LindaHD

7-9-13 brud - nu med 1 småt og 1 stort billede...

139 indlæg i dette emne

Sådan... godt og vel 50 dage tilbage... Og jeg veksler mellem total længsel over at der er så lang tid endnu og total stress.

Hvem er vi: Ulrik, min skønneste forlovede - far til 3 drenge fra forrige ægteskab (11,13 og 19) - en stille klippe som så sandelig også ved hvordan brylluppet skal være. Linda - undertegnet - mor til 2 piger fra forrige ægteskab (10 og 14) - den lille hidsige som godt ved hvor skabet skal stå.

Brylluppet skal være i vores have - vielsen på terrassen og festen i et telt i baghaven. Borgmesteren dukker op kl. 14, og jeg regner med at 10 minutter senere er vi ægtefolk.

Bridezilla? Næh, ikke hvis du spørge rmig. Svaret er nok helt anderledes, hvis du spørger min familie herhjemme :-)

Checklister? Masser!

Overblik? En gang imellem :-)

Hvor mange af jer veksler mellem totalt overblik og galoperende stress-anfald?

Redigeret af LindaHD
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kære piger,

Tak for velkomsten - skønt (og endnu mere skønt at I orker at læse den :-))

Ferien lakker mod enden, og det eneste jeg har nået er at få gravet mig dybere ned i planlægningen... Bordplanen er næsten på plads (selvom svar-datoen først er om 2-3 uger), kjolen er iflg. brudebutikken ved at blive syet (Stress! for hun er en ny-startet brudebutik, der får kjolerne syet i udlandet), mad-leverandøren på ferie (STRESS! for dem har vi ikke fået talt med endnu), fotografen har meldt tilbage (ANTISTRESS! Han har styr på det, og er ikke vanvittig dyr), vinsmagning over de næste par weekenden med min forlovede (ANTISTRESS! Han kender til vin, og kender gode mennesker i vin-branchen), hele blomster-arrangementet (ANTISTRESS! Min forlovede har fået eneret og ENEansvar på dette område - med besked om 4 brystbuketter, 3 brudepigebuketter, oppyntning på terrassen, oppynting i teltet og min buket...) - så der er tid og overblik til de mere sjove ting...

Og en af de sjovere ting (iflg. mig selv) er: på champagneglassene (som vi bruger til receptionen) skriver jeg 7-9-13 på foden, og rødvinsglassene kommer til at fungere som bordkort til selve middagen. Alle de skal hærde og i ovnen (ca. 60 champagneglas og ca. 30 rødvins- og 10 vandglas). Sådanne ting nyder jeg - så længe det forbliver simpelt og enkelt.

Mit første bryllup var det perfekte bryllup for en 20+ årig. Skillesmissen var næsten smertefri, og vi er de bedste venner i dag (han kommer med til brylluppet, og hans kæreste står for blomsterne sammen med min forlovede).

Dette bryllup bliver det perfekte bryllup for en 40+ årig :7himmel: Farverne bliver sølvgrå, cremefarvet og en kontrafarve (den er helt ude af mine hænder, den styrer min tilkommende...). Og at det er mit andet bryllup kan godt mærkes - sammenlignet med planlægningen af det første. Her var jeg vitterligt en BRIDEzilla - det er stadig et under at han sagde ja til mig i kirken :tunge: Denne gang har jeg sluppet en del "enemærker", slapper noget mere af end første gang. Ikke dermed sagt at jeg er ustresset og afslappet, men forstået på den måde at de ting, jeg lige ved hvordan jeg godt kunne tænke mig dem, det skal jeg nok selv sørge for. Resten kommer vi frem til i en fredelig dialog... Det lyder meget fint og overskudsagtigt, ikke???? Men ikke desto mindre er dette et bryllup for 2 - og ikke som mit første, hvor det nærmest var "mit" bryllup hvor min eks-mand nærmest var heldig at komme med til :tunge:

Måske tager det også noget af presset og stressen når det hele afholdes herhjemme? Det bliver ikke formelt på nogen måde. I og med at det er et havebryllup, har gæsterne fået at vide at de skal lige checke DMI inden de kører til bryllup. Alene den bør gøre at de ikke tager det store skrud på, men også husker at være fornuftige... Som vi kalder brylluppet: "En havefest med en "lille" tvist" :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De sidste par timer er gået med at lure alle DYI'erne her og på andre bryllupssider - og hold da op! Hatten af for jer derude! Der sidder godt nok en masse kreative kommende brude og udnytter deres idéer. Og det, der slår mig mest, er den glæde ved at dele deres fifs og idéer. Der er ingen, der holder noget tilbage, hvis det bliver efterspurgt. Og det er skønt! Rigtig skønt for de fleste af os kan vel godt mærke lidt til krisen, men ønsker alligvel det unikke bryllup - det bryllup som bliver husket. Hvad enten der er kjolen, gommen, pynt, mad, kage eller blomster - der er altid en venlig brud som kommer på banen med hvad hun har gjort. Det er temmelig bekræftende!!!

Nu skal jeg og min lille hjerne lige sortere det hele fra hinanden igen, og nuppe de idéer der lige passer til vores unikke bryllup... :a1221:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan... godt og vel 50 dage tilbage... Og jeg veksler mellem total længsel over at der er så lang tid endnu og total stress.

Hvem er vi: Ulrik, min skønneste forlovede - far til 3 drenge fra forrige ægteskab (11,13 og 19) - en stille klippe som så sandelig også ved hvordan brylluppet skal være. Linda - undertegnet - mor til 2 piger fra forrige ægteskab (10 og 14) - den lille hidsige som godt ved hvor skabet skal stå.

Brylluppet skal være i vores have - vielsen på terrassen og festen i et telt i baghaven. Borgmesteren dukker op kl. 14, og jeg regner med at 10 minutter senere er vi ægtefolk.

Bridezilla? Næh, ikke hvis du spørge rmig. Svaret er nok helt anderledes, hvis du spørger min familie herhjemme :-)

Checklister? Masser!

Overblik? En gang imellem :-)

Hvor mange af jer veksler mellem totalt overblik og galoperende stress-anfald?

Haha, her kan jeg vist godt melde mig på banen! Jeg kan ikke vente på at dagen kommer, så jeg kan få den overstået og være sikker på at ALT er gået som det skal! Og, samtidig er jeg hele tiden bange for at jeg glemmer halvdelen, eller at jeg ikke er med indtil videre, men tror jeg nu jeg er! :wink: Og så bliver man helt i tvivl om det nu også kan være rigtigt :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! :)

Kan virkelig genkende mig selv i ting omkr. bryllup vol 1 og 2 :lol: Og så er det bare jeg tænker noget med at det hverken er mænd eller kvinder der ligesom vin bliver bedre med alderen - men bare LIVET!! :super:

Glæder mig til at følge lidt med - du skriver så man synes man kender dig. Og så er du jo først lige startet :wink:

Mange hilsner,

den anden lille hidsige som godt ved hvor skabet skal stå :griner:-

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for kommentarerne - værdsætter dem! :loveshower:

"Nåh, det lyder da som om at du er helt klar" kommer det fra en kollega... Helt klar?!?!?!?!?! Er du da fuldstændig fra den???? Nøj, hvis jeg ikke allerede havde grå hår, så fik jeg det i dag... Dertil skal siges at til hverdag er jeg Sekretæren med styr på tingene, altid forberedt og har altid forslag til løsning, så jeg kan godt følge hendes tankegang, hvis jeg nu lige tænker efter...

Men - og nu kommer jeg til at lyde rigtig overfladisk (og jeg håber at I kan nikke genkendende til dette!):

Min kollega fik at vide at vide at jeg kunne ikke klippe pandehåret - for jeg ved ikke om den frisør som jeg håber på at få, skal bruge pandehåret til noget.

Min negle er ALDRIG blevet behandlet bedre - og de skal klippes ned, så de har den "perfekte" længde til brylluppet. Men at skulle gøre rent med handsker på kan jeg bare ikke vænne mig til.

De grå hår er så småt brudt frem fra den mørkebrune farve - og det skal farves inden brylluppet. Men jeg skal lige have kjolens nuance helt på plads, før jeg beslutter mig for en brun-nuance.

Hver gang jeg er i solen, hiver jeg ned i stropper etc., så jeg ikke får flere skulderstriber (stropløs brudekjole).

Ikke spise chokolade (eneste slik-fetish) fra nu af til brylluppet, så jeg forhåbentligt undgår mini-bumser på ryggen...

Og der er en masse mindre ting, som jeg hele tiden skal holde øje med og forholde mig til...

Alt dette serverede jeg til hende med et stort smil - hvortil hendes kommentar var " det er nok derfor jeg ikke er blevet gift". Hun har en varme, lune og omsorg - og jeg er rigtig glad for hende, og det er jeg fortsat - for hun mente det faktisk på en sød måde. Hun blev bare overrasket over alle de små detaljer som her 5-6 uger (prust, prust, stress, stress!!!) før brylluppet allerede nu skal håndteres. Men alle de små detaljer er jo med til at gøre den flotte helhed.

Men et eller andet sted, så har hun sådanne set ret: der er styr på det... Vi ved hvordan det helst skal være (et faktum som man nærmest er ligeglad med på selve dagen - for det vigtigste er kærligheden...), vi ved mht. maden, jeg afventer kjolen, hår, makeup, mangler lidt et par sko og undertøj, brudepiger /-svendes tøj hænger lige så fint i kælderen, det samme gør gommens, vinene er ved at blive fundet, tapas-idéerne vælter ind (til næsten ingen penge!), solsikkeposer er på plads, blomsterbinderen står klar til H2B's bestilling (hun er NATURLIGVIS pejlet i den rette retning af bruden :wink: ), der brændes ca. 6-9 champagneglas hver dag, og til sidst men ikke mindst: Indkøbssedlen er lige ved hånden...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj! Jeg bliver altså nødt til at SKRIGE det ud - for ellers kommer jeg til at røbe det overfor min tilkommende....

Min ældste datter (14 år) har gået til privat sangundervisning i et par år, og jeg spurgte hende om hun ikke ville overveje at synge et David Bowie nummer for os på bryllupsdagen. Hun har svaret Ja!!! :cheerleader3:

Så snart selve vielsen er overstået, stiller hun sig op med sin sanglærer og synger nummeret "Where are we now?" Se, jeg småttetuder allerede :loveshower:

Ah, det hjalp....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et velkommen til :balloons:

Dernæst.. Jeg ikke bare tror, men ved, at jeg er Bridezilla - kæresten er HELT enig :tunge: Kan godt mærke stressen melde sig efterhånden. Men har det som dig - veksler mellem at det godt må være nu, og at der godt må være flere måneder til. Du har i det mindste styr på kjolen lyder det til :wink:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Miss-Rina - at du lige netop skulle omtale kjolen... uha, det kan gå hen og blive til en gyser!

Pengene er jo små, og der var ikke rigtig nogle kjoler i "mainstream"-butikkerne som faldt i damens smag, så jeg søgte længere væk end bare lige København. Fandt den yndigste lille butik i Roskilde, hvor jeg (selvfølgelig) kom i en den mest fantastiske kjole helt modsat af hvad jeg havde troet. Den skulle sys efter mål i udlandet, og indehaveren har fået depositum - samt en aftale om at kjolen kan hentes midt i juli... så blev det til slutningen af juli og nu - begyndelsen af august :pokey: Og jeg vil bare have den kjole HJEM NU! Jeg får bare ikke ro førend den hænger nede i kælderen....

Et er at jeg evt. skulle miste depositumet - det kan jeg nok godt leve med. Men jeg kan ikke leve med at skulle betale en formue for en "Okay" kjole, fordi jeg ikke ville kunne få ret meget andet på nuværende tidpsunkt (vi er jo en del brude den dag, og jeg fik på hatten i begyndelsen af juni af brudebutikkerne over jeg var for sent ude), hvis denne brudekjolebutik alligevel ikke kan levere...

Så lige nu er der TEMMELIG lang tid til august på den konto... Jeg har allerede allieret mig med min søster som er advokat (lidt bridezilla er man vel altid :wink: )

Kryds fingre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha da. Det lyder som lidt af en gyser.. GYS! Krydser hvad der krydses kan for at den snart kommer!

Jeg synes altså de er lidt emsige nogle af de butikker. Ved godt at der kan være lang leveringstid, det var der på den jeg har bestilt. Men stadig. I mange butikker får man jo den kjole man prøver i butikken, og så er der jo ikke noget problem.

Jeg aner ikke hvilken kjole jeg ender i, men jeg ved dog at jeg får den med mig hjem samme dag jeg vælger. Så får jeg endelig lidt ro på!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SÅDAN! Hvor svært kan det være var gået i stå efter at være kommet tilbage på arbejdet... Og mistede overblikket gang på gang på gang. Vi begge kom tidligt hjem - og jeg ville til Lyngby og ose inspiration...

Nu har vi: 30 drikkeglas og bestik til 40 personer, organza i sølvgrå og en bordløber i sølvgrå fra Panduro... Det var meningen at Organzaen skulle bruges som bordløber, men jeg fandt noget mere velegnet i Panduro, så nu har jeg "lidt" organza i overskud... mon ikke de går fint til hvide pompom???? TIl jeres orientering har vi 2 konfirmationer i henholdsvis maj og april måned til næste år, så både glas og bestik er en form for "langtidsinvestering" :tunge:

Vi besluttede os for hvordan bordene skal stå - det vil sige at jeg hurtigt kan danne mig overblikket over hvormange duge, vi skal lede efter på loppemarkederne de næste par weekender.

Jeg ved ikke om I selv oplever det - eller om det bare er personligt - men da jeg fortalte på arbejdet at vi skulle giftes, blev jeg næsten tigget om at holde glo-bryllup. Og jeg bøjede mig - og vupti, så er der næsten ingen der kan komme alligevel. Så fra at have planlagt at skulle skrive på 60 glas, har jeg skåret dem ned til 40 i stedet. Så må de sidste få almindelige glas, hvis de skulle dukke op....

Så mangler jeg "bare" brudeskoene - og meget, meget gerne nyt om kjolen, og sige ja til fotografens vidunderlige tilbud, glæde mig til at slagteren åbner, finde opskriften til den skønne bryllupskage, og... og... og... Godt min forlovede bare er med på vognen og finder sig at blive hevet rundt i managen :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så fik jeg prøvet borddækningen - simpelt og enkelt (vedhæftning 1) og fik i samme forbindelse checket om rødvinsglassene vil egne sig som bordkort... (vedhæftning 2)... og det fungerer... Skønt.

Der mangler selvfølgelig et par flere blomster - og tallerkener, nystøget dug, alle vore dejlige gæster og lidt mere - men vi er lige ved at være der...

post-67114-0-04738500-1374964948_thumb.j

post-67114-0-61879400-1374965011_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst at der er 40 dage tilbage til alle os 7-9-13-brude står smækker-lækker og siger ja til at dele vort liv med en anden... Der er godt nok lang vej endnu, og alligevel ikke.

I går fik jeg taget mig sammen og spurgte mine søskende om de havde mod til at give en hånd med (den ene er gravid, og den anden kommer på "ferie" fra Afrika), sammen med en lang liste over ting, der skal gøres... De sagde gudskelov ja! Da jeg selv kiggede listen igennem, slog det mig pludseligt: det bliver nok ikke så slemt - for jeg kunne dele den op i det ufede og det fede for mig... Det ufede er at sætte teltet op, hente borde og stole, rydde udendørs arealerne - men dem kan jeg ikke være med til da jeg har en tosset ryg. Det fede er at pynte op i teltet og på terrassen, vaske glas, stryge duge, lave bordpynt, sætte anlæg op. Min H2B har det modsat - så vupti! Så er der arbejdsfordelt mellem os :wink:

Der er intet nyt om kjolen :pokey: hvis hun ikke skriver i denne uge, bliver jeg nødt til at skrue bissen på. For så er kjolen - indtil videre - 3 uger forsinket... og det er altså et drama jeg ikke lige synes er særlig spændende. Skoene er heller ikke i hus, men her tænker jeg at de sandaler jeg havde på, da jeg blev målet til kjolen, er vel de sandaler jeg kan have på - så har jeg "gammel-delen" hjemme... Og nej, det er ikke ergonomisk korrekte sandaler - det er højhælede med remme i en blanding af sølv, brunenuancer og bourdoux-nuancer...

Slagteren åbner i morgen, så der går vi ned - og håber at de kan lave den mest fantastiske buffet til os for ingen penge :cheerleader3:

Min søster blev gift for 2 år siden, og havde en kosmetolog til at sætte hår og makeup på hende. Hun er ledig den dag, og vil godt ordne mig, hvis det er. Hun skal have 3000,- inkl. prøvesætning. Er det meget? Jeg synes det ikke - men er lidt naiv på det område....

40, 39, 38 37, 36, 35, 34, 33 ... :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@Miss-Rina og Kamilla Barbie

Tak for de fine ord - det er dog først nu at jeg ser I har skrevet...

At få det visuelt frem fra hovedet, er godt nok noget af en hjælp! Indtil da gik jeg bare rundt med det - og H2B'en gjorde jo hvad han kunne for at tyde min mumlen når vi var ude og shoppe. Han var meget tilfreds - nok også meget overrasket, da han så bordet.

Det eneste, der ikke kan ses, er jo tallerkener (de lånes), og troldegrene som kommer til at hænge over bordene - sprayet i sølvgrå med små fyrfadslys og pompom'er.... så må det sgu være nok, ikke?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyhha, så faldt den også på plads: H2B'ens lillesøster er en fantastisk make-up artist - og hun vil godt gøre mig klar til brylluppet!!! :loveshower:

I hendes hænder kan jeg vitterligt blive forvandlet fra askepot til en RIGTIG brud... Fantastisk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer