Meni100

Brudepige...

12 posts in this topic

Nu er jeg i den situation at min veninde skal giftes 2 mdr efter mig. Hun ønsker jeg skal være første brudepige. Det jeg selvfølgelig beæret over. Nu har jeg så en række spørgsmål hvad i forventer af en voksen brudepige ? 1)Skal hun ubetinget tage det tøj på du vælger, gælder det også sko ørige osv 2.) hvilke opgaver forventer du at de udføre?

0

Annonce ♥

Det er så forskelligt... Det er helt klart nemmest at spørge din veninde hvad HUN forventer...

Min brudepige udfører ikke nogle opgaver som sådan... Hun har været med ude når jeg skulle prøve brudekjoler, og hun har været med ude og lede efter sko, bh, etc... På dagen skal hun sørge for at min kjole ligger pænt under vielsen, og når vi skal ha taget billeder... Ingen af disse ting har været et krav fra min side, men noget hun gerne vil...

Hun har også selv fundet sin kjole, men hun tvang mig dog til at vælge hvilken farve den skulle være... Det var meget grænseoverskridende, men hun insisterede virkelig på at jeg skulle bestemme, når det nu er min store dag...

0

(Jeg har som sådan 3 brudepiger, men bruger hovedsagligt kun min maid of honor)... Jeg bruger min brudepige som sparringspartner i mange af mine beslutninger... Min kæreste har en petitesse-grænse, så jeg bruger hende til at snakke om de ting han ikke har holdninger til... Og så kan hun få mig til at indse at ikke alle mine fantastiske DYI-ideer er realistiske :fløjt:

Derudover så var hun med ude at købe brudekjole, tog med på bryllupsmesser, limede/klippede/klistrede invitationer med mig og skal med ud og vælge slør, pakke favours... osv... Men hun er også min bedste veninde og kender næsten min kæreste lige så godt som mig, så det er ekstra nemt :) Så regner jeg også med at hun arrangerer min polterarbend...

På dagen regner jeg med at hun skal hjælpe helt fra morgenstunden med tøj, hår, make-up, huske mig på at spise lidt og sørge for at jeg ikke stikker af :happy:

Med hensyn til tøj, så har hun selv helt frit valg. Hun kender farvetemaet, så kan forestille mig at hun tager noget på i den dur, men da jeg ikke vil betale hendes tøj, forventer jeg ikke at kunne bestemme hvad det skal være...

0

Jeg har valgt mine 2 bedste veninder som brudepiger, og jeg forventer da de holder en polterabend for mig :)

Så vil jeg primært lade dem selv vælge deres kjoler, så længe de er ens, og passer ind i mit farve-tema.

Så vil jeg spørge dem om de dagen før vil overnatte hos mig ( når nu min H2B ikke må ;-)) - Så kan vi stå op sammen og få lidt morgenmad, og de kan sørge for jeg ikke går i panik på vej til frisøren eller make'uppen :) - eller kirken for den skyld!

Under festen håber jeg de kommer med et festlig indslag, sang/tale, og ellers bare er behjælpelige hvis gæsterne har nogle spørgsmål eller skal vide hvor toilettet er ;-)

0

Annonce ♥

Jeg ville spørge hende, så der ikke er tvivl om hvad der bliver forventet.. Vi har sagt hvad vi forventer af vores Toastmaster og Best man, så de og vi kan nyde dagen. De var rigtig glade for at få deres opgaver klarlagt. Og var ret overraskede over hvor lidt de skulle lave :-)

0

Hun vil gerne bestemme både kjole,sko og øreringe. Det synes jeg lige er at give den gas ved det er hendes store dag men vil heller ikke gå i nogle sko som jeg ikke kan holde ud at have på bruger 44 så er ikke så vant til fest sko

0

Annonce ♥

Det nemmeste er at tale sammen:-)

Jeg har personligt 4 mine gene børn( 1 1/5 år og 5 år) den lille pige fået en kjole hvor temafarven indgår den store dreng får hvid skjorte med butterfly i temafarven og pæne bukser. Der ud over har jeg 2 brudepiger voksne,vi har i fællesskab valgt deres kjole ( jeg betalte) sammen denne også i temafarven hvad de ellers tager på står dem frit for.

1 brudepige er primær person ved planlægning af pa.

Ud over det hjælper begge piger mig både med de praktiske ting før og på selve dagen:-)

0

Jeg har 4 brudepiger 2 børn/teenager og 2 voksne og de 2 voksne brudepiger skal hjælpe mig med at lave: favoræsker, risposer, pynte op og gøre klar, hjælpe med at lave blomsterdekoration og hjælpe med at lave brystbuketter.

sammen med min mor og hvis der er andre der vil være med til det.

Men derudover skal de selvfølgelig hjælpe mig med kjolen så den ligger og sidder pænt.

0

Jeg ville spørge hvad hun forventer af dig...

Jeg vil ikke hvae brudepiger da jeg synes det er børn der skal være det..

Min veninde har valgt 3 veninder hvos de skal have ens kjole på.. og hun har bestemt hvilken farve og at de skulle være ens.. man kan jo sige fra, hvis der er noget man ikke vil være med til...

0

Jeg er på samme hold som # 10 - To børn, der ikke skal gøre andet end at gå op før mig i kirken og have egne buketter. Det er min søster og steddatter på 5 år, og de vil bare have en fest med det her.

To af mine næreste veninder, de skal bruges som sparringspartnere og til at få dagen til at glide. Dvs. at hvis der opstår noget uhensigtsmæssigt på bryllupsdagen, og jeg af en eller anden grund ikke kan blandes ind i det, forventer jeg at de tager fornuftige beslutninger på mine vegne. Et eks. kunne være hvis der ikke var plads til bryllupskagen i køleren i festlokalerne, så må de tale med konditoren om at han leverer senere. Hvis de kan forhindre at min dag bliver præget af den slags bekymringer, så bliver jeg glad. Eksemplet er noget min egen forlovede har prøvet, hvor brudeparret kom styrtende hen til ham og spurgte om der var problemer med kagen? Han svarede nej og gik hjem og ventede 3 timer før han leverede den - Altså en gentleman! Han ville jo ikke spolere deres dag, eller være en sur kagemand :)

Så all in all. Planlægning og gå til hånde på dagen. Det håber jeg at få deres hjælp til.

Jeg betaler ikke deres tøj, så selvfølgelig vælger de selv deres kjoler :)

Katrine

0

Annonce ♥