TvillingTyr

Jer der skal giftes på slot eller kro (budget)

18 indlæg i dette emne

Hej alle!

Jeg er gået i gang med bryllupsplanlægningen og er i syv sind om hvad jeg godt kan tænke mig :help:

Jeg vil ikke bruge mere end 50.000 på selve festen (mad, drikke, lokale osv) til 35 personer men jeg kan se, at det jo hurtigt løber op, da der også er mange ting jeg ikke vil gå på kompromis med.

Jeg har regnet og regnet og kan se, at hvis vi lejer et lokale og står for alt selv, vil det blive ca. 10.000 kr vi sparrer i forhold til at holde det på et slot/kro.. Dog er priserne på slottene meget forskellige - og jeg kan godt blive liiiidt irriteret over, at et slot der f.eks. kører a la carte for deres gæster og tager 400 kr for 3-retters og 100 kr for huset vin, tager det dobbelte ligeså snart selskabet hedder "bryllup", selvom maden og servicen er den samme.

Så til jer der har holdt bryllup på et slot eller kro (gerne sjælland) hvad gav i samlet per person?

Er der nogen af jer der har forhandlet med jeres festlokation og fået en noget bedre pris??

Jeg tænker, at høre om de kan tilbyde en anden dato udefor sæsonen, og derfor tilbyde en samlet aftale noget billigere.

De bedste hilsner :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal passe meget på når der tales om kuvertpriser og derfor kan kun du formentlig heller ikke sammenligne priserne på et komplet bryllupsarrangement og på en 3 retters menu. Ved et komplet arrangement er der jo også velkomstdrinks, kaffe efter middagen, bemanding på fra arrangementet starter til det slutter ligesom der nogle steder også er inkluderet fri bar.

Man må heller ikke sammenligne feststedsløsninger og løsninger hvor man selv står for alt for der er stor forskel udover selve prisfaktoren. På nogle steder operer er de med 8-9 tiimers arrangementer eller et fast sluttidspunkt og så er det et spørgsmål om man kan forlænge hvis man godt vil køre festen lidt længere. På andre steder er de mere fleksible og der er ikke aftalt noget fast sluttidspunkt men uanset hvad så er der grænser. Man får sjældent lov til at køre en fest videre hvis der kun er 10-15 personer.

Her i lørdags oplevede jeg noget jeg aldrig har oplevet før. Typisk spørger de ved ankomst hvor lang tid man er hyret til: Til det slutter. Jamen de havde heller ikke noget fast sluttidspunkt på, men musikken stoppede selvfølgelig og begyndte at pakke ned når natmaden blev serveret. What ? Sådan gør vi ikke der hvor jeg kommer fra. Der blev så med brudens hjælp fundet en kompromisløsning da de kom og ville servere natmad kl. 1.15. :( men at kalde det for et arrangement uden fast aftalt sluttidspunkt holder ikke .Særligt ikke når de selv vil diktere hvornår der skal serveres natmad. :lol:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået speciel pris udenfor sæson både på slot- musik og fotograf , men det er i Nordjylland

Slot pris med alt incl. 3 retters mad , natmad ,kaffe. Vin bar alibitum og velkomstdrink. 708 pr person, der er 20% fra pga vinter sæson

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes på Næsbyholm slot mellem Slagelse og Sorø. Super smukt og meget romantisk sted!

Det er lidt svært at angive hvad det koster, da vi har fået "specialsammensat" en pakke. Vi holder både reception, middag og overnatning med efterfølgende brunch på slottet, og vi bliver ca 60 mennesker. Normalt varierer pris efter antallet af bryllupsgæster, jo flere jo billigere pr. person Men for 3-retters middag inkl. velkomstdrink giver vi 1125, og 350 for ad libitum vin og vand under maden. Derudover kommer bar inkl bartendere efter maden, cognac/likør, natmad osv osv. Så prisen afhænger af engagementet og festens omfang, sandsynligvis får man en bedre pris afhængig af hvor meget "ekstra" man tilkøber.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal ikke holde bryllup på et slot men det var inde i overvejelserne. Jeg tror bestemt man kan handle med feststeder hvis man er fleksibel med hvornår det skal være, altså kan holde det udenfor sæsonen for de store fester. Derudover kan jeg husker at nogle af slottene heroppe (Nordjylland) havde særlige tilbud hvis man holdt det på en fredag - måske også værd at tage med i overvejelserne (Frederik og Mary blev jo gift på en fredag.....).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder bryllup for 36 gæster på Gl. Avernæs på sydfyn (et gammelt gods) og der skal vi give 1045 kr for: velkomstdrinks, 3-retters menu, vin ad libitum, kaffe med kransekage og chokolade, cognac/likør, fri bar med øl/vand/vin, natmad, blomster og levende lys. Det er fra kl. 18 til kl. 02. Derudover laver de en reception med bryllupskage inden, og der skal vi regne med 100 kr. per snude. Det syntes vi faktisk ikke er så galt, og det er rart at vide på forhånd hvad festen kommer til at koste sådan helt præcist ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TvillingeTyr.

Hvorfor undersøger du ik hvad helaftensarranmanger koster på kroer vi har valgt det på den måde

og vi skal give 500 pr mand også det med drikkevare og mad og drikkevare under dansen og kaffe og natmad

og blomster og velkomsdrink så syntes det er okay billigt men vi skal i kirke først vi skal ikke

vies på kroen hvis jeg forstår din tekst rigtig.:)

Tillykke med jeres forståene bryllup

Redigeret af nina elholm
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TvillingeTyr.

Hvorfor undersøger du ik hvad helaftensarranmanger koster på kroer vi har valgt det på den måde

og vi skal give 500 pr mand også det med drikkevare og mad og drikkevare under dansen og kaffe og natmad

og blomster og velkomsdrink så syntes det er okay billigt men vi skal i kirke først vi skal ikke

vies på kroen hvis jeg forstår din tekst rigtig.:)

Tillykke med jeres forståene bryllup

Lyder som et ret godt tilbud I har fået :)

Hvilken kro er det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har fået en rigtig gin pris på lille restrup..

Det er rigtig fint derude. Jeg glæder mig helt vildt.

Derude kan du få hele svineriet og overnatning med til dit budget.

Jeg har kun hørt godt om stedet. Det er lille intimt og romantisk..

Vi skal regne med 70 lapper for hele festen til kl 0500/0700.. Vi bestemmer selv. Der har jeg iberegnet bar efter festen. Og vi er 85 pers.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

TvillingTyr.

Vi skal holde det på Østerhøjst kro og det eneste hun bare gerne vil have er at der er ro

senest kl 3 om natten men vil så sige det burde være muligt og med i den pris har vi fået et værelse med

morgenmad og det er med i prisen.

Hilsen nina elholm

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal holde bryllup på Tyrstrup kro. Og for et arrangement på 7 timer bliver det 595 kr pr kuvert. Det er med 3 retter og vin/øl/vand ad libitum + kaffe og kage. Vi skal selv have bryllupskage med til receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What ? Jeg har jo selv oplevet Tyrstrup Kro og havde nogle spurgt mig ville jeg have troet at prisen snarere lå på det dobbelte. 7 timer er så ikke meget når vi taler om en bryllupsfest (medmindre det er med fokus på en god middag, brudevals og slut) men så må man jo tale med dem om hvad det koster at forlænge hvis man ønsker det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

What ? Jeg har jo selv oplevet Tyrstrup Kro og havde nogle spurgt mig ville jeg have troet at prisen snarere lå på det dobbelte. 7 timer er så ikke meget når vi taler om en bryllupsfest (medmindre det er med fokus på en god middag, brudevals og slut) men så må man jo tale med dem om hvad det koster at forlænge hvis man ønsker det.

Man kan sagtens forlænge festen. Det koster jo så ekstra. Men regner da heller ikke festen slutter efter 7 timer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer