holst77

Talen til min mand.. hvad synes I ?

12 indlæg i dette emne

Hmm, har ligesom mange andre herinde skrevet en tale til min H2B..

Kan bare ikke helt finde ud af om der mangler noget.. Hvad synes I ? Er den for kort/lang? For "tynd" ?

( den er ikke rettet for stave eller komma fejl. )

Her kommer den:

Kære XX, Kære XX, Kære XX

For lidt over en måned siden, sad du og skrev talen til din datters bryllup ( hun skal giftes 6/8..vi skal d. 7/9 ).

Du spurgte mig om jeg ville holde tale til vores bryllup. Jeg svarede 2 det ved jeg ikke, måske finder jeg på noget andet"

Håber du nød indslaget tidligere. ( en af mine gode veninder skal synge to sange - vores sange - for H2B)

Nå men nu står jeg her altså og har besluttet at sige et par ord.. Det burde jo heller ikke være så svært, jeg er jo trods alt kvinde. :o)

At vi sidder her i dag som mand og kone, er resultatet af en lang og spændende " rejse " og ikke mindst er stor portion tålmodighed.

Og ja, det var dig der var tålmodig.

Det er vidst ikke nogen hemmelighed at du har friet mange gange, og at jeg ligeså mange gange har sagt - NEJ, vi har ikke råd.

Men nytårs aften faldt snakken igen på bryllup, og I var vidst et par stykker ( læs, min kusine og hendes mand ) der synes det var en fantastik idé.

Datoen blev straks skrevet i kalenderen og så var der ingen vej udenom :o)

Men vi har jo også kendt hinanden i 8 år så det var vel på tide..

Jeg husker første gang jeg så dig, eller det gør jeg jo egentlig ikke. Du sad 2 timer ved siden af mig og hørte på mig der forklarede, hvad vi lavede i kunderservice/support. Indrømmet, jeg kan overhovedet ikke huske det.

Men jeg kan huske da jeg første gang skulle tale med dig om en forsvundet pakke.. HOLD NU OP EN KLAPHAT, var min tanke.. hvad er det han ikke forstår, det står jo lige der på skærmen det hele :)

De episoder har vi grinet meget af i de 8 år der er gået.

Vi har i de sidste 8 år haft mange gode oplevelser og ferier. Sammen med mine forældre, alene og med vores ( tilsammen) 5 skønne børn.

En af de oplevelser der står meget klart, er første gang X ( min datter ) så dig , du måtte ikke hedde X, for det var farligt. Du skulle hedde X synes hun.

Det var fint med dig, for det hed du jo faktisk også, jeg vidste det bare ikke på det tidspunkt.

En anden er da vi fik at vide, at det barn vi ventede var en dreng. Vi var nået ned i bilen og på vej ud af p-pladsen, stoppede du bilen, løb rundt og åbnede min dør. Og sagde med et stort smil og tårer i øjnene - VI SKAL HAVE EN DRENG.

Du havde jo 4 piger allerede.. ( dine 3 og min ene )

Jeg fik vidst dengang fortalt dig, at store voksne mænd ikke græder og at de der gør ikke er min kop te.

Jeg har mange gange siden fortalt dig min menig om tingene. og som jeg plejer at sige: Du kan få det med mig, som jeg vil have det...

Og er sikker på at mindst et af vores 5 skønne børn, vil give mig ret i, at jeg ofte har ret. Også selvom hende " truckertøsen " var lidt skræmmende i starten.

Men heldigvis er de ikke blevet alt for skræmte og jeg nyder når de 3 store kommer forbi og hygger, med eller uden deres mænd og børn.

og nyder ikke mindst når de giver MIG ret. :)

Som jeg sagde i starten, er det ca. 1 måned siden du sad og baksede med talen til XX og XX´s bryllup og prøvede at finde en god måde at runde talen af på.

Eventuelt med et par gode råd sagt om ægteskabet/ kærligheden.

SÅ udover at bede dig huske følgen 3 ord, - JEG TOG FEJL - vil jeg citere to af vores tids HELT store helte, Grisling og Peter Plys.

G: Vi har to hænder til at tage ting med, 2 fødder til at gå på, 2 øjne til at se med og 2 ører til at høre med.

Men hvorfor har vi så kun ET hjerte.

P: Fordi det andet er givet til en anden, som vi selv skal finde..

Så kære X, tak fordi jeg måtte finde dig.. JEG ELSKER DIG...

Så lad os rejse os og udbringe en skål for min mand.

NÅ hvad synes I, og tak fordi I tog jer tid til at læse det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har lige læst din tale, og vil kun rose dig :) Den er meget rørende, og fortæller meget om jer begge to. Den kan du godt være stolt af! :) Og nu er det jo heller ikke så længe til du får lov til at fremføre den for din kære :)

Mange tak Mialngolf :)

Nej nu varer det ikke så længe.. håber bare jeg kan gennemføre talen uden at gå helt kold..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du vil have min rå og upolerede mening, skal du læse videre ellers skal du lade være............................... jeg tænker at du repeterer jeres forhold for ham, han ved da godt hvordan det har været, hvad i har sagt til hinanden osv,du kunne omformulere den og holde den som en fortælling til gæsterne. men ellers synes jeg at du skal skrive den om og fortælle ham noget han ikke ved i forvejen, eller noget du ikke har fået sagt til ham, feks. ærligt talt laver du ikke særligt god mad, men jeg nyder at du forsøger og at jeg slipper bla bla, mine føelser har udviklet sig bla bla. jeg sætter stor pris på dit rolige og kærlige væsen...bla bla

misforstå mig ikke, det ikke nødvendigvis en dårlig tale, jeg tænker bare at den ikke henvender sig til HAM...og en tale til ham skal netop sige noget til ham....

håber ikke at jeg bliver jaget ud af BK med fakler og høtyve

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvis du vil have min rå og upolerede mening, skal du læse videre ellers skal du lade være............................... jeg tænker at du repeterer jeres forhold for ham, han ved da godt hvordan det har været, hvad i har sagt til hinanden osv,du kunne omformulere den og holde den som en fortælling til gæsterne. men ellers synes jeg at du skal skrive den om og fortælle ham noget han ikke ved i forvejen, eller noget du ikke har fået sagt til ham, feks. ærligt talt laver du ikke særligt god mad, men jeg nyder at du forsøger og at jeg slipper bla bla, mine føelser har udviklet sig bla bla. jeg sætter stor pris på dit rolige og kærlige væsen...bla bla

misforstå mig ikke, det ikke nødvendigvis en dårlig tale, jeg tænker bare at den ikke henvender sig til HAM...og en tale til ham skal netop sige noget til ham....

håber ikke at jeg bliver jaget ud af BK med fakler og høtyve

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er da ingen der bliver jaget ud af BK for at sige sin mening når det sker på en sober og saglig måde som det er tilfældet her :lol: Jeg har hørt et hav af bryllupstaler gennem årene og kan egentlig godt følge dig selvom der næppe vil være noget nyt i det hvis det bliver sagt at gommen er en elendig kok. :lol: Det er helt fint at tage udgangspunkt i og bygge en tale op om konkrete begivenheder og hændelser der er sket hvad enten de er alvorlige eller sjove (der må godt være noget af begge dele) men det skal også udmunde i noget. Det gør du så i afslutningen men man kunne godt bygge det ind i nogle af hændelserne.

Når det så er sagt så er det sjældent at en tale bliver leveret (læs oplæst) præcist som skrevet og der siger tegnsprog rigtig meget. Det er også vigtigt at man er sig selv i en tale, og at det man leverer er en selv og derfor skal man tit passe på med at lave noget om men følge sine egne indskydelser.

Hvorfor i øvrigt ikke lade veninderne synge i kølvandet på talen hvis det er en overraskelse fra ham til dig. Men ellers skal sådan en tale naturligvis følges op af netop Peter Plys og Grisling (her tænker jeg ikke på veninderne). :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer