britsen914

Save the date hot or not?

26 indlæg i dette emne

Hej...

Jeg og min forlovet har langt om længe fået sat en dato... WUHU!! :cheerleader3:

Nu er jeg så kommet ind på den her side, til inspiration osv. Og ser sørme at der er rigtig meget med Save the day kort... Hmm...

Hvor mange af jer har brugt det og hvad synes I ellers om det? Mange af vores invitationer skal sendes da vi bor på øen i søen, og meget familie bor på Sjælland... Vi spare op til brylluppet som står om et lille år, da jeg er på su indtil februar og min kæreste på lærlingeløn... Og vi synes måske det er lidt mange penge at sende både save the day kort og invitationer ud, da det trods alt er 8kr pr brev. hurtig udregning 400 kr bare for invitationerne... :blush:

Hvad synes I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej...

Jeg og min forlovet har langt om længe fået sat en dato... WUHU!! :cheerleader3:

Nu er jeg så kommet ind på den her side, til inspiration osv. Og ser sørme at der er rigtig meget med Save the day kort... Hmm...

Hvor mange af jer har brugt det og hvad synes I ellers om det? Mange af vores invitationer skal sendes da vi bor på øen i søen, og meget familie bor på Sjælland... Vi spare op til brylluppet som står om et lille år, da jeg er på su indtil februar og min kæreste på lærlingeløn... Og vi synes måske det er lidt mange penge at sende både save the day kort og invitationer ud, da det trods alt er 8kr pr brev. hurtig udregning 400 kr bare for invitationerne... :blush:

Hvad synes I?

Vi har det ligesom jer at vi synes at det er mange penge, så vi sender enten bare smser rundt eller ringer og fortæller folk datoen så de ikke tager på ferie eller lignende lige samtidig, men synes ikke det er nødvendigt at sende et kort ud decideret, men er jo en smagssag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes at save the date er en glimrende ide . porto er dyrt, men der findes mange gode muligheder for at evt sende dem ud på email (som med pping.com f.eks) eller sms og telefon opkald til den ældre generation.

så ved folk at de skal sætte dagen af, alt imens man selv har tid til at finde ud af hvordan festen skal forløbe og hvor den skal holdes.

så jeg stemmer : hot!

Redigeret af Ida13c
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg siger HOT! :wink: vi sendte i hvert fald ud. Men mange af vores kunne vi aflevere personligt så vi sparede den porto og derfor var det lidt mere overkommeligt.. :) uanset hvad kan jeg kun opfordre til at man på den ene eller anden måde, sørger for at folk sætter kryds i kalenderen i god tid.. Især hvis man - som vi - holder festen i sommmerferieperioden..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke..! :)

Og jeg siger NOT...! For mig ville det være spild af penge - vi sendte invitationer ud i god tid i stedet... Ja, og datoen blev jo meldt ud til de fleste (og på fb) da vi havde besluttet os... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ideen er sød, men som med alt andet, må man beslutte hvad man vil bruge penge på, og hvad man ikke vil. Vi valgte at sende en sms, email eller ringe til folk... Jeg troede faktisk ikke at der var så mange der lavede STD kort ud, før jeg kom herind ;-)

Men under hele planlægningen, må man bare hele tiden overveje om det er så højt prioriteret at der skal bruges penge på det, om det kan gøres billigere, eller helt undlades :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det er en super fin måde at gøre det på... Bare lidt dyrt med portoen... ØV... Men vi skal også være ude i god tid fordi det ligger lige i konfirmationstiden.. Såe... Men må blive på en anden måde, nogle fancy mails eller sådan noget... :griner:-:thanks:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi afleverede personligt til de fleste af vores gæster, for jeg var også ved at omkomme da jeg kom til at tænke på PORTO (det er jo nærmest tyveri)

Jeg har kun fået positiv feedback på vores - alle synes det har været "en fin lille idé" :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige HOT - men det var også fordi jeg har været rigtig optaget af bachelor skrivning, så et hurtigt STD postkort kom ud til alle, og så kunne jeg slappe af, og fik først sendt rigtige invitationer her 2½ måned før. Det gav mig en fantastisk ro inden i!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige HOT - men det var også fordi jeg har været rigtig optaget af bachelor skrivning, så et hurtigt STD postkort kom ud til alle, og så kunne jeg slappe af, og fik først sendt rigtige invitationer her 2½ måned før. Det gav mig en fantastisk ro inden i!

Kunne være man skulle overveje det... Skal selv forsvare bachelor sidst i januar, så er ret tæt på....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du kan jo stadig godt sende STD ud som email, selvom du skal skrive bachelor;)

Det var nemlig det jeg tænkte.. Men må finde ud af hvor mange der kan afleveres i stedet for den kedelige porto... Dog bare det at der også findes B-post til 6 kroner gør det jo også lidt billigere... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I stedet for STD, har Keld og jeg lavet en lukket gruppe inde på Facebook, hvor vi godkender/inviterer dem, der kommer ind på siden. Det er en nem løsning, da vores gæster derved kan følge med i alle forberedelserne, eller rettere dem, som Keld og jeg lægger ind på siden.

Dog skal man være opmærksom på, at der kan være gæster, som inviterer andre ind på siden, som slet ikke har noget at gøre derinde, men det klares let og elegant ved at gøre det til en lukket gruppe, hvor administratorerne skal godkende folk inden de får adgang til siden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer