Mariabride2b

MAD: hvem tager I hensyn til? Allergi/kræsen.

33 indlæg i dette emne

Vi tager hensyn til min svigerinde som ikke kan tåle nødder og om folk er kræsne har vi lidt taget hensyn til ved at vælge buffet til hovedret

De gæster med diabetes tager vi til dels hensyn til, men da desserten bliver bryllupskagen må de altså nøjes med et lille styk eller helt lade være - synes godt jeg kan tillade mig den holdning da jeg selv har diabetes. Der kommer dog til at være kage til kaffen uden sukker - og jeg ved det er helt uden almindelig sukker for jeg har selv bagt dem. :)

Ved bare af erfaring at der kan være lige så meget sukker/kulhydrat i en diabetes-dessert som i en almindelig dessert så de må leve med det som det er :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt tage hensyn til allergier. Vi har dog ikke spurgt til det, jeg regner med folk fortæller mig det hvis der er noget de ikke kan tåle. Kender kun et par stykker med allergi overfor bistik :-) det er vist det jeg har kendskab til.

Kræsenhed.... ja. Men kun fordi jeg i det selskabsmenukort fra vores hotel har mest lyst til fiskeretterne. Men det mener h2b og mine forældre SLET ikke kan gå. Det er så kræsenhed i mine øjne.... Men vi vælger nok noget andet til hovedret. Her kan jeg så heller ikke få lov til at vælge kylling som jeg helst ville. Men vi skal jo vælge noget sammen, h2b og jeg så det gør vi :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en i selskabet med cøliaki (gluten allergi) og så 2 muslimer så dem tager vi hensyn til. Specielt hende med allergien. Jeg vil forsøge at snakke med vores catering firma om det ikke er muligt at lave det meste af maden uden gluten, så hun ikke skal føle hun får specialmad og kun kan spise nogle få ting, men derimod hellere at hun kun skal undgå nogle få ting (som brød, pasta).

Det er overraskende hvor mange småting man finder gluten i - selv noget så simpelt som bouillon er fyldt med det.

Mht. muslimerne undgår vi svinekød så vidt muligt, men vi skal dog have broccolisalat og det skal der altså være bacon i efter min mening, og så må de lade være at tage af det.

Ellers har vi ikke taget hensyn til kræsenhed (kun vores egen). :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en i selskabet med cøliaki (gluten allergi) og så 2 muslimer så dem tager vi hensyn til. Specielt hende med allergien. Jeg vil forsøge at snakke med vores catering firma om det ikke er muligt at lave det meste af maden uden gluten, så hun ikke skal føle hun får specialmad og kun kan spise nogle få ting, men derimod hellere at hun kun skal undgå nogle få ting (som brød, pasta).

Det er overraskende hvor mange småting man finder gluten i - selv noget så simpelt som bouillon er fyldt med det.

Mht. muslimerne undgår vi svinekød så vidt muligt, men vi skal dog have broccolisalat og det skal der altså være bacon i efter min mening, og så må de lade være at tage af det.

Ellers har vi ikke taget hensyn til kræsenhed (kun vores egen). :wink:

Ja cøliaki er svært at lave mad til, det har min venínde.. derudover har hun både laktose intolerans, diabetes og flere småting hun ikke kan tåle.. det er ikke nemt, men jeg har efterhånden vænnet mig til det ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en i selskabet med cøliaki (gluten allergi) og så 2 muslimer så dem tager vi hensyn til. Specielt hende med allergien. Jeg vil forsøge at snakke med vores catering firma om det ikke er muligt at lave det meste af maden uden gluten, så hun ikke skal føle hun får specialmad og kun kan spise nogle få ting, men derimod hellere at hun kun skal undgå nogle få ting (som brød, pasta).

Det er overraskende hvor mange småting man finder gluten i - selv noget så simpelt som bouillon er fyldt med det.

Mht. muslimerne undgår vi svinekød så vidt muligt, men vi skal dog have broccolisalat og det skal der altså være bacon i efter min mening, og så må de lade være at tage af det.

Ellers har vi ikke taget hensyn til kræsenhed (kun vores egen). :wink:

Ja cøliaki er svært at lave mad til, det har min venínde.. derudover har hun både laktose intolerans, diabetes og flere småting hun ikke kan tåle.. det er ikke nemt, men jeg har efterhånden vænnet mig til det ;)

Puha jeg føler med hende. Så er jeg næsten glad for at hun KUN! har cøliaki (både på hendes og vores vegne) :wink: Det begrænser virkelig ens muligheder meget og man skal tænke kreativt. Det bliver heldigvis primært catering firmaet som må tage den tørn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Høhø, hos os er det mig, der er både allergiker og den kræsne - og det bliver der i hvert fald taget hensyn til!

Vi har en vegetar med, og der bliver også taget hensyn til hende.... resten må spise en rugbrødsmad, hvis de ikke bliver mætte :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der ALLER vigtigeste for is er, at VI kan lide maden vi får til VORES bryllup :biggrin:

Allergikere:
Det ville jeg tage hensyn til, måske arrangere en specialret ved siden af. (Vi har dog ingen til vores bryllup).

Vegetarer/Veganere:
Dem har vi nogle stykker af.

Der bliver taget hensyn på den måde, at vores hovedret/buffet består bl.a. af små smørstegte kartofler og gode rige salater, og noget godt grød til.

Kræsenhed:

Det tager vi altså ikke hensyn til! Hvis man slet ikke kan spise noget, af den lækre mad der bliver serveret til et bryllup, så er det ens egen skyld!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores menu består af en fiskeforret, buffet med masser af salater og dessertbuffet. Pga. vores forret har vi bestilt en vegatar forret til den ene gæst vi har som er vegatar - under hovedretten kan hun sagtens finde noget hun kan lide.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer