MetteStampe

SLIKBUFFET til reception?

46 posts in this topic

Annonce ♥

Haha, det lyder helt vildt :cheerleader3: Må jeg komme og hjælpe jer af med resterne?

For nogle år siden (og meget kan have ændret sig siden da) fik jeg til opgave at arrangere firmafødselsdag, det skulle være børnetema, så min chef ville have softicemaskine, candyfloss, varm kakao, boller og lagkage og slik i lange baner.

Så vidt jeg husker var især softicemaskinerne ret dyre at leje... som sagt kan det have ændret sig, da det vist nok er 7 år siden, og jeg har ikke tjekket priser.

Men det var et HIT med softicemaskine og så kan man jo få både med vanillie og jordbærsmag og så kan man jo få dyp i alverdensafskygninger.

Jeg synes softicemaskinen er en genial ide - især til et varmt sommerbryllup

Candyfloss er også sjovt, især fordi det faktisk kan være lidt svært at få dem så flotte, som de laver i tivolier.. man skal vist have det i håndleddet.

Problemet med softice og candyfloss er at folk ikke så godt kan tage det med sig, og når softicemaskinen først er fuld af softiceblandingen, så skal skidtet tømmes. Men jeg kan ikke huske om det var nødvendigt at fylde den helt op.

Candyfloss er lidt nemmere, der hælder man bare lidt sukkerblanding i og så kører den.

IHH det lyder som en dejlig fest - jeg glæder mig helt på jeres vegne... og er spændt på at høre hvad du finder frem til med slikbuffeten

0

Ih vi blev gift i lørdags og havde slilkbuffet - og det var simpelthen den mest FANTASTISKE idé - ALLE elskede det.
De guffede både under receptionen, efter middagen - og så blandede de slikposer og tog med hjem, som vi har fået mange søde sms'er om både søndag og mandag, hvor de spiser det og tænker tilbage på festen.

Vi havde nok ca. 50 kg slik til 80 personer - og der var altså ikke meget tilbage selvom de også fik bryllupskage fra Strangas samt et flødebolletårn fra Summerbird med 200 flødeboller :biggrin:

post-63766-0-41240400-1373315529_thumb.j

Edited by Citychic
0

@RikkeD

Hmmm jeg får jo næsten kolde fødder af din kommentar haha, men tjo jeg synes stadig rigtig godt om ideen. Jeg mener - Altså hvor tit er det lige jeg har chancen for at "lege slikbutik" i min egen baghave hihi.. Men jeg er ikke besluttet endnu. (Til min egen Zilla: go home og lad mig bestemme "fornuftigt".. Ikke? Vil du ikke nok? :blink: )

@FrkJensen2300
Hihi ja du kommer da bare, hvis jeg snart kan finde ud af at beslutte mig?! hihi.. :super:

Jeg har allerede kigget en del på nettet og fundet adskillige steder hvor man kan leje alverdens maskiner. Softicemaskinernes pris er meget forskellig stadig, oveni også alt efter hvor stor og avanceret en maskine man vil have.

Jeg har fundet mange steder hvor det er muligt med weekendleje og det vil være vores løsning. Igen skiftende prisniveau. 800-900 er ellers til at finde den til pr. dag. og weekend er prisen 1200-1300 mange steder, så jeg synes ikke det er alt for vildt.

For nogle år siden holdt min kære mormor sin 80´års dag sammen med hele familien i et kæmpe sommerhus. (70 mennesker) Jeg var dog ikke selv, med men mine tøser var. Der havde de lejet en maskine og jeg ved det var et stort hit. (altså jeg mener kan det være andet når vi taler om is ad libitum? hihi)

Generelt har jeg ofte været til mange sjove fester hvor der var skægge aktiviteter. Eks. flødebollemaskiner osv. Så det jeg kigger lidt efter er noget der er velkendt, men ikke "hverdag"...? (piv det er svært)

Vi laver også en quiz baseret på vores nærmestes kendskab til os. Bla. så laver vi "spande" hvor man kan få hjælp til svarene. F.eks at fiske spor op at en "gelespand" og fiske i Pailetter og kugler, spis en snørre få at nå til sporet osv. ideen er at gøre det lidt humorfyldt, for jeg frygter den her stive orgel-Ole fest hvor alt er så traditionelt og forudsigeligt.

Mht candyfloss så tror jeg det bliver for sukkerklistret også i duften og det kan måske mindske lysten til at de "tager med hjem" i den ønskede mængder haha..

Jeg er på udkig efter andre sjove ting jeg kan finde på. Jeg har også haft kig på popcorn maskinerne, men er meget i tvivl om dem også netop pga samme problemstilling som ved candyfloss. Det der meget kraftigt duftende er måske det der vil enten lokke til eller afstøde, så jeg føler mig lidt på herrens mark. Jeg er hverken for eller imod, men vejer mere + og - uden resultat endnu hihi..

@Citychic.

Stort Tillykke med brylluppet. Rigtig dejligt at høre endnu en "vellykket slikbuffet" også. Jeg kan regne ud at jeres beregning var ca 600g pr. næse og den erfaring kan jo være god at bruge når du fortæller at der var ryddet haha. Ser rigtig fint ud på fotoet :-) :7himmel:

0

Annonce ♥

@GoldRumble
Jeg har gjort mig klogere ved at støve nettet igennem. Jeg anede ikke noget om Bubble tea, men det var da en fantastisk ide. Mange tak for tippet, jeg vil lige snuse nærmere og finde ud af om det er en reel mulighed. Tusind tak for ideen :super:

0

@GoldRumble

Jeg har gjort mig klogere ved at støve nettet igennem. Jeg anede ikke noget om Bubble tea, men det var da en fantastisk ide. Mange tak for tippet, jeg vil lige snuse nærmere og finde ud af om det er en reel mulighed. Tusind tak for ideen :super:

Fortæl fortæl.. hvad er det?

0

Annonce ♥

Ih vi blev gift i lørdags og havde slilkbuffet - og det var simpelthen den mest FANTASTISKE idé - ALLE elskede det.

De guffede både under receptionen, efter middagen - og så blandede de slikposer og tog med hjem, som vi har fået mange søde sms'er om både søndag og mandag, hvor de spiser det og tænker tilbage på festen.

Vi havde nok ca. 50 kg slik til 80 personer - og der var altså ikke meget tilbage selvom de også fik bryllupskage fra Strangas samt et flødebolletårn fra Summerbird med 200 flødeboller :biggrin:

Superfin =) men har du ikke lyst til at vise flødebolletårnet?

Og kan kun sige uhmmmm bryllupskage fra Stragas, han er dygtig.

0

Ja den er lidt tricky at forklare, men enkel nok. Det er en drikkevare lavet af isterninger og te samt "jellyperler", "tapiokaperler" eller frugtperler. Det virker simplethen så smart at jeg nærmest er gået helt i selsving over ideen hihi..

Her er en beskrivelse og en opskrift fra et af firmaerne der forhandler ingredienserne:

Generelt: Man kan godt bruge en blender i stedet for shaker, men fremgangsmåden her er beskrevet med

shaker.
Boble te
2 dl varm te
30 ml frugt sirup (et pump)
2 dl isterninger
Vær kreativ med toppings
Fremgangsmåde:
Bland frugt sirup, varm te, og isterninger i shaker.
Shake…
Hæld i et glas med toppings og server med et jumbo sugerør.
Noter:
Hvis du ønsker en slush ice konsistens, kan du bruge blender og tilsætte mere is og mindre te.
Hvis du ønsker at prøve en yoghurt version, så følg ovenstående opskrift, men tilsæt 30 ml yoghurt
sirup sammen med dit valg af frugt sirup.
Generelt kan en smule lime sirup gøre din drink mere frisk i smagen.

post-64428-0-21986100-1373458282_thumb.j

Edited by Namak
0

Jeg er her med idéen allerede. Jeg tænker softice, Coolbar og isterning maskine samt selvf. ingredienser til bubbletea.. Det er da en let og fin løsning som sikkert bringer lykke i varmen hos både børn og barnlige sjæle. Tusind tak for ideen den bliver brugt og rettet til efter mine ideer :-)

Link til en forhandler, hvor der kan findes ingredienser osv. Jeg kender ikke butikken, men inspiration burde kunne findes HER: http://www.boblete.dk/

post-64428-0-93153600-1373458381_thumb.j

post-64428-0-99529500-1373458396_thumb.j

post-64428-0-66007000-1373458414_thumb.j

post-64428-0-46504100-1373458481_thumb.j

post-64428-0-62279000-1373458642_thumb.j

post-64428-0-04960600-1373458673_thumb.j

0

@GoldRumbles : som i vandpibe eller?

Sorry, jeg så slet ikke, at du havde skrevet :(

@GoldRumble

Fortæl fortæl.. hvad er det?

Det er den bedste drik EVER :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Man kan blandt andet købe den på Skt. Hans Torv, Nørrebro i den butik, der hedder "The Mad Hatter BubbleTea Emporium". Der ligger også en bubbleteabutik inde ved Amagertorv... Og jeg mener også, at der er en i Århus.

Under alle omstændigheder, så er de i hvert fald på alle gadehjørner i Berlin :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Annonce ♥

Superfin =) men har du ikke lyst til at vise flødebolletårnet?

Og kan kun sige uhmmmm bryllupskage fra Stragas, han er dygtig.

Jo det kan du tro :)

Det så SÅ flot ud til vores reception, synes jeg.

post-63766-0-67017400-1373904137_thumb.j

post-63766-0-80250700-1373904146_thumb.j

0

Så lækkert =) blev de spist? Hvor mange var det i var?

Nej der var nogle tilbage - heldigvis, for det betyder jo, at der var nok ;) - vi havde 200 flødeboller i alt - det er de små fra Summerbird og jeg vil skyde på, at der nok var omkring 30 tilbage. Vi var 70 gæster til middagen, men nok omkring 90 gæster til receptionen :)

Må man spørge hvad sådan et flødebolle tårn koster pr pers :) ???

Jeg mener, man betaler prisen for flødebollerne og så får man lov at låne tårnet med uden beregning - men jeg havde en specialaftale med dem, så jeg er ikke helt sikker desværre.

0

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg er også en slikmund og vil gerne have en slikbuffet, men hvornår spiser man det?

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen til receptionen.

Skal det stå efter kaffe om aftenen eller hva'?

0

Hejsa.

Jeg er også en slikmund og vil gerne have en slikbuffet, men hvornår spiser man det?

Vi skal have bryllupskage om eftermiddagen til receptionen.

Skal det stå efter kaffe om aftenen eller hva'?

Det jeg har hørt flest gange er at folk sætter det frem så gæsterne kan betjene sig lige efter vielsen sammen med velkomstdrinks osv. Det kan fungere lidt som tidsudfyldning (evt mens brudeparret bliver fotograferet) og så lader man stå til fri afbenyttelse hele dagen. Mange vælger at give gæsterne poser som de kan pakke lidt med hjem i.. :-)

Edited by Namak
0

Annonce ♥