Aganini

Wedding favours - My version?

18 indlæg i dette emne

Efterhånden kan jeg se at Wedding favours i form af mandler, bobler eller andet godt til gæsterne er blevet meget in. Og det er da også tiltalende med sådan en lille lækker box på bordet, der matcher og bidrager til pynten. Men jeg tænker også? Når folk går til bords, hvem tænker så på mandler? Vil de fleste ikke glemme at få dem med hjem alligevel?

Jeg tænker at man måske i stedet kunne udlevere nogle små æsker med hjemmelavede chokolader dagen derpå, når folk skulle hjem fra arrangementet (dem der har sovet der i hvert fald). Nogen der har erfaringer med gaver til gæsterne, og som vil dele?

Katrine :)

Kæresten og jeg lavede en jul nedenstående i gave til mine forældre, som ellers ejer alt. Min tanke var at man kunne lave lignende til gæsterne.

post-68127-0-64336600-1375335323_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh de ser gode ud - ville elske at få lidt chokolade dagen derpå!

Vi havde ikke favours til vores bryllup, så kan ikke hjælpe dig med erfaringer.

Håber at i får en rigtig god dag.

VH Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kunne vel egentlig sagtens lade være med at have dem ved bordet, men måske stille dem ved udgangen på et lille bord, og lave et skilt hvor der står noget med at de kan tage en æske med hjem til hjemturen eller dagen-derpå???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide! Jeg tænkte at lave dem personlige med navne på, og så give dem til folk når de sagde farvel dagen efter :)

Det kan man sagtens, men det kræver vel at alle gæster overnatter???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har favours på den traditionelle måde, stående på bordet, men vores er heller ikke "bare" mandler - de indeholder ting som gæsten kan bruge under festen og den erfaring jeg har fra det bryllup jeg lige har deltaget i, er at folk synes det er hyggeligt og sjovt at have den lille æske at sidde og kigge i under middagen - den kan være med til at udfylde hullerne i samtalen hvis man sidder sammen med nogen man ikke kender og det går lidt i stå :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder cool - Men hvad er der så i de æsker?

Altså nu er der jo læææænge til mit bryllup, så det er ikke endeligt endnu, men det jeg tænker der skal i vores er:

- hjerteslikkepinde 2 i hver (er indkøbt)

- monogram chokolade

- måske en lille pose ris

- måske en kysseklokke - det kan også være de kommer på ved siden af

- hjerteplaster (er indkøbt)

- måske et par bryllupsbolcher

måske et par ting mere -jeg ved det ikke helt, men det er de ting jeg har tænkt på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da en masse gode ting!

Jeg vil gerne have en form for treat vi kan lave selv i vores. Min forlovede er konditor, så vi kan godt være med på det mere avancerede. Sidste jul lavede vi også egne bolcher. Stor succes!

Ps; Der er også hundrede år til mit bryllup, men man får jo kun det sjov man selv forbereder. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efterhånden kan jeg se at Wedding favours i form af mandler, bobler eller andet godt til gæsterne er blevet meget in. Og det er da også tiltalende med sådan en lille lækker box på bordet, der matcher og bidrager til pynten. Men jeg tænker også? Når folk går til bords, hvem tænker så på mandler? Vil de fleste ikke glemme at få dem med hjem alligevel?

Jeg tænker at man måske i stedet kunne udlevere nogle små æsker med hjemmelavede chokolader dagen derpå, når folk skulle hjem fra arrangementet (dem der har sovet der i hvert fald). Nogen der har erfaringer med gaver til gæsterne, og som vil dele?

Katrine :)

Kæresten og jeg lavede en jul nedenstående i gave til mine forældre, som ellers ejer alt. Min tanke var at man kunne lave lignende til gæsterne.

Hvor ser den boks med chokolade bare lækker ud. Må man spørge hvordan I har lavet det? altså chokoladen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da en masse gode ting!

Jeg vil gerne have en form for treat vi kan lave selv i vores. Min forlovede er konditor, så vi kan godt være med på det mere avancerede. Sidste jul lavede vi også egne bolcher. Stor succes!

Ps; Der er også hundrede år til mit bryllup, men man får jo kun det sjov man selv forbereder. :biggrin:

hvad med monogram småkager??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede chokoladerne i præstøbte skaller der stod i forme. Så kunne vi bare lave 5 slags trøffel og sprøjte direkte i. Bagefter trillede vi dem i chokolade. Men ellers laver man trøflen først, køler den og triller dem i chokolade. Pynten skal selvfølgelig tilføjes udmiddelbart efter. :)

Monogram-småkager. Er det så med særlige udstikkere? Eller bare monogram med glassur?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi lavede chokoladerne i præstøbte skaller der stod i forme. Så kunne vi bare lave 5 slags trøffel og sprøjte direkte i. Bagefter trillede vi dem i chokolade. Men ellers laver man trøflen først, køler den og triller dem i chokolade. Pynten skal selvfølgelig tilføjes udmiddelbart efter. :)

Monogram-småkager. Er det så med særlige udstikkere? Eller bare monogram med glassur?

Man kan købe kagestempler - jeg vil tro man kan få lavet et med sit monogram - selvom det nok ikke er helt billigt, men jeg har fejlkøbt et stempel hvor man kan lave en tekst, som jeg så alligevel kan bruge til netop det formål (det var noget andet jeg troede jeg købte, men pyt nu med det :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah, ja.

Jeg tænker at jeg nok ikke vil ud og spendere på den slags (har mine klare prioriteringer i budgettet), men derfor kan man jo sagtens skrive noget på sine kager, det er en god idé :)

Det er jo det - og u kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor jeg fik det, men jeg mener kun jeg gav 30 kr for mit stempel - bare lige til info :) det var i forbindelse med at jeg købte noget der hedder The Mat (vd ikke om du kender den) men den fås ikke mange steder, så det minimerer da søgningen lidt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer