Regnbuen

hvad gør I med brudebuketten bagefter?

64 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg ved ikke endnu hvad jeg gør med min buket - men tænker den skal på mine bedsteforældres gravsted... :)

Jeg synes også det er mange penge at bruge på en buket til en dag - men tænker også at det er det der hører med, og det er denne ene gang... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ikke gider at have en tørret støv kost til at stå og bare samle mere støv og at presse den har jeg tænkt på, men ved stadig ikke hvad jeg skulle stille op med den bagefter.

Så jeg har besluttet min elskede farfar, som desværre blev taget af kræften i januar, skal have min buket på hans grav og min h2b's brystbuket skal ligge på hans farfars grav.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her bliver den delt ret meget op, jeg lægger en blomst på hver af vores mange bedsteforældres grave (7 stk) og så læste jeg om nogle der havde fået blomster forsølvet, det synes jeg er en super ide, så det får jeg også gjort, en af hver slags.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har planer om at binde min buket selv.. I buketten skal der indgå en del sukkulenter :) så planen er, at buketten bliver skilt af bagefter, de friske blomster ryger op på min morfar/farfars gave og sukkulenterne bliver plantet ud i vores have så min brudebuket kan gro videre og vokse sig større med årene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er også meget i tvivl om hvad jeg skal med min... Vi får lavet en speciel buket til min fars grav, så der skal den ikke op... har også hørt om flere tilfælde hvor buketter bliver stjålet fra gravstederne og det har jeg ikke lyst til sker...

Så tror måske bare den får lov at tørrer herhjemme og så kan vi have glæde af den så længe som muligt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har presset nogle af blomsterne, hængt et par rosenknopper op til tørre og en enkelt blomst er hos en guldsmed til Forsølvning.. Den kom først sent af sted fordi alle andre jeg prøvede ikke ville gøre det, så kryds fingre for at det virker...

Jeg har planer om, at det hele skal hænges på væggen i rammer med billeder fra brylluppet som et minde om dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min glemte jeg i lokalet, og vi tog på bryllupsrejse dagen efter.

Svigerfar havde dog været så sød at hente den i lokalet, så han havde sat den i vand og haft den stående til vi kom hjem igen.

Så var den dog noget slatten og blev smidt ud, men han havde hygget sig med at gå og se på den en uges tid, så det var jo fint.

Havde egentligt overvejet at den skulle på svigermors grav, men det nåede vi så ikke og det betød heller ikke så meget for manden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig gået meget op i blomster eller buketter, så at betale flere hundrede (eller tusinde) for en buket var helt udelukket for mig, derfor vidste jeg fra starten at jeg selv ville binde en fin lille buket... (Det gjorde jeg også, men det blev af knapper i stedet for blomster :wink: )

Jeg synes traditionen om at lægge buketten på en afdøds grav er rigtig fin, men min farfar ligge på de ukendtes grav... Derfor ville jeg have kastet buketten i stedet, hvis den havde været af blomster...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer