Sannemann88

Ang. Bordplans-tradiotioner og pardannelse?

9 posts in this topic

Min H2B Snakker om at under bryllupsmiddagen, må det kun være brud og gom der sidder ved siden af hinanden som par, men jeg kan ikke finde noget om det på nettet ?

Hvad mener i om dette ?

Og hvad med reglen om at side *dreng-pige' - Det kan gøre bordplanen problematisk?

0

Annonce ♥

Jeg regner stærkt med at vi lader par sidde ved siden af hinanden, de skal jo have nogle at tale med. Min kærestes bror har lige taget sig sammen og præsenteret kæresten for familien, hun skal selvf. med og de kommer til at sidde ved siden af hinanden, jeg kan ikke se hvorfor vi skulle "dumpe" hende mellem en hel masse mennesker hun ikke kender.

Det med herre og dame efterlever vi nok heller ikke. Vi har tre ældre kvinder (alle mændene er faldet fra) og vil ikke byde vores venner, at de skal sidde mellem dem. Vil heller ikke byde de ældre damer, at de skal sidde alene, midt mellem to unge fyre, der nok hygger sig på en helt anden måde end dem selv.

0

Jeg regner stærkt med at vi lader par sidde ved siden af hinanden, de skal jo have nogle at tale med. Min kærestes bror har lige taget sig sammen og præsenteret kæresten for familien, hun skal selvf. med og de kommer til at sidde ved siden af hinanden, jeg kan ikke se hvorfor vi skulle "dumpe" hende mellem en hel masse mennesker hun ikke kender.

Det med herre og dame efterlever vi nok heller ikke. Vi har tre ældre kvinder (alle mændene er faldet fra) og vil ikke byde vores venner, at de skal sidde mellem dem. Vil heller ikke byde de ældre damer, at de skal sidde alene, midt mellem to unge fyre, der nok hygger sig på en helt anden måde end dem selv.

Det var også lidt den tanke jeg sad med :)

0

vi lader også par sidde ved siden af hinanden... men vi forsøger så vidt muligt at det bliver dreng-pige-dreng-pige -men det kan altså ikke helt gå op..

0

Annonce ♥

Vi splitter par, men sætter dem ved samme bord. Vi sørger selvfølgelig også for at sætte folk sammen med nogen, som vi mener, de har noget til fælles med. Mht til køn, så regner vi med så vidt muligt at køre mand-dame, men kun hvor det er hensigtsmæssigt.

0

Jeg har aldrig hørt at det skulle være en "regel" at splitte par ad - til gengæld er det en regel at man ikke må skille forlovede ad :wink:

Vi har ikke besluttet os 100% endnu, men hælder klart mest til ikke at skille par ad; vi var selv til et bryllup for nogle år siden (vi havde været sammen lige knap et år på daværende tidspunkt) for nogle af H2Bs venner og de havde skilt parrene ad. Det var IKKE sjovt for mig, for jeg kendte ikke et øje! (At de så desuden havde sat H2B ved samme bord som eks-kæresten, gjorde det ikke betydeligt bedre :pokey: ).

Så ja, vi ender nok med at holde par sammen, men at mingle folk fra forskellige vennegrupper, så det ikke bliver for indspist :)

0

Jeg vil helst selv sidde ved siden af min kæreste til fester mv. så vi splitter ingen par til vores bryllup. Jeg kan simpelthen ikke se det logiske i det. Vi var til et bryllup for 2 år siden, hvor vi blev splittet af som det eneste par, og jeg skulle sidde ved siden af en singlefyr. I mit hovede gav dette ingen mening, at singelfyren ikke kunne have siddet hvor min kæreste gjorde.

Mht. opstillingen af dreng-pige-dreng-pige så laver vi også vores bordplan på denne måde. Og det er helt uden at have tænkt over det :)

0

Det er en gammel tradition at man skiller gifte par, men lader kærester/forlovede sidde sammen... Min kærestes farmor praktiserer dette, men det er jo dybt forældet... Jeg regner ikke med at vi splitter par, da jeg selv synes det er pænt irriterende... Og dog, så bliver vi nok nødt til at splitte nogle, da der ikke vil være plads til både de nærmeste + partnere ved vores bord... Så der bliver nok splittet 2 par, men partneren bliver selvfølgelig sat ved nogen som han/hun kender...

Jeg ved ikke helt om vi kører mand-dame, den tager vi hen ad vejen...

0

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg har så vidt muligt prøvet og sætte parene overfor hinanden (Jeg tænker vi skal sidde i en hestesko) Og vil det ikke kunne lade sig gøre at sidde dreng-pige :)

0