mrssicilia

What to do?Indgangsmusik

16 indlæg i dette emne

Selvom Keld og jeg skal velsignes i en lille romantisk landsbykirke, har jeg IKKE lyst til at gå ind til Here´s comes the Bride - synes den er for almindelig :badgirl:

Kunne jeg gå ind til The Arrival of Queen of Sheba i stedet for? Eller har I dygtige medbrude et andet forslag?

Udgangsmelodien bliver sandsynligvis Prins Jørgens March, som jeg tror kommer til at lyde fantastisk i den gamle kirke :loveshower::7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi blev gift sidste sommer gik jeg op af kirkegulvet til it's a final countdown en af de ting jeg er sååååå glad for at vi valgte den sang er bare vores og også med en sjov mening

Når vi høre den i dag står både min mand og jeg med tåre i øjnene og min mand er ellers ikke sådan en der er så blød ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi blev gift sidste sommer gik jeg op af kirkegulvet til it's a final countdown en af de ting jeg er sååååå glad for at vi valgte den sang er bare vores og også med en sjov mening

Når vi høre den i dag står både min mand og jeg med tåre i øjnene og min mand er ellers ikke sådan en der er så blød ;-)

Godt bud, og tror næsten, at vores præst er med på lidt af hvert :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er lidt forslag:

Schubert: Ave Maria (uden sang)

Bach: Jesu bleibet meine Freude

Händel: Air

Men det vigtigste er, at du kontakter organisten og hører, hvad mulighederne er, for det er ikke alle orgler, der kan alt. Man bliver indimellem begrænset af orglets størrelse. Og så skal organisten også lige kunne spille stykket og måske det kommer til at koste ekstra, fordi det ligger udenfor, hvad man kan forvente af organisten. Men hiv fat i organist og/eller præst og tjek helt op med dem, hvad du kan og ikke kan :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig med GoldRumble....det er langt fra alle orgler, der kan bære at spille Queen Of Sheba. Der skal minimum være pedal med stemmerne subbas og gedakt, og der skal være en god principal og mixtur blandt manualstemmerne. Derudover er lige præcis det stykke ualmindeligt svært at spille for selv en garvet organist. SÅ helt klart....snak med den pågældende organist, og hav en plan B klar!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er lidt forslag:

Schubert: Ave Maria (uden sang)

Bach: Jesu bleibet meine Freude

Händel: Air

Men det vigtigste er, at du kontakter organisten og høre, hvad mulighederne er, for det er ikke alle orgler, der kan alt. Man bliver indimellem begrænset af orglets størrelse. Og så skal organisten også lige kunne spille stykket og måske det kommer til at koste ekstra, fordi det ligger udenfor, hvad man kan forvente af organisten. Men hiv fat i organist og/eller præst og tjek helt op med dem, hvad du kan og ikke kan :)

Tak for svar, det er naturligvis efter rådslagning med organisten, vi vælger ind- og udgangsmelodierne - det ER en lille kirke, så måske skal vi holde os til det traditionelle for uanset hvad der vælges, vil jeg være i den :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev også gift i e. Meget lille kirke men vores præst er også med på lidt af hvert ;-)

Organisten blev spurgt 14 dage før brylluppet og han var frisk ;-)

Han rettede den til så det passede med at omkvædet som alle kender kom rimeligt hurtigt efter at jeg havde gået det første stykke og det var bare total fedt at se folks reaktion ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var ikke til den traditionelle - den minder mig for meget om amerikanske b-film.

I stedet gik jeg ind til Bach - Air on the g-string - det er SÅ smukt, og noget mere stille end den traditionelle - men det passede mig også rigtig godt :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lidt forslag:

Schubert: Ave Maria (uden sang)

Bach: Jesu bleibet meine Freude

Händel: Air

Men det vigtigste er, at du kontakter organisten og hører, hvad mulighederne er, for det er ikke alle orgler, der kan alt. Man bliver indimellem begrænset af orglets størrelse. Og så skal organisten også lige kunne spille stykket og måske det kommer til at koste ekstra, fordi det ligger udenfor, hvad man kan forvente af organisten. Men hiv fat i organist og/eller præst og tjek helt op med dem, hvad du kan og ikke kan :)

Tak for svar, det er naturligvis efter rådslagning med organisten, vi vælger ind- og udgangsmelodierne - det ER en lille kirke, så måske skal vi holde os til det traditionelle for uanset hvad der vælges, vil jeg være i den :7himmel:

Selv Wagner og Mendelssohn-Bartholdy (de to traditionelle ind/ud) kan være en udfordring at spille i de mindre kirker :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er lidt forslag:

Schubert: Ave Maria (uden sang)

Bach: Jesu bleibet meine Freude

Händel: Air

Men det vigtigste er, at du kontakter organisten og hører, hvad mulighederne er, for det er ikke alle orgler, der kan alt. Man bliver indimellem begrænset af orglets størrelse. Og så skal organisten også lige kunne spille stykket og måske det kommer til at koste ekstra, fordi det ligger udenfor, hvad man kan forvente af organisten. Men hiv fat i organist og/eller præst og tjek helt op med dem, hvad du kan og ikke kan :)

Tak for svar, det er naturligvis efter rådslagning med organisten, vi vælger ind- og udgangsmelodierne - det ER en lille kirke, så måske skal vi holde os til det traditionelle for uanset hvad der vælges, vil jeg være i den :7himmel:

Selv Wagner og Mendelssohn-Bartholdy (de to traditionelle ind/ud) kan være en udfordring at spille i de mindre kirker :)

Det ved jeg godt, men ved tidligere besøg i Læborg kirke, har organisten faktisk været ret dygtig - men naturligvis er der forskel på at være organist i en domkirke/stor bykirke og så være det i en lillebitte provinskirke

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne gå ind til Canon in D, men H2B nægter - det skal være det traditionelle så det bliver det... lidt skal han vel også have lov at bestemme :tunge:

Hvor sjovt, vi har haft helt samme diskussion herhjemme, jeg vil også gerne Canon i D, det er blevet til et kompromis (om organisten og præsten vil) brude piger og svend går ind til Canon i D, den får så over i here comes the bride, når jeg går ind :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil rigtig gerne gå ind til Canon in D, men H2B nægter - det skal være det traditionelle så det bliver det... lidt skal han vel også have lov at bestemme :tunge:

Hvor sjovt, vi har haft helt samme diskussion herhjemme, jeg vil også gerne Canon i D, det er blevet til et kompromis (om organisten og præsten vil) brude piger og svend går ind til Canon i D, den får så over i here comes the bride, når jeg går ind :)

Sådan kunne jeg også godt tænke mig at gøre det... men tør ikke forslå det for han er ALT for konservativ på det punkt

men glemt faktisk at tale om det med (voksne) brudepiger i går da vi talte med præsten, så jeg skal lige have fundet ud af hvad vi egentlig gør :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Twisted Sisters - We aint gonna take it :lol: Bare for at tage fusen på hende familiemedlemmet der skal kommentere alt på FB. :lol:

Hun får flere chok den dag:

1. Jeg har en stor hvid kjole og et forrygende smukt diadem på.

2. Jeg holder en dybt rørende tale til Keld, der viser alle, hvor dejligt et menneske, han er og sidst men ikke mindst:

Vores special surprise, der nok skal få taget til at løfte sig på det gamle forsamlingshus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer