AnnikaE

billigt bryllup... ? 60 gæster.... SUK... kan ikke bestemme mig

18 indlæg i dette emne

hmmmm... sagen er den at min kæreste og jeg jo skal giftes... og vi havde egentlig sat et budget på 50.000 kr...

men ... det er egentlig meget imod os som personer at bruge så mange penge på 1 dag, selvom det self bliver verdens mest fantastiske dag og man KUN har en chance for at opleve den osv. osv. osv....

Jeg vil gerne høre, hvor billigt (og stadig fedt) man kunne gøre et bryllup for 60 mennesker... UDEN at det bliver sammenskudsgilde...

jeg savner idéer, inspiration og hjælp.... vi er begge 2 trætte af at bruge så mange penge på en dag... og vil derfor gerne spare... er bare TOM for idéer ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vælger et billigt forsamlingshus, jeg laver bryllupskagen, henter drikkevarer i Tyskland, billig brudekjole (ønsker tilgengæld heller ik en dyr og stor kjole ). Ingen musiker, men playlister, gommens habit købt på udsalg... Og alligevel kommer vores fest jo også til at løbe op... Det vigtige for os er maden og vores vielsesringe. Her ville vi ik gå på kompromis :)

Men det kommer jo helt an på, hvilken type bryllup i ønsker.

Vi er til hygge og god afslappet stemning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde for ca. 63 mennesker, hvis alle kommer, og har det som jer - øv det mange penge på én dag - tænk hvor meget man kunne komme ud og rejse for de penge :rolleyes:

Men på den anden side, vil vi også gerne have vores venner med og dele dagen med dem vi holder af.. Så nu får den fuld skrue. Vores maks er 50.000 kr, men pt ligger budgettet på 43.000 kr.

Vi har så valgt at leje lokale til 4700 kr, dette kunne dog nok godt gøre billige, vi synes bare de var så fine :thumbsupsmileyanim:
Maden får vi til 200 kr pr kuvert, dropper bryllupskage - folk er altid mætte alligevel, købe vin ved en lokal købmand hvor det der ikke bliver drukket, kan leveres tilbage. Vand/øl henter vi nok i tyskland. Spare på bord dekoration.. Man kan finde meget godt og billigt i f.eks. Søsteren Grene hvis man holder øje over et par måneder. Til invitationer og bordkort køber jeg karton på nettet. Vi får lavet ringene ved Egeart, fremfor at købe i forretningerne. Jeg køber en kinakjole fra Ebay, og H2B har et stortset ubrugt sort jakkesæt hængene. Derudover har jeg brugt meget tid på at finde en rigtig dygtig fotograf, til så få penge som muligt. Får en ven der er inviteret, som er DJ, til at hjælpe med musik og udstyr.

Redigeret af KBS
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Vi stoppede faktisk med at tælle, da vi så vores budget røg ;)

Men til en start blir vi 56 pers, forventer at selve festen, dvs mad, drikke, pynt osv kommer til at koste ca 400 kr pr pers.

Derudover kommer jo tøj til os begge, min kjole med tilretning 1650,- plus sko og undertøj.. Så kommer kosmetolog og frisører, smykker osv. Det løber hurtigt op. Vores ringe kostede 9000,- hvilket er billigt iforhold til det vi var villige til at betale ;)

Men vil tro at det ca blir omk 40-45000. Fotografen er en bekendt, så der slap vi med 2000.

Men i kan jo vælge at lave meget selv, og få lidt vennetjenester.. Så kommer i langt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

man kan sagtens lave et billigt bryllup selvom man er omkring 60 mennesker. Det er så ikke vores bryllup jeg vil relatere til men derimod vores vennepar der holdte bryllup for 56 mennesker til 30.000 kr. Og der manglede intet. Tøjet købt billigt, drikkevare hentet i tyskland, osv osv.

De gjorde det at de købte ind løbende af de ting de skulle bruge (altså starte i god tid og se efter tilbud). Så det kan I sagtens, det handler bare om ren fornuft og lidt indsats på at kigge sig omkring :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kommer nok til at koste omkring de 35.000 kr.

Det bliver holdt i mine forældres have.

Maden får vi leveret og var heldige at finde et jubilæumstilbud.

Drikkevarer henter vi i Tyskland.

Kagen laver jeg selv.

Mit tøj koster under 2000 kr med alt.

Ringene fandt vi med 20% da der var by Night i Århus.

Blomster til buket og dekoration har vi selv sået.

Vaser bruger vi dåser.

Har brugt eBay, etsy og klittens-hobby (mener jeg det hedder) rigtig meget og fundet billige ting til DIY.

Fotograf får vi i bryllupsgave.

Musik bliver playlisteløsning.

Vi har ingen særlig kørselsudgift.

Mit hår sætter min veninde der er frisør og makeup lægger jeg selv.

Til dug, lys mv. Har vi brugt IKEA.

Og vi bliver 74 personer hvis alle kommer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lea... jeg har været inde og lure i din tråd... og WAAUW hvor er du inspirerende ... :cheerleader3:

nu har jeg af en eller anden grund slet ikke lyst til at bruge så mange penge på det bryllup... tror sku næsten også at vores ender med at blive et telt i haven :a1221:

og lige en sjov ting: Vi har NØJAGTIG samme tema farve .. her var det H2B der sagde "DEN farve kan jeg godt lide" ... ud fra et farvekort... først tænkte jeg "NEJ!.." ... lige indtil jeg havde søgt noget inspiration på det... nu ELSKER jeg den.... :blush: vi kombinerer den med støvet pastel lilla og den lyse pastel lyserøde i også bruger ....

Jeg er så glad for at det ser ud til at kunne lade sig gøre for mindre end 50.000 kr.... for det er altså næsten bare for voldsomt at bruge på én gang (sagde mit nærige hjerte :rolleyes: )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke som sådan et budget, men snarere at ca. beløb (30.000-35.000) vi ville forsøge at ramme og det ser ud til at lykkes :wink:

Til middagen bliver vi lige under 40, mens der til receptionen kommer ca. det dobbelte og det samme til festen.

Vi holder i et forsamlingshus

En bekendt laver maden, mens en anden bekendt laver bryllupskagen

En bekendt er fotograf, så det får vi billigere

Nogle bekendte er DJs

Vi holder reception, middag og fest samme sted, 5 min. fra kirken (= færre udgifter til leje + ingen kørselsafgifter)

Drikkevarer køber vi i Tyskland

Ringene er uden sten, fra Chanti

Jeg har selv lavet mit hårpynt

Småting købt via Ebay, Etsy, IKEA, Søstrene Grene osv.

Indtil videre har vi brugt lige godt 17.000,-

Vi mangler at betale for mad, drikkevarer, serveringspersonale og tøj til manden, så det ser ikke helt dumt ud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup endte på omkring 35.000,- (det var middag og fest for 40 og reception for ca 70). Der var plads til både dyr rødvin, tallerkenanrettet 3 retters menu, fadøl, drinks, slikbuffet, mobildiskotek, fotograf etc).

Vi sparede på specielt lokation, der var et fælleshus til 500,- Mit tøj var også ret billigt. Ringene var traditionelle glatte ringe (dog lidt kraftig kvalitet) købt over nettet fra Canada (sparede del der). Vi skar meget lir væk (hvilket gjorde at det lir, der så var rigtig kom til sin ret).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver 63 personer, og vores budget er på ca. 35.000. Jeg vil sige som de fleste andre, at det handler lidt om fornuft :happy:

Vi har lejet et billigt forsamlingshus (1500), laver mad selv (min h2b er super til det med maden) kører til Tyskland for at hente drikkevarer. Har fået familie til at hjælpe med desserten, som er et gigantisk kagebord.. Ringe har vi købt over nettet (Chanti), min veninde sætter mit hår, checket samtlige blomsterbutikker for den billigste brudebuket ( og flotteste :biggrin: ) Vi har 5 børn og de har alle fået kjoler og børnesmoking fra England til meget billige penge...

Pynten på bordet er fra naturen - vi elsker stranden og har brugt meget derfra - f.eks sten som bordkort..

Derudover er der her i byen en 20'er bog som vi har købt og fået 20% på fotografen, ting i matas og lingeri.... Det hjælper alt sammen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bliver 63 personer, og vores budget er på ca. 35.000. Jeg vil sige som de fleste andre, at det handler lidt om fornuft :happy:

Vi har lejet et billigt forsamlingshus (1500), laver mad selv (min h2b er super til det med maden) kører til Tyskland for at hente drikkevarer. Har fået familie til at hjælpe med desserten, som er et gigantisk kagebord.. Ringe har vi købt over nettet (Chanti), min veninde sætter mit hår, checket samtlige blomsterbutikker for den billigste brudebuket ( og flotteste :biggrin: ) Vi har 5 børn og de har alle fået kjoler og børnesmoking fra England til meget billige penge...

Pynten på bordet er fra naturen - vi elsker stranden og har brugt meget derfra - f.eks sten som bordkort..

Derudover er der her i byen en 20'er bog som vi har købt og fået 20% på fotografen, ting i matas og lingeri.... Det hjælper alt sammen :-)

Hej! Ja vi bliver 46 gæster og har et budget på 15000 kr. Så kender det alt for godt det med at spare. Men bare vi får en god dag så....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bliver ca 50 til vores og vi ligger i pris på 30000kr dog er der gave udefra til at hjælpe.

fx. gommens tøj og forlovers tøj er fra forlovers bryllup 2 år tilbage skal blot renses

jeg har fået min kjole af min mor

vi har fået tilskud til drikkevare fra mine svigerforældre

vi har fået fotograf i gave af mine forældre

min veninde har givet mig i gave frisør til farve af hår og opsætning

en anden veninde som er blomster dekoratør laver blomsterne for os

men skal lige vi stort set har alt på plads og vi har nu brugt 25000kr

men ting vi har gjort for at spare, det tog os lang tid at finde en kok til at komme ud til selve dagen, det er klart billiger at bestille udefra men vi ønskede at kokken skulle stå i køkkenet.

vi har lejet nærområdets flotteste forsamlings hus ( 3500kr )

min svigerinde laver bryllups kagen ( hun er super dygtig )

også har jeg brugt lang tid på at finde tingene vi skulle ha, tøj til vores børn kunne ha kostet 1000-3000kr men har brugt 270 kr takket være brugt og ebay

jeg syntes det er super sjovt at leder og finde de gode tilbud og gøre vores bryllup mere end fantastisk og for mindre penge

mange hilsner louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi holdt 2 fester for sammenlagt 40 personer for 30.000 og vi havde masser af drikkevarer & og mad tilovers så kunne snildt have været 10 mere på samme budget. Du kan se vores regnskab i min beretning. Der er et link i min signatur. Jeg håber at i får en rigtig god dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her får du et uddrag af vore store dag:

Vielse kl 12.30

Reception på restaurant Fusion (den nye havnefront, super fede lokaler!) med champagne, øl/vand/vin ad libitum, sandwich, snacks, frisk frugt, bryllups kage samt Candy buffet - Pris 255,- pr person (vi bliver 68 hvis alle kommer)

Her efter lukket bryllupsmiddag for vores forældre, vores søskende + børn (vi bliver 16 ialt, og afholder middagen hjemme i vores flotte stue som vi tømmer for møbler)

Mad fra Princess Juliana 275,- pr person

Herefter rejser vi på ferie i 14 dage med begge vores børn :)

Prisen for vores bryllup render op på 21.000,- ialt (incl tøj, fotograf, frisør/makeup, blomster reception, aftensmad, drikkevarer osv)

Bryllupsrejsen er ikke regnet med i prisen, da vi endnu ikke har bestilt ferien ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har holdt en bunke fester for ca. 50-60 mennesker, med et budget på ca. 10-15.000 kr

Det kræver planlægning, vilje til at knokle og lave alting selv, men det kan lade sig gøre. Nu er det jo et bryllup, hvilket IMO kræver lidt ekstra ting, som fx brudekjolen, men jeg vil vove den påstand at jeg kunne lave et flot bryllup for ca. 20.000 (jeg har dog valgt at vores skal have lidt mere luksus, så vores kommer til at ligge på ca. 50.000)

Her er planen:

- Indbydelser - lav et design og print selv eller få printet ved Vistaprint. 2-300kr inkl. frimærker (de kan også sendes som e-mail = gratis)

- Bordet - Velourduge, små vaser til 1 blomst fra IKEA og dertil blomster, fyrfadslys og små stager (IKEA) servietter (IKEA), bordkort (DIY) 500-1000kr

- Maden - lav en buffet med hjemmelavet mad 2-3 slags steg, flødekartofler, små saltbagte kartofler, pastasalat, salatbar 3-4000kr

- Drikkevarer - Tyskland - 5000kr

- Lokale - forsamlingshus - 1500-2000kr

- Tøj - Tilbud eller brugt - 2-3000kr

- Fotograf - en ven 500-1000kr

- Servering - 3 personer (venner) 2500kr

- Det løse er der så ca. 3000kr til

VOILA :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bryllup var for 58 mennesker og vi brugte et sted mellem 55.000-60.000 og det var inkl. En lækker tur til London efterfølgende. Så det kan sagtens lade sig gøre :) det er bare et spørgsmål om hvad og hvor man prioriterer. For mig var det vigtigt ikke selv at skulle lave noget på dagen men stadig at gøre det til en pris hvor vi kunne være med. Vennetjennester er nøgleordet;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har brugt 25.000 på 46 personer. (vi var over 5000 UNDER budget)

telt, gulv, stole og borde var så gratis i og med at min svigerfar ejer en del af det

min svigerfar er ølmand, så han skaffede fadølsanlæg og to slags øl

vi brugte vel 8000 i Tyskland på drikkevarer og lækkerier

min mand kender en der ejer en større restaurant, så vi lånte en slush ice maskine - købte selv saften (Kæmpe hit, der var r*v varmt og slush ice og asti er BTW NIIICE )

2000 i IKEA på glas, duge, paptallerkener osv

6000 på KOK der kom og grillede (mest oplagt til en havefest selvfølgelig)

1000 kr på diverse "stemning" - servietter, karton, ballooner med helium, lys, rispapirslamper osv.

forretten lavede jeg selv, min mor og svigermor

KÆMPE! dessertbord lavede min mor, søster, moster og jeg selv - der var ALT simpelthen - i øvrigt et kæmpe hit og folk var overvældede (en af vores allerbedste venner og hans mor havde hørt at vi ikke ville have bryllupskage, men det mente de nu der hørte til, så de havde stået i ugen op til og lavet en i 4 etager som en overraskelse - han er kok og den var lækker :) )

kjole, sko, undertøj osv - 2000 kr (min ekstra kjole havde jeg i skabet i forvejen og den anden var købt brugt til 900)

mit miss Lena headpiece vandt jeg herinde i en konkurrence - jeg elskede/elsker det, men mit birdcage veil klippede jeg af efter vi havde fået taget billeder - kun med blomsterne er det SÅ anvendeligt.

mandens skjorter, slips og strømper - 700kr (kæmpe knaldtilbud) - jakkesættet havde han

mandens sko - 500

brudebuket og knaphulsblomster - 500 (hvor jeg kommer fra er der en blomsterbinder der har en lille forretning - hun er så dygtig og vildt billig)

fotograf - 2500

servering 2200

og så brugte vi ca 1000 kr på ferrero rocher og alverdens andre småting :)

klipning og farvning regner jeg ikke rigtig med, da det jo alligevel skulle gøres :) - det kostede for os begge 2500

Mit bedste råd er - hvis folk tilbyder deres hjælp, så tag imod med kyshånd :)

- og har i forbindelser, så vær ikke bange for at spørge om vennetjenester/vennepriser

-find et koncept og hold jer til det - hvis ikke man lige kender nogen der kan sponsorere telt osv, kunne et forsamlingshus være en fantastisk ramme (vi købte hvide lagner for 500 kr og hængte op i teltet - det kunne jo også dække en grim væg i et forsamlingshus)

-stemning behøver heller ikke at koste kassen (vi havde en kæmpe pavillon til at give skygge/læ ved siden af teltet -indeni kunne vores hvide syren stå (i fuld blomst - så taler vi big ass blomsterdekoration :) )

- vi hængte tylgardiner op nogle steder for at opdele haven (gav 19 kr for 2 i IKEA), lyskæder i syrenen, troldgrene med skilte til buffet osv - gavebord med samme bordløber som inde i teltet, hvide træmøbler med fine puder, glas med lys i træer, gamle æbletræsgrene med "reagensglas" på, hvori der var stykket hvide blomster

-gamle træmøbler rund om i haven skabte små hyggehjørner, efeu rundt om alle stænger i pavillionen - det var nok det der gav mest stemning.

-tænk kreativt - en hjemmelavet indbydelse behøver ikke koste kassen vores kostede under 100 kr i materialer (men jeg havde så selv bånd og fotopapir til at printe på

-Vi havde for eksempel ikke blomster på bordene, men efeu og lys i grønne nuancer i gamle syltetøjsglas (vi synes det var så stemningsfuldt, og vi sparede vel 500 på den konto)

og så havde vi om aftenen tændt 20 olielamper/fakler - faklerne havde vi, og olielamperne kostede 2 kr stykket i XL sidste efterår

-deltag i konkurrencer - man kan være heldig

det er bare et spørgsmål om at tænke ud af boksen, og så finde ud af, hvad man som par drømmer om - og så må man gå på kompromis engang imellem/tænke kreativt :)

håber dit bryllup bliver ligeså skønt og fantastisk som mit var :)

Redigeret af FrøkenLT
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer