TvillingTyr

Er jeg urealistisk? (budget)

14 posts in this topic

Hej alle kommende fru'er ;-)

Jeg skal giftes med min kæreste i september i år :a1221:

Vi har været kærester i 5 år, har 2 børn og har købt hus for lang tid siden og vi har længe talt om at blive gift og hvordan vores bryllup skulle være. MEN, jeg er studerende og der kommer til at gå en del år før vi får råd til slotsbryllup og hvad der dertil høre, og da rådhusbryllup ikke er noget for os, er vi blevet enige om at være spontane og bruge vores dejlige have til at holde et rigtig hyggeligt bryllup med kun de nærmeste.

Da vi ikke har sparret en eneste krone sammen til det, er det nu gode råd er dyre.

Jeg VIL bare føle mig smuk på dagen...men jeg er også rigtig bange for at skulle forsøge at finde en kjole for kun at finde ud af, at man er "tvunget" til at give hvad det koster. Jeg har kigget på mange fine brugte kjoler, men jeg tænker at det ikke giver nogen "WOW" effekt at tage hjem til en vildtfremmed person, smide tøjet og prøve en kjole - og jeg kan risikere at de kun har et lille spejl, så jeg ikke rigtig fornemmer hvordan det ser ud, som man gør i en brudebutik.

SÅ til Jer der har haft et stort kjolebudget og har bestilt tid i en af brudebutikker: vil man kunne finde en smuk kjole til ca. 5000 kr uden tilbehør?

Ja, min frygt er jo, at springe ud i det, bestille tid, for så at stå i butikken og se alle de virkelig smukke kjoler og få at vide at de koster fra 9000 og opad.. og de kjoler der ligger i mit budget, måske mere er selskabskjolerne. For så vil jeg undlade at gå i butikkerne og håbe at jeg alligevel finder en smuk kjole et andet sted :)

DBH

0

Annonce ♥

Jeg havde sat mig et max budget på 4000 kr. på kjolen og endte med at give 2500 kr. for min absolut drømmekjole :a1221: . Jeg prøvede en masse til over 4000,- og selvom de var rigtig flotte mange af dem, så var ingen af dem min drømmekjole pga. den dyre pris. Så hvis du bare har i hovedet at du max vil give 5000,- så kan det sagtens lade sig gøre. Det er bare at tage hen, hvor der er udsalg. Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men i Fuhrmann i Køge koster (næsten) alle kjolerne 5200,- og hun er rigtig sød. Det samme er de hos Kjoledrømme i Humlebæk og de har også ret billige kjoler.

Held og lykke med at finde drømmekjolen :biggrin:

0

Jeg havde også et budget på 5000,- til kjolen og endte med at finde en til 3999,-

Så ja, det kan lade sig gøre!

Et godt råd: meld ud hvad dit budget er, når du tager til kjoleprøvning - så undlader de at komme med kjoler til 12.000,- :wink:

0

Du kan se i min tråd men mine ting har jeg købt på Lilly lagersalg og herinde på BK

Jeg har skrevet min pris og den oprindelige pris

Kjolen 1000kr - 5700

Slør 500kr -1200

Sko 200kr -900

Halskæde 200kr - 400

Strømpebånd 25kr - 100

Underskørt 300kr. - 900

Pelsbolero 100kr -300

Indtil nu har jeg brugt 2325kr. Den oprindelige pris 9500kr En besparelse på 7175kr

Jeg mangler lige nogle småting som øreringe og undertøj, men det kan sagtens lade sig gøre at gøre gode kup og jeg har fået min drømmekjole

0

Annonce ♥

Du kan sagtens få en lækker kjole til 5000kr. Bare sørg for at oplyse butikken om at det er din øvre grænse, så du ikke pludselig er virkelig forelsket i en der koster det dobbelte.

Og siden du er studerende, så kan du nok få studierabat også :wink: Jeg fik i hvert fald -10% på min kjole...

0

Jeg var i Lilly for en uge siden og købe slør - de har faktisk udsalg lige nu. Det kunne være der var noget der der kunne bruges.

Jeg købte selv min kjole brugt og kom ud til en vildt sød kvinde, som havde sørget for ALT, kafffe, the, vand, slik, stort spejl, pasning til børnene og arrangeret, at hendes mor kom og hjalp mig i kjolen, for det var hende der havde snøret hende, så hun vidste hvad hun skulle gøre. Alt i alt en super god oplevelse, så jeg kan kun anbefale at købe brugt.

0

Det er ikke urealistisk..
Vi havde sat 6500 af til kjole, fandt kjolen til 5500 kr, og slør til 600 så det er 6100 for slør og kjole. Sko har jeg iforvejen jeg vil bruge.
Så er der skørtet jeg købte online til 125 kr (mener jeg) og købt grøn tyl til og for at få det syet i 150 kr, så vi er under 6500 :)

Dog har jeg ikke fået rettet min kjole til, hvis den skal det.
Men hvis der skal rettes noget bliver det for under 1000 kr, for den sad 95% perfekt da jeg købte den, havde dog lige en delle i siden som gerne skulle være væk til august hvor den skal rettes :lol:

0

Annonce ♥

Hej.

Det kan sagtens lade sig gøre.. Jeg havde også afsat 5.000 som max til kjolen..

Jeg har købt min hos Bentes brude og fest design i Taastrup.. jeg gav 4797 for kjole, skørt, slør og strømpebånd.

Hun har altid mange kjoler på tilbud også kjoler der hvor førprisen har været langt over 5.000 kr.

Der er iøvrigt udsalg i denne måned..

Så som de andre herinde siger.. der er massere af muligheder, så det er bare ud og kigge.. Er sikker på at du nok skal finde den HELT rigtige kjole.. :loveshower:

0

Du kan sagtens få en flot kjole til den pris og nu er udsalget jo startet.

Gå du på jagt og vær ærlig om dit budget, så du ikke ender med at prøve noget, du ikke har råd til.

Rigtig god jagt :)

0

Jeg havde sat maks. 3000,- af til kjole.. Fandt KJOLEN i Lucca outlet i Aalborg til 1900 kr!
Men jeg havde også overvejet at købe en brugt..

0

Jeg købte min brugt til 4000kr. Men lidt som du selv er inde på mht til "oplevelsen" så tog jeg i to forskellige butikker og prøvede kjoler for at se hvad der passede mig og hvad jeg kunne lide. Jeg kunne sagtens prøve kjoler til over 10.000kr som var fantastiske og sad perfekt, UDEN at blive håbløst forelsket og hjerteknust. Jeg kiggede nemlig ikke på hvordan præcis den kjole var, men på ting som facon, stof, stil osv. Jeg fandt så ud af hvad jeg gerne ville have (fx kunne det være havfrue, hjerteudskærring, og et par mærker der kunne være aktuelt) Så gik jeg igang med at søge på dba og trendsales, og fandt så efter et par forsøg MIN kjole.

Så fik både kjole-prøve oplevelse og en billig kjole :)

0

Annonce ♥

Jeg prøvede en kjole i LIlly i sidste uge - en af deres kjoler på udsalg - den kostede 1500 kr. Jeg prøvede også en til 2900 kr. Husk at beregne ca. 1000 kr oveni til skrædder hvis den skal rettes til eller lægges op! Det kan snildt lade sig gøre at finde en billig kjole!

0