Guest helthom

Dj til bryllupsfesten?

31 indlæg i dette emne

Hej

Vi er lidt i tvivl om det er band eller dj til vores bryllup, som vi skal have. Jeg ser fordelene i DJ`s, da musikken kan blive ved- uden pauser og større repertoire :biggrin: Men kan i anbefale en god Dj, som i har erfaring med? Hvad med dinner musik? Skal det spilles under maden til jeres bryllupper?

:loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bor du på Sjælland, er der et rigtigt godt bud i Diskobil, som kører med et total arrangement: DJ´en kommer og sætter op inden gæsterne kommer, spiller passende dinnermusik, spiller til sangene, følger stemningen og spiller efterfølgende brudevalsen og op til dans - og de kører når den sidste gæst har fået ømme fødder.

Kort sagt: Diskobil er et oplagt, trygt og sikkert valg af en bryllups DJ :loveshower: .

Bedøm selv ud fra www.diskobil.dk som indeholder alle praktiske oplysninger, samt en forespørgselsformular. Men du kan også ringe til Lone Zimmermann, som er ejer af diskobil, og en særdeles kompetent kvinde at tale med - at hun også er meget charmerende, er jo hendes og firmaets fordel :cheerleader3::loveshower:

Nåja, glemte jeg at skrive, at min mand og jeg selv har brugt Diskobil til min mands 50 års fødselsdag sidste år - hvor de kørte fra Sjælland til Tyrstrup kro i Sønderjylland, og spillede til brunch, til vores og gæsternes fulde tilfredshed. :loveshower: Vi skal heldigvis opleve dem igen til vores kobberbryllupsvelsignelsesfest i Læborg forsamlingshus 21. marts 2015 - vi har haft dem booket siden maj 2008 -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa,

til vores bryllup brugte vi dj, og det var helt perfekt og i vores ånd. Vi ville gerne have FEST, som i de gode gamle dage når man tog i byen med vennerne og det fik vi. Vores dj var rigtig god og følte stemningen godt og festede sammen med os.

Han spiller normalt på Cafe bopa og var ikke specielt dyr.

Til min bedste venindes bryllup var der live band, og det var også rigtig fedt. Vi dansede og sang med og festede lige til bandet lukkede ned. Det var helt kanon.

Det er smag og behag, man skal gøre op hvad man er til, mærke efter i maven og vælge den løsning man har det bedst med.

Vi var nemlig også i tvivl om hvad vi ville, band eller dj, men valgte dj'en fordi der ikke var pauser og det ikke var så dyrt igen i forhold til hvor mange timer man får.

Nogle vælger endda begge dele, men det var ikke lige en option for os.

til vores bryllup havde vi ikke planlagt dinnermusik, men under middagen manglede der lidt, så jeg fik toastmasteren til at tage min iphone og sætte lidt dæmpet Frank sinatra på - og det var faktisk rart.

Det er rigtig at musikken skaber festen, så det er et vigtigt punkt at have helt styr på. Men det vigtigste er at vælge, det der føles rigtigt for jer.

Så i må lige overveje jeres muligheder og undersøge priser og scenarier og så tror jeg valget kommer helt naturligt.

Rigtig god planlægning

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bevæger du dig jo på farlig grund Black Jack :lol: Jeg plejer at sige det sådan at hvis folk ønsker og vil have livemusik så er det hvad de skal have, for det kan vi ikke konkurrere med, men når det kommer til spilletiden og alsidigheden så kan musikerne og livebands altså ikke være med. :lol: Jeg vil da godt se det liveband, den duo, trio, eller for den sags skyld solomusiker som kan spille i 8-12 timer uden pauser af nogen art, udover de pauser som selskabet selv sætter. Derudover er det jo et velkendt faktum at et band o.l. har et begrænset repertoire. Nogle prøver så at udvide det meget og jeg fristes til at sige for meget for det er ofte der hvor det går galt.

Vi leverer dinnermusik ved stort set samtlige de bryllupsfester vi er ude til. Det er meget få som vælger den del fra eller som vælger det vi kalder pakkeløsningen hvor der indgår en pianist under middagen. Det handler om at det er en dyrere løsning men også om at en DJ kan skabe større alsidighed i musikken under middagen og så er argumentet om musik til festsangene væk. Det leverer vi nemlig også. :lol:

Man skal ikke undervurdere et godt liveband som kommer og leverer 2 sæt af 1 time på fuld skrue men hvis der overhovedet var nogle bands som gjorde det, så ville 8-12 timer hvor man skulle høre på samme - måske 2 - forsanger(2) måske blive lidt trivielt i længden. Derudover er det jo også en helt anden pris.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde booket livemusik til både middag og dans. VILLE have livemusik, fordi det sætter en helt anden stemning. Så 4 mand blev booket til dans, til den nette sum af 10.500 for 3x50 min.

Vi aflyste dem så fordi de ville have flere penge. 1 mdr. før, og så stod vi der. Så vi bookede en DJ, flashlightgruppen, og jeg fortryder det ALDRIG! Vi havde pianist under middagen - ikke suppe-steg-is, men mere pianist-rigtigt, og det var nok ikke det hele rigtige.. Hun var for stille til vores familier og venner. Så fremover vælger vi DJ til både middag og fest, og alle roste det til skyerne.

Jeg vil sige, er man mange til festen, så er livemusik med 4-5 stykker da nok federe (rigtig god musik - for der findes mange ikke så gode musikere), men er man under 50 så vil jeg nok anbefale DJ.

Et andet aspekt, er at du har en DJ længere til en mindre pris, end et band. Jeg var nervøs for om de 3x50 var nok, så vi var forberedt på overtid og overpris ;) - men det løste jo helt sig selv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har været til rigtig mange bryllupper de sidste år. Jeg vil påstå at de fedeste fester har været med DJ's.. Syns live-bands er fedt, men tit bliver det bare ikke det samme som det gode gamle originale..

Derfor har vi valgt en god dj til vores bryllupsfest og klaver til middagen.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde bryllupsfoto i går, hvor der var 70 gæster. De havde booket Kort Varsel, 5 mands band, og de var SÅ gode. Mega højt - og for højt vil jeg sige, men de sang og spillede fantastisk. Det havde en DJ ikke kunne hamle op med. Bare deres scenelys alene var fantastisk.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde bryllupsfoto i går, hvor der var 70 gæster. De havde booket Kort Varsel, 5 mands band, og de var SÅ gode. Mega højt - og for højt vil jeg sige, men de sang og spillede fantastisk. Det havde en DJ ikke kunne hamle op med. Bare deres scenelys alene var fantastisk.

De kan jo være nok så gode men hvis de spiller for højt så er det jo ligesom ligegyldigt og hvis du som relativ ung bryllupsfotograf har haft det på den måde hvordan har de ældre gæster så ikke haft det. Lyset tror jeg sådan set vi er flere Dj's som også godt kan være med på. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Korrekt - Hvis der iøvrigt er en scene. Jeg hader selv scener medmindre der er tale om meget lave podier o.l. og det samme gør flere af mine kolleger. Vi foretrækker klart at være "på linie" med folk. Det giver en meget bedre dialog og "føling" med folk. Når vi taler lydniveau er der så den "lille" forskel at en musiker/liveband ikke kan justere lyden på samme måde som en DJ kan gøre det. Et trommesæt kan nu engang kun dæmpes til et vist niveau. Men jo det var også min tanke. Syntes man at det er for højt så siger man det til vedkommende band/DJ o.l. når man er med som gæst, men ikke som fotograf.Vi andre belærer jo heller ikke fotograferne oim hvordan de skal udføre deres arbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov hov, de spurgte mig ude bagved, og så gav jeg dem bare min mening :) De konstaterede selv at gæsterne danse lidt langt fra scenen, men også at gæsterne jo måtte sige til hvis det var for højt. Deres ene forsanger sagde også at hun syntes det var for højt, og at de kunne skrue ned. Om de gjorde det aner jeg så ikke, for vi kørte der. Men der var rigtig meget gang i folk - og også de gamle. Jeg var helt forundret. Normalt ser man dem trække bagerst i lokalet, men de dansede løs. Det var rigtig fedt. Men det kræver da selskabet til det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde DJ, og fortryder ikke i forhold til band, men forhør dig om den DJ i evt. får tilbudt! Vi fik tildelt en ved navn Jesper, gennem "Diskotek til din fest" og han holdt så mange rygepsuser at selv gæsterne bemærkede det! Vi havde en klar aftale med ejeren om nogle kunstnere der skulle være i blandt, og nogle specifikke numre, hvilket der blev sagt god for, men de var ikke medbragt :( Vi havde ønsket riiiiiigtig meget musik, og hørte kun meget få numre, og det føltes lidt som om vi var til dansktopfest. Nu skriver en DJ om lidt, at så skulle vi da sige noget, det gjorde jeg, 2 gange, og så blev der lige spillet 1 ønsket nummer, og så tilbage til dansktop ;)

Skal vi bruge musik igen, vil vi stadig vælge en DJ, men helt sikkert en anden! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde DJ, og fortryder ikke i forhold til band, men forhør dig om den DJ i evt. får tilbudt! Vi fik tildelt en ved navn Jesper, gennem "Diskotek til din fest" og han holdt så mange rygepsuser at selv gæsterne bemærkede det! Vi havde en klar aftale med ejeren om nogle kunstnere der skulle være i blandt, og nogle specifikke numre, hvilket der blev sagt god for, men de var ikke medbragt :( Vi havde ønsket riiiiiigtig meget musik, og hørte kun meget få numre, og det føltes lidt som om vi var til dansktopfest. Nu skriver en DJ om lidt, at så skulle vi da sige noget, det gjorde jeg, 2 gange, og så blev der lige spillet 1 ønsket nummer, og så tilbage til dansktop ;)

Skal vi bruge musik igen, vil vi stadig vælge en DJ, men helt sikkert en anden! :)

Kan fortælle, at Jesper ikke længere er DJ hos "Diskotek Til Din Fest."

Jeg valgte at stoppe samarbejdet med ham, efter den knap så gode oplevelse til Jeres bryllup.

Det er naturligvis meget beklageligt. Jeg er også selv meget træt af, at han ikke gjorde sit arbejde som aftalt, og derved givet både Jer og mig en dårlig oplevelse. Derfor blev der også taget handling om problemet.

Fortsat god dag.

Mvh. Morten Friis

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder fornuftigt :) Men det er jo ikke din skyld, og vi er bestemt heller ikke afskrækket fra igen at bruge jer, og nu ved vi jo at han i hvert fald ikke vil være en der bliver sendt ud :)

Og det er beklageligt, men det er hvad der sker, og vi havde jo en rigtig god fest. Næste gang booker vi i god tid, så kan vi måske være så heldige at få din aller bedste DJ :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fair nok Black Jack - Så blev man det klogere. Og det samme kan jeg sige til Victoria (de har selv haft fokus på det og det er positivt).

Respekt for Morten for at tone rent fla mht. DJ. Den med de mange rygepauser kunne jeg personligt godt have følt mig truffet af, hvis man ved rygepauser forstår at DJ'en går ud og trækker lidt frisk luft mens musikken kører videre og det har nok heller ikke været det væsentligste kritikpunkt der. Rygepauser er noget jeg i høj grad bruger og et eller andet sted er det helt bevidst. Det er typisk der hvor man får ønsker fra nogle af dem som "ikke har mod" til at gå op til pulten og ønske. Man får nogle impulser og noget feedback undervejs og det er vigtigt. Særligt til et bryllup som i lørdags hvor det var så varmt at dansegulvet mere eller mindre var flyttet udenfor, inkl. noget lys som jeg fik vinklet derud. Der har man altså ikke fingeren på pulsen hvis man konstant står inde i et lokale. Rygepauserne og hensynet til ,mine ører er faktisk de væsentligste årsager til at jeg bruger trådløst in ear. Så kan jeg altid bevæge mig og samtidig høre hvad der foregår uanset hvor jeg er og da jeg kender min musik ved jeg også hvornår det er tid at gå ind igen. Korte rygepauser ja, men det er man jo vant til som ryger.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det meste af min familie ryger, så jeg har fuld forståelse for rygepauser? Men vi snakker ikke engang imellem, men gæsterne ytrede at han altid var til stede, når de var ude at ryge, udover det nævnte køkkenpersonalet at han var meget derude også, og røg med dem. Jeg ryger ikke, så jeg hørte det faktisk fra min mand og gæsterne :) Men nej, det er ikke kun rygepauser, også alt det musik vi havde ønsket, som ikke var med :) Jeg ved Morten havde sendt alt vi havde ønsket videre, så jeg "bebrejder" kun den udsendte DJ, og har haft en meget fin dialog med Morten :) Og jeg ved vi ikke er de første der har nævnt de alt for mange rygepauser :) Skal vi holde noget af den størrelse igen, vil vi stadig bruge "Diskotek til din fest" da prisen er god, og dialogen med Morten inden var god, jeg tror bare vi hsr været uheldige :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Morten er jo ikke alene. Jeg tror ikke på at der er nogle anerkendte mobildiskoteker med flere år på bagen i dagens Danmark som kan sige sig fri for, ikke på et eller andet tidspunkt at have oplevet noget der minder om en fiasko eller at have måttet skille sig af med en DJ fordi der var noget der ikke spillede. Det er en væsentlig årsag til at vi kører med vores egen faste stab af folk som har spillet for os i flere år. Jeg syntes det er flot at I tager det på den måde og stadig har tillid til Morten (nu skal I jo ikke giftes igen men så er det måske noget andet næste gang). For nej man er jo ikke nærværende hvis man hænger ud ude i køkkenet eller konstant er væk uden noget formål overhovedet. Et godt råd er så i øvrigt at man som DJ selv tager dialogen med det brudepar/en fødselar o.l. som man skal spille for op til festen. Det er det bedste for begge parter. Jeg har selv prøvet at spille jobs via bookingbureauer uden nogen forudgående dialog med kunden og det var ikke specielt morsomt fordi man som regel ikke selv havde den direkte dialog med folk inden. I det ene tilfælde var det lutter nordmænd og det var end ikke bureaet klar over. De havde bare taget imod en bestilling :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde faktisk dialog med ham inden, men han havde glemt os ;) Og også her gjorde vi ham meget opmærksom på hvad vi ønskede, så alt er ikke kørt gennem Morten, vi snakkede med Jesper torsdag, og jeg følte faktisk vi havde forståelse for hinanden, derfor blev jeg nok også det mere skuffet :) Nej, nu er vi gift, så kommer der jo kobberbryllup osv. ;) Konfirmation skal vi også have om 11 år, det kan være han gerne vil have en DJ ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kunne det jo ikke være gjort anderledes. Ved netop først at tale med folk i ugen op til festen sikrer man sig at der ikke er nogle små detaljer som går tabt og at man får de sidste ting med. Jeg har faktisk allerede spillet kobberbryllup for nogle hvis bryllup jeg tidligere har spillet til. Det er faktisk en lidt stor oplevelse. Ved nærmere eftertanke så bør nogle af vores første bryllupsklar-kunder jo begynde at røre på sig om 1-2 år mht. kobberbryllup. Tiden løber stærkt - Du må hellere komme i gang med at planlægge. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde booket livemusik til både middag og dans. VILLE have livemusik, fordi det sætter en helt anden stemning. Så 4 mand blev booket til dans, til den nette sum af 10.500 for 3x50 min.

Vi aflyste dem så fordi de ville have flere penge. 1 mdr. før, og så stod vi der. Så vi bookede en DJ, flashlightgruppen, og jeg fortryder det ALDRIG! Vi havde pianist under middagen - ikke suppe-steg-is, men mere pianist-rigtigt, og det var nok ikke det hele rigtige.. Hun var for stille til vores familier og venner. Så fremover vælger vi DJ til både middag og fest, og alle roste det til skyerne.

Tak for de pæne ord - jeg har allerede sendt dem videre til Rene, som spillede for jer :)

Nu have I jo bestilt pianisten udenom mig og inden jeg overhovedet kom ind i billedet, så jeg fik ikke mulighed for at give jer følgende råd med på vejen: Om pianist-løsning under middagen er for stille, er i høj grad et spørgsmål om temperament. Pianister er jo forskellige, men dem vi arbejder mest med, er nok bedst betegnet som "egentlige pianister", der ikke laver sjov og skålesange, som det kendes fra den traditionelle suppe-steg-is pianist.

Vi har valgt den tilgang fordi en bryllupsaften anno 2013 som oftest i forvejen er fyldt med sjove indslag og taler... og så er der ikke behov for en ekstra "tids-forbruger", som det hurtigt kan udvikle sig til, hvis tidsplanen i forvejen er presset. Mange giver i øvrigt udtryk for, at man netop vælger DJ/pianist-løsningen fordi man ikke ønsker en traditionelle spillemands-stil.

Vil man gerne havde den lidt mere underholdende og "rapkæftede" løsning under maden også, formidler vi selvfølgelig gerne kontakt til en sådan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er helt enig i Jespers tilgang til pianisterne. Vi har præcist samme holdning. Udover den tidsmæssige side af sagen så handler det også om at det er en bryllupsfest, hvor gæsterne er der for at fejre et brudepar. Jeg har før oplevet en spillemand "stjæle" fokus under en bryllupsmiddag og så krummer jeg tæer. Fokus skulle jo gerne være på brudeparret. Det samme kan overføres til DJ's. Jeg oplever af og til kunder som siger at man godt må lave lidt sjov og ballade under middagen. Der plejer jeg at sige at sjov ikke er noget man laver "på kommando". Det er noget man improviserer når/hvis det passer ind. Jeg gør det mest gennem musikken men kan da også godt fyre nogle ting af, men uden at tage fokus. Efter middagen kommer man så mere på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde booket livemusik til både middag og dans. VILLE have livemusik, fordi det sætter en helt anden stemning. Så 4 mand blev booket til dans, til den nette sum af 10.500 for 3x50 min.

Vi aflyste dem så fordi de ville have flere penge. 1 mdr. før, og så stod vi der. Så vi bookede en DJ, flashlightgruppen, og jeg fortryder det ALDRIG! Vi havde pianist under middagen - ikke suppe-steg-is, men mere pianist-rigtigt, og det var nok ikke det hele rigtige.. Hun var for stille til vores familier og venner. Så fremover vælger vi DJ til både middag og fest, og alle roste det til skyerne.

Tak for de pæne ord - jeg har allerede sendt dem videre til Rene, som spillede for jer :)

Nu have I jo bestilt pianisten udenom mig og inden jeg overhovedet kom ind i billedet, så jeg fik ikke mulighed for at give jer følgende råd med på vejen: Om pianist-løsning under middagen er for stille, er i høj grad et spørgsmål om temperament. Pianister er jo forskellige, men dem vi arbejder mest med, er nok bedst betegnet som "egentlige pianister", der ikke laver sjov og skålesange, som det kendes fra den traditionelle suppe-steg-is pianist.

Vi har valgt den tilgang fordi en bryllupsaften anno 2013 som oftest i forvejen er fyldt med sjove indslag og taler... og så er der ikke behov for en ekstra "tids-forbruger", som det hurtigt kan udvikle sig til, hvis tidsplanen i forvejen er presset. Mange giver i øvrigt udtryk for, at man netop vælger DJ/pianist-løsningen fordi man ikke ønsker en traditionelle spillemands-stil.

Vil man gerne havde den lidt mere underholdende og "rapkæftede" løsning under maden også, formidler vi selvfølgelig gerne kontakt til en sådan :)

Det gik jo altså heller ikke helt med planen med den musik :lol:

Vores oprindelige band havde jo en pianist, der var virkelig guldbryllupsagtig - og det ønskede vi slet ikke. Så vi fandt en anden, som Diskobil anbefalede. Og Anna er SUPER dygtig, og sang og spillede så godt. Vi kunne bare godt have brugt lidt mere go i den, for det var meget stille - uden at det skulle være for meget.

Og da vi så fyrede bandet beholdt vi jo Anna, men tog så Flashlight/jer i stedet, og det var SUPER godt.

Næste gang tager vi bare Rene til det hele :)

Min familie har jo en fast musiker, og jeg krummer tæer hver gang, fordi han overtager det hele hver gang. Og det larmer så meget. Men min familie elsker det, så de booker ham jo hver gang. Heldigvis har vi hver sin smag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt DJ af forskellige årsager. Vi synes at bands ofte er noget dyrere, og vi ønsker ikke at bruge så mange penge på det. Vi har i stedet valgt en DJ som vi skal give ca 6000kr for. Han spiller under maden og så længe vi ønsker det. Derudover synes jeg at man nemmere går galt i byen af et band - med mindre man kender til dem i forvejen. Ofte har vi også været til bryllupper med livebands og haft oplevelsen af, at de ikke kunne opfylde ønsker og synes også de ofte spiller for højt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer