MetteStampe

SLIKBUFFET til reception?

46 posts in this topic

Er der nogen der har haft eller planlægger at have en slikbuffet el.lign. til jeres bryllup/reception?

Min H2B og jeg ELSKER slik så derfor tænker jeg er det er totalt oplagt - jeg er dog lidt i tvivl om hvordan den skal laves og søger idéer - meget gerne billeder som kan give inspiration:-)

Tænker det måske skal laves i glas med forskellige slags slik i hver og gerne med en etiket på af en eller anden form - gerne læg ud hvis I har skabeloner til etiketter eller hvad I nu har fundet på:-)

Håber der kommer et par indlæg - Kom frisk:-)

0

Annonce ♥

Vi blev gift i lørdags - og havde slikbuffet bl.a. til receptionen. Det var en KÆMPE succes. Folk var vilde med det.

Der var så meget slik, at vi flyttede det med ud til festen. Og det var bare et kæmpe hit der også. Folk hapsede lidt, blandede en pose og tog med hjem osv. Det var GODT! Jeg ville gøre det igen anytime.

Vi havde forskellige glaskrukker og opsatser med en slags slik i hver, og så sådan en flagbanner hen over bordet, hvor der stod "Sweet love"!

Vi valgte alle vores egne favoritter, fordi det skulle afspejle os (vi er meget til slik og meget lidt til kage), og derfor var det ikke farekoordineret eller noget. Men det var heller ikke tanken! Men det var så FINT! I lååååve it <3.

Go for it! Du vil IKKE fortryde.

0

Annonce ♥

Vi har også planer om at lave slikbuffet til vores bryllup. Langsomt er det ved at tage form, men det har krævet lidt frem og tilbage mht. hvordan det skulle være.

Her er lidt om vores oplevelser so far.

Først havde vi tænkt at lave buffeten i samme temafarve med slik i bryllupstema farverne. Den plan gik vi væk fra igen, da vi synes det er langt sjovere, at lave en buffet med alt det vi som børn ikke have penge til at købe, når vi stod i slikboden. Vi ville have alt det vi ønskede så brændende dengang, altså lige den der dims, som kostede hele bunken af surt opsparede lommepenge..

Jeg har set på rigtig mange af de flotte billeder af buffeter. (-og der er rigtig mange inspirations billeder, bare herinde og på google hvis man søger på candybuffet)

I sidste ende valgte vi altså, at gå den lidt mere børnevenlige vej, for at slippe for lidt af højtideligheden omkring at alt skal være så "stramt" farvemæssigt. (ja, jeg er altså på alle andre områder bestemt med mine farver, men lige der tænkte jeg, at det var smart at lukke "Zilla" ud på luftetur i stedet for at "lade hende regere". Så tanken er nu, at vi går fuldstændigt agurk i alt det sjove og håber på vores gæster (få af slagsen) synes ideen er sjov. De skal simpelthen overvældes i denne sukkerforladte tid haha..

Jeg håber det giver lidt aktivitet og lidt samtale. Vi har bestilt slikposer i farverne og skuffeskeer til at atge med. Vi håber de føler sig som "kid in a candystore" når de ser det hele :D

Vi havde også planer om at alt skulle være i ens bøtter (det skulle jo være så fint haha, men.. )(<- dette blev ændret til ->)

Det skulle være i forskellige sjove glas (<- dette blev ændret til ->)

Vi skal have det i forskellige sjove glas lavet i DIY udgaven med bånd osv, plastikbøtter i temafarverne med lidt DIY på, og nogle tinge i de dåser det kommer i (der er nogle ting det ville være dumt at pakke om), samt sidst, men ikke mindst, nogle af de sjove urtepotte skjulere som man lige nu kan finde i netto til 15; mv.

Vi skal være i festtelt så det var pludselig oplagt at bruge teltstængerne, til de her hængende urtepotter på væggene. Deri vil vi putte lidt af de større/længere ting. Det var en kæk lille løsning, for det er også med til at give lidt ekstra, af vores farver, selvom slikket er i andre/mange kulørte farver.

Vores plan har ændret sig 117 gange indtil vi nu er landet, sådan som det skal være. (tror jeg nok, haha)

Jeg vil give tips om at man kan få lavet m&m med personligt logo og tekst samt i bestemte farver. mymms (Bestilles via den tyske hjemmeside da de med lidt god vilje kan lokkes til at sende til DK)

Man kan finde bolsjer med "årstal" og "bryllup" i danske butikker og der findes et par steder, hvor man kan finde bolsjer med søde ord bøjet ind i bolsjet.

Ud over det så kan jeg anbefale at kigge på www.worldofsweets.de hvor man kan finde slik i store portioner til rigtig billige penge ift. i DK. Mange har bestilt derfra og haft succes med det. Vi har slev lavet en "prøvebestilling" derfra og endte med at købe til flere, så hele 20 kg slik kom ind ad døren her til en brøkdel af danske priser. Der er ikke toldafgift ud over det der er angivet på siden, da det er fra EU land. Der er alm. leverings/fragt pris alt efter hvor meget man bestiller. (ikke ret meget IMO) (Venter i øvrigt endnu en bestilling derfra i morgen.) Eneste minus jeg har fundet ved siden (ud over at alt står skrevet på tysk, hvis man ikke er så skrap til det ;) ) er at siden er lidt sløv og at det da er smadder svært at vente en HEEEL uge på at modtage pakken haha..

Edited by Namak
0

Vi blev gift i lørdags - og havde slikbuffet bl.a. til receptionen. Det var en KÆMPE succes. Folk var vilde med det.

Der var så meget slik, at vi flyttede det med ud til festen. Og det var bare et kæmpe hit der også. Folk hapsede lidt, blandede en pose og tog med hjem osv. Det var GODT! Jeg ville gøre det igen anytime.

Vi havde forskellige glaskrukker og opsatser med en slags slik i hver, og så sådan en flagbanner hen over bordet, hvor der stod "Sweet love"!

Vi valgte alle vores egne favoritter, fordi det skulle afspejle os (vi er meget til slik og meget lidt til kage), og derfor var det ikke farekoordineret eller noget. Men det var heller ikke tanken! Men det var så FINT! I lååååve it <3.

Go for it! Du vil IKKE fortryde.

Tillykke med i lørdags:-)

Jeg tror også det vil være en succes - H2B synes godt nok det er lidt pjattet, men ved at han vil elske det på selve dagen:-)

0

Vi har også planer om at lave slikbuffet til vores bryllup. Langsomt er det ved at tage form, men det har krævet lidt frem og tilbage mht. hvordan det skulle være.

Her er lidt om vores oplevelser so far.

Først havde vi tænkt at lave buffeten i samme temafarve med slik i bryllupstema farverne. Den plan gik vi væk fra igen, da vi synes det er langt sjovere, at lave en buffet med alt det vi som børn ikke have penge til at købe, når vi stod i slikboden. Vi ville have alt det vi ønskede så brændende dengang, altså lige den der dims, som kostede hele bunken af surt opsparede lommepenge..

Jeg har set på rigtig mange af de flotte billeder af buffeter. (-og der er rigtig mange inspirations billeder, bare herinde og på google hvis man søger på candybuffet)

I sidste ende valgte vi altså, at gå den lidt mere børnevenlige vej, for at slippe for lidt af højtideligheden omkring at alt skal være så "stramt" farvemæssigt. (ja, jeg er altså på alle andre områder bestemt med mine farver, men lige der tænkte jeg, at det var smart at lukke "Zilla" ud på luftetur i stedet for at "lade hende regere". Så tanken er nu, at vi går fuldstændigt agurk i alt det sjove og håber på vores gæster (få af slagsen) synes ideen er sjov. De skal simpelthen overvældes i denne sukkerforladte tid haha..

Jeg håber det giver lidt aktivitet og lidt samtale. Vi har bestilt slikposer i farverne og skuffeskeer til at atge med. Vi håber de føler sig som "kid in a candystore" når de ser det hele :D

Vi havde også planer om at alt skulle være i ens bøtter (det skulle jo være så fint haha, men.. )(<- dette blev ændret til ->)

Det skulle være i forskellige sjove glas (<- dette blev ændret til ->)

Vi skal have det i forskellige sjove glas lavet i DIY udgaven med bånd osv, plastikbøtter i temafarverne med lidt DIY på, og nogle tinge i de dåser det kommer i (der er nogle ting det ville være dumt at pakke om), samt sidst, men ikke mindst, nogle af de sjove urtepotte skjulere som man lige nu kan finde i netto til 15; mv.

Vi skal være i festtelt så det var pludselig oplagt at bruge teltstængerne, til de her hængende urtepotter på væggene. Deri vil vi putte lidt af de større/længere ting. Det var en kæk lille løsning, for det er også med til at give lidt ekstra, af vores farver, selvom slikket er i andre/mange kulørte farver.

Vores plan har ændret sig 117 gange indtil vi nu er landet, sådan som det skal være. (tror jeg nok, haha)

Jeg vil give tips om at man kan få lavet m&m med personligt logo og tekst samt i bestemte farver. mymms (Bestilles via den tyske hjemmeside da de med lidt god vilje kan lokkes til at sende til DK)

Man kan finde bolsjer med "årstal" og "bryllup" i danske butikker og der findes et par steder, hvor man kan finde bolsjer med søde ord bøjet ind i bolsjet.

Ud over det så kan jeg anbefale at kigge på www.worldofsweets.de hvor man kan finde slik i store portioner til rigtig billige penge ift. i DK. Mange har bestilt derfra og haft succes med det. Vi har slev lavet en "prøvebestilling" derfra og endte med at købe til flere, så hele 20 kg slik kom ind ad døren her til en brøkdel af danske priser. Der er ikke toldafgift ud over det der er angivet på siden, da det er fra EU land. Der er alm. leverings/fragt pris alt efter hvor meget man bestiller. (ikke ret meget IMO) (Venter i øvrigt endnu en bestilling derfra i morgen.) Eneste minus jeg har fundet ved siden (ud over at alt står skrevet på tysk, hvis man ikke er så skrap til det ;) ) er at siden er lidt sløv og at det da er smadder svært at vente en HEEEL uge på at modtage pakken haha..

Tak for tippet - det var dog en helt igennem fantastisk (og farlig) side - har allerede kigget en hel del:-) Hvad gav du i porto for de 20 kg?

0

Annonce ♥

Vi har købt hvide porcelæns skuffeskeer til 10kr pr stk i Kvickly, der er et lille hul i håndtaget af skeen hvor jeg har bundet en blonde sløjfe i (blonder er vores "røde tråd" hele vejen igennem) Det ser suuuuper flot ud, og passer perfekt til mine krukker og opsatser :)

Blot et lille sparre tip herfra ;)

0

Annonce ♥

Jeg laver lige en opsummering her for jeg vil så gerne svare på alle de tråde der er kommet i mellemtiden :P hihi

@MetteStampe: Jeg synes prisen ikke var så slem på porto men vi havde lige overset at vi kunne have fået flere kilo med for samme portobeløb (ÆV!) Prisen på 22 euro var for lige lidt over de 20 kg, men det ville have været bedre at bestille lidt mindre eller mere for at få fuld valuta. (husk at emballagen jo også vejes med da det sendes gennem Deutsche Post (DHL) og derefter post dk. Smart at have DHL track and trace, men irriterende at når varen er ankommet til DK kan man ikke følge den da PostDK overtager leveringen som oftest.

Her finder du porto priserne og du kan også se hvor lang tid det tager med forsendelsen. http://www.worldofsweets.de/Versandkosten/?force_sid=950640c8f16f9e1135b66b12b3cf2e28

Tallet i parentesen angiver hvor længe pakken forventet vil være undervejs. Min erfaring er dog at det har taget ca. 6 dage fra bestilling til ankomst ved begge leveringer vi har fået.

@Cays: Jeg synes da du skal presse H2B en smule, for det er da ihvertfald indtil videre en fantastisk ting at kigge efter de ting som skal bruges :-) haha (evt stik ham et par "billige links så kan han jo begynde at savle lidt.) Måske kan du overtale ham ved at sige "så slipper vi jo for store partyfavours!" :D

@ SandieE: Mht skeer har jeg bestilt helt alm. skuffeskeer til 12-14 kr pr stk. Jeg fandt dem hos http://www.hwl.dk/da/products/skuffeskeer hvor der er mange. Jeg valgte dem i plast da de i metal ikke kan komme i opvaskeren. Jeg har også købt "kagetænger" samme sted, men det kan sikkert findes i 117 andre varianter på andre sider. http://www.hwl.dk/da/search/?query=kagetang

@MajLu: mht antal gram... Ja der skal du nok spørge om kilo i vores tilfælde hahaha... Jeg beregner slet ikke antal gram, da jeg heldigvis har børn der nok skal gøre kål på eventuelle rester. Vi har simpelthen valgt at bestille så gæsterne få mavepine bare af at kigge på buffetten :metteholm

Jeg har før vi ændrede planer så mange gange, støvet tråd på tråd igennem om emnet og det er vidt forskelligt hvor meget folk vil have. Nogle siger 100g (hvilket jeg synes lyder som lidt, men det er vist mere hvis man ikke vil give gæsterne noget med hjem.) De fleste der vil give favours med hjem beregner vel omkring 300g-350g. (Jeg tænker på at hvis man selv tænker over hvor lidt der er i en pose til en 10 er så ved man hvad 100g er og derudfra kan man jo planlægge.)

Vi bruger vores i stedet for party favours og derfor har jeg bestilt en kæmpe stak store slikposer som kan holde en hel del.

Flere muligheder, men dette er 2 af dem. (har ikke selv bestilt fra dette sted btw) http://partyhuset.dk/slikposer-baegere/323-gennemsigtig-slikpose.html

eller http://www.karllund.dk/content/varer/poser.htm

Dem vi valgte var disse http://www.all4party.dk/shop/lavendel-slikposer-657p.html og jeg tror der kan være 3-400g i hver.

Jeg beregner at hver gæst pakker MINDST 1 pose og håber de tør pakke flere. Ideen med vores buffet er at "overvælde" så jeg er nok ikke den rette til at give et fornuftigt svar på det ;)

Og så lige et tip ekstra: Hvis man vil lave poserne personlige kan man jo bestille stempler med dato monogram osv til ikke ret meget så det behøver ikke at skulle være et trykkeri der skal lave det til "jeres personlige poser". Det er også knap så dyrt :fløjt: Rygtet forlyder at https://shop.simonstamp.com/Catalog.aspx?CatalogID=Main+Catalog&CategoryID=CopyOf+20050602195215558+(20060424204154810) disse skulle være gode, men jeg venter selv lige at få bestilt, så for mig er det stadig et rygte hehe

Edited by Namak
1

Nu har jeg handlet slik for en formue (750 kr inkl. porto)... Tak for tippet til hjemmesiden :cheerleader3:

Jeg har bestilt 13 slags og der er omkring 1 kg i hver +/-....

Jeg regner ikke med at folk spiser det hele til receptionen, så vi satser på at tage noget af det med til festen - så bliver det sat på bordet sammen med kaffen :)

0

Vi skal også have slikbuffet på lørdag, når vi skal giftes. (Åh, er det allerede på lørdag???)

Jeg har fundet og købt forskellige glasskåle og opsatser i genbrug og i IKEA. Jeg tror flere niveauer er vigtige, hvis det skal se flot ud. Vi har heller ikke valgt at gå efer farvetemaet, men efter det slik vi kan lide og at der skulle være lidt for enhver smag. Når det kommer til "tilbehør" vil jeg gerne slå et slag for ebay.

Der har vi købt personaliserede slikposer (som så passer i farvetemaet...) og også slikskeer. Man kan også købe forskellige skilte osv.

0

Annonce ♥

Vi skal også have slikbuffet på lørdag, når vi skal giftes. (Åh, er det allerede på lørdag???)

Jeg har fundet og købt forskellige glasskåle og opsatser i genbrug og i IKEA. Jeg tror flere niveauer er vigtige, hvis det skal se flot ud. Vi har heller ikke valgt at gå efer farvetemaet, men efter det slik vi kan lide og at der skulle være lidt for enhver smag. Når det kommer til "tilbehør" vil jeg gerne slå et slag for ebay.

Der har vi købt personaliserede slikposer (som så passer i farvetemaet...) og også slikskeer. Man kan også købe forskellige skilte osv.

Hsr du et link til slikposerne? :)

0

Vil lige sige, at jeg har hvide papirs slikposer til salg da jeg har købt alt for mange ..

Jeg har så købt et stempel g sat vores stempel på de vi kal bruge .. En idé :)

Så sig til hvis nogen mangler ;)

0

Annonce ♥

Vil lige sige, at jeg har hvide papirs slikposer til salg da jeg har købt alt for mange ..

Hvad koster de? Og hvor mange har du?

0

Hmm, er ikke helt klar over hvor mange jeg præcis har tilbage, men mindst 300 i hvert fald ..

100stk for 50kr plus Porto :)

0

Hmm, er ikke helt klar over hvor mange jeg præcis har tilbage, men mindst 300 i hvert fald ..

100stk for 50kr plus Porto :)

Kan du ikke lige lægge et billede ind af dem?

0

Nu gik der lige lidt mere kuk i planerne for mig, for jeg har sådan lige lidt med at få Zilla med i handlen, når jeg surfer på nettet... hmm.. :badgirl: Nå men anyway så er jeg jo kommet på denne ide, giv gerne en kommentar men på vejen så jeg kan høre hvor meget Zilla slår ud med armene denne gang ;) Jeg skriver lige lidt forklarende så ideen kommer til syne (håber jeg!!)

Altså vi skal vies i en "offentlig" "dyre" have som vi har fået lov at låne specifikt til formålet. Det er ikke ret langt fra hvor vi bor (3-4km) Herefter byder vi gæsterne på buffet i telt som vi opsætter i vores egen have og alle transporteres på samme måde som de kom til vielsen.
Hele "balladen bliver lidt kortere end mange andre bryllupper. Det hele kommer til at vare fra ca 10.00 og slutter "tidligt" ca. ved 18 tiden. (Jeg er syg med Sclerose og "fætter Sclerose" bestemmer også denne dag.) Netop pga min "tilstand" vælger vi kun at have de allernærmeste familiemedlemmer med. Dvs. forældre + papforældre, søskende+påhæng, mine dejlige 2 tøser, mormor og 1 enkelt veninde som er "brude-på-passer". :c166:

Vi har bestemt at vi ønsker slikbuffet og det er der sådan ca. styr på. (Tror min mor viI hade det, men too bad, BASTA) Det telt vi stiller op vil jeg have en skillevæg i (kan købes, men jeg tror jeg selv laver DIY, ved ikke helt endnu.) Meningen er så at under buffetten skal skillevæggen være lukket og når de fleste af selskabet er mætte og tilfredse så lukker vi op. Her bag væggen skal slikbuffetten stå og jeg ønsker som sagt at der er så meget at kigge på at folk næsten får kvalme bare af at kigge på det hihi..

Jeg er så bare nu kommet til at spekulere i om det ville være en ide at leje et par sjove maskiner også?? Sådan i retning af popcornmaskiner/softice/slushice/candyfloss ol. (ja altså ikke alle maskiner bare for at give et par eksempler).

Jeg tænker at det jo ville være en rigtig sjov ide netop at "overvælde" mere end gæsterne lige har regnet med.

Jeg er ikke bekymret for om de har forædt sig i maden, da ideen er at de skal pakke "uendeligt" meget slik som de tager med sig.. Men altså ovenpå mad og kaffe+kage gider de så overhovedet beskæftige sig med is/candyfloss/popcorn osv??

Jeg synes jo det kunne være lidt skægt at fikse lidt uden at H2B kender til alle planerne.. ??! :wink:

Jeg har i forvejen tænkt at jeg dagen efter, vil invitere et par til mad og dessert, så der kommer jo lidt mere ud af huset, og jeg er sikker på at et par af ungerne i kvarteret nok kunne hjælpe med at udrydde tingene fra maskinerne hvis der er til overs? Men hmm er det for langt ude? HJÆÆÆLP ?!!!

Altså minus og pluslisten er jo enkel nok, men jeg ved bare ikke helt om den ene side eller den anden vejer tungest? Jeg håber i vil være søde at give jeres mening, så jeg lige får en ide om hvordan landet ligger sådan generelt.. :help:

0