masen1985

nedtælling til brylluppet...skal af med 10 kg...

20 indlæg i dette emne

I dag er der 360 dage til vores bryllup...Kjolen er købt (det er længe siden jeg købte den) og var ude og prøve den i sidste uge...

Siden jeg købte kjolen er der så også lige blevet født et barn, så har den fantastiske fødselsdele + de ekstra kilo som er kommet på stille og roligt...

så på trods af der er corsage i kjolen, så skal der altså lige smides 10 kilo på et år... Det er jo overhovedet ikke urealistisk, det er et spørgsmål om vilje og den er der... For smider jeg ikke de kilo, så sidder kjolen ikke særlig godt på maven af mig og ville være ulykkelig på min bryllupsdag...

Gider ikke gå på kur i ferien, (som starter om 1 uge)derfor går jeg i gang i uge 32...

Ved godt der så er kortere tid til brylluppet, men vil sku kunne slå mig lidt løs i ferien med en is i ny og næ...

og så skaljeg dælme til at gå nogle ture...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg fødte i november og havde rigtig svært ved at komme af med de sidste gravid kg.. Så havde jeg heldigvis en veninde der også skulle af med de sidste gravid kg, så vi slog os sammen ;) vi vejede os hver uge og skrev det ind i et skema vi begge havde adgang til.. Det gav rigtig meget motivation at man havde en at stå til regnskab overfor.. Og jeg tabte ti kg fra januar til juli.. Så hvis du har muligheden for det, så slå dig sammen med en og lav det til et fælles projekt. Det motiverede mig helt vildt.. Skal lige tage "de sidste 10kg" inden jeg skal giftes, så involverer hende igen også selvom hun ikke skal tabe sig mere..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på vægttabet:

Har kun tabt mig 0,5 kg...Har intet nået i den uge her...Har haft en datter med diarre, hvor vi har fået leveret 5 bleer om dagen, og to af gangene har vi været nødt til at smide hende i bad, så orker man virkelig ingenting når hun først er lagt i seng...

Maden kører det heller ikke for godt med, for har ikke fået noteret noget som helst, men har da stadig tænkt over hvad jeg har spist...

Jeg har fået købt en hula hop ring, så lidt er der sket...Nu håber jeg snart det bliver i orden med tøsen igen, så jeg kan komme rigtig i gang...

Der skal smides 10 kg på 10 mdr... Ellers skal kjolen syes ud og det vil jeg ikke byde mig selv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status på vægttabet:

Har kun tabt mig 0,5 kg...Har intet nået i den uge her...Har haft en datter med diarre, hvor vi har fået leveret 5 bleer om dagen, og to af gangene har vi været nødt til at smide hende i bad, så orker man virkelig ingenting når hun først er lagt i seng...

Maden kører det heller ikke for godt med, for har ikke fået noteret noget som helst, men har da stadig tænkt over hvad jeg har spist...

Jeg har fået købt en hula hop ring, så lidt er der sket...Nu håber jeg snart det bliver i orden med tøsen igen, så jeg kan komme rigtig i gang...

Der skal smides 10 kg på 10 mdr... Ellers skal kjolen syes ud og det vil jeg ikke byde mig selv...

Hvordan er det så gået de sidste par dage :)? Er du kommet rigtig i gang :)?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status på vægttabet:

Har kun tabt mig 0,5 kg...Har intet nået i den uge her...Har haft en datter med diarre, hvor vi har fået leveret 5 bleer om dagen, og to af gangene har vi været nødt til at smide hende i bad, så orker man virkelig ingenting når hun først er lagt i seng...

Maden kører det heller ikke for godt med, for har ikke fået noteret noget som helst, men har da stadig tænkt over hvad jeg har spist...

Jeg har fået købt en hula hop ring, så lidt er der sket...Nu håber jeg snart det bliver i orden med tøsen igen, så jeg kan komme rigtig i gang...

Der skal smides 10 kg på 10 mdr... Ellers skal kjolen syes ud og det vil jeg ikke byde mig selv...

Hvordan er det så gået de sidste par dage :)? Er du kommet rigtig i gang :)?

ikke skide godt...tøsen kom først ovenpå onsdag og vi var total trætte alle sammen...har da fået brugt min hula hop ring et par gange, men har dælme også haft en øm hofte dagen efter...har ikke fået tastet mad overhovedet...

så det kører ikke skide godt... desværre...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Status på vægttabet:

Har kun tabt mig 0,5 kg...Har intet nået i den uge her...Har haft en datter med diarre, hvor vi har fået leveret 5 bleer om dagen, og to af gangene har vi været nødt til at smide hende i bad, så orker man virkelig ingenting når hun først er lagt i seng...

Maden kører det heller ikke for godt med, for har ikke fået noteret noget som helst, men har da stadig tænkt over hvad jeg har spist...

Jeg har fået købt en hula hop ring, så lidt er der sket...Nu håber jeg snart det bliver i orden med tøsen igen, så jeg kan komme rigtig i gang...

Der skal smides 10 kg på 10 mdr... Ellers skal kjolen syes ud og det vil jeg ikke byde mig selv...

Hvordan er det så gået de sidste par dage :)? Er du kommet rigtig i gang :)?

ikke skide godt...tøsen kom først ovenpå onsdag og vi var total trætte alle sammen...har da fået brugt min hula hop ring et par gange, men har dælme også haft en øm hofte dagen efter...har ikke fået tastet mad overhovedet...

så det kører ikke skide godt... desværre...

Håber da snart at du kommer i gang :) Men skal da nok lykkes :).

Jeg er begyndt på 30 day shred med Julian Michaels, som er et 30 dages program som kun tager 30 min hverdag, men så er hårdt i de 30 min :) Og virkede rigtig godt, på de første 10 dage har jeg tabt 3 cm i taljen :) (lige end til det så sagde knæk i min ankel og jeg ikke har ku' deltage i programmet i 1 uge nu) Så der skal ikke alt for meget til for at det lykkes med dit vægttab, du skal bare lige ha' rutinen :)

Jeg hepper for at det nok skal lykkes for dig :).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status på vægttabet:

Har kun tabt mig 0,5 kg...Har intet nået i den uge her...Har haft en datter med diarre, hvor vi har fået leveret 5 bleer om dagen, og to af gangene har vi været nødt til at smide hende i bad, så orker man virkelig ingenting når hun først er lagt i seng...

Maden kører det heller ikke for godt med, for har ikke fået noteret noget som helst, men har da stadig tænkt over hvad jeg har spist...

Jeg har fået købt en hula hop ring, så lidt er der sket...Nu håber jeg snart det bliver i orden med tøsen igen, så jeg kan komme rigtig i gang...

Der skal smides 10 kg på 10 mdr... Ellers skal kjolen syes ud og det vil jeg ikke byde mig selv...

Hvordan er det så gået de sidste par dage :)? Er du kommet rigtig i gang :)?

ikke skide godt...tøsen kom først ovenpå onsdag og vi var total trætte alle sammen...har da fået brugt min hula hop ring et par gange, men har dælme også haft en øm hofte dagen efter...har ikke fået tastet mad overhovedet...

så det kører ikke skide godt... desværre...

Håber da snart at du kommer i gang :) Men skal da nok lykkes :).

Jeg er begyndt på 30 day shred med Julian Michaels, som er et 30 dages program som kun tager 30 min hverdag, men så er hårdt i de 30 min :) Og virkede rigtig godt, på de første 10 dage har jeg tabt 3 cm i taljen :) (lige end til det så sagde knæk i min ankel og jeg ikke har ku' deltage i programmet i 1 uge nu) Så der skal ikke alt for meget til for at det lykkes med dit vægttab, du skal bare lige ha' rutinen :)

Jeg hepper for at det nok skal lykkes for dig :).

det har jeg faktisk også overvejet at prøve...må lige finde målebåndet frem og se hvad der sker centimer mæssigt...

Tak for støtten

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok gå. Jeg tror at hvis man stresser over at man ikke får gjort det man gerne vil, så bliver det svære at overskue at gøre det - hvis du forstår?

Jeg står lidt i samme situation, men mit bryllup er til november og jeg vil gerne af med 5 mere.

Har du smart phone eller iPhone? Der er en app som man kan tælle kalorier med - den er nem og ikke så omfattende - måske du har mere overskud til den end til madlog?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej zillaer

Jeg hopper lige med på bølgen, da jeg har taget 12 kg på siden jeg mødte min H2B for 4 år siden, vil gerne af med de 9 af dem inden brylluppet næste år i august.

Mit problem er mad, jeg ææææælsker mad.

Cykler 23 km hver dag og skal begynde i fitness.DK igen på fredag - til kamp mod kiloene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok gå. Jeg tror at hvis man stresser over at man ikke får gjort det man gerne vil, så bliver det svære at overskue at gøre det - hvis du forstår?

Jeg står lidt i samme situation, men mit bryllup er til november og jeg vil gerne af med 5 mere.

Har du smart phone eller iPhone? Der er en app som man kan tælle kalorier med - den er nem og ikke så omfattende - måske du har mere overskud til den end til madlog?

hehe...troede faktisk at den jeg brugte var madlog,men det kan jeg godt se nu at de er det ikke... Jeg bruger en der hedder shapeUp på min iphone... jeg synes bare det er svært at få tastet ind hvad man spiser, især aftensmaden, for de andre måltider er okay, det er nu mere det at man skal veje sin mad...jeg synes det er besværligt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er begyndt at shredde sammen med jillian Michaels på youtube...har klaret dag 2 i dag...er faktisk stolt af mig selv, for plejer ikke at være god til at holde fast i ting, men det her det skal jeg... 30 min hver aften når manden er kørt på arbejde, det kan jeg finde overskud til... sveder som et svin og musklerne er ømme, men jeg har det rigtig godt med mig selv...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok gå. Jeg tror at hvis man stresser over at man ikke får gjort det man gerne vil, så bliver det svære at overskue at gøre det - hvis du forstår?

Jeg står lidt i samme situation, men mit bryllup er til november og jeg vil gerne af med 5 mere.

Har du smart phone eller iPhone? Der er en app som man kan tælle kalorier med - den er nem og ikke så omfattende - måske du har mere overskud til den end til madlog?

hehe...troede faktisk at den jeg brugte var madlog,men det kan jeg godt se nu at de er det ikke... Jeg bruger en der hedder shapeUp på min iphone... jeg synes bare det er svært at få tastet ind hvad man spiser, især aftensmaden, for de andre måltider er okay, det er nu mere det at man skal veje sin mad...jeg synes det er besværligt...

Tja, alt handler om rutine. Plus det er jo kun en periode, man gør det. Så får man en fornemmelse af hvor meget, man må spise til hvert måltid. Dernæst lille fif: Jeg vejer min aftensmad af ude i køkkenet - så bliver jeg ikke fristet til portion nr. 2 og nyder min portion mere. Min kæreste tager ligeledes kun én portion ude i køkkenet, dog uden at måle af - men bare denne ene lille detalje har gjort, at han også har tabt sig i den periode, jeg har været på kostdagbog :)

vejer du grøntsager for sig selv, kød for sig osv... eller hvordan gør du... kunne godt ske man skulle til at gøre det... for kæresten vil også gerne tabe sig siger han...(men det er fordi at hans bukser i blevet mindre i ferien)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal nok gå. Jeg tror at hvis man stresser over at man ikke får gjort det man gerne vil, så bliver det svære at overskue at gøre det - hvis du forstår?

Jeg står lidt i samme situation, men mit bryllup er til november og jeg vil gerne af med 5 mere.

Har du smart phone eller iPhone? Der er en app som man kan tælle kalorier med - den er nem og ikke så omfattende - måske du har mere overskud til den end til madlog?

hehe...troede faktisk at den jeg brugte var madlog,men det kan jeg godt se nu at de er det ikke... Jeg bruger en der hedder shapeUp på min iphone... jeg synes bare det er svært at få tastet ind hvad man spiser, især aftensmaden, for de andre måltider er okay, det er nu mere det at man skal veje sin mad...jeg synes det er besværligt...

Tja, alt handler om rutine. Plus det er jo kun en periode, man gør det. Så får man en fornemmelse af hvor meget, man må spise til hvert måltid. Dernæst lille fif: Jeg vejer min aftensmad af ude i køkkenet - så bliver jeg ikke fristet til portion nr. 2 og nyder min portion mere. Min kæreste tager ligeledes kun én portion ude i køkkenet, dog uden at måle af - men bare denne ene lille detalje har gjort, at han også har tabt sig i den periode, jeg har været på kostdagbog :)

vejer du grøntsager for sig selv, kød for sig osv... eller hvordan gør du... kunne godt ske man skulle til at gøre det... for kæresten vil også gerne tabe sig siger han...(men det er fordi at hans bukser i blevet mindre i ferien)

Hehe, selvfølgelig er det bukserne, som er blevet mindre i ferien :wink:

Men ja, jeg vejer grøntsager af for sig og kød for sig. Eller hvis det er en gryderet, så vejer jeg pasta for sig og kødsovs etc. for sig selv. Og det er jo bare at sætte tallerkenen på køkkenvægten, når man øser op, og så nulstille den til det næste, man propper på tallerkenen.

Det kræver lidt planlægning i begyndelsen, men så kommer rutinen.

En god ting, som mætter godt, men ikke tæller mange kcal, er wok, hvor du bruner kylling i lidt oliven olie og så tilsætter en masse grøntsager, fx kål, squash, peberfrugt, broccoli (hvad man nu lige har hjemme) - og så krydrer man med salt, peber, soya, østerssauce og evt. lidt sød chilisauce. Og det smager super i sig selv, uden pasta, ris eller nudler til :lol:

tror jeg vi skal prøve...har lige foreslået kæresten det... han synes det var en god ide...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Føj hvor går vægt tabet bare ikke særlig godt... Er gået ned med en depression, så kan intet overskue... Får kun lige gjort de daglige ting med vasketøj og sådan noget...Kan ikke finde energi til noget andet... Er vildt irriteret på mig selv over at jeg går ned endnu engang, for det er 3 gang siden 2009...Det går jo ikke kun ud over mig, men også min familie...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer