Tullemarie

Egne børn med til hvor meget?

18 posts in this topic

Vi skal giftes næste år og der vil vores børn være 3 år og halvandet år. Umiddelbart tænker jeg de får meget lidt ud af det hele og jeg ikke slapper ordentlig af.

Men de skal vel med. Vi kan bare ikke finde ud af til hvor meget. Pt overvejer jeg at de er med i kirke og så er det hjem til dem der skal passe dem. Men familien er virkelig harm over at de ikke skal med ud og have kage og taget billeder, men jeg vil bare så gerne nyde denne dag og slappe af. Og tænker osse at det er bedst for barnepige at tage dem hjem i fornuftig tid, kunne lege, spise og så putte til aften uden alt for meget rod.

Er det helt forkert de kun er med i kirke når de ikke er ældre?

Edited by Tullemarie
0

Annonce ♥

vi skal også giftes til næste år og der vil vores være 7 og 2 år... jeg har faktisk hele tiden sagt at mine børn skulle med til det hele... og så ville de nok vælte omkuld på et tidspunkt...

Men har tænkt meget over det og tænker at den lille ikke får så meget ud af det om aftenen...og det kan ikke undgås at det er mor og far (nok mest mor) hun vil hænge på når hun er træt... familien får heller ikke meget ud af det hvis de skulle tage sig af hende, så det har jeg heller ikke lyst til...

Men så da jeg fortalte vores dp mor at vi skulle giftes tilbød hun faktisk at tage hende om natten... Så nu tror jeg at hun kommer med i kirken (hun skal være brudepige), kommer med til receptionen, ud og tage billeder og så bliver hun hentet inden middagen...

Så ved jeg hun kommer et sted hen hvor hun er tryg og har det godt...

Den store komme med til det hele...

0

Vores er godt og vel 2½ når vi skal giftes og hun skal også passes af vores dagplejer. Hun skal med i kirke, med på (nogen af) billederne bagefter og så kommer hun med hjem til reception. Inden vi kører dertil hvor middagen skal holdes bliver hun enten kørt ud til dagplejer eller hentet af dagplejer. Der sover hun så om natten og vi henter næste morgen/formiddag.

0

Hvis de er med om dagen i kirken og til reception får de efter min mening mest ud af det. Det er der, hvor de er friske og så kan både de og I bedre nyde aftenen.

De får mulighed for at hygge med leg og spisning osv i omgivelser der er mere børnevenlige. Hvis de var med til festen, vil de sikkert blive tysset på og kede sig ved bordet.

Og mht familien kan I sige at det er jeres dag -så I kan gøre præcis som I har lyst til :-) Nogle gange tager det bare lidt tid at vænne sig til nye idéer. Er sikker på at de nok skal forstå jeres valg, uanset hvad det bliver.

God fornøjelse :-)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes næste år og der vil vores børn være 3 år og halvandet år. Umiddelbart tænker jeg de får meget lidt ud af det hele og jeg ikke slapper ordentlig af.

Men de skal vel med. Vi kan bare ikke finde ud af til hvor meget. Pt overvejer jeg at de er med i kirke og så er det hjem til dem der skal passe dem. Men familien er virkelig harm over at de ikke skal med ud og have kage og taget billeder, men jeg vil bare så gerne nyde denne dag og slappe af. Og tænker osse at det er bedst for barnepige at tage dem hjem i fornuftig tid, kunne lege, spise og så putte til aften uden alt for meget rod.

Er det helt forkert de kun er med i kirke når de ikke er ældre?

Vi skal giftes næste år, samtidig med at vores nyfødte skal døbes.

Vi vil på bryllupsdagen have en på 4 mdr og en på 4½. Hende på 4½ skal med hele dagen, indtil kl. 22, hvor hun vil blive hentet af dem der skal passe lillebror og hende natten over. Lillebror på 4 mdr skal med i kirken ( selvfølgelig :D ) og til hans egen dåbsreception, derefter bliver han hentet.

For mig vil det være helt forkert hvis hun ikke er med noget af aftenen, da hun forstår mere end vi lige tror.

0

Min pige er 21 måneder til mit bryllup.. hun skal med hele dagen og natten, hun overnatter på hotellet med min mor og far, som også får lov til at have baby alarmen efter hun er blevet puttet..!

0

vores datter der på det tidspunkt er 2 skal med i kirke og til reception og efter reception tager hun med barnepigen hjem.. jeg vil gerne kunne slå mig løs den dag og have en fest :) men det er jo en smagssag - vi har også valgt at ingen af gæsternes børn skal med.

0

vores døtre er når vi skal giftes 2 og 4 og de skal med hele vejen.

de skal også være brudepiger, men jeg har en barnepige med som gæst. Det er en de i forvejen bliver passet af, som vil tage sig lidt af dem

0

Annonce ♥

Vores søn er 2 år, når vi skal giftes næste år. Han skal med i kirken, hvor han også skal være brudesvend :) Ligeledes skal han med til receptionen - og for os er det også helt naturligt, at han skal med på nogle af billederne, som tages af fotograf.

Når vi andre kører til selve festen, kører han med hjem til barnepigerne :)

0

Vi havde begge vores børn med i kirke og reception. Herefter blev den mindste på 1 år henter (snøft) men den store på tre var med hele dagen og aftenen indtil midnat hvor hans barnepige gerne ville hjem. Og vil sige at en på 3 virkelig kan få MEGET ud af sådan en fest, uden i overhovedet mærker det.

Vi havde inviteret vores "fast" barnepige med udelukkende til at se efter ungerne - mest den lille i kirken og så den store hele eftermiddagen og aftenen da bettemus var henter

Hvis i har mulighed for det skal i give jer selv og barn den oplevelse med :)

Vores søn hyggede sig, gik stille rundt, lege med sin kuffert som mor her havde fyldet med MASSER af spændende ting - alt i alt han nød bare dagen, og barnepige trissede bare stille rundt sammen med ham.

Vi mærkede INTET til ham - ihvertfald Intet negativt, så vær ikke bange for at i ikke kan nyde dagen og være i centrum.

Det kan i og i kan få en fantastisk oplevelse med jeres barn/børn som de også vil husk

Alt i alt tror jeg vi skal passe på med ikke at gøre det at have VORES egne børn med til brylluppet til et problem. Nu kender man selvfølgelig sine børn bedst selv, men det er jo også spændende for barnet alt det ser sker - så tror ikke de hverken tager opmærksomhed eller nødvendigvis hænger på sine forældre hele aftenen - så man ikke "får noget ud af det"

Puha det blev langt - har i muligheden for at tage en barnepige med vil jeg anbefale det og så nyd dagen - den går ALT ALT ALT for stærk

0

Mine børn er 1 og 4, når vi skal giftes. Vi har valgt at de er med i kirken og til receptionen også kommer vores barnepige og tager dem.

Vi har valgt total børnefri fest og derfor giver det mening at de ikke er med.

Gør hvad du føler for, og alle har (desværre) en mening om alting....... men vær tro mod dig selv, det er din dag :)

0

Vores piger er begge 5 når vi skal giftes, vi har valgt at de skal med i kirken, hvor de skal være blomsterpiger, derefter skal de med ud og have taget billeder. Vi bliver gift sent, og har derfor ingen reception, og vi har ikke helt valgt om de skal være med til forretten ved festen eller om de skal hentes før det. (de skal begge hjem til min bonus-datters mor, og de glæder sig mere til denne sleep-over, end til selve brylluppet). Men vi valgte fra starten af at de i hvert fald ikke skulle være med hele aftenen, de ville komme til at kede sig (man kender jo sine egne poder :rolleyes: ), og hænge enten på os eller på mormor-morfar eller farmor-farfar. Der er heller ikke inviteret andre børn med til festen.

0

Annonce ♥

Hold da op der er mange der har børnene med. Men sæder spiller meget ind synes jeg

Selve festen er børnefri så det eneste dilemma er om de skal med til reception eller ej. Jeg tror vi ser det på selve dagen alt efter hvordan kirke er gået men umiddelbart bliver de nok sendt hjem til barnepige efter kirke. Så kan vi feste og slappe af og de hygger max.

0

Vores datter på 6 1/2 skal "kun"med til receptionen. Egentligt har vi hele tiden sagt at hun og hendes kusine skulle med og hele aften. Men vi kan ikke tage kusinen med og ikke fætteren. Og i det hele taget tænker vi at de kommer til at kede sig under middagen.

Og det næste, hvem skal de sidde med?!

Nej denne ene gang skal det kun handle om os ;-)

Carina

0

vi skal have en del børn med til vores bryllup, derfor har vi valgt at den store skal med hele dagen... Vi laver et børnebord til dem, så kan de rende når de har spist og de er så gamle at de kan klare sig selv med hensyn til at skære maden ud og sådan noget... har faktisk tænkt på at de skal have noget mere børnevenligt mad end det vi andre får, netop for at de ikke skal sidde og vente mens vi andre spiser en 3-retters...

0

Vores datter er 15 mdr - hun skal med i kirken - derefter kommer der en og passer hende som hun kender godt og vi er tryg ved :wink:

0

Annonce ♥

Vi har en søn der er 2½ år. Vi skal giftes d 24 august. Vi skal have sønnike med i kirke men derefter kommer hans dagplejmor og henter ham. Hun har været så sød at ville ha ham om natten, Vi vil gerne ha en fest hvor vi kan slappe af og samtidig vide at vores barn har det godt.

Sus

0

Jeg oplever rigtig mange bryllupsfester med børn og de får rigtig meget ud af det. Man skal bare sørge for at der er aktivitetsmuligheder for dem. Men det at de får meget ud af det og det er en oplevelse for dem er jo ikke ensbetydende med at de skal med for det er tilladt at sige nej til børn og holde en børnefri fest. Den del har også meget at sige når man vælger placering for festen. Et mondænt feststed i city med flere selskaber på samme sted hvor der måske kun er et lokale til rådighed er ikke altid lige sagen når der er børn med. Der bør man måske vælge at de kun er med i kirken og til en evt. reception.

0