mail hvori jeg skrev det som det var, at vores budget var stramt, men at vi virkelig gerne ville have en jukeboks om ikke de kunne give mig et godt tilbud.

Og det gjorde de. De skar simpelthen 20 % af prisen, ved at vi selv kommer og henter det. :biggrin:

EBAY er simpelthen blevet min bedste ven :loveshower:

- hold nu op hvor kan man få ting billigt der :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer