Pille

Dig og mig for altid-15.08.15.. Nye billeder 25/10-2015

1,176 indlæg i dette emne

:wink: Selvom der er laaaaang tid til og jeg egentlig ikke rigtig er en haj til sådan noget her, så prøver jeg alligevel at kaste mig ud i lidt planlægning af vores kommende bryllup..

Lidt om os:
Jeg hedder Pernille, er 28 år og er uddannet lægesekretær og arbejder på hospital. Kenneth er 29 år og arbejder i et alarmsikringsfirma (ved virkelig ikke hvad jeg ellers skal kalde det :blush:) Vi har en søn på 3 år og lillebror på 1 år.

Forhistorie:
Kenneth og jeg mødtes første gang i april 2008 til en "fest" hjemme hos mig - vi var i alt fem mennesker og det var faktisk meningen at han ikke ville være kommet fordi det var aaaalt for sent.. Det endte dog med at han blev hele natten og SNAKKEDE! :rolleyes:
Der gik ikke lang tid før der blev sms'et og flirtet dagligt og vi sås næsten hver dag efterfølgende.. Den 12. maj 2008 blev vi kærester, på den der teenage-agtige måde, hvor han i en sms skrev noget á la dette: "Jeg ville elske at kunne kalde dig min dame.." Såå romantisk :wink: Efter et par måneder flyttede vi sammen, da vi alligevel var sammen 24/7 og et lille års tid efter fandt jeg ud af, at jeg var gravid med vores søn.

Frieriet:
Dagen før vores fem års dag (11. maj 2013) havde Kenneth besluttet sig for, at det skulle fejres lidt ud over det sædvanlige, så han havde fundet en deal (hurra for disse sider, når man arbejder inden for det offentlige :tunge:) med overnatning og 5-retters menu på Sauntehus Slotshotel.. Og så havde han lige fået opgraderet vores værelse, så vi fik "tårnværelset".. Helt vildt romantisk! Da vi havde afleveret prutten (vores søn) hos farmor og (pap)farfar, kørte vi mod Hornbæk.. Et MUST for kæresten inden vi kørte hjem søndag var, at vi SKULLE ned og se stranden uanset om det haglede, sneede eller stod ned i lårtykke stænger (nu ved jeg jo så hvorfor det var så vigtigt :wink:)

Men, lørdagen nød vi i fulde drag med virkelig dejlig mad og vin ad libitum til Kenneth.. Vi sluttede aftenen af med at se "Sover Dolly på ryggen" på vores fiiine værelse og faldt sent i søvn.. Søndag morgen stod vi tidligt op - Kenneth snoozede lige et par gange pga. vinen fra dagen før, mens jeg stod op og pakkede vores ting, så vi var klar til at køre, når morgenmaden var indtaget..

Vi kørte forbi Hornbæk strand, gik en tur langs vandet og valgte at sætte os i ly i klitterne for at nyde lidt alene-tid inden vi skulle hjem og være forældre igen :kiss: Der sad vi så, de ENESTE på stranden mens solen kiggede frem fra en lyseblå himmel.. Så begynder han og ævle en masse om, at vi da også godt kunne blive gift på et tidspunkt og lign. Jeg sad og kiggede ud over vandet og havde slet ikke set, at han havde sat sig på knæ og fisket en ring op ad lommen.. Han rystede som et espeløv, da han spurgte om jeg ville gifte mig med ham.. Mit hjerte røg helt op i halsen og kom til at udbryde "ej, skat"... Men, at jeg selvfølgelig gerne ville gifte mig med ham.. :loveshower:

Rød: Mangler.
Gul: Undervejs.
Grøn: Klaret.


PLANLÆGNINGEN so far:
Bør ordnes hurtigst muligt:

• Fastsæt bryllupsdato – 15. august 2015

• Lav gæstelister – 50 personer inkl. os

• Læg et samlet budget for hele brylluppet – 70.000-80.000 kr.

• Vælg og reserver kirke – Glostrup Kirke kl. 13.00

• Vælg og reserver location – Bing og Nørgaard (www.boncat.dk - flere billeder på deres facebookside) eller Københavns selskabslokaler (www.kbhselskabslokaler.dk) Herstedøster forsamlingshus

• Arranger overnatning til bryllupsnatten - vi investerer i noget lækkert sengetøj og spicer soveværelset op og sover hjemme

• Find tema: limegrøn, mocca og creme

STD-magneter

Bør ordnes 6-9 mdr. før:

• Vælg gommens forlover - Mads, Kenneths ven (og gamle pap-bror)

• Vælg brudens brudedrenge – Noah og Oliver skal gå først.

• Vælg hvem der skal føre bruden op - min elskede farmand.

• Vælg toastmaster – onkel Allan

• Vælg vidner til kirken – jeg tænker at vores mødre kan få denne tjans

• Vælg gavekoordinator – H2B's faster

• Påbegynd ønskeseddel

• Lav invitationer

• Lav hjemmeside

• Lav menukort – evt. som servietholder - Josephine har lavet nogle rigtig fine nogle!

• Lav/Køb skilte til gavebord, bar etc.

Køb skilte til borde samt plancher med oversigt over bordopstillingen

• Lav/Køb gavebog – bruger sidste side i gæstebogen

• Lav/Køb gæstebog. Der er handlet ind til gæstebogen - så er det bare at komme i gang med. Har også haft tanker om et gæstetræ.

• Lav photobooth? - Den er meget nice to have, men nok ikke "need to".. Nu må vi se hvad kæresten siger! Kæresten siger JA :cheerleader3:

• Find, vælg og reserver: transport til og fra kirke. Min venindes kæreste har denne sprøde bil

• Find, vælg og reserver: fotograf - FotoFribjerg er booket

• Find, vælg og reserver: musik - Diskobilen er booket

• Find, vælg og reserver: Blomsterhandler. Min mor får denne tjans. Her er inspirationsbilleder

• Find, vælg og reserver: bryllupskage - den klarer min skønne storebror!

Topfigur: Se vores fine topfigur

Bør ordnes 6 mdr. før:

• Se på og køb brudekjole samt tilbehør

Brudens clutch: Jeg har købt en clutch på e-bay (limegrøn) Den kan ses her.

Brudens sko: Har købt disse to par sko. Parret med stenene har jeg tænkt, skulle farves (lime)grønne. Brudens sko Her er de endelige sko og taske

Brudens smykker: Min barselsring, min forlovelsesring og guldørestikker fra min mor

• Se på og køb brudesvendetøj

• Find, vælg og køb vielsesringe. Nye vielsesringe ringe

• Aftal indgravering med guldsmed – Albertslund guld og sølv, min mor får 20% rabat. Er afleveret og hjemme igen.

• Informer toastmaster om hvilke opgaver det forventes, at han tager sig af - vi skal holde møde med toastmaster d. 1. maj

• Påbegynd arrangering af evt. bryllupsrejse - vi har ikke råd til bryllupsrejse, men håber at få et tilskud i brullupsgave

• Udarbejd ønskeseddel til fotograf

• Find tøj til gommen .det blev en Hugo

Bør ordnes 4 måned før:

• Vælg bryllupsmenu samt vine og øvrige drikkevarer i samspil med kokken

• Send invitationer ud

• Hent, udfyld og returner ægteskabserklæring

• Tjek om tøj til brud og gom skal syes/rettes til - brudens kjole skal lægges op. Kjolen kommer hjem til maj, find dernæst skrædder! Skrædder fundet,har tid 13.07.15. Kjolen skal afhentes 06.08.15.

Gommens sko: Hugo Boss

• Færdiggør ønskeseddel

• Find frisør - (kl. 10.00, Thomsens Hairshop i Albertslund) Møde med frisør onsdag d. 22.07.15

• Find negledame - https://www.facebook.com/pages/Lash-Nail-Albertslund/330110063825045?pnref=lhc

Bør ordnes 3 måneder før:

• Gennemgå svar på invitationer (SU 25. juli) og udform de endelige gæstelister

• Udarbejd diverse checkliste/to-do lister

• Lav bordplan

• Køb / Lav bordkort - Bordkort: Se prøve af vores bordkort her og her

• Øv brudevalsen

Bør ordnes 2 måneder før:

• Påbegynd ekstra skønhedspleje - 22.04.15: er begyndt at "træne" op til at løbe 5 km med help2run + købt sjippetov med vægte

• Vælg og bestil blomster - min mor har grønne fingre, elsker blomster, så har overladt tjansen til hende

• Få sat prøvefrisure og lagt den ønskede make-up. Skal til frisøren onsdag d. 22.07.15 og høre om frisuren kan lade sig gøre uden extensions. Make-up må jeg selv klare

Bør ordnes en måned før:

• Hent vielsesringe – Er i Pernilles undertøjsskuffe, hvor ellers :tunge:

• Kontroller af vi har modtaget prøvelsesattesten fra kommunen

• Kontroller at navneændring er godkendt

• Afhold møde med præst 24.06.15

• Check op på, om alle har svaret på invitationerne

• Tjek om tøj til brud og gom er helt perfekt

• Køre til Tyskland efter drikkevarer - og finde ud af, hvor meget vi skal have :blink:

Bør ordnes 14 dage før:

• Informer feststed om det endelige gæsteantal

• Vær sikker på at den udfærdigede bordplan holder

• Gå brudesko til - gælder også for gommen

• Tjek brudekjole og habit

• Afhold møde med toastmaster og gennemgå dagens program, gjort 1. maj - må spørge om han har brug for en brush-up aftale ;)

• Øv brudevals

• Hente helium hos dykkerfirma d. 13.08.15

• Hente lagkagefade i Værløse til blomsterdekorationer

Bør ordnes i ugen op til dagen:

• Pak dekorationer, pynt, skilte, bordkort, menuer etc. i en kasse til hvert enkelt bord

Bubblewands (i stedet for ris) - Kenneth skal huske dem om morgenen!

• Check op på diverse checklister - Er alt på listerne

• Pak en kasse med receptionsting (servietter, mælk, sukker, kageskæresæt, drikkevarer og chips/saltstænger, skåle og engangschampagneglas)

Bør ordnes dagen før dagen:

• Bordene skal dækkes - klarer Bing & Nørgaard.

• Læg bordkort på - klarer Bing & Nørgaard.

• Puste balloner op (Bing & Nørgaard?)

• Køre til Dortheavej med drikkevarer, bordkort, bordpynt, photobooth osv.

• Køre til Sognegården og aflevere drikkevarer o.a. til kordegnen

• Pakke en taske med tøj til drengene til pasning

Bryllupsdagen:

• Hav løbende korrespondance med toastmaster og sørg for, at han bliver inddraget i alle detaljer

• Få sat hår og lagt make-up (kl. 10.00, Thomsens Hairshop i Albertslund)

• Gør folk pænt opmærksom på, at du ikke må stresses

• Modtag bryllupskage - Check op på, at den ankommer til tiden, Morten?

• Gom og/eller forlover henter brudebuket og knaphulsblomster (gom, forlover, Noah, Oliver, min og K's far)

ER DER NOGET JEG MANGLER AT TILFØJE MIN LISTE - SÅ GIV LYD :biggrin:

__________________________________
Følg planlægningen af vores bryllup her

Redigeret af Pille
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lige et billede af min fine ring.. Jeg beklager at billedet er ret stort, men jeg har macbook og har ikke rigtigt sat mig ind i hvordan den virker, så det der med at redigere billeder, det har jeg ikke lært endnu :blink:

post-66555-0-54177400-1373820219_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

velkommen til og tillykke med det kommende bryllup.. og det kan godt være det virker som laaanng tid.. ja det syntes jeg også da jeg begyndt for godt of vel halvanden år siden og nu er der under 11 mdr tilbage :)

super smuk ring

Redigeret af sommer09
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle hilsnerne! :cheerleader3:

Åh hvor er din forlovede altså sød <3 sikke en masse gode tanker han har gjort sig :)

Ja, jeg smeltede fuldstændig da han viste mig hjemmesiden - det er noget helt andet at se hans følelser på skrift.. Han er virkelig god til at formulere sig - omend han snublede lidt over ordene da han friede, men han var SÅ nervøs, selvom han vidste at jeg ikke ville sige nej.. :rolleyes:

Ringen er jeg også ovenud lykkelig for - men, nu sidder jeg her, meget tyk og med meget vand i kroppen (er i 34. uge) og har den kun på ved særlige lejligheder.. Er bange for, at det ender med at ringen sidder fast og den må klippes af... Så jeg glæææder mig til lillebror har meldt sin ankomst, så jeg kan nyde den igen.. :wink:

Synes der er længe til 2015 - men, efter at have surfet rundt herinde i et par måneder nu, synes jeg, jeg kan ane en tendens med at kommende brude ikke mener at to år er for lidt tid til at planlægge.. Min kæres.. Ahem, min forlovede.. er rigtig kreativ og han har sat sig på at ville lave invitationer, hjemmeside med dertilhørende apps/QR-koder (han er total IT-nørd..) og lign.

Glæder mig til rigtig at begynde planlægningen - indtil videre har han sagt ok til datoen 15-08-15, men kirke osv. venter vi lige med, til lillebror har meldt sin ankomst!

Hav en rigtig dejlig dag allesammen, så vil jeg nørkle lidt videre med tråden og se om jeg kan finde ud af, at lave den ligeså fin som jeres :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er de ringe jeg (vi - H2B har også sagt god for dem...) har forelsket os i.. Han vil gerne have en med en mat overflade - jeg vil bare gerne have en med fiiiine diamanter i :floejt: Han synes det er for tidligt at købe dem, og det har han jo sådan set ret i.. Men, jeg ville SÅ gerne ud og prøve nogle forskellige.. Bare lige for at se om det nu også er sådan nogle vi vil have.. (Okay, det er bare en dårlig undskyldning for at hive ham med i en smykkeforretning - jeg har ALDRIG prøvet en forlovelses- eller vielsesring og jeg har sukket efter sådan en såååå længe nu :badgirl: )

post-66555-0-83959400-1373886759_thumb.j

Redigeret af Pille
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er gået lidt i stå med det her bryllupsplanlægning.. Synes det er svært, når vi ikke er helt 100% sikre på datoen (pga. lillebror) - man kan ikke rigtig komme i gang med noget, andet end at gøre sig mange tanker og kigge på andre planlægningstråde og blive snotforvirret over alle de gode ideer I andre har :wink:

Som skrevet tidligere, er min forlovede er rigtig kreativ og kender alle de gode/billige steder på nettet, og vil gerne "stå" for invitationerne.. Vi tænker lidt, at de bare skal indeholde de nødvendige oplysninger og så vi han så lave en hjemmeside..

Så sidder jeg og tænker på min gamle mormor; hun har ingen computer og er bare ikke fra den generation der kan finde ud af sådan noget elektronik.. Hvordan i alverden skal hun (og de andre ældre mennesker, der skal med til brylluppet) få den nødvendige viden? Kan man lave en separat invitation til den ældre generation? Eller virker det bare underligt? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, og super god dato i har valgt ;)

Vi skal også giftes 15.08.15, men guuud hvor er der lang tid til! Vi er så småt begyndt at overveje location til festen, men det virker stadig så surrealistisk at vi rent faktisk skal giftes.

Selv tillykke med bryllup og dato.. :cheerleader3: Vores er jo ikke helt fastlagt endnu, men jeg håber det bliver denne dag, jeg ellers er lidt på bar bund.. Kan godt lide når tingene "passer sammen" og ser pænt ud :rolleyes:

Synes faktisk at noget af det sværeste er at finde ud af, hvor vi gerne vil have festen.. Allerhelst på slot/kro med overnatning, men vi har indset, at det slet ikke kommer til at kunne lade sig gøre med vores budget og de ting vi ikke vil gå på kompromis med (f.eks. fri bar all night, da jeg hverken drikker vin eller øl).. Så tror vi ender med et forsamlingshus og så kan vi gøre som vi vil til den lyse morgen :toot: Og ja, der er meeeeeeega lang tid til - glæder mig virkelig til at komme i gang med det hele og til at shoppe brudekjole, når lillebror har valgt at komme og jeg lige har fået tabt de ekstra kg. han har medført :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SÅ ER DATOEN ENDELIG

Så siger datoen d. 16. august og jeg har stadigvæk lillebror i maven, så det ser ud til, at vores dato-ønske bliver opfyldt.. JUHUUU!! Så er det vel i bund og grund "bare" at gå i gang med at kontakte kirke og finde ud af, hvor festen skal holdes.. :cheerleader3: Glæder mig vildt og synes stadigvæk det er underligt, at jeg skal GIFTES!

Redigeret af Pille
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TOASTMASTER

Så kom toastmasteren også på plads! Jeg har en onkel - og virkelig en af de sjove slags.. I h2b's brandert (for et par weekender siden) spurgte han så min onkel, om han ikke havde lyst til at være toastmaster til vores bryllup.. Vi havde ikke aftalt det, men blot snakket om det - så det kom bag på mig (på den gode måde, da vi ikke har snakket så meget bryllup herhjemme), at han havde spurgt ham.. Blev så glad og heldigvis havde min onkel lyst :super:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige helt off-topic og slet ikke noget med bryllup at gøre, så kom lillebror 10 dage efter termin d. 11. september. :loveshower: En lækker basse, som har stjålet mit hjerte og al min tid fra bryllupsplanlægningen :wink:

Han hænger i madpakkerne dagen lang, så burde jo sagtens kunne sidde og surfe bryllup og samle inspiration, men synes det er svært at finde ud af, hvor jeg skal starte.. Tror jeg må i gang med at lave en rigtig to-do liste (jeg ELSKER at lave lister og føle mig velorganiseret ...)

I'M BACK!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer