Lafelina

Fotograf

62 indlæg i dette emne

Jeg vil også lige tilføje, at hvis man påtager sig et arbejde så er der ikke noget der bagefter hedder at man "er træt af kunden" og "det var det der var" når man tydeligvis ikke har leveret det aftalte produkt. Det er flabet og top uprofessionelt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden og lyde alt for kritiserende så syntes jeg de kunne være bedre. Forholdende har i hvert fald været der til at tage bedre billeder.

150 billeder er ikke meget for en helt dag. Jeg vil så også mene at 1500+ er for mange :-) Kvalitet frem for kvantitet. Der er ingen der frivilligt vil sidde og se så mange billeder igennem, og det skal ikke være brudeparrets job at sortere de dårlige fra. Jeg tror normalt jeg levere 4-500 billeder efter en heldags-seance.

Modsat er 4000,- ikke meget for en hel dag, så jeg tror heller ikke du kan forvente meget mere.

/ Thomas

Bryllupsfotograf CPH

Som amatørfotograf vil jeg lige understrege, at jeg kun leverer billeder, jeg synes, jeg kan stå indefor. Ja, 1500+ billeder er mange, og naturligvis ligner mange også hinanden, men hvis man lige ønsker den lille forskel der er fra billede til billede, så skal man have mulighed for det. Det er ærgerligt ikke at få valget, bare fordi fotografen lige har en anden smag. Det har ikke nødvendigvis noget med kvalitet frem for kvantitet at gøre.

Jeg går ikke efter at tjene på ekstra print - jeg er glad, hvis folk kan lide og kan bruge billederne, og også lige som de har lyst til. Jeg vil personligt gerne kigge alle mine billeder igennem fra den store dag og vælge lige præcis dem ud, der skal i en mappe.

Prisen synes jeg ikke er et issue - der findes rigtig mange dygtige amatørfotografer derude, som leverer kreative billeder i rigtig høj kvalitet til gode penge. Fordi man skal give 6-8-10-12.000+ kr. hænger ikke nødvendigvis sammen med en proportionelt højere kvalitet.

Men det handler om at være på vagt over for dem, som ikke tager ansvaret på sig, og som Lafelina desværre er løbet ind i, og det er rigtig, rigtig ærgerligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

puha - jeg kan godt forstå at du er skuffet...

godt nok er 4000 billigt - men i forhold til kvalitet og de få billeder bliver de 4000 mange penge.

Det er bare ikke i órden...jeg håber I kan få sagt til fotografen at I er skuffet over det...

Hej,

Jo, vi har sagt, at vi var skuffede, vi har tilbudt flere penge for at få lov at se resten, for at se, om der dog ikke skulle være mere at komme efter. Vi blev faktisk lovet på bryllupsdagen at vi måtte se alle billeder.

Men der var ikke noget at gøre, han ville faktisk ikke tale med os.

Da jeg så skrev om det herinde, hvad vi havde fået, at jeg ikke synes det var nok, aj heller godt nok at få sølle 7 billeder fra skoven, hvor vi skød billeder i 1,5 time, fik det en til at skrive til ham, at hun var bekymret, da hun havde en aftale med ham om bryllupsfotos, og så brød helvede løs - så fik jeg besked om, at han ville melde mig til politiet for injurier... ja, nemlig INJURIER.

Man skal se meget skrammel, før øjnene falder ud... :shooter:

Kh

Og ja, han skal også forstå at der er forskel mellem injurier og en dårlig anmeldelse. Hvis man synes at man har fået dårlig service eller kvaliteten er ikke god nok har man fuld ret til at give din mening. Der er også mange leverandør herind som få gavn af gode anmeldelser. Han skal bare sikre at hans opførelse/kvaliteten er god nok til næste kunde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet.. Kvaliteten er ikke i top, lyset er forkert på en del af billederne, og ja, som du selv siger, afskårne lemmer, et billede hvor du har halvt lukkede øjne osv. Jeg havde bestemt heller ikke været tilfreds - slet ikke hvis hans hjemmeside bærer præg af langt bedre billeder! Hvad er han for en spade at svare at han er træt af jer når du henvender dig for at bede om et færdigt produkt?! Helt ærligt.. Man har også en forpligtelse overfor sine kunder EFTER man mener man har leveret sin vare! Det er virkelig dårlig stil han har lagt for dagen her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå at du er skuffet.. Kvaliteten er ikke i top, lyset er forkert på en del af billederne, og ja, som du selv siger, afskårne lemmer, et billede hvor du har halvt lukkede øjne osv. Jeg havde bestemt heller ikke været tilfreds - slet ikke hvis hans hjemmeside bærer præg af langt bedre billeder! Hvad er han for en spade at svare at han er træt af jer når du henvender dig for at bede om et færdigt produkt?! Helt ærligt.. Man har også en forpligtelse overfor sine kunder EFTER man mener man har leveret sin vare! Det er virkelig dårlig stil han har lagt for dagen her.

Hej Eva

Ja, det var vi lidt kede af det med, at han var træt af os, og det var også dér, jeg opgav og indså at der desværre ikke var mere at gøre.

Jeg har fået kommentarer fra et par fotografer og har i dag vist billederne til en lokal etableret fotograf, som synes at det er utilfredsstillende, både med og uden pris i betragtning, og som også mener, at det er for få fotos i det hele taget.

Jeg mener heller ikke, som Bryllupsfotograf CPH ovenfor også siger, at bare fordi det er billigt i forhold til andre, så burde jeg vide, at det ville ende med noget halvgjort sjask.

Han har en del erfaring, er i gang med at uddanne sig til fotograf, hans billeder på hjemmesiden er fine nok efter min smag, men det vi har fået svarer ikke til dét, der præsenteres på hjemmesiden... jeg mener ikke jeg havde nogen chance for at vide, at hans arbejde ville se ud som det gør i mit tilfælde. Når han ikke er færdiguddannet er det jo rimeligt at han er billigere, men derfor kan man jo godt være dygtig og engageret. Men det synes jeg ikke resultatet helt giver udtryk for... der ER nogle fotos som er rigtig gode, der er nogle der er rimelige, men det er bare ikke sådan helt i skabet.

Så det er rart nok at høre fra en del herinde, at de heller ikke synes, det er som man kan forvente. Alene at vide, at man ikke er helt ude af trit med andres mening gør, at jeg har det lidt bedre...

TAK for jeres input, alle mand (kvinder) :)

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden og lyde alt for kritiserende så syntes jeg de kunne være bedre. Forholdende har i hvert fald været der til at tage bedre billeder.

150 billeder er ikke meget for en helt dag. Jeg vil så også mene at 1500+ er for mange :-) Kvalitet frem for kvantitet. Der er ingen der frivilligt vil sidde og se så mange billeder igennem, og det skal ikke være brudeparrets job at sortere de dårlige fra. Jeg tror normalt jeg levere 4-500 billeder efter en heldags-seance.

Modsat er 4000,- ikke meget for en hel dag, så jeg tror heller ikke du kan forvente meget mere.

/ Thomas

Bryllupsfotograf CPH

Som amatørfotograf vil jeg lige understrege, at jeg kun leverer billeder, jeg synes, jeg kan stå indefor. Ja, 1500+ billeder er mange, og naturligvis ligner mange også hinanden, men hvis man lige ønsker den lille forskel der er fra billede til billede, så skal man have mulighed for det. Det er ærgerligt ikke at få valget, bare fordi fotografen lige har en anden smag. Det har ikke nødvendigvis noget med kvalitet frem for kvantitet at gøre.

Jeg går ikke efter at tjene på ekstra print - jeg er glad, hvis folk kan lide og kan bruge billederne, og også lige som de har lyst til. Jeg vil personligt gerne kigge alle mine billeder igennem fra den store dag og vælge lige præcis dem ud, der skal i en mappe.

Prisen synes jeg ikke er et issue - der findes rigtig mange dygtige amatørfotografer derude, som leverer kreative billeder i rigtig høj kvalitet til gode penge. Fordi man skal give 6-8-10-12.000+ kr. hænger ikke nødvendigvis sammen med en proportionelt højere kvalitet.

Men det handler om at være på vagt over for dem, som ikke tager ansvaret på sig, og som Lafelina desværre er løbet ind i, og det er rigtig, rigtig ærgerligt.

Hej Thomas

Ja, nemlig, jeg synes du har to vigtige pointer - det er rart at få lov selv at vælge, for fotografen kan jo ikke vide, om der er nogle fotos vi værdsætter højt af en grund han ikke kender - derfor er jeg ked af at vi ikke fik lov at se det hele, som han faktisk havde lovet at vi fille få lov til.

Den anden vigtige pointe er, at bare fordi det var relativt billigt, kan jeg ikke vide, at det ville blive et utilfredsstillende resultat. Hans udstyr var bestemt i orden, men der manglede åbenbart omhu til at bruge det rigtigt... man kan jo godt være engageret og dygtig, selvom man ikke er færdiguddannet fotograf - der ville man jo normalt netop være EKSTRA engageret og gøre sig ekstra umage, for man vil jo gerne i gang og have bygget et godt omdømme op, så det at han ikke var færdiguddannet skræmte mig ikke spor - jeg så det som en fordel, fordi de "nye" ofte gør sig meget umage.

Men det kan jo ændre sig, han bliver da nok bedre efterhånden...

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm ja, jeg må indrømme at jeg godt kan forstå at i er skuffede. Jeg havde Aldrig gættet at de var taget af en pros fotograf. De er slørede, ufokuserede og med mange mærkelige skæringer. Men omvendt.. MEn 4000 for en heldagsfotograf, det er heller ikke meget.... Så måske i har fået hvad i har betalt for??

Som du siger - du havde aldrig gættet at de var taget af en prof...

Ja det gør jeg... Men 4000 kr for en heldags fotografering siger mig heller ikke at det er en professionel i har fået fat i. Der ville jeg have gættet på en amatør, som billederne afsløre...

Jeg kan GODT forstå at i er kede af det! Det er slet ikke det... Godt i har en masse gode billeder fra jeres familie og venner i det mindste!

Hej Camilla

Jo, han var ikke færdiguddannet, derfor den lave pris. Som ovenfor skrevet, tænkte jeg, at han som ny ville være ekstra engageret, og at det kunne der jo godt komme noget super ud af. Men der er altså væstenlig kvalitetsforskel på det, som hjemmesiden viser og så det vi fik. Jeg mener ikke jeg havde en chance for at gætte udfaldet på forhånd.

Men ok, vi har en del fra familien og venner og enkelte af hans er da også gode, et par stykker er endda rigtig gode...

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en fotograf til ca. 3 timer i alt og fik 175 billeder. Og de var dem i højest kvaliteten dvs. ikke de billeder hvor øjne var halv-lukket. Og alle var også redigeret.

Du har nogle fine billeder men jeg kan godt forstå din skuffelse over kvaliteten. Det ser ud fra billeder og også fra hans hjemmesiden at han arbejder bedst i studio og ikke når han skal ude og bruge naturligt lys eller indendørs til festen når han skal klar sig uden alle studio-udstyr. Mange af dem er sløret og jeg kan slet ikke forstå hvorfor han syntes at det var en god ide at alle skulle stå så at de kiggede i solen og havde lukket øjne til familie portræt udenfor kirken.

Og du har fuldstændig ret i at lokations-billeder (til en bryllupsopgave) er par billeder ude i naturen eller hvor som helst. Festen forstås ikke som lokation hvis hele opgaven er af ikke-studio typen.

Det ser også ude som han har brugt el-lys til nogle af skov-billeder? Det synes jeg ikke er behov for hvis man er prof-nok.

Og som Felixia anbefaler kan I godt få nogle sjove par billeder igen. Har I en fælles interesse? F.eks. vejret var meget urimelig for denne par så de tog ned til biffen: http://www.mrs2be.ie/wild-duck-wedding-by-gillian-higgins/

Hej Irskdansk

tak for input om definition af lokationsbilleder - det er også det jeg mener de fleste er enige om.

Jo, han brugte el-lys. Det undrede mig også lidt, men jeg tænkte "ok, jo mere udstyr, jo flottere bliver det vel"... flere har også sagt til mig, at med alt det udstyr mente de da, at han måtte være i top...

Jo, vi skal ud og have nye billeder... det bliver nok noget traditionelt igen vi går efter :-)

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej derude :-)

Da vi, som nogle har set. ikke fik særligt mange og ikke så fantastiske lokationsfotos af den fotograf, vi havde på vores bryllupsdag, så har vi tænkt og tænkt og til sidst valgt at tage nye fotos med en anden fotograf - Jesper Albrechtsen bød venligt ind her på bryllupsklar og vi mødte ham og vi var sikre på, at det skulle være ham, der skulle tage nye fotos. Så vi har været i tøjet igen og lavet en "redo" fotosession med Jesper , Albrechtsen Foto :denmarkflag:

Jesper er en helt fantastisk person - dygtig, indfølende, imødekommende og et super sympatisk menneske - helt igennem en rar person, som arbejder energisk for et flot resultat, og ikke mindst er han meget professionel. Vi holdt et møde med ham inden fotosession for at se billeder, han tidligere har lavet, udpege mulige lokationer og tage et par prøveskud. Det gav os rigtig meget ro på at møde ham først, og det var også godt i forhold til at få nogle praktiske ting snakket igennem. Efter mødet følte vi os 100% trygge ved at vælge ham. I dag har vi set mange af de billeder han har lavet (tror der måske kommer flere endda), og resultatet er vi meget meget glade for - stort TAK til Jesper :thanks:

Så nu føler jeg, at vi kan sætte punktum for en ærgerlig historie, som har kostet min mand og jeg (nok mest mig) en del søvnløse nætter. megen ærgrelse og følelsesmæssig nedtur.

Jeg kan jo ikke lade være med at smide et par af Jespers fotos ind... så de er vedhæftet, så I kan se lidt af, hvad Jesper kan. Jeg kan på det varmeste anbefale ham :thumbsupsmileyanim: .

post-61852-0-18817800-1377375000_thumb.j

post-61852-0-49852500-1377375018_thumb.j

Redigeret af Lafelina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige set alle billederne igennem - INDEN jeg så at det var en lang - ældre tråd og her er mine tanker: Hvis onkel Olav som elsker at tage billeder, men ikke har forstand på det, afleverede en cd med disse billeder af jeres bryllup - uden at være blevet bedt om det, men blot af venlighed, så ville jeg sige: Feeedt - fin dækning, rigtig sødt af ham :) MEN - det er ikke onkel Olavs billeder - det er en professionel (og ja det er han så snart han tager penge for det) der har taget dem og i den sammenhæng er det IKKE i orden :(

De er dårligt beskåret, der er for få, kvaliteten - tjaah, mit kamera skyder altså skarpere end det - placering ifht. det der foregår er ikke optimal - der er for mange halvt lukkede øjne og andre UPS'er.. :( Jeg kan godt lide det allersidste billede - som er et af dem fra jeres location - men det er faktisk også det eneste jeg synes om -trods det at jeg kan se at der har været masser af potentiale i jeres bryllup.

Det kan godt være at nogle mener man ikke får bedre til den pris - men det passer ikke - vi skal give 5000 og han er afsindigt god - det er i omegnen af det samme - derudover er både min far og jeg autodidakte (selvlærte) fotografer og vi ville begge kunne have gjort det bedre - min far HAR taget billeder ved diverse fester i sin ungdom, det har jeg ikke, fordi jeg ikke mener jeg er dygtig nok - endnu - men jeg kunne SAGTENS have gjort det bedre end dette..

Jeg er virkelig ked af at høre at dette er noget I har givet så mange penge for og ydermere er den behandling I har fået bare SLET ikke i orden!!!!

Uden og lyde alt for kritiserende så syntes jeg de kunne være bedre. Forholdende har i hvert fald været der til at tage bedre billeder.

150 billeder er ikke meget for en helt dag. Jeg vil så også mene at 1500+ er for mange :-) Kvalitet frem for kvantitet. Der er ingen der frivilligt vil sidde og se så mange billeder igennem, og det skal ikke være brudeparrets job at sortere de dårlige fra. Jeg tror normalt jeg levere 4-500 billeder efter en heldags-seance.

Modsat er 4000,- ikke meget for en hel dag, så jeg tror heller ikke du kan forvente meget mere.

/ Thomas

Bryllupsfotograf CPH

Jeg er SLET ikke enig.. Jeg har været på workshop med Michael Bang og han fortalte om DK's bedste bryllupsfotograf, som tager ca. 5000 billeder ved et bryllup og deraf kommer der ca. 500 til kunden.. Så jo der skal tages MANGE billeder sådan en dag. Derimod kan man SPØRGE kunden om de selv ønsker at sortere, for JEG ville ELSKE at få alle 5000 og selv sortere - men nu er jeg jo selv en smule i branchen *grin*
PS - jeg har meget høje forventninger til vores fotograf, som vi kun skal give 5000 for - og jeg er ikke bange for at blive skuffet, for jeg har set hans arbejde for en af mine bekendte og han er bare såååå dygtig - så man kan ikke altid skue fotografen på prisen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de er ikke super gode... ville også have forventet mere af en prof. Dog er 4000 meget billigt. Vi giver 5000 for før under og efter vielsen ca 2 timer.

Ville være skuffet!!!!

Til den pris skal de være suveræne - jeg skal give 5000 fra forberedelse til brudevals - dvs. ca. 12 timer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej derude :-)

Da vi, som nogle har set. ikke fik særligt mange og ikke så fantastiske lokationsfotos af den fotograf, vi havde på vores bryllupsdag, så har vi tænkt og tænkt og til sidst valgt at tage nye fotos med en anden fotograf - Jesper Albrechtsen bød venligt ind her på bryllupsklar og vi mødte ham og vi var sikre på, at det skulle være ham, der skulle tage nye fotos. Så vi har været i tøjet igen og lavet en "redo" fotosession med Jesper , Albrechtsen Foto :denmarkflag:

Jesper er en helt fantastisk person - dygtig, indfølende, imødekommende og et super sympatisk menneske - helt igennem en rar person, som arbejder energisk for et flot resultat, og ikke mindst er han meget professionel. Vi holdt et møde med ham inden fotosession for at se billeder, han tidligere har lavet, udpege mulige lokationer og tage et par prøveskud. Det gav os rigtig meget ro på at møde ham først, og det var også godt i forhold til at få nogle praktiske ting snakket igennem. Efter mødet følte vi os 100% trygge ved at vælge ham. I dag har vi set mange af de billeder han har lavet (tror der måske kommer flere endda), og resultatet er vi meget meget glade for - stort TAK til Jesper :thanks:

Så nu føler jeg, at vi kan sætte punktum for en ærgerlig historie, som har kostet min mand og jeg (nok mest mig) en del søvnløse nætter. megen ærgrelse og følelsesmæssig nedtur.

Jeg kan jo ikke lade være med at smide et par af Jespers fotos ind... så de er vedhæftet, så I kan se lidt af, hvad Jesper kan. Jeg kan på det varmeste anbefale ham :thumbsupsmileyanim: .

Hej Lafelina,

I ser godt nok fantastiske ud i jeres nye billeder. Jeg er glad for at I fik en god løsning til sidste. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at Jesper A. har hjulpet jer og taget de billeder I gerne ville have haft. Det er helt sikkert ikke første gang og heller ikke sidste gang han og andre påtager sig den slags opgaver. Det er jo ikke første gang man kan læse om den slags oplevelser herinde. :lol: At nogle syntes at de billeder de har fået på dagen er så dårlige at de vil have taget nogle nye og selvom de bliver glade for de nye billeder så vil man jo stadig når man kigger på dem resten af livet, vide at de ikke er taget på selve dagen og prismæssigt er det vel også løbet op i en højere udgift end det man havde påregnet fra start.

Der kan jeg altså ikke lade være med at sige at man nogle gange skal "gribe i egen barm". :( Man ser rigtig tit brugere efterlyse billige fotografer. Nogle gange kommer der et "god og" ind imellem men det er ret klart at det er prisen der fokuseres på. Omvendt kan man heller ikke måle alt på pris, men 10-12 timers arbejde på selve dagen´+ det efterfølgende redigeringsarbejde (som jeg ved fra fotograferne tager noget tid) + omkostninger. Der burde man måske overveje hvor langt man kommer for 4.000 kr.

Det man kan sige, uafhængigt af prisen, er at der en grund til at fotografer som Jesper A, CPH Foto m.fl. er annoncører herinde. Det er de fordi de har et produkt som de mener at kunne stå inde for og leverer varen. Leverede de ikke varen og havde de ikke tilfredse og glade kunder var de ikke annoncører særligt længe for så ville det hurtigt blive spredt i forum og annonceringen er jo ikke gratis. Så uden at man fra bryllupsklar's side går ind og "måler" de enkelte leverandørers ydelser og produkter så kan man bruge annoncørlisterne som vejledende: De folk der annoncerer herinde er alle folk som er vant til og har erfaring med at levere produkter og ydelser til bryllupsfester. Der er man på mere sikker grund hvis man nu ikke selv har tilstrækkeligt kendskab til at vide at det skal være lige den og den fotograf.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej derude :-)

Da vi, som nogle har set. ikke fik særligt mange og ikke så fantastiske lokationsfotos af den fotograf, vi havde på vores bryllupsdag, så har vi tænkt og tænkt og til sidst valgt at tage nye fotos med en anden fotograf - Jesper Albrechtsen bød venligt ind her på bryllupsklar og vi mødte ham og vi var sikre på, at det skulle være ham, der skulle tage nye fotos. Så vi har været i tøjet igen og lavet en "redo" fotosession med Jesper , Albrechtsen Foto :denmarkflag:

Jesper er en helt fantastisk person - dygtig, indfølende, imødekommende og et super sympatisk menneske - helt igennem en rar person, som arbejder energisk for et flot resultat, og ikke mindst er han meget professionel. Vi holdt et møde med ham inden fotosession for at se billeder, han tidligere har lavet, udpege mulige lokationer og tage et par prøveskud. Det gav os rigtig meget ro på at møde ham først, og det var også godt i forhold til at få nogle praktiske ting snakket igennem. Efter mødet følte vi os 100% trygge ved at vælge ham. I dag har vi set mange af de billeder han har lavet (tror der måske kommer flere endda), og resultatet er vi meget meget glade for - stort TAK til Jesper :thanks:

Så nu føler jeg, at vi kan sætte punktum for en ærgerlig historie, som har kostet min mand og jeg (nok mest mig) en del søvnløse nætter. megen ærgrelse og følelsesmæssig nedtur.

Jeg kan jo ikke lade være med at smide et par af Jespers fotos ind... så de er vedhæftet, så I kan se lidt af, hvad Jesper kan. Jeg kan på det varmeste anbefale ham :thumbsupsmileyanim: .

Hej Lafelina,

I ser godt nok fantastiske ud i jeres nye billeder. Jeg er glad for at I fik en god løsning til sidste. :cheerleader3:

Hey Irskdansk :-)

Tak for dét, ja, vi er også super glade for det... vi havde sådan brug for at gøre dette for ligesom at kunne afslutte det mentalt, og selvom mange nok tænker "jamen det er jo ik som på dagen", så har jeg det sådan her: Jesper sagde, at vi så SÅ glade ud, som hvis vi lige var kommet ud af kirken - for os var det mindst lige så skønt som på dagen, vi elsker hinanden mindst lige så meget nu som på dagen, vi følte den samme glæde som på dagen - jeg var dog lidt stresset, men det var jo fordi at oven på den første fotosession-oplevelse, så var det endnu vigtigere, at vi fik det gjort godt igen på en anden måde... Så jeg har ingen sorgfølelse over, at disse billeder ikke er fra dagen - det ved vi jo, at sådan var det, men det er ok, for det kunne jo ikke være anderledes. Vi var bare så glade for at kunne komme videre nu, at det betyder mest af alt... :-)

Så hvis det går lidt skævt for andre, vil jeg ikke tøve med at anbefale at gøre det samme.

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at Jesper A. har hjulpet jer og taget de billeder I gerne ville have haft. Det er helt sikkert ikke første gang og heller ikke sidste gang han og andre påtager sig den slags opgaver. Det er jo ikke første gang man kan læse om den slags oplevelser herinde. :lol: At nogle syntes at de billeder de har fået på dagen er så dårlige at de vil have taget nogle nye og selvom de bliver glade for de nye billeder så vil man jo stadig når man kigger på dem resten af livet, vide at de ikke er taget på selve dagen og prismæssigt er det vel også løbet op i en højere udgift end det man havde påregnet fra start.

Der kan jeg altså ikke lade være med at sige at man nogle gange skal "gribe i egen barm". :( Man ser rigtig tit brugere efterlyse billige fotografer. Nogle gange kommer der et "god og" ind imellem men det er ret klart at det er prisen der fokuseres på. Omvendt kan man heller ikke måle alt på pris, men 10-12 timers arbejde på selve dagen´+ det efterfølgende redigeringsarbejde (som jeg ved fra fotograferne tager noget tid) + omkostninger. Der burde man måske overveje hvor langt man kommer for 4.000 kr.

Det man kan sige, uafhængigt af prisen, er at der en grund til at fotografer som Jesper A, CPH Foto m.fl. er annoncører herinde. Det er de fordi de har et produkt som de mener at kunne stå inde for og leverer varen. Leverede de ikke varen og havde de ikke tilfredse og glade kunder var de ikke annoncører særligt længe for så ville det hurtigt blive spredt i forum og annonceringen er jo ikke gratis. Så uden at man fra bryllupsklar's side går ind og "måler" de enkelte leverandørers ydelser og produkter så kan man bruge annoncørlisterne som vejledende: De folk der annoncerer herinde er alle folk som er vant til og har erfaring med at levere produkter og ydelser til bryllupsfester. Der er man på mere sikker grund hvis man nu ikke selv har tilstrækkeligt kendskab til at vide at det skal være lige den og den fotograf.

Hej Diskobil

Ja, jeg kan klart anbefale Jesper Albrechtsen, han tager altså rigtig flotte fotos, han er efterhånden erfaren i bryllupper og så BRÆNDER han for sagen...

Mht. pris og sådan: Jeg tænkte jo ikke på om fotografen var annoncør eller ej. En fotograf med en professionelt udformet hjemmeside med aldeles udmærkede fotos siger ikke mig ikke "pas på"! Prisen fandt jeg heller ikke uhyre lav i forhold til, at han var åben omkring, at han ikke er færdiguddannet fotograf, men dog har en del erfaring og går på fotografskole i Viborg. Det siger heller ikke "pas på", for når jeg sammenligner med mange andres prisleje, så synes jeg ikke, at 4000 er ufatteligt billigt. Jeg fik i øvrigt et tip fra en anden bruger herinde om ham, fordi, ja, hans pris var fin. Var det ikke for dét tip, havde jeg aldrig fundet ham (det kunne jeg så godt ønske mig).

Jeg har da set flere, der for omkring 6000 kr. leverer 500-700 fotos fra en hel dag I ALBUM. Dem skulle jeg så måske have valgt, ja, men jeg havde bestilt den anden fotograf først, og som den PÆNE JYDEPIGE jeg er, så bryder JEG ikke mine aftaler, når de er lavet. Heller ikke selvom der ikke forelå en kontrakt - for mig er et ord et ord, og jeg stoler på at en fotograf vil sørge for at så speciel en dag ikke skal huskes for noget negativt.

Ja, jeg har da også tænkt på, at han har brugt 12 timer på selve dagen og at han efterfølgende muligvis har brugt en smule tid på redigering, det kan ikke være meget, men jeg vil mene, at han stadig har tjent mindst 250 kr. pr. time sort, og det er vel ikke spotpris? jeg har personligt aldrigt tjent 450-500 pr. time brutto før skat... jeg ved ikke med jer andre, hvad I tjener...

Jeg ved godt, man skal være fair. Men jeg synes at "fair" i denne sammenhæng er, at man som fotograf kender sine grænser og er ærlig overfor sig selv omkring, hvad man kan og har lyst til. De fotos og det omfang af fotos vi fik synes jeg ikke bærer præg af en helt ærlig interesse i sagen... og så skal man altså ikke tage bryllupsfotos, hvis man ikke er entusiastisk omkring det... det er så MIN mening. Men jeg har det sådan, at et BRYLLUP bør være den ultimative opgave for en fotograf, og en fotograf bør være ydmyg over for sådan en opgave og som sagt, hvis man som fotograf ikke brænder for en sådan opgave, så skal man ikke røre det... synes jeg, da det er forbundet med meget store følelser.

KH

PS - jeg så faktisk Jesper Albrechtsens hjemmeside før brylluppet - men der havde jeg allerede bestilt den anden fotograf - og som sagt er jeg én, der holder ord.. så jeg syntes ikke jeg kunne være bekendt at aflyse den første for at bruge Jesper i stedet... det kan man så bande lidt over nu, men hey... vi fandt Jesper til sidst :-)

Redigeret af Lafelina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det fine nye billeder I har fået taget. Håber det tager lidt af brodden af oplevlsen med den anden fotograf

Hej Josephine

Ja, vi er så glade for det :-). Det har lettet os meget

Jesper er én af de mennesker, der brænder for at lave flotte fotos og han har efterhånden en del erfaring i bryllupper, det kan godt mærkes. Han er i øvrigt også rigtig god til at guide én til at stå rigtigt - "sæt lige din hånd dér, læn dig lidt tilbage, flyt dig lidt herover, kom tættere på hinanden" og alle mulige tips i dén retning er jo med til at gøre billederne ekstra gode - jeg har stor respekt for ham personligt og for hans arbejde...

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville ikke selv turde tage noget så billigt... men vi er jo forskellige ;)

Tja... men hvem kan vide det. Han er jo ikke den eneste, der ikke tager så meget for en hel dag - se tidligere bemærkninger fra andre, der får hele dagen for 5000 kr. og 500 fotos... hvordan skulle jeg vide på forhånd, at han ikke leverede som forventet? Jeg har jo kigget på hans hjemmeside, og set, at det ser fint ud. Han var flink at snakke med forud for brylluppet. Jeg havde ingen mistanke - havde jeg haft det, havde jeg naturligvis ikke brugt ham og frivilligt udsat mig selv for så meget følelsesmæssig stress... Jeg vidste ikke, at man åbenbart skal give 10.000 for en dag for at få noget ordentligt (hvilket andre herinde da også siger ikke er nødvendigt). Pris og kvalitet hænger altså ikke altid sammen... ellers var der heller ingen, der købte ind i H&M, vel?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og så skal man altså ikke tage bryllupsfotos, hvis man ikke er entusiastisk omkring det... det er så MIN mening. Men jeg har det sådan, at et BRYLLUP bør være den ultimative opgave for en fotograf, og en fotograf bør være ydmyg over for sådan en opgave og som sagt, hvis man som fotograf ikke brænder for en sådan opgave, så skal man ikke røre det... synes jeg, da det er forbundet med meget store følelser.

KH

Jeg er meget enig Lafelina og det samme gælder jo indenfor vores eget område. Man tager ud til en bryllupsfest velvidende at vi taler om et højdepunkt i et brudepars liv og velvidende at det ikke kan laves om. Så skal man vide hvad man har med at gøre og kende begrænsningens kunst. Problemet i dag er at det er fantastisk let at lave en flot og vellydende hjemmeside. Det gælder indenfor vores område og det gælder indenfor fotografernes område som alle andre områder. Det man kan støtte sig til er selvfølgelig egne oplevelser men ellers andres oplevelser/anbefalinger (som jo ikke er det samme som et tip).

Vedr. priser og regnestykker skal man huske på at der er noget der hedder udstyr og meget dyrt udstyr. Det skal du som kunde ikke betale men udstyr skal slides, vedligeholdes og skal fornyes. Dvs. der ligger nogle indirekte omkostninger som fotograferne skal indkalkulere i deres priser set over en kam. Der kan så være nogle som har udstyret i forvejen fordi det er deres private hobby, men det er måske netop også der hvor det begynder at blive "farligt". Jeg siger ikke at man er sikret og velforvaret hvis blot man tager en annoncør herinde fra for der er sikkert masser dygtige "udenfor". Jeg mindes bare aldrig at have hørt egentlig dårlig kritik af en fotograf-annoncør. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer