Miss_K

Reception før middagen - hvad serverer man?

13 posts in this topic

Når vores gæster ankommer til restauranten/hotellet, så bruger de lidt tid på at checke ind og evt. skifte tøj.

Men vi har fået et lækkert område udenfor restauranten, hvor vi kan servere boblevand og lidt mundgodt mens de venter på os (der er til fotograferingen på vej til restauranten).

Men hvad serverer man??

Det skal ikke være:

- Decideret mad, for de skal spise middag ikke lang tid efter.

- Bryllupskage, for det skal vi have til dessert.

Jeg mangler inspiration!!! Hvad gør I/har i gjort??

Vi bliver ca. 106 gæster, så ikke dyre købe-cup cakes til 40 kr pr. stk :wink:

Jeg er frisk på at bage selv, hvos det ikke er for avanceret...

0

Annonce ♥

Vi ar også valgt, kun lige at lave en kort reception mellem vielse og middag. Men jeg har indtil videre bagt 200 mini-muffins (brownies, rabarber, mango), og skal lige bage 100 mere - så tager vi dem op af fryseren dagen før, og nogle af dem skal bare lige pyntes med icing - SUPER LÆKKERT (vi gjorde det også til begge børns barnedåb)

0

Frugt er altid godt. Ellers synes jeg de der minimuffins lyder som et rigtig godt bud

0

Vi har valgt frugt & lidt kage ..

+ drikkelse af kaffe, vand og øl ..

0

Annonce ♥

Jeg havde lavet petit fours og saltmandler - derudover var der frugt og min søster havde lavet Brøndby cupcakes til min mand som en overraskelse. Vi havde også Asti, vand (Rema1000 havde vandflasker på tilbud til 1 kr. pr. stk.), sodavand og øl ... Super nemt og lækkert og et stort hit :cheerleader3:

Edited by eternity
0

Må jeg spørge hvad tid på dagen i skal giftes?

0

Må jeg spørge hvad tid på dagen i skal giftes?

Vi skal giftes kl. 13.30, så gæsterne er ved hotellet alt imellem kl. 15.15-16.00 (afhæning om de skal check ind/skifte tøj).

Vi har sagt at vi skal i hvert fald alle være samlet til receptionen kl. 16.30, for da skal vi have tager fælles billede. Vi regner med at gå til bords ved 17-17.30 tiden.

0

Vi serverer små sandwich, bryllupskage, frisk frugt og lidt chokolade.

Sammen med kaffe/te, verdi, øl, sodavand og isvand. :)

0

Annonce ♥

Til vores Reception (16:30-18:30) Skal vi spise bryllupskage (cupcakes) og drikke Champagne. Vi har lavet en Slikbuffet, folk kan hygge sig med. Så har vi en Fotovæg, der gerne skulle komme lidt gang i. Så har vi lidt live musik (Guitarist og sangerinde) :)

0

Ja så skal det være rimelig let mad, jeg ville nok serverer bobler, jordbær og hjemmelavet kransekage...

0

Når I bliver gift 13.30 vil gæsterne sikkert blive ret sultne hen ad eftermiddagen.... Jeg ville sørge for at det ville blive noget solidt, så gæsterne ikke var hverken småsnaldrede eller sukkerkolde op til middagen.

Men hvordan er stilen? Eller hvor "fint" skal det være?

- sandwich

-små lækre canapeer

-små/mini tærter

-pizzasnegle

-frugtspyd

-slikbuffet

-chips/snack/nøddebuffet

-kransekage

PS: jeg var til et slotsbryllup hvor der var små canapeer der smagte himmelsk, men der var kun 2 til hver og vi kunne have spist 12 hver!!! Til gengæld var der alkoholiske drikkevarer nok til en hel hær... Gæt hvad der skete damn!

0

Uh, den er tricky.. Hvis I serverer for meget, kan man ikke spise aftensmad og hvis i serverer for lidt bliver folk måske for fulde ;)

Jeg tænker masser af frisk frugt og så noget tapas-agtigt (i mangel af bedre ord)= Små mad-ting der lige kan spises i en hapser. Det kunne være små sandwich, pizzasnegle, salte mandler, mini-frikadeller, canapeer, pindemadder...

Når I først skal vies kl 13.30, så har de fleste mulighed for at spise frokost inden. Vi skal vies kl 12 så vi regner med nok af ovenstående til at regne for frokost.

0

Annonce ♥

TAK! for alle Jeres input. I har helt ret, der må nemlig ikke være for solid mad, så de ikke kan spise den lækre middag vi har bestilt, men der må heller ikke være for lidt, så alle gæsterne er godt fulde når vi sætter os til bords...

Jeg tror jeg går videre med Cupcakes (hjemmelavede) / Macaroons / Bobler og andre drikkevarer.

Min kæreste kom med ideen om mini-små pølsehorn, hvilket jeg faktisk syntes var en ret god ide! men det bliver jo nok mig der skal lave dem, hehe.

0