Oxytocin

Kinakjole. For meget?

42 indlæg i dette emne

Efter at været faldet i staver på etsy overvejer jeg nu seriøst en Kina-kjole - samtidig med at jeg 1] synes det er "for meget" til et rådhus-/naturbryllup 2] er ved at få åndenød af skræk for, at jeg får noget makværk ind ad døren.

På den anden side har de shops jeg kigger på 100% gode reviews (og jeg går efter dem med 100 reviews eller mere) - og de kan nå det i fin tid til den dato jeg har GIVET dem - som er en uge før vi rent faktisk skal giftes.

Hvad synes I om det ene og andet?

Har I erfaringer med den type køb og kjoler?

Jeg er ude i sådan noget her, MEN med en sølv/grå/blå satin under den hvide blonde (selvfølgelig samme til sash) og UDEN slæb.

Helt gak gak??

il_570xN.392354871_f5vh.jpg

Redigeret af Oxytocin
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faldt også lige over denne her - som er bedårende. Men måske kommer man til at ligne en malkepige, når man ikke er en kinesisk str. 32?!

(I øvrigt ret dårlig reklame, at der hænger en løs tråd ned over hendes sandal :unsure: )

il_fullxfull.475012394_2vcx.jpg

Altså.. For hewlede!! JEG KAN IKKE FINDE UD AF HVAD JEG SKAL HA PÅ :boohoo: :boohoo: :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De er yndige, begge to. Jeg ved ikke om man bliver for malkepigeagtig, så er du nok nødt til at prøve noget der ligner herhjemme, hvis du kan finde det. Har du kigget på lacemarry (tror jeg nok den hedder) på Etsy? De har også fine blondekjoler.

Noget helt andet er at jeg nok ikke selv ville binde an med en kinakjole så kort tid før brylluppet. Jeg synes ganske tit man hører om forsinkelser. Tit skal man måske lige skrive lidt frem og tilbage om hvis der er noget der skal ændres, hvilket stof m.m. Desuden, bliver den taget i tolden tager det også lidt tid. Og som du selv er inde på, ikke alle kjolerne lever helt op til billederne på hjemmesiderne. Mange af dem skal som minimum syes om, og det tager jo også lidt tid (selvom man måske kunne presse lidt på). Så vidt jeg husker er der ikke så lang tid til du skal giftes, vel?

Jeg har selv købt en kinakjole som festkjole og er sådan set fint tilfreds. Som brudekjole ville jeg altså ikke have den, for så er den ikke fint nok. Den kjole til den dag skal bare sidde! Den skulle dog også syes om og så vil jeg sige at hvis man kan få en skrædder til at tage målene for en, så passer den nok lidt bedre end de mål jeg fik taget med hjælp af h2b. Den er stadig ikke perfekt men ok nu. Jeg har fået den lavet i tealength, og en med forstand på de dele kunne nok også have hjulpet mig med at få den lidt længere end den er nu. For den er lige lidt kortere end jeg havde tænkt mig (der er strut i skørtet og det gør at den sidder lidt højere end jeg havde tænkt).

I øvrigt ville jeg også kun gå efter butikker med højeste rating. Og sørg for at udspecificere meget hvad du vil have. MissLena har lavet en fin tråd omkring køb af kjoler i Kina.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, - må se om jeg kan finde den tråd!

Mht. forsendelse, så garanterer de mig at jeg kan ha kjolen "til mit bryllup 17/8" - og vores dato er en uge senere.. Men jeg skal jo så også bestille NU!

Jeg kan godt følge dig i det du skriver mht. fest- contra brudekjole - men når mit budget nu siger ca. 2000, så kommer jeg jo alligevel aldrig i nærheden af en "rigtig" brudekjole i DK (i hvert tilfælde ikke en jeg kan li' :blush: ). Ikke engang brugt, fordi jeg skal fare land og ride rundt for at prøve osv, hvilket også koster gryn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuuh jeg er crazy med malkepigekjoler ❤❤ Ville måske ikke giftes i en sådan. Husk på vielse er eneste mulighed for at valse rundt i hvidt tyl/blonde.

Jeg ville sk*** grønne grise over en kinakjole, men være villig til at løbe risikoen for at spare de penge. Men KUN hvis der er tid at løbe på + en plan B 😄😄

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fniiiiiis - kunne nu være sjovt med campinghabitten fra Bilka og så stor fin hat !

Tænker bare at de der Kinafirmaer, nogle af dem, de vil garantere hvad som helst. Og sådan noget som toldbehandling, det kan de vel ikke vide noget om hvor lang tid tager? Men der er mange der har fået fine kjoler fra Kina. Jeg har set de to MissLena fik hjem og de var flotte.

Jeg har ingen planlægning, overvejer det hele tiden og snubler over at det virker så uoverskueligt nu vi er så tæt på.

Jeg vil gerne sende dig navn m.m. på dem jeg købte fra i Kina, de laver også brudekjoler. Set bliver dig først senere, i en pm.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fniiiiiis - kunne nu være sjovt med campinghabitten fra Bilka og så stor fin hat ! JA! Øeh... Eller nej :lol:

....

Set bliver dig først senere, i en pm. Travlt much??! :rolleyes::lol:

ARGH, tid og plan B er nok de to ting jeg IKKE har. Bare svært når jeg ikke just deler smag med de fleste brude. Sidder og kigger brugt og kan ikke finde noget som helst jeg har lyst at hoppe i. Dumme mig!! :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du søger noget lidt anderledes til et rådhusbryllup har du overvejet noget med farve eller måske tea-length kjoler? Selvfølgelig er de ikke til alle men hvis du er interesseret i denne stil er der en god online butik hvor kjolerne ligger i din budgetramme: http://www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/cat_230553-50s-Wedding-Dresses.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, - jeg kigger også på kjole med farve :)

Tea length skal jeg være ret forsigtig med, da jeg er kort og har kraftige lægge :oops: Jeg skal i hvert tilfælde have gamasher på til den længde!!

Jeg faldt lige over denne og synes den er bedårende - men ser man ikke nemt gravid ud, med den facon på empire-cuttet?

il_570xN.481062217_ruoz.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fniiiiiis - kunne nu være sjovt med campinghabitten fra Bilka og så stor fin hat !

Tænker bare at de der Kinafirmaer, nogle af dem, de vil garantere hvad som helst. Og sådan noget som toldbehandling, det kan de vel ikke vide noget om hvor lang tid tager? Men der er mange der har fået fine kjoler fra Kina. Jeg har set de to MissLena fik hjem og de var flotte.

Jeg har ingen planlægning, overvejer det hele tiden og snubler over at det virker så uoverskueligt nu vi er så tæt på.

Jeg vil gerne sende dig navn m.m. på dem jeg købte fra i Kina, de laver også brudekjoler. Set bliver dig først senere, i en pm.

Kom nu Josephine.... Lav nu din planlægningstråd ... Plz plz..... 😉

Og gerne adr til kjolested til moi også 😉😉😉

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo, - jeg kigger også på kjole med farve :)

Tea length skal jeg være ret forsigtig med, da jeg er kort og har kraftige lægge :oops: Jeg skal i hvert tilfælde have gamasher på til den længde!!

Jeg faldt lige over denne og synes den er bedårende - men ser man ikke nemt gravid ud, med den facon på empire-cuttet?

il_570xN.481062217_ruoz.jpg

Den er rigtig fin og yndig..

Kan godt forstå hvis du er blufærdig med at vise dine ben frem.

Har du set hende der holdte middelalderbryllup sidste år. Hun blev gift i en mega mega flot mørkegrøn kjole - gulvlang til 800 kr fra England (jeg var ved at købe den selv).

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo mere jeg kigger på den sidste kjole, jo finere synes jeg den er. Forestil dig den med en lille hat, stadig stilen English Rose, jeg tænker sådan en lille klokkehatagtigt noget, men det er jo ikke sikkert det lige er dig. Hvor har du fundet den henne og hvad er prisen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

PS er også begavet med alt for korte ben, og tykke endda. Men synes nu godt min, endda lidt korte, tealength kjole ser ok ud. Men man skal jo have det godt med sin brudekjole!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Derudover, ang kunststof, så er det faktisk en af de ting jeg "har imod" min kinakjole. Den er lavet i kunststof og den bliver faktisk lidt ubehagelig efter en lang dag, og især efter hektisk aktivitet på et dansegulv i lang tid..... Det var faktisk svært at svede rigtigt i den, jeg følte mig ret klistret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kjolen er fra etsy: http://www.etsy.com/listing/157075096/empire-waist-asymmetric-ivory-dress-with og jeg er også MEGET tæt på at bestille. Han kan sy og sende den på 3 dage - og så er der tid til at få noget fikset.

Pris inkl. told/moms og dumme postdanmark skulle blive 970,-

Spørgsmålet er så, om jeg skal vove at bestille én af de andre, lange blondelækkerier også. Jeg ville kunne holde mig på liiige godt 3000 i det hele!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men butikken har ingen feedback eller salg?

Og hvad var nu det for et behov du lige fik skabt der ? Der er jo fin lille hvid dansekjole der på side to - billig og det hele. Drømmer jo om Justin Alexander 8465 men har ikke brug for at bruge flere penge på dyr brudekjole, og ikke lyst til at betale 2/3 pris for kjole brugt en og endda 2 gange af andre! Hmmm, må kigge mere senere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Næh, - det har du da egentlig ret i. Havde jeg lige overset mellem alle de andre shops jeg har været inde på :huh:

Det der taler for, er at det ikke er et stjålet billede af en kopimodel, men tydeligvis eget design. Men derfor kan kvaliteten jo godt være crap :blink:

Hvilken af de hvide så du dig kær i? :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.etsy.com/listing/156587034/white-lace-chiffon-dress-little-white?ref=shop_home_active

Den her. Men vil nok helst have noget med mere strut i skørtet når jeg tænker over det (for det er skønt at danse i har jeg fundet ud af, selvom det i øvrigt er lidt besværligt, men det skal jo være en dansekjole). Men den ER nu sød.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I øvrigt kan jeg se at den butik jeg handlede med er helt væk fra Etsy. Den hed Wonderxue. Jeg kan dog finde to andre butikker der sælger de samme kjoler, til to forskellige priser. Min var den her

1. butik

2. butik

Min er så noget kortere end versionerne her. Den er yndig i toppen. Syningen er helt i orden, der er stivere m.m. i toppen og kvaliteten som sådan i orden. Det var også vigtigt for mig at det ikke var en kopi af en anden kjole, for det synes jeg et eller andet sted ikke helt er i orden. Den her har jeg ikke set andre steder. Jeg var også ret forelsket i denne her men så var der det der med struttet i skørtet. Toppen er ret ens og den er altså virkelig fin. Lynlåsen måske en anelse klejn i det, den er besværlig at få op men har da holdt indtil nu. Kjolen har også været i vaskemaskinen, på skånevask. Den holdt den fint til. Besluttede at jeg ikke ville ofre rens på den. Til gengæld tog DHL 200 og et eller andet kroner for at "behandle forsendelsen". Det synes jeg godt nok er det rene snyd. Det er ikke told eller noget så vidt jeg kan se men bare et eller andet administrationsgebyr.

Spændende at se hvad du ender med, du må jo snart til at vælge :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer