Janni Krintel

Andet tøj / skiftetøj end kjolen?

30 indlæg i dette emne

Jeg læste lige et indlæg om, at der måske var nogle der havde smidt kjolen i løbet af aftenen. Gør man normalt det?

Jeg har ikke købt andet tøj til vores bryllup end min brudekjole - har I det ?! I så fald, hvornår skifter I / man så?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh, jeg har ikke købt noget til at skifte ud med brudekjolen!

Den er min drømmekjole og den skal bæres indtil vi går i seng :)

- man får den jo ikke på igen efterfølgende!

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg smed min kjole og hoppede i en cremefarvet sommerkjole med blonder, som allerede hang i skabet (og skiftede sko, smykker og klippede veil af mit headpiece :badgirl: )

Men det var kun fordi jeg var ved at dø af varme :)

Allerede under fotograferingen var jeg ved at blive skidt tilpas, men der var også bagende varmt og ingen vind den dag:)

jeg kom dog i den om aftenen igen, da det blev køligere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er lidt skrabet efterhånden, da vi havde regnet med omkring 35.000,- og nu er vi nok tæt på 50.000,- så jeg har ikke lige råd til at gå ud og købe noget tøj til at bruge ved siden af / efterfølgende også, synes jeg. Jeg bliver nok lidt træt af kjolen i løbet af aftenen, da jeg normalt aldrig går i kjole og slet ikke er kjolepige - men tænker bare, at når den er dyr og det er ens bryllup osv. så skal man vel næsten også bære den.

Vi skal først giftes kl. 15.30 og vi regner med at festen slutter kl. 02.00 - så det er vel også til at overkomme - håber jeg!

:c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes i en kort kjole, så den regner jeg bestemt med at kunne holde ud at være i hele dagen.

Generelt vil jeg opfordre til at tage pænt skiftetøj med, just in case. Jeg kan sagtens forstå at man vil have kjolen på hele dagen og natten med - det er oftest eneste gang man bærer den og desuden har den nok været dyr.

Men det kan jo være at man ikke kan holde det ud pga. varmen, den fulde onkel spilder rødvin over kjolen, det viser sig at man slet ikke kan danse eller hvad ved jeg.

Så altid: Hav pænt skiftetøj med. Hellere have det liggende uden at få det brugt, end ikke at have det med hvis man får brug for det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en ret stor kjole på, som jeg var ret sikker på jeg ville blive træt af i løbet af dagen... og det blev jeg, den var jo mega upraktisk! Man kunne ikke gå nogle steder uden nogen jokkede i slæbet, jeg havde tyl til op over begge ører når jeg skulle tisse, og tyllet var ved at blive dyppet i mad og vin hver gang vi skulle op og kysse på stolen..Det var en fest! :cheerleader3:

Jeg tog det med, løftede op i skørterne og festede som en gal til den lyse morgen.

Det vigtigste er at kjolen sidder behageligt, at du ikke får det for varmt og at du kan holde den ud.

Jeg havde en skiftekjole med, just in case, men jeg fik ikke brug for den.

Du kan jo tage et sæt skiftetøj med, altså noget du normalt ville feste i. Hvis det bliver for meget med kjolen kan du skifte.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en ret stor kjole på, som jeg var ret sikker på jeg ville blive træt af i løbet af dagen... og det blev jeg, den var jo mega upraktisk! Man kunne ikke gå nogle steder uden nogen jokkede i slæbet, jeg havde tyl til op over begge ører når jeg skulle tisse, og tyllet var ved at blive dyppet i mad og vin hver gang vi skulle op og kysse på stolen..Det var en fest! :cheerleader3:

Jeg tog det med, løftede op i skørterne og festede som en gal til den lyse morgen.

Det vigtigste er at kjolen sidder behageligt, at du ikke får det for varmt og at du kan holde den ud.

Jeg havde en skiftekjole med, just in case, men jeg fik ikke brug for den.

Du kan jo tage et sæt skiftetøj med, altså noget du normalt ville feste i. Hvis det bliver for meget med kjolen kan du skifte.

-HAHA--HAHA--HAHA--HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne ha en hvid "almindelig" kjole med for en sikkerheds skyld... Men jeg har ikke længe til at finde den... Så jeg tager i hvert fald en kjole med fra skabet, så jeg ikke ender i nattøj hvis uheldet er ude... :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag ekstratøj med for en sikkerheds skyld hvis du ikke er en af dem der vælger at have en såkaldt dansekjole til senere. Du aner ikke hvordan du har det med at have kjolen på før du står midt i det. Jeg har oplevet piger som har haft det fint med at have kjolen på hele aftenen/natten men også det modsatte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag ekstratøj med for en sikkerheds skyld hvis du ikke er en af dem der vælger at have en såkaldt dansekjole til senere. Du aner ikke hvordan du har det med at have kjolen på før du står midt i det. Jeg har oplevet piger som har haft det fint med at have kjolen på hele aftenen/natten men også det modsatte.

Nu er jeg jo lige præcis netop ikke kjolepige i forvejen - så en dansekjole ville jeg på ingen måde købe mig til.. Jeg bærer denne ene kjole og hvis der skal ekstra tøj med bliver det nok noget helt andet med bukser.. Og vi har slet ikke sat penge af til det, da brudekjolen i forvejen kostede en del mere end vi havde budgetteret :(

Nå - må se hvad jeg finder på... :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kjole pige, og elsker min kjole og godt nok har jeg ikke fimset rundt i den en hel dag som jeg skal til brylluppet, men jeg frygter nu lidt mere de høje sko, frem for kjolen! :)
Men jeg tager ikke noget ekstra med, for ville være så ked af jeg måtte smide kjolen, og har nu heller aldrig hørt om nogen har smidt den halvvejs, eller der er blevet spildt på den.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke uden grund at man har hvid gaffa tape liggende på lager :lol: Har man behov for at skifte er der næppe nogle som vil se skævt til at man skifter til bukser/mere casual beklædning. Jeg har tit stået ud på natten og undret mig over hvor bruden var henne og det viser sig så at jeg ikke har kunnet genkende hende fordi hun har smidt kjolen til fordel for noget andet og måske også har fået taget alle "tingenotterne" ud af håret (ved ikke hvad det hedder så brugte et af min søns udtryk).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læste lige et indlæg om, at der måske var nogle der havde smidt kjolen i løbet af aftenen. Gør man normalt det?

Jeg har ikke købt andet tøj til vores bryllup end min brudekjole - har I det ?! I så fald, hvornår skifter I / man så?

Jeg har selv lige siddet og spekuleret over dette "problem", for jeg skal giftes her til august, og de par gange, hvor jeg har prøvet kjolen herhjemme, har jeg allerede haft det pænt varmt :blink: Så jeg frygter lidt at jeg kommer til at svede som en gris på min bryllupsdag. Jeg ønsker dog helst at bære kjolen hele dagen, men tanken om en skiftekjole har dog strejfet mig - men det bliver IKKE aktuelt. Min brudekjole må "briste eller bære", og så kan jeg smide underskørterne og boleroen, hvis jeg får det for varmt. Desuden er min kjole med snøring, så der er plads til lidt udvidelse, hvis jeg bliver oppustet :biggrin:

Så mit "råd" vil da klart være, at du skal nøjes med din fantastiske brudekjole og nyde hvert sekund du bærer den, for man kommer nok ikke lige i den igen ()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mit slæb kan knappes op så det "bare" er en almindelig lang kjole, og den skal sgu trækkes hele aftenen, og have alt hvad remmer og tøj kan holde til, den skal også danses i og luftes godt efter brudevalsen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

selvom man ikke har planer om at skifte kjolen ud, så vil jeg anbefale at man tager en form for skifte töj med, da der har väret flere brude her inde som blev halv dårlige i deres store kjoler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så stor er min kjole nu heller ikke :)

Har ikke set din kjole, men en af de piger som blev dårlige havde bare en tea lengd kjole på. Så det kan jo også være at fx snøre, som nok ikke er noget, man går med til daglig, kan blive belastende at have på i længden. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte en beige/pudder rosa/hvid kort kjole i foråret, men nåede aldrig at bruge den, så pt. "gemmer" jeg den og den bliver så mit ekstra sæt til brylluppet. Og hvis den ikke kommer på om aftenen (jeg håber det ikke bliver nødvendigt) så ryger den på næste morgen til brunch med gæsterne og oprydning :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så stor er min kjole nu heller ikke :)

Har ikke set din kjole, men en af de piger som blev dårlige havde bare en tea lengd kjole på. Så det kan jo også være at fx snøre, som nok ikke er noget, man går med til daglig, kan blive belastende at have på i længden. :wink:

Jeg går nu heller ikke dagligt i så stor en kjole som jeg skal have på, på dagen.

Men har gået i en galla kjole en hel dag, den havde dog ikke binderyg som min brudekjole har.

Men det gik uden problemer :wink: Og har også 2 meget lange kjoler her hjemme, den ene er faktisk så lang og tung at man skal løfte "slæbet" for ikke at falde i det hvis der er lidt vind :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer