musling87

Forårsbryllup ala Vintage - Billeder fra den store dag

327 posts in this topic

De er så fine, dem kan du godt være stolte af :lol: Jeg troede heller ikke jeg var kreativ, da jeg begyndte bryllupsplanlægningen.

Lyder godt, at der er håb forude :cheerleader3:

Ihh har fået en drøm om at lave en bordløber af doilies, men tror desværre det vil ende med at blive en dyre affære hvis jeg gør det :blush:

Som denne

Den er også bare så fin, den bordløber. Jeg tror sagtens du kan, som dorte skriver, finde nogen i genbrugsbutikker, men der skal selvfølgelig en del til. :lol: Hmm.. ellers kan man måske spraymale en bordløber med dolly aftryk :rolleyes:

0

Annonce ♥

Ja det kan man sagtens, og på loppemarkeder osv, men hvis de koster ca. 5 kr stk (bare et gæt), og jeg skal måske bruge 100-200 stk afhængig af str er det ligepludselig dyrt :shooter:

Men ellers har jeg overvejet at købe noget blondestof (det fås billigt i ikea), og lægge udover dugen, det giver nok også et rustikt look :tunge:

0

Så er vores udkast til invitationerne færdig! Jeg synes de er blevet ret ok, taget i betragtning af at jeg er MEGET lidt kreativ! :loveshower:

Jeg synes de er super fine og elegante - rigtig flotte. Jeg ville blive i godt humør af at modtage sådan en invitation! :)

0

Annonce ♥

Ihh sidder og printer ud til Invitationerne, men printeren er ikke så glad for det karton der, så den siger 50% af gangene at printeren ikke har mere papir :angry: Så nu sidder jeg på bryllupsklar, imens jeg holder øje med printeren!

Jeg har fået lånt en papirskærer af H2Bs arbejde, og det gør da HELE processen MEGET, MEGET NEMMERE!!! I stedet for at skære alle kort ud med en skalpel :biggrin:

0

Annonce ♥

Åhh er der nogen der har en ide til "my something old, and something borrowed"?

Havde lidt i tankerne at det skulle være øreringe, men mine bedsteforældre lever ikke mere, og der er derudover ikke nogen i familien der har smykker der egner sig til Bryllup... SÅ jeg aner ikke hvad jeg kan låne, og hvad der kan være mit gamle... Er åben for ideer!? :-)

0

Annonce ♥

Havde lidt i tankerne at det skulle være øreringe, men mine bedsteforældre lever ikke mere, og der er derudover ikke nogen i familien der har smykker der egner sig til Bryllup... SÅ jeg aner ikke hvad jeg kan låne, og hvad der kan være mit gamle... Er åben for ideer!? :-)

Jeg havde min bedstemors vielsesring på. Ved ikke hvor meget du går op i den, men jeg gik ikke så meget op i hvem det var lånt af, så da min bedstemor er død, lånte jeg ringen af min far, men så på det som om at det jo stadig er min bedstemors ring, så derfor lånt af hende. Plus hun heller aldrig havde været skilt :) Samtidig er den jo også gammel. Derudover lånte jeg et lommetørklæde af min svigermor, som bare sad nede i kjolen.

0

Har du nogen veninder du kan låne smykker af? Armbånd eller øreringe? Noget gammelt kan jo også være noget du selv har som er gammelt; et smykke, en taske, sko, undertøj, ur....

Jeg havde egentlig ikke overvejet mine veninder, men det var da bestemt en mulighed! Det må jeg lige have undersøgt! Skoene og tasken er fundet, og det er ikke gamle ting :-)

Hmm man kunne måske også sætte sine veninder på opgaven :wink:

Nu fik jeg også set kjolen :) Hvor er den bare LUKSUSLÆKKER :loveboard: Du ligner faktisk en (meget smuk) model i den :rolleyes::toot:

Ihh tusind tak! Jeg var ellers meget i tvivl i starten, da jeg ALTID havde forestillet mig en blondekjole, og en kjole hvor man kunne se mere bryst og ryg og mindre arme... Men jeg kunne bare ikke stå for den, også var den lidt anderledes synes jeg :loveshower:

Jeg havde min bedstemors vielsesring på. Ved ikke hvor meget du går op i den, men jeg gik ikke så meget op i hvem det var lånt af, så da min bedstemor er død, lånte jeg ringen af min far, men så på det som om at det jo stadig er min bedstemors ring, så derfor lånt af hende. Plus hun heller aldrig havde været skilt :) Samtidig er den jo også gammel. Derudover lånte jeg et lommetørklæde af min svigermor, som bare sad nede i kjolen.

Min mormor havde ikke mange smykker, og de få hun havde, var hun så lykkelig for, at hun fik dem med i graven, det virkede som det mest rigtige dengang... Jeg ville gerne have at det var noget af betydning, min far er fra egypten, så man kunne selvf. finde noget der havde en betydning den vej igennem. Måske min mor har nogle gamle smykker fra egypten man kunne sy i kjolen. :7himmel:

0

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at se en kjole der ikke er med sweethart neckline =) regner selv med jeg skal have stropper eller ærmer, kjolen er virkelig smuk på dig =)

Tak! Jeg synes også den var anderledes end alt det andet jeg havde prøvet! Meget simpel og alligevel lidt anderledes :-)

0

Åhh alle de beslutninger!

H2B og jeg er ved at beslutte musikken til festen! Og det er svært!

Vi har fået et tilbud fra mine svigerforældres venner, et band i 3x45 min til 4000. Vi hørte dem i lørdags, og de var ok. Men jeg synes måske at der gik lidt for meget "mormors kolonihavehus" i den. Bevares man kunne synge med på det hele, men jeg synes måske musikken egnede sig mere til en 50 års fødselsdag, end til et bryllup. Desuden var musiken ikke voldsomt dansevenlig.

Så har jeg selv fundet nogen her på nettet, som koster 10.500 for 3X45 min. og de har en lydprøve med noget forskelligt og det er langt mere min stil, de har noget gammelt og noget nyt. De springer fra 70érne til nutiden, og er lige det jeg havde forestillet mig.

Nu er det så bare sådan at jeg har en kommende mand som er MEGET sparsommelig, og når noget er billigt, så er det det han bedst kan lide! Jeg er meget i tvivl, jeg ville da sikkert kunne leve med det billige band, men jeg ville ikke have en fest pga. musikken ihvertfald, og da gæsternes alder svinger fra 25-80 år så måtte musikgenren også godt være bred.

Mit valg står altså mellem noget som jeg synes er ok, men langt fra fantastisk, til noget som jeg kun har læst og hørt lidt om på nettet, men som virker super godt - men vil altså være lidt et sats...

Hvad synes i?

P.s. tak fordi i læste min laaange og nok rodede besked...

0

Annonce ♥

Haha nej det er der ikke, jeg ville bare gerne have lidt af det hele...

Hmm vi har overvejet DJ men synes at der er noget mere intimt og hyggeligt over levende musik... Det er bare så svært fordi prisforeskellen er så stor!

Det ville jo være fedt at spare penge! Men 4000 kr er også meget for noget som man egentlig ikke synes er særlig godt...

0

Hyggestemning og intimitet kan en DJ sagtens skabe men jeg forstår hvad du mener. Vil man have live/levende musik kan vi ikke konkurrere. Jo vi kan sende en pianist ud under middagen og en DJ bagefter men så er man tæt på bandprisen. Langt størstedelen af vores bryllupskunder foretrækker så den rene DJ løsning og ikke kun på grund af den lavere pris. De gør det også fordi musikken bliver mere alsidig. Jeg ville passe på med et band som bredder sig over for mange genrer. Det går sjældent godt. Måske I skulle kigge efter en duo eller en trio. De spiller ofte længere (typisk 6-8 timer) og dominerer synsmæssigt heller ikke så meget som et band kan gøre det.

0

Hyggestemning og intimitet kan en DJ sagtens skabe men jeg forstår hvad du mener. Vil man have live/levende musik kan vi ikke konkurrere. Jo vi kan sende en pianist ud under middagen og en DJ bagefter men så er man tæt på bandprisen. Langt størstedelen af vores bryllupskunder foretrækker så den rene DJ løsning og ikke kun på grund af den lavere pris. De gør det også fordi musikken bliver mere alsidig. Jeg ville passe på med et band som bredder sig over for mange genrer. Det går sjældent godt. Måske I skulle kigge efter en duo eller en trio. De spiller ofte længere (typisk 6-8 timer) og dominerer synsmæssigt heller ikke så meget som et band kan gøre det.

Så bredt er de dyre heller ikke,men de har alligevel lidt nyt, lidt gammelt, og rigtig mange dansehits. Hvor de billige vi har fundet har 80% kim Larsen, abba og Gnags.... Og det er fint, hvis det var nogle få sange og ikke en hel aften.

Det band jeg har fundet jeg hælder til, er a celebration. Er der nogen der har erfaring fra dem?

0