Oxytocin

OXYs tråd. Det der står tilbage..er kærlighed.

1,610 posts in this topic

Dato - ja, - det er så lige det..

PÅ PLADS >>> Pt. IKKE NOGET!!

Sted og tid for vielse:

Vejle rådhus 11.45 - vi kunne desværre ikke få senere.

Fest/overnatning:

Et dejligt B&B vi lejer til os selv ved Juelsminde :7himmel:

Forlovelsesringe:

De ser sådan ud.

Vielsesringe:

♀: Min :)

♂: Mandens :)

Tøj:

♀: Kjolen :)

♂: Mandens tøj

Sko:

Er endt med dem her :rolleyes:

Og så skal jeg ha mine gamle, store, fede, varme støvler på - til at komme til/fra rådhuset i!

Øreringe:

Kan ses HER :lol:

Hår:

Står jeg selv eller en veninde for. Vildt og løst/halvløst, - fordi det er kærestens "yndlings" :wink:

Fotograf:

Ja, - og med et super godt tilbud. www.samuraifoto.dk!! :)

Vidner:

Min søde veninde og hendes mand.

Kage:

Nøddebund med karamelcrunch og limemousse, overtrukket med tyk, hvid chokoladeganache. Bestilt hos Couture Cakes - så må vi se hvordan vi får den hentet i Kjøwnhavn :rolleyes:

Vin:

Er ankommet fra Tyskland - champagne til frokost - og en portvin til dessert.

Mad - aften:

10 lammeculotter til grillen er bestilt hos den berømte slagter i Bjerre. Marineres i rødvin-lime-timian-hvidløg :rolleyes:

Mad/frokost:

Fra fiskehandleren i Juelsminde. Idéerne til frokost-menu her! Er bestilt og kommer til at ligge på 300-350 pr. person.

Vin:

Rødvin til lammet/aften er købt i Kvickly på tilbud: En shiraz kombineret med Cabernet Sauvignon og en lokal drue. Sat ned fra 89 til 35 pr. flaske.

HUSKELISTE - med til huset

Stearinlys - lysestager - dug - pynt - glas fra genbrug :rolleyes:

BRUNCH: Bacon - æg - pølser - frugt - vanilje-yoghurt :floejt:

Edited by Oxytocin
0

Annonce ♥

jeg kan gå forstå at i gør det lidt efter lidt, vi sparer sammen (på elevløn og su) til brylluppet og derfor sker det først i 2015 :)

MEN hvor bliver det smukt i italien :loveshower:

0

Annonce ♥

det lyder bare så dejligt for jer! stort tillykke, og glæder mig til at følge med i jeres planlægning

tænker at i kan blive viet en søndag i kirke, som en del af søndags gudstjenesten, lige som dem der bliver viet i forbindelse med et barnedåb. Men, det bliver selvfølgelig lidt anderledes end et bryllup en lørdag hvor der ikke sker andet ( hvis det giver mening?)

Men, i forhold til jeres planer, kunne det jo være helt rigtigt ?

Edited by Ida13c
0

Ida13c - der er ingen af os der er medlem af folkekirken og vi har heller ingen gæster. Ikke engang vidner :rolleyes:

Men jeg må i gang med at ringe landet rundt på mandag og se om der er nogen i én eller anden kommune der vil forbarme sig over os. Alternativt må vi jo "nøjes med" dagen før..

0

Jeg kigger på kjoler og bliver revet lidt i øst og vest. Er dog sikker på, at stilen skal være ret afslappet - og budgettet er nok maks. 1500,-

Indtil videre har jeg dem her i kikkerten. Ved godt de er meget forskellige, men kan ikke rigtig beslutte mig for og imod lige nu, he he..

Denne er i silke til ca. 700,-

tunikakleid-mit-seide--beige-1529-0.jpg

Og denne er jo så en HELT anden stil - noget så fælt sexet, synes jeg :wink: - til 1600,-

image1xl.jpg

Og den her er jeg helt vild med, men i tvivl om den bliver for kort til mine fede ben. Og dyr er den også lidt - 1800,-

34304552ps_20_r.jpg

Den sidste er meget rådhusbryllup-agtig og (synes jeg) totalt fed på sådan en "stor hat med blomster english tea & roses" måde :lol: Den koster bare 3000,- så den er kun på "drømme"-listen :)

Jeg kan desværre ikke finde ud af at gøre billedet mindre - undskyld!!

34358751oh_14_f.jpg

0

Annonce ♥

tænker at i kan blive viet en søndag i kirke, som en del af søndags gudstjenesten, lige som dem der bliver viet i forbindelse med et barnedåb. Men, det bliver selvfølgelig lidt anderledes end et bryllup en lørdag hvor der ikke sker andet ( hvis det giver mening?)

Men, i forhold til jeres planer, kunne det jo være helt rigtigt ?

Man kan ikke blive viet som en del af søndagens gudstjeneste. Det vil være en selvstændig vielse efter gudstjenesten så :)

0

Jeg tog en rask beslutning og skrev til samtlige kommuner - i første gang i Jylland, hvor vi bor - og allerede nu, få timer senere, har de første 2 tilbudt os en vielse søndag 24/8!! :cheerleader3:

Nu kan jeg så være fræk nok til at skrive til de kommuner der kunne være SÆRLIGT lækre - der hvor der er hav og strand og en lækker mulighed for overnatning - og så kan vi oven i købet VÆLGE. Og altså som minimum mellem de to der har budt sig til nu :)

Er jeg lige happy, eller hvad?!! :tunge:

0

Annonce ♥

Hvor er det fedt de er så imødekommende.

Sådan nogle skønne kjoler du har fundet, særligt de to sidste. Du skal jo, nok, kun giftes een gang. Så spar på noget andet og køb en af dem :-)

Ang brudehat - har du prøvet Etsygreta?

0

Vores budget er ca. 12.000,- så der er faktisk svært at spare på noget. Min ring koster ca. 250,- :lol:

Men jo - især den sidste er meget smuk. Den andensidste er jeg meget i tvivl om længden på. Det er alle online-køb, så der er jo usikkerheder - dog er de i Europa og kan returneres/byttes.

Kender ikke Etsygreta. Er det en shop på Etsy.com?

0

Annonce ♥

I går aftes valgte vi ringene. Min er bestilt og betalt på etsy og kærestens kommer fra en side fra UK, hvor uafhængige guld- og sølvsmede sælger deres fine ting.

Der er ingen som helst "sammenhæng" i ringene. Vi synes det er mere vigtigt at vi er glade og komfortable med vores valg :wink:

Min endte med alligevel at blive i guld, fordi vi stadig er indenfor vores budget på 2500,- i alt.

Prisen for denne inkl. forsendelse er lige knapt 1100,

il_570xN.316467811.jpg

Og kærestens i sølv koster det samme. Er LIGE i skrivende stund bestilt og betalt :thumbsupsmileyanim:

ar-gr01s.jpg

Men det vigtigste der er sket er jo altså, at vi har fundet og valgt det sted vi bliver viet. Altså kommunen anyway, for de har faktisk åbnet op for at vi selv kan finde et sted på ØEN - i klitterne, i skoven eller andet romantisk <3

A2006_E.jpg

Vielsen er altså på FANØ, 25.8.2013 kl. 14! :loveshower:

Er der nogen der kender øen godt og kan anbefale et særligt skønt sted???

Edited by Oxytocin
0

Så er der 6 uger til :)

Gennem en gammel veninde fra gymnasiet har vi fundet vores 2 vidner. Det er begge piger som jeg kendte i min pure ungdom (som I kan høre er jeg ikke helt så ung mere :wink: ) og det er hyggeligt, frem for helt fremmede, synes jeg.

Efter vielsen inviterer vi på en kop kaffe eller en lille drink med paraply - stadig bare afslappet og uformelt.

Og nu hvor jeg skriver "uformelt" - ville denne kjole i (ret mørk) SØLV med HVIDE stropper være for fin og formel til den vielse jeg har beskrevet her? Den koster knapt 2200,- + forsendelse fra England - så det er også i den lidt "dyre" ende - men jeg synes den er sød i al sin silkelækre enkelthed..

Jeg ville nok have en lille blondeting over/på skuldrene - hvilket ville gøre den "finere" endnu.

For meget?

il_570xN.324726414.jpg

0

Jeg syntes din kjole ser rigtig fin ud! Du kan jo altid gøre det mere uformelt, med "skødeløst" hængende hår og evt. have bare tæer når du går gennem sandet hen for at blive viet.. Dét kunne være romantisk :) Og tillykke med de kommende bryllupper! :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :)

Tja, Kikkebjerget på Fanø er jo det højeste sted og egentlig nemt at komme til :)

Og så kan det jo altid fejres med en pandekage i pandekagehuset nede i den by, der ligger nedenfor (jeg kan så bare ikke huske hvilken by det er) :)

0

Ja, - "English Rose" med en hat ville altså være lidt charmerende.. :rolleyes:

Synes bare det er et lidt stort sats at bestille den hjem online.. Men jeg kan jo lige høre om jeg må returnere, hvis den er helt "håbløs" på.

Det er altså utroligt at sådan en "lille" ting, kan være så svær!! :floejt:

0

for en tid siden faldt jeg over dette, og synes det var helt vildt romantisk. Så tænkte jeg på dig , og ville egentlig bare dele det med dig til lidt inspiration..

http://greenweddingshoes.com/lake-como-wedding-laura-matt/

0