masen1985

reception og fest samme sted...er i tvivl

15 posts in this topic

Jeg har tænkt over om vi skal holde reception og fest samme sted... De forsamlingshuse vi har kigget på, der er den ene sal ikke stor nok til at alle gæsterne kan sidde der, for det var jo lidt planen der skulle være plads til alle når de skulle have kage om eftermiddagen...

Alternativet er så at vi finde et lille forsamlingshus også kun lejer den ene sal til receptionen og finder et andet til selve festen om aftenen, hvor vi så lejer det hele...

Det gør så også at der bliver noget kørsel, for det er ikke bare sådan lige at finde forsamlingshuse på Sydfyn uden man skal ud i de små byer... Og det skal være uden værtinde...

Hvad har i andre gjort...

0

Annonce ♥

Er det de samme personer som deltager i receptionen som skal med om aftenen eller kommer der også andre til receptionen :lol: Og så drukner I jo næsten i forsamlingshuse ovre på Fyn. Nu ved jeg ikke hvor mange I bliver om aftenen men en ting der kendetegner de fleste forsamlingshuse er jo netop at der er rigtig god plads.

0

Vi får kaffe ét sted, og fortsætter videre til et andet. Så får vi "et sceneskift", og man starter på selve festen et nyt sted. Og så skal de, der kun kommer til kaffen, heller ikke "smides ud" (i mangel af bedre udtryk).

0

Vi holder fest og reception samme sted. Der er 2 lokaler det ene bruger vi til middagen og det andet til receptionen og her vil der heller ikke være sidde pladser til alle, men det tænker jeg ikke gør noget.

0

Annonce ♥

Vi holder også reception og festen det samme sted. Vi ønsker nemlig ikke bruge vores bryllupsdag på landevejene :)

0

Jeg kigger lige med - for vi er lidt i tvivl om hvordan vi gør det der med "at smide kaffegæsterne ud" :tunge:

0

Den havde jeg ikke lige set. De fleste folk sidder jo ikke ned til en reception. Det foregår mere stående. Jeg spillede til en bryllupsreception forrige weekend for ca. 150 personer (de var vist ikke mere end 100) og der har max. været 20-30 stole totalt.

Det er naturligvis vanskeligere at smide receptionsgæster ud når det holdes på samme sted som festen end et helt andet sted hvor alt lukker ned men løsningen plejer at være at lave vandtætte skodder mellem receptionslokale og festlokale, for derefter at lukke receptionen helt ned. Umiddelbart plejer det at gå af sig selv. Folk der inviteres til en reception i eksempelvis tidsrummet 12-3 for at tage udgangspunkt i ovenstående er der jo nødvendigvis ikke hele tiden. Nogle går før, nogle kommer senere. Ved ovenstående reception forlod parret receptionen ved 14 tiden og ved 14.30 tiden var der kun de allernærmeste tilbage som gik og pakkede gaver ned.

0

Den havde jeg ikke lige set. De fleste folk sidder jo ikke ned til en reception. Det foregår mere stående. Jeg spillede til en bryllupsreception forrige weekend for ca. 150 personer (de var vist ikke mere end 100) og der har max. været 20-30 stole totalt.

Det er naturligvis vanskeligere at smide receptionsgæster ud når det holdes på samme sted som festen end et helt andet sted hvor alt lukker ned men løsningen plejer at være at lave vandtætte skodder mellem receptionslokale og festlokale, for derefter at lukke receptionen helt ned. Umiddelbart plejer det at gå af sig selv. Folk der inviteres til en reception i eksempelvis tidsrummet 12-3 for at tage udgangspunkt i ovenstående er der jo nødvendigvis ikke hele tiden. Nogle går før, nogle kommer senere. Ved ovenstående reception forlod parret receptionen ved 14 tiden og ved 14.30 tiden var der kun de allernærmeste tilbage som gik og pakkede gaver ned.

Hmm det lyder jo til at det går nogenlunde af sig selv!

Det sted hvor vi holder festen, er der faktisk et receptionslokale, med egen indgang - så det kunne jo evt være noget med at låse alle andre døre!

0

Annonce ♥

Vi holdt det samme sted, folk ved jo godt at de ikke er inviteret til festen, så det er ikke noget problem. Vi stillede et telt op udenfor forsamlingshuset og holdt receptionen der.

0

Vi holder fest og reception samme sted. Der er 2 lokaler det ene bruger vi til middagen og det andet til receptionen og her vil der heller ikke være sidde pladser til alle, men det tænker jeg ikke gør noget.

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen, så tænker at det ville jo være meget rart at kunne sidde ned og få kage og kaffe.. Men okay, børnene gider nok ikke sidde så længe, så der ryger selvfølgelig nogle pladser...

0

Ofte står folk bare op og spiser kage, sidder på et hegn, en trappe o.l. hvis det er udendørs o.l. De affinder sig med andre ord med det som det er. Minder mig om noget personale på et feststed sidste år som insisterede på at der skulle være siddepladser til alle efter middagen/kaffen. Sådan fungerer det ikke i praksis. Folk "hænger ud" og chiller som min søn siger det.

Og ja - lås døren ind til festlokalet så er I også sikre på at der ikke er nogle som ser det og det dermed bliver en overraskelse for alle. Folk skal jo have mulighed for at komme på toilettet. Hvor skal I holde det på Amager ?

0

Ofte står folk bare op og spiser kage, sidder på et hegn, en trappe o.l. hvis det er udendørs o.l. De affinder sig med andre ord med det som det er. Minder mig om noget personale på et feststed sidste år som insisterede på at der skulle være siddepladser til alle efter middagen/kaffen. Sådan fungerer det ikke i praksis. Folk "hænger ud" og chiller som min søn siger det.

Og ja - lås døren ind til festlokalet så er I også sikre på at der ikke er nogle som ser det og det dermed bliver en overraskelse for alle. Folk skal jo have mulighed for at komme på toilettet. Hvor skal I holde det på Amager ?

hehe...vi skal ikke holde fest på amager, for så har vi 3 timers transport hjem, det er lidt langt...vi skal holde det på Sydfyn...

0

Annonce ♥

Hmm det lyder jo til at det går nogenlunde af sig selv!

Det sted hvor vi holder festen, er der faktisk et receptionslokale, med egen indgang - så det kunne jo evt være noget med at låse alle andre døre!

Den var nu også mere møntet på CarbonCb, se lokationsangivelse. :lol:

0

Hmm det tiltaler mig virkelig at holde det ude i vores lokaler! For alternativet er at købe os til 2 timer med kaffe osv. på et nærliggende sted (og der har jeg altså været alt for mange gange til begravelse :wink: )

Vi skal holde vores fest ude i Tømmerup - min far arbejder hos SAS, og de har de fineste lokaler! Og min far har endda brugt sin "gratis weekend" på os! :loveshower:

0

Nå det er SAS klubhus. Der har jeg været. Godt nok nogle år siden så kan dårligt huske det. Det er da bare at gøre det

0