MichelleSandie

Hvilken ring skal jeg vælge?

12 posts in this topic

Jeg er i syv sind omkring valg af vielsesring. Mit hjerte vil have den tynde ring, med sten rundt om.

Men den slags vil guldsmeden ikke anbefale, da hun ikke mener den kan holde i så mange år.

Sagen er dog den, at jeg arbejder som sygeplejerske, og derfor sjældent overhovedet kommer til at gå med den. Nok kun når jeg skal i byen, eller sådan noget.

Dernæst kan valget falde på noget ala den anden - en glat ring, uden for meget "pynt"

(min skal dog så have to små sten i, og være i rødguld)

en meget mere traditionel ring, som sikkert kan holde til det, som jeg synes er OK pæn, men ikke nær så flot som den anden.

Har I nogle råd, og evt. erfaringer med ringe, som den første?

Hvad tænkte I over, da I skulle vælge ring? Holdbarhed? Udseende?

post-64562-0-99248100-1374491249_thumb.j

post-64562-0-14815300-1374491267_thumb.j

Edited by MichelleSandie
0

Annonce ♥

Jeg har overhovedet ikke skænket holdbarhed en tanke - det må vi tage til den tid.

Jeg har en ring fra Aagaard som minder meget om den første ring du har billede af.

I rødguld med 15 diamanter.

Jeg læser også til sygeplejerske, og har arbejdet som afløser her i sommerferien, men så har jeg bare "nydt" ringen endnu mere ;)

0

hvis du alligevel ikke kommer til at gå med den til hverdag pga arbejde, ville jeg helt klart vælge den, der taler mest til dig :) Altså den tynde :)

0

SELVFØLGELIG skal du vælge den ring du synes er smukkest - og jeg deler i øvrigt fuldt ud din smag!!!

Tænk lige hvis du sad om 10 år og fortalte din (eller en andens) datter; "ja, det var så den ring guldsmeden syntes var bedst til mig" :blink:

0

Annonce ♥

Du skal da vælge den ring dit hjerte banker for!!!

Jeg er også spl og jeg har min elskede ring på lige til jeg træder ind af døren til personalestuen og tager den på i det sekund jeg har fri ❤

Det eneste er at jeg synes du skal prøve at have forskellig ringe på. For at mærke hvordan de føles. Den du er crazy med har jo lidt tykke kantede kanter som en alliancering ( jeg har haft sådan en) og jeg syntes faktisk ikke den var rar at gå med. Men det er jo bare mig der er følsom, ved ikke hvordan du har det.. Men synes du skal gå ind og prøve lidt forskellige i en guldsmed.

0

Jeg synes du skal købe den du har lyst til. Vi fik at vide hos vores guldsmed at holdbarheden af ringen afhænger af tykkelsen. De anbefalede at man købte en på 2,4mm, men absolut ikke under 1,8mm. Men selvfølgelig skal du da vælge den du vil have, det er dig der skal gå med den, ikke guldsmeden - han/hun kan købe sine egne ringe.

0

Jeg er enige med alle de andre :) Og den er da for fed den første. Elsker den slags!

0

Du skal købe den som gør dig glad... Jeg har selv valgt en lignende i rødguld, med 53 diamanter... Den er også meget sårbar, men derpå vi tage til den tid.. Jeg har den også som forlovelsesring, og den har jeg gået med i to år nu, hver dag uden problemer, så det ville jeg ikke være nervøs for...

0

Annonce ♥

Jeg har den øverste du viser. Jeg ELSKER den! Jeg har heller ikke skænket holdbarhed en tanke, men skide være med det. Det er den ring, jeg elsker :a1221:

0

Jeg er selv sygeplejerske, og min ring ligner rigtig meget den som du har forelsket dig i.

Så gå efter hjertet :-) og tag den du vil have, og ikke den guldsmeden syntes.

0

Selvfølgelig bør du vælge en ring, som du synes og er glad for. Holdbarhed er altid et difust spørgsmål - den første ring er ok til dit "forbrug", og måden stenene er fattet i ringen på og også OK. Nogle ringe i den type har stenene fattet i en form for kanal, men her er der stor sikkerhed for, at der samler sig en del skidt mellem stenene. Så jeg synes, du bare skal klø på og købe efter din smag.

Hvem siger egentlig, at man absolut skal gå med den samme ring hele livet - man kan da fint "forny" sit ægteskab til kobberbryllup, sølvbryllup eller anden begivenhed ved at give hinanden et par nye ringe - ikke ret meget i livet kommer som en selvfølge, det meste skal vedligeholdes og fornyes hen ad vejen.

ege art

0

Vil give de andre ret, hvis det er den første ring du elsker så er det den du skal have.

Ja der er noget tilvænning med en lidt tyk ring, men det vænner man sig ret hurtig til.

Måden brillanterne er fattet på er helt okay, man skal bare huske med et par års mellem (alt efter hvor meget den bliver brugt)

at få guldsmeden til at efterse fatningerne, da de jo kan blive slidt.

Men klart du skal prøve forskellige typer ringe og tage de du bedst kan lide og føler dig tilpas med.

Har selv solgt rigtig mange vielses ringe, også den første du godt kan lide. Og er den lavet ordentligt fra starten af,

Så kan den holde lige så længe som andre ringe. Bare man husker at de også skal have et service eftersyn fra tid til anden

Og i og med at du er spl kan jeg ikke se det er et problem, dårlig vejledning ville jeg mene.

Den eneste årsag til jeg ikke ville anbefale den type ring, er hvis man har et job hvor man bruger hænderne meget og bruger redskaber.

F.eks gartner eller sån noget lignende.

Så go for it :-)

0

Annonce ♥