Oxytocin

Kan ikke gennemskue tidspunkt og studier!

17 posts in this topic

Min dejlige kæreste vil gerne giftes hurtigst muligt (helst 7-9-13) men i Italien.

Jeg starter på uni til september og hvis vi gerne vil have mindst en uge dernede, så er det et rigtig dumt tidspunkt tænker jeg.. Lige når undervisningen begynder?

Alternativt kunne vi måske vente til påskeferien, hvor jeg så kunne nøjes med at være væk fra skolen 4 dage. Men måske er det midt i en eksamensperiode - eller noget andet vigtigt??

Maj ville have været mit første valg, men det ER midt i eksamen.

Og hvis vi venter til næste sommer, så er det midt i turist-højsæsonen og alt er dobbelt så dyrt. Det bliver under alle omstændigheder et discount-bryllup - så det ville gøre ting svære.

Med hvad hulen gør vi?

Måske er der nogen herinde der går på uni og kan sige noget klogt om belastningen på de forskellige tidspunkter?

0

Annonce ♥

7. September i år er ikke smart hvis du lige er startet studie der.

Jeg ville vælge påskeferien. Måske lige tjekke m studiet at det ikke er midt i en projektperiode eller noget, hvor der skal afleveres.

0

Har du overvejet medio-august næste år? De fleste studier på uni starter først sidste uge i august eller første uge i september :) Og rejser er en del billigere i august, hvor det ikke længere er høj høj-sæson

0

Annonce ♥

Det er semesteropbygget, Zymesl (international virksomhedskommunikation).

Og der er bare sindssygt længe til august 2014, Pernille. Mest faktisk for kæresten - som jo var hooked på september i år.

Men vejret er jo nok bedre.. Og vores årsdag er 25. august - hvilket jo stadig er før uni starter igen.

Aaaargh, - synes faktisk det er lidt besværligt :(

0

Okay, så kan jeg ikke hjælpe dig helt vildt med ferierne...

Mit eget studie (blokstruktur dog) har en reeksamensperiode i uge 34 - det ved jeg ikke om semestre studierne også har... anyway skal man lige være opmærksom på det :)

0

Studievejledningen siger der ikke er eksamen/årsprøve i/omkring påsken, men at jeg "stadig kan gå glip af vigtig undervisning". Jeg ved jo bare ikke hvor slemt det virkelig vil være..

VILLE nok være klogest at vente til sommerferien - men jeg tror ikke nogen af os er til "lange forlovelser" :oops:

0

Annonce ♥

Uh! "kursusansvarlige på det kursus du skal følge" - er ikke helt sikker på, hvordan jeg finder ud af det!

Men ringer og taler med studievejledningen i morgen (de var der ikke i dag) og så må jeg se hvad jeg kan finde ud af..

Snakker det også lige igennem igen med Mr. Right i aften. Han har jo - heldigvis - også en mening ;)

1000 tak for feedback - hører gerne flere meninger!! :)

0

En anden vigtig faktor er vielsen i Italien, om I kan naa og faa papirerne klar til den dato.

Papirarbejdet kan godt tage langtid i Italien.

Tag det fra en som bor i Italien, og som kaemper med at blive gift i Danmark. Det har pt taget tre maaneder og vi er ikke i maal.

0

Hvis du går ind på universitetets hjemmeside, og finder din uddannelse. Så er der helt sikker noget der hedder "undervisning" eller "opbygning og struktur" hvor der står hvilke fag du skal have. Ofte er de fleste fag på første og nogle gange andet semester obligatoriske, fordi de skal samle folk op pga. mange forskellige baggrunde.

Når du kan se hvilke fag du skal have i perioden kan du søge på det på kursusdatabasen. - Nu ved jeg ikke hvilket universitet det er, men på KU hedder den www.kurser.ku.dk og på AU hedder den www.kursuskatalog.au.dk.

Når du så har søgt på kurset - og klikket dig ind på kursets beskrivelse (ved at klikke på kurset) så står der gerne hvem der er ansvarlig/underviser på kurset. Hvis der ikke står en email, kan du søge på navnet på universitetets hjemmeside, og så kommer der gerne kontaktinformationer frem på personen :wink:

Det var vidst en lidt kringlet smørre - og ikke helt så nemt som at ringe til studenterservice. - Hvis du ringer til studenterservice burde de kunne fortælle dig hvilke kurser du skal have i den periode, hvis de er obligatoriske og hvem der er ansvarlige for kurserne samt give dig en mailadresse på dem.

- men specifikke dele indenfor kurset skal du nok ikke regne med at de ved, da der kan komme ændringer i kurserne fra et år til det næste :)

Håber det hjalp lidt, og hvis det har gjort dig mere forvirret må du undskylde :blush:

0

Jeg læser på uni, og vil sige at den første uge på 1. semester var ren druk og ryste sammen uge... ved godt man ikke går glip af vigtig undervisning så, men det sociale er også lidt vigtigt. Ville forsøge at gøre det ugen inden du starter. Det er meget forskelligt fra studie til studie hvor meget undervisning der er: Jeg læser selv jura, og vi har ikke ret meget undervisning men meget selvstudie, hvilket gør at man ikke går glip af så meget undervisning hvis man er væk... Hvis man er i en god studiegruppe vil de ofte også hjælpe en og sende noterne fra forelæsninger og undervisning :) håber det hjalp lidt

0

Annonce ♥

Nu startede jeg min kandidatuddannelse med en baggrund fra anden skole end uni, men selv på kandidaten var den første uge sådan en la-la uge, hvor vi fik en masse oplysninger (som man også kan få senere). Jeg kan kun forestille mig, at det vil være det samme på bacheloren. Under alle omstændigheder vil de første dage i det mindste gå med at få oplysninger, så det vil ikke være en fuld uges undervisning du går glip af. Jeg ville prioritere bryllup :) Hvis i vil være afsted i en uge og du derved vil hive en hel uge ud af studiet, så må det da være oplagt at gøre det i starten, hvor fagene ikke er gået fuldt i gang, tænker jeg?

0

Som mange andre er inde på, er det meget forskelligt med tyngden i undervisningen i første uge. Det er individuelt, både fra studie til studie og fra person til person. Personligt går jeg ikke glip af så meget ved at være væk en uge.

Og som også tidligere nævnt, det kan godt være at I ikke er til en lang forlovelse (I er forhåbentlig til et langt ægteskab :floejt:) men papirgangen i Italien har temmelig meget at sige. Undersøg dét som det første, så må dato komme senere. Og mon ikke I husker jeres bryllupsdag selvom den ikke falder på en "sjov" dato?

Vejret sydpå er jo oftest lækkert i længere tid - så I kan overveje bryllup i oktober, marts eller lignende. Så burde det også være billigere.

Vores bryllup holdes i den første weekend uden for højsæsonen - og det er primært lagt efter pris.

Held og lykke med det.

0

Nu tror jeg der er stor forskel på universiteter. Handelshøjskolen i Århus har fx ikke noget der hedder påskeferie, juleferie, vinterferie etc. Desuden kan eksamenerne sagtens ligge om lørdagen og forlæsninger kan ligge indtil kl 21 om aftenen. Så hvis dit studie er som mit, så ville jeg tage afsted midt i August :)

0

Nu tror jeg der er stor forskel på universiteter. Handelshøjskolen i Århus har fx ikke noget der hedder påskeferie, juleferie, vinterferie etc. Desuden kan eksamenerne sagtens ligge om lørdagen og forlæsninger kan ligge indtil kl 21 om aftenen. Så hvis dit studie er som mit, så ville jeg tage afsted midt i August :)

Og nu hører mit studie netop under "handelshøjskolen" - som jo er integreret i uni.

Vi har taget en beslutning, som måske ikke er "optimalt romantisk", men burde være MULIG (hvilket jo ikke er at ringeagte ;)).

Vi bliver viet et sted i Danmark på vores 3-årsdag, nu i august - og da vi virkelig har økonomiske udfordringer også, så bliver det med smukke, men billige, sølvringe og i det hele taget lidt "low key". Undtaget fra lavbudgettet bliver 2 overnatninger i DK eller Nordtyskland (er der nogen der har en romantisk idé til et sted?) som vi forkæler os selv med.

Til næste sommer, når vi har 1-års bryllupsdag - og økonomien er lidt mere solid - rejser vi til smukke Italien. Vi køber drømmeringene og skriver nogle personlige løfter.. Så udsøger vi os et bjerg i måneskin (eller noget i tilsvarende pladder-romantisk kategori :wink: ) og holder et lille "sjæle-bryllup" på den måde.. :a1221:

ENDELIG er vi begge tilfredse!! :thumbsupsmileyanim:

1

Annonce ♥