tiggi

Lokaler på fyn - Foreslag?

30 posts in this topic

Hej folkens :)

Kæresten friede til mig d. 10. juli da vi var på ferien, så selvom vi har talt en del bryllup før er vi nu gået rigtig i gang, og vil giftes næste sommer.

Men så kommer det store problem. Hvor skal festen holdes?

Planen lyder lige nu at vi skal giftes i min kærestes barndomskirke og så holde reception hos mine svigerforældre i et telt i haven. (Årslev på fyn)

Men vi kender ikke rigtig de forskellige forsamlingshuse/selskabslokaler i området, så hvad kan i anbefale?

Vores ønsker:

- Selv kan medbringe mad/tilberede mad

- Mere eller mindre hele fyn, men med fokus på Årslev, Ringe, Odense, Nyborg, Faaborg og alt der imellem)

- Plads til ca. 50 mennesker

- Selv kan medbringe drikkevarer osv.

- Billigest muligt, idet vi begge er på SU (har fundet flere steder til omkring 3000 kr, men da også meget gerne billigere)

Altså vi søger et sted hvor vi kan sørge for alt selv.

Edited by tiggi
0

Annonce ♥

Jeg ved godt at det ikke lige opfylder Jeres ønske ift prisen. Men tjek www.kasmoselund.dk

Det er SÅ lækkert et sted, og vi har lige været i Tyskland efter drikkevarer og har booket Kok-Omega til at lave mad, og vi har stedet fra fredag-søndag. Og ca halvdelen af vores gæster kan overnatte :)

0

Jeg ved godt at det ikke lige opfylder Jeres ønske ift prisen. Men tjek www.kasmoselund.dk

Det er SÅ lækkert et sted, og vi har lige været i Tyskland efter drikkevarer og har booket Kok-Omega til at lave mad, og vi har stedet fra fredag-søndag. Og ca halvdelen af vores gæster kan overnatte :)

Ser godt nok lækkert ud, men også meget dyrt, og vil give ret lang transporttid fra kirken, så er ikke optimalt.

Når jeg går ind under priser vil den have at jeg skal downloade en prisliste, og det vil den ikke, så kan du fortælle hvad I betaler? :)

Edited by tiggi
0

Tillykke med forlovelsen ()()

Vi skal være hos Skovkanten i Odense S - www.skovkanten.com. Vi bliver ca. 50.

Vi har godt nok bestilt en færdig pakke med alt - men man kan nøjes med at leje lokalerne og så selv stå for alt.

0

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen ()()

Vi skal være hos Skovkanten i Odense S - www.skovkanten.com. Vi bliver ca. 50.

Vi har godt nok bestilt en færdig pakke med alt - men man kan nøjes med at leje lokalerne og så selv stå for alt.

Det ser godt nok også lækkert ud, men igen lidt over vores prisklasse:)

Men sidder da helt og overvejer at tage ud og kigge på det :) hmm....

Ej tror vi holder os til noget mere forsamlingshusagtigt:)

Er ikke så vild med at nogen ku leje den modsatte sal af hvad vi ville vælge, samme aften som vores:s

0

Lunde forsamlingshus på Nordfyn - de har desværre ikke en hjemmeside, men jeg har tidligere siddet i bestyrelsen og ved at det er billigt og har plads til 70 mener jeg :) Der er køkken, stor og lille sal og garderobe :) Der sørger man selv for alt - prøv at ringe til dem :) Jeg kan ikke lige huske hvad prisen er nu, men som sagt ligger det i en billige ende :)

0

Husmandsstedet i Årslev... Du kan se billeder af det i min tråd. Der er EDDER hyggeligt og man må det hele!

Der er også et forsamlingshus, men så hører der kok med (men prisen er ret så god).

Yeah.... Årslev holder!

Hvilken kirke skal I vies i?

0

Husmandsstedet i Årslev... Du kan se billeder af det i min tråd. Der er EDDER hyggeligt og man må det hele!

Der er også et forsamlingshus, men så hører der kok med (men prisen er ret så god).

Yeah.... Årslev holder!

Hvilken kirke skal I vies i?

Planen er den hvide kirke :) På bakken overfor bibliotektet, Sankt Mikaels Kirke.

Min kærestes lillebror foreslog også Husmandsstedet, men jeg synes ikke at deres hjemmeside giver et særlig godt indtryk afsted, selvom både kæresten og hans bror siger det er hyggeligt. :)

Hvad skal I betale for det? Jeg hopper lige ind i din tråd og kigger på det:)

0

Annonce ♥

Der er vildt hyggeligt! De har også en facebook side.. Måske er der flere billeder der??

Det lokale der hedder loen er skønt!

Kan ikke huske priserne men det afhænger også af om det hedder fre-søndag eller lør-søndag og om det er med rengøring. Tror de tager lidt høj pris for rengøring :(

Man skal være medlem dernede for at kunne leje det, hvilket koster 500 for et år. Måske er nogen fra svigerfamilen medlem??

Vi holder det i forsamlingshuset.. Vil gerne have "hele pakken" - ellers dør jeg af stress... Men ingen tvivl om af Husmandsstedet er VILDT hyggeligt!

0

Vi skal holde vores i Bovense forsamlingshus, det ligger "ved" Nyborg (ca. 10-20 min i bil - alt efter hvor hurtigt man tør køre). Vi lejer det fra fredag-søndag for 2550 kr. Og det er meget hyggeligere end det ser ud på deres hjemmeside, billederne derinde er lidt gamle, træerne foran er blevet lidt større, der er kommet en terasse på bagsiden, den store sal, køkkenet og garderoben/TV-stuen er renoveret. Det kommer uden vært, så i må medbringe alt selv :)

Vi så også på Frørup forsamlingshus (kun på nettet). Samme betingelser og tættere på Årslev :)

0

Hvad med Langtved Forsamlingshus? Der skal vi holde vores. Prøv og Google det :)

0

Annonce ♥

Hvad med Langtved Forsamlingshus? Der skal vi holde vores. Prøv og Google det :)

Tak :)

Det vil vi da lige tage med i overvejelserne også :)

Er ved at lave en liste over steder vi skal ud og kigge på i løbet af weekenden :)

0

Lunde forsamlingshus på Nordfyn - de har desværre ikke en hjemmeside, men jeg har tidligere siddet i bestyrelsen og ved at det er billigt og har plads til 70 mener jeg :) Der er køkken, stor og lille sal og garderobe :) Der sørger man selv for alt - prøv at ringe til dem :) Jeg kan ikke lige huske hvad prisen er nu, men som sagt ligger det i en billige ende :)

Ved ikke lige hvordan jeg ikke har set dit svar, men vil tage 40 min. at køre derud i bil, så er lige på grænsen afstandsmæssigt.

Men kigger da lige nærmere på det.

Ved du hvad det ca. koster, og er det pænt og moderne eller mere gammeldags forsamlingshus?

0

Der er masser af muligheder på Fyn. I drukner jo næsten i forsamlingshuse :lol:

Lumby Forsamlingshus i Odense

Feriecentret Skt Knudsborg

Kerte Forsamlingshus i Aarup

Bare for at nævne nogle og 3/8 2013 :lol: Det er lige om lidt. Der ville jeg ikke være alt for kritisk. Du skriver næste år ?

0

Der er masser af muligheder på Fyn. I drukner jo næsten i forsamlingshuse :lol:

Lumby Forsamlingshus i Odense

Feriecentret Skt Knudsborg

Kerte Forsamlingshus i Aarup

Bare for at nævne nogle og 3/8 2013 :lol: Det er lige om lidt. Der ville jeg ikke være alt for kritisk. Du skriver næste år ?

Jeg vil kigge på dem en gang :)

Hehe men bryllupsdatoen er vidst bare ikke blevet ændret selvom den plan blev droppet for 1-2 år siden :) Må jeg hellere få gjort:P

0

Annonce ♥

Nå ok så er der jo lidt mere ro på. Måske I kan finde lidt inspiration her (har så ikke fået opdateret den liste fornylig).

0

vi skal holde bryllup i Stenstrup forsamlingshus... Super hyggeligt forsamlingshus hvor du skal have det hele med selv... Og efter der er kommet motorvej, så tager det jo ikke ret lang tid at kører derned...

0

Årslev er stadig lige i midten :)

Vantinge forsamlingshus ligger virkelig på bøh landet! Skulle være meget billigt og hyggeligt og 7 minutter fra Årslev (i flg gps).

0

der er også nr. søby forsamlingshus, Heden forsamlingshus ( de er lidt dyre), men som diskobil siger, så er der jo bunkevis af forsamlingshuse på fyn og især lige i det område...

0

Annonce ♥

Flere og flere af forsamlngshusene er så begyndt at lave færdige løsninger med mad m.v. men det skal man heller ikke kimse af. Var ovre i Ellinge Forsamlingshus på Fyn sidste år. Mener det var noget med 400 kr. kuverten alt inkl. hvor festen fortsatte frem til kl. 4. Det kan ganske enkelt ikke gøres billigere medmindre man selv står for madlavningen eller kender nogle som gør det.

0

Hej jeg holdt bryllup i lundeborg. Der er et forsamlingshus der hedder aktivhuset. Jeg ved det er lidt langt fra Aarslev men smukkere omgivelser findes bare ikke. Havn og strand lige ved siden af, og der er mulighed for overnatning til gæsterne påcamping ellet hotel. Ser er plads til 70 gæster og koster 2000 kr.

0

Tak for alle jeres forslag, og vi har også kigget på en del af dem :)

Men jeg tror at vi har fundet "vores" feststed :)

Svigermor ved åbenbart bedst :)

Vi tror at det bliver noget som høre til en kirke i Årslev, og hedder storstuen.

Vi skal lige derop igen i morgen og kigge, og så må vi jo se :). storstue.jpg

Eneste der lige bekymre mig er om der gør noget at have et "for stort" lokale i forhold til mængden af gæster?.

Jeg tænker bare at indrette til middag i den ene ende og så fest i den anden ende af lokalet :).

0

vi valgte faktisk et forsamlingshus fra pga det ville blive for stort i forhold de gæster vi skulle have med...havde ellers forelsket mig i forsamlingshuset og omgivelserne, men der vaar plads til 160 i den store sal og da vi kun skal være omkring 60, så ville det bliver alt for stort...

Håber at det er det rigtige for jer og i kan få feststedet på plads...

0

Tak for alle jeres forslag, og vi har også kigget på en del af dem :)

Men jeg tror at vi har fundet "vores" feststed :)

Svigermor ved åbenbart bedst :)

Vi tror at det bliver noget som høre til en kirke i Årslev, og hedder storstuen.

Vi skal lige derop igen i morgen og kigge, og så må vi jo se :). storstue.jpg

Eneste der lige bekymre mig er om der gør noget at have et "for stort" lokale i forhold til mængden af gæster?.

Jeg tænker bare at indrette til middag i den ene ende og så fest i den anden ende af lokalet :).

Må man godt bruge det hvis ikke man hører til frimenighedskirken?

0