Luiiise

Er det mærkeligt med penge på ønskelisten ?

27 posts in this topic

Hej :loveshower:

Det skal lige siges at vi er unge og på henholdsvis su og butiksløn, og da vi ikke vil låne til brylluppet (arbejdsskade fra da jeg var i en bank :wink: ) så sparer vi op til brylluppet, hver en krone (100.000 kr.) derfor først om 2 år.

Vi snakker så småt om ønskelisten, ( ja der er lang tid til, men jeg nægter at stresse over den mest romantiske dag i mit liv! )

og vi vil ønske os forskellige ting til køkken og hjemmet, men mest af alt penge... De skal bruges til bryllupsrejsen, og hvis der er til det, så en lille opsparing til børn.

MEN jeg hører mere og mere at vores gæster synes, at det er mærkeligt at ønske sig penge til et bryllup.

...De ved godt at vi ikke har lommerne fulde, og har/vil spare op i 2 år til det her bryllup. :pokey:

HVAD SYNES I??? :help:

0

Annonce ♥

Har det sådan lidt både og.... Ville aldrig ønske penge af mine gæster , da jeg selv har prøvet at stå i den situation og mest af alt syntes jeg nærmest er med til at betale for festen især når man ik rigtig ved hvad pokker de bruger pengene på bagefter.... Men nu står vi selv i den situation at vi både en ting og penge af mine svigerforældre som de har udbedt sig skal bruges til oplevelser på voresbryllupsrejse... Så ja er både lidt for og imod...

0

tak for svar :wink:

Men nu når alle ved at det er til vores bryllupsrejse?

0

Jeg synes godt man kan ønske sig penge til et bestemt formål/ønske som er for stort til én gave. Jeg synes det er lidt tamt "bare" at ønske sig penge uden formål. De kommer nemt til bare at indgå i husholdsningsbudgettet.

Så skriv på ønskesedlen at i ønsker jer penge til bryllupsrejsen sammen med alle de andre ting og så kan folk jo selv vælge ;)

Og glæd jer til alle de sjove måder I vil få pengene på ;)

0

Annonce ♥

Vi vil også skrive at det skal gå til vores bryllupsrejse, og ja så er der jo en masse andre ting at vælge i mellem :)

håber lidt at de finder på noget sjovt :cheerleader3:

0

Jeg synes godt man kan ønske sig penge til et bestemt formål. Det har vi også gjort. Jeg ved ikke om nogen finder det underligt, vi har ikke fået kommentarer om det?

Jeg læste en herindefra der ønskede sig udflugter m.m. til den bryllupsrejse de skulle på. Altså kunne folk give dem f.eks. en times hotstonemassage p det spahotel de skulle bo, en todages udflugt for at se nogle ruiner i junglen, en formiddagstur på vandscooter o.s.v.. Det synes jeg var smart - så kan folk give noget specifikt og parret får prøvet ting de ellers ikke havde fået prøvet, i hvert fald ikke alle tingene. Der var også flere prisklassr at vælge imellem.

0

Som de andre, så synes jeg at det er helt OK at ønske sig penge til bestemte formål (vi ønsker os fx tilskud til bryllupsrejse såvel som til forskellige møbler - og vi har vedhæftet billeder af møblerne vi ønsker os, så folk kan se præcis hvad de så evt. støtter), hvorimod "penge" hurtigt kommer til at lugte af, at man som gæst er med til at betale for gildet.

Så ja, det kommer vel egentlig bare an på hvordan man får formuleret det :)

0

Jeg synes også det er okay :) Vi har selv skrevet på vores ønskeliste at vi ønsker os tilskud til: (en masse ting der så er remset op, som kaffemaskine og nye stole)

Vi har også helt specifikt valgt at ønske os penge til bryllupsfotografen, af den årsag at vi har fået en del ekstraregninger på det sidste, som ikke var budgetteret. Vi har derfor ikke længere råd til vores fotograf. Desuden er billeder jo en stor gave og et evigt minde, derfor er det den post vi ønsker os.

Min kusine fra usa spurgte også om der var noget vi manglede som var svært at skaffe i danmark, og da vi manglede en kagefigur tilbød hun at give os den. Den vil efterfølgende fungere som pynt i vores hjem, fordi den ikke er helt traditionel.

Så ja.. nogle poster til brylluppet er folk faktisk glade for at kunne hjælpe med, men det har nok også noget at gøre med hvordan vi går ind til det på - altså at de kan hjælpe os med at få nogle minder.

0

Annonce ♥

som de andre skriver så bare pas lidt på med formuleringen - jeg har selv lige været til et bryllup hvor de kun ønskede sig penge og vi kunne ik rigtig finde ud af hvad de egentlig skulle bruges til, så ved mange af følte vi var med til at betale festen for dem.. men hvis i sørger for at fortælle hvad det er til går det nok :)

0

Jeg er enig med mange af de andre, det er helt ok at ønske sig penge, så længe det er til et formål.

Man støder på så mange holdninger, især fra familien, når man planlægger bryllup og det kan være lidt svært/hårdt at forholde sig til.

Uanset hvad "de gamle" siger, så er det ok at ønske sig penge, og det må da især være ok, når de er velvidende om at budgettet holder lidt hårdt.

0

Vi har skrevet på at vi ønsker os lommepenge til bryllupsrejsen, og penge til fotobøger når det hele er ovre...

0

tak alle sammen :)

Vi havde os tænkt os at skrive hvad pengene går til, så de ved hvilken gave de giver :)

0

Annonce ♥

Jeg kan ikke se hvad der er galt med at ønske sig penge hvis budgettet er belastet, kan ikke se hvad der er galt i at gæsterne er med til at betale til festen.,,

Vi ønsker os også bla penge, dels til større ting som møbler og i det hele taget da vi begge er studerende

0

Jeg kan ikke se hvad der er galt med at ønske sig penge hvis budgettet er belastet, kan ikke se hvad der er galt i at gæsterne er med til at betale til festen.,,

Vi ønsker os også bla penge, dels til større ting som møbler og i det hele taget da vi begge er studerende

0

Vi har bare skrevet penge på vore ønskeseddel. Det kunne da nok have været en idé at skrive på til hvad (fjernsyn, tæpper mm.) men det er lidt for sent at lave om på nu, da invitationerne er sendt ud.

Men vi har også angivet en gavekoordinator så det kunne være jeg skulle oplyse hende så hun ved det hvis folk kunne finde på at spørge.

0

Jeg kan heller ikke se noget problem i at ønske sig penge, heller ikke hvis de skal gå til festen. De personer der ikke vil "sponsere" en fest eller en bryllupsrejse, kan jo bare give en anden gave....

0

Annonce ♥

hvad med at ønske sig gavekort til et bestemt rejse bureau, så kan gæsterne se hvad det går til... Vi har ønsket os flybilletter til Paris ( vi har hotel ) så må gæsterne slå sig sammen til et gavekort.

0

Vi ønskede os penge til bryllupsrejsen og møbler.

Vi fik det meste af rejsen af mine forældre, og lånte de sidste 2500,- af dem og lånte så til lommepenge af mine svigerforældre, så var vi sikre :)Vores gæster ville gerne støtte det, vi betalte det hele tilbage på dagen og vendte for 9 dage siden hjem fra en skøn ferie! :)

0

Vi ønskede os også penge til vores bryllup. Vi skrev dog hvad det var. Men før nogen fik ønskeseddelen og vi bare sagde penge, spurgte ingen om til hvad. Så tror det er meget forskelligt fra familie til familie, hvad de hver især syntes er rigtigt og forkert.

0

Hejsa!

Vi er et par ligesom jer, uden det store budget (1 på SU og min mand uden SU, så vi klarer os på mit studiejob og supengene, og ja ligesom jer, har vi sparet op i 1½ år)

Vi har gjort det, at vi har lavet lidt forskellige ønske-kategorier på vores ønskeseddel.

Således at vi har "De største ønsker" Herunder har vi ønsket os "bidrag til bryllupsrejse, da vi ønsker at skabe flere minder og se mere af verden sammen" , oplevelser vi kan nyde sammen og udfordre hinanden med osv.

Dernæst kommer der et emne der hedder "lejlighed" og til slut "køkken". Der findes ønsker i forskellige prisklasser, men det fremgår at vi meget gerne vil rejse mere sammen og derfor er det vores største ønske.

Vi har valgt med vilje, ikke at ønske os gavekort til et bestemt bureau, da vi håber at indhente forskellige tilbud og det vil være ærgerligt, hvis lige den rejse vi pludselig drømmer om, ikke findes der. Men det ville være smart hvis man vidste på forhånd hvor man vil hen og med hvilket selskab.

held og lykke med det hele :wink:

0

Annonce ♥

Jeg synes det er super at ønske sig penge til sit bryllup - netop så man kan købe lidt større ting, som møbler, rejse osv.

Når det så er sagt - så læste jeg lige i en anden tråd herinde at nogle vælger at skrive deres konto nr, så gæsterne kan sætte penge ind på deres konto - det synes jeg er over grænsen... :)

0

Altså hvis der blot stod penge, ville jeg slev blive muggen, men hvis der er forskellige ønsker på sedlen kan man jo skrive tilskud til: XXX og det er det vi gør. Flere af e ting vi ønsker os, vil vi gerne ud at købe selv, fordi vi er meget prisbevidste og gerne vil indhente tilbud, købe på udsalg afprøve og kigge (en ny seng er et af vores ønsker og det skal man jo selv ud at se på :) ) men så skriver vi penge til: XXX

Sådan gjorde jeg i sidste måned da jeg holdt min 30 års og fik dermed mit nye kamera og en masse dejligt tøj - jeg var selv ude at handle, som jeg elsker og alt var godt :) Til min mands 30 års var det store ønske en ny sofa og det fik vi så gavekort til, den vi ønskede var fra IKEA, så det var jo nemt med gavekort :)

0

jeg synes absolut ikke der er noget mærkeligt ved det :)

hvis man skriver tilskud til bryllupsrejse eller hvad det nu er - så kan folk se hvad det er man konkret ønsker sig :)

0

Da vi bruger en mindre formue på brylluppet, har vi ønsket os (som det eneste) bidrag tll vores bryllupsrejse.

Har selv været med til to bryllupper, hvor det var ønsket.

Synes ikke, der er noget mærkeligt over det!

Vi mangler ikke ting, vi har alt i hjemmet (hvilket de fleste har- når man ikke flytter hjemmefra ved bryllup/giftemål).

Vi har formuleret det nogenlunde sådan her:

"Vi ønsker os ikke ting, potter og pander-

I stedet ønsker vi os biddrag til vores bryllupsrejse.

På den måde kan alle vores gæster være en del af et af vores livs vigtigste

oplevelser- en vi vil huske for evigt."

Og så tænker vi, at vi i takkekortene efter vores bryllupsrejse bruger et billede fra vores ferie... det synes jeg, er en fin måde at sige tak på.

Jeg forstår simpelthen ikke, at der skulle være noget galt i at ønske sig til en bryllupsrejse.

Det er da ti gange federe at give noget, som brudeparret bliver glad for, frem for en eller anden køkkendims/statue, som man ikke har ønsket sig/har brug for.

Men det er jo så bare min mening! :)

0

Da vi bruger en mindre formue på brylluppet, har vi ønsket os (som det eneste) bidrag tll vores bryllupsrejse.

Har selv været med til to bryllupper, hvor det var ønsket.

Synes ikke, der er noget mærkeligt over det!

Vi mangler ikke ting, vi har alt i hjemmet (hvilket de fleste har- når man ikke flytter hjemmefra ved bryllup/giftemål).

Vi har formuleret det nogenlunde sådan her:

"Vi ønsker os ikke ting, potter og pander-

I stedet ønsker vi os biddrag til vores bryllupsrejse.

På den måde kan alle vores gæster være en del af et af vores livs vigtigste

oplevelser- en vi vil huske for evigt."

Og så tænker vi, at vi i takkekortene efter vores bryllupsrejse bruger et billede fra vores ferie... det synes jeg, er en fin måde at sige tak på.

Jeg forstår simpelthen ikke, at der skulle være noget galt i at ønske sig til en bryllupsrejse.

Det er da ti gange federe at give noget, som brudeparret bliver glad for, frem for en eller anden køkkendims/statue, som man ikke har ønsket sig/har brug for.

Men det er jo så bare min mening! :)

Helt enig, vi ønsker os også kun tilskud til bryllupsrejsen og golfophold.

0