Husse

Lær hinanden at kende ting...

6 posts in this topic

Vi holder et ret uformelt bryllup i en spejderhytte med gode ude arealer.

Festen bliver med buffet og tvinger derfor folk til at rejse sig op og cirkulere.

Vi ret enige om at det er uden bordkort.
Men hvad kan vi gøre for at få blandet folk lidt og de lærer hinanden at kende?

Vi har talt om mange forskellige ting, at præsentere hver enkelt, men det vil tage en del tid (vi bliver 47)

Vi har talt om at skrive et par ord om hver, men der kommer nogle kærester med vi intet aner om og derfor ikke kan skrive noget om.

Vi har talt om at lave en skift pladser leg under middagen.

Men det er bare som om at det ikke rigtig fungere.

Har i andre prøvet noget ligende?

0

Annonce ♥

ja men ikke til et bryllup men det var at der blev lagt et sæt spillekort ud altså et kort på hver tallerken og skiftevis i rød og sort og så havde man et tilsvarende sæt kort delt op i sort og rød. hvor ændne træk et sort og kvinderne et rødt og skulle så sætte sig der hvor det mactede. dette kan også gøres men fx vendespil . tal osv

0

Det er meget normalt at der er mange som ikke kender hinanden til et bryllup. Jeg tror bare jeg ville blande folk godt og grundigt så de ikke sidder i "kliker" og "familier". Derudover er der mange som laver et præsentationshæfte hvor der skrives noget om de forskellige gæster. For det er rigtigt at det kan være lidt omstændigt at præsentere alle. Tidligere har jeg set at nogle har lavet en sang hvor folk skal rejse sig op på noget som passer på en men det er ligesom at det hører en anden tid til og i givet fald mest egner sig fødselsdage m.v. Det med at alle eller halvdelen skal skifte plads er også meget sjovt til fødselsdagsfesterne men til et bryllup er der nogle andre hensyn at tage (mange indslag/stram tidsplan).

0

ja men ikke til et bryllup men det var at der blev lagt et sæt spillekort ud altså et kort på hver tallerken og skiftevis i rød og sort og så havde man et tilsvarende sæt kort delt op i sort og rød. hvor ændne træk et sort og kvinderne et rødt og skulle så sætte sig der hvor det mactede. dette kan også gøres men fx vendespil . tal osv

Sådan noget har vi også talt om, men jeg foretrækker at man som par sidder sammen og da der også er singler kan vi ikke rigtig få det til at gå op så vi er sikre på at ingen par bliver splittet. :huh:

0

Annonce ♥

Det er meget normalt at der er mange som ikke kender hinanden til et bryllup. Jeg tror bare jeg ville blande folk godt og grundigt så de ikke sidder i "kliker" og "familier". Derudover er der mange som laver et præsentationshæfte hvor der skrives noget om de forskellige gæster. For det er rigtigt at det kan være lidt omstændigt at præsentere alle. Tidligere har jeg set at nogle har lavet en sang hvor folk skal rejse sig op på noget som passer på en men det er ligesom at det hører en anden tid til og i givet fald mest egner sig fødselsdage m.v. Det med at alle eller halvdelen skal skifte plads er også meget sjovt til fødselsdagsfesterne men til et bryllup er der nogle andre hensyn at tage (mange indslag/stram tidsplan).

Vores bryllup bliver ikke noget normalt bryllup :floejt:

Bordkort er et no go.

Præsentationshæfter har vi også talt om, men der er bare enkelte gæster vi ikke rigtig kender da det er nye kærester til vores venner. Jeg er bange for at det vil blive akavet hvis der står en masse om nogle og intet om andre...?

Sangen har jeg også hørt om og egentlig synes jeg det er ok ide, jeg tænker bare at det bliver lidt bøvlet at få håndtasken og glassene med sig...?

Tidsprogrammet er ikke noget problem, jeg tvivler kraftigt på at der kommer ret mange indslag.

Kom endelig med flere ideer.

0

Vores bryllup bliver ikke noget normalt bryllup :floejt:

Det siger alle jo fristes jeg næsten til at sige :lol: og et eller andet sted er det jo rigtigt for man kan ikke sammenligne bryllupsfester. Alle er forskellige. Der er dem som siger at de ikke forventer så mange indslag og så kommer der rigtig mange og så er der det omvendte. Det er aldrig til at forudsige. Enig i det med præsentationshæfterne. Det vil virke mærkeligt at skulle præsentere folk man ikke rigtig kender.

0