Guest Nina1978

Salmer

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har endnu ikke talt med præsten, men håber at få lov til at synge følgende:

Septembers himmel er så blå (alternativt Nu falmer skoven trindt om land - jeg synes bare den er mere en begravelsessalme)

Hil dig frelser og forsoner

Den signede dag eller Nu titte til hinanden

Det er så yndigt at følges ad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vi har valgt disse eller ret og sagt jeg har foreslog dem og H2B sagde så tager vi dem :)

  • Du som har tændt millioner af stjerner
  • Det er så yndigt at følges ad
  • Hil dig frelser og forsoner
  • Spænd over os dit himmelsejl

men har overvejet Uberørt af byens travlhed i stedet for hil dig frelser og forsoner

Redigeret af Malle8200
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har valgt:

1: Op al den ting

2: En rose så jeg skyde

3: Det er så yndigt at følges ad

4: Du gav mig O Herre en lod

Nr. 1 har stor betydning for mig, og nr. 2 har stor betydning for H2B så derfor skal de to synges.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have

Op al den ting som gud har gjort

Det er så yndigt at følges ad

I blev skabt som mand og kvinde

Den sidste, bryder jeg mig ikke om titlen, og havde på forhånd afskåret den, da kærlighed er mellem 2 mennesker og ikke en mand og en kvinde. Men jeg synes teksten er rigtig god, så den tager vi alligevel :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Du kom med alt, der var dig

2. Hil dig frelser og forsoner (4 vers) - synger I andre alle vers?

3. Det er så yndigt

Overvejer 4 salmer, men ved ikke om det er for meget når vi har en der kommer og spiller en solo på trompet? Men så får vi selvfølgelig mere ud af trompetisten :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde valgt: Det er så yndigt.. , I blev skabt som mand.. , og Sorrig og glæde de vandre til hobe.

Præsten snakkede nok i 10 min om den sidste salme, i alle hans år havde han aldrig haft et brudepar der havde valgt den.

Han sagde at det var meget modigt at vælge den salme, fordi den handler om at ægteskabet ikke kun er en dans på roser, og at der også er hårde/svære perioder - men det var her vi skulle hjælpe hinanden, støtte hinanden og bruge hinandens styrker

Syntes faktisk at det var rigtig fint det han sagde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil rigtig gerne have: "du som har tændt millioner af stjerner", "i blev skabt som mand og kvinde" og "den signede dag med fryd vi ser"... vi har hørt at organisten også spiller trompet, så ham vil vi gerne have til at spille lige efter vielsen i stedet for en salme...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at denne måske er lidt utraditionel - men kunne man, tror I, få lov til at have en af sangene som denne:

Livstræet ?

I ved den der lyder: lad dem lege i livstræets krone.......osv.

Det er en rigtig dejlig sang, men om I får lov at synge den, det ved jeg ikke. Det kommer an på organist og præst. Det kan være, at det kommer til at koste jer ekstra, det er forskelligt fra sogn til sogn :)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved godt at denne måske er lidt utraditionel - men kunne man, tror I, få lov til at have en af sangene som denne:

Livstræet ?

I ved den der lyder: lad dem lege i livstræets krone.......osv.

Det er en rigtig dejlig sang, men om I får lov at synge den, det ved jeg ikke. Det kommer an på organist og præst. Det kan være, at det kommer til at koste jer ekstra, det er forskelligt fra sogn til sogn :)

He he det havde jeg ikke hørt før, at det kunne "koste noget" - men vi skal heldigvis have møde med vores præst i næste uge, så må vi se hvad han siger. Jeg har sendt ham en mail, men han er på ferie nu :)

Sangen var mest for min datters skyld, da hun kender den rigtig godt fra skolen og jeg synes faktisk den er super sød. Ellers kan jeg sagtens finde andre salmer uden problemer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he det havde jeg ikke hørt før, at det kunne "koste noget" - men vi skal heldigvis have møde med vores præst i næste uge, så må vi se hvad han siger. Jeg har sendt ham en mail, men han er på ferie nu :)

Sangen var mest for min datters skyld, da hun kender den rigtig godt fra skolen og jeg synes faktisk den er super sød. Ellers kan jeg sagtens finde andre salmer uden problemer :)

Det er heller ikke i alle sogne, at det koster. Men der er flere og flere sogne, som lægger den udgift over på brudeparret ;) Udgiften skyldes, at sangen ikke står i Den Danske Salmebog, så derfor er hverken organist eller sangere forpligtet til at kunne den og skal derfor øve sig ekstra. Det kan så give en udgift til sognet, som så kan lægges ud til brudeparret :) Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he det havde jeg ikke hørt før, at det kunne "koste noget" - men vi skal heldigvis have møde med vores præst i næste uge, så må vi se hvad han siger. Jeg har sendt ham en mail, men han er på ferie nu :)

Sangen var mest for min datters skyld, da hun kender den rigtig godt fra skolen og jeg synes faktisk den er super sød. Ellers kan jeg sagtens finde andre salmer uden problemer :)

Det er heller ikke i alle sogne, at det koster. Men der er flere og flere sogne, som lægger den udgift over på brudeparret ;) Udgiften skyldes, at sangen ikke står i Den Danske Salmebog, så derfor er hverken organist eller sangere forpligtet til at kunne den og skal derfor øve sig ekstra. Det kan så give en udgift til sognet, som så kan lægges ud til brudeparret :)

Ja det lyder jo egentlig meget reelt. Jeg hørte faktisk lige i radioen til morgen, at flere og flere kræver mere og mere af kirken i forbindelse med konfirmationer og bryllupper og at præsterne var i sin gode ret til at sige nej :)

Jeg glæder mig til vores møde med præsten på onsdag og høre hvad han siger. Jeg har faktisk lavet vores kirkehæfter færdige nu, så hvis han siger god for det, så printer jeg dem alle og folder. Jeg har så (også pga. pladsmangel i hæftet) valgt at lægge en seddel inden i for sig selv af sangen "livstræet" - så hvis han siger nej, behøver jeg ikke at fjerne den i kirkehæftet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

He he det havde jeg ikke hørt før, at det kunne "koste noget" - men vi skal heldigvis have møde med vores præst i næste uge, så må vi se hvad han siger. Jeg har sendt ham en mail, men han er på ferie nu :)

Sangen var mest for min datters skyld, da hun kender den rigtig godt fra skolen og jeg synes faktisk den er super sød. Ellers kan jeg sagtens finde andre salmer uden problemer :)

Det er heller ikke i alle sogne, at det koster. Men der er flere og flere sogne, som lægger den udgift over på brudeparret ;) Udgiften skyldes, at sangen ikke står i Den Danske Salmebog, så derfor er hverken organist eller sangere forpligtet til at kunne den og skal derfor øve sig ekstra. Det kan så give en udgift til sognet, som så kan lægges ud til brudeparret :)

Ja det lyder jo egentlig meget reelt. Jeg hørte faktisk lige i radioen til morgen, at flere og flere kræver mere og mere af kirken i forbindelse med konfirmationer og bryllupper og at præsterne var i sin gode ret til at sige nej :)

Jeg glæder mig til vores møde med præsten på onsdag og høre hvad han siger. Jeg har faktisk lavet vores kirkehæfter færdige nu, så hvis han siger god for det, så printer jeg dem alle og folder. Jeg har så (også pga. pladsmangel i hæftet) valgt at lægge en seddel inden i for sig selv af sangen "livstræet" - så hvis han siger nej, behøver jeg ikke at fjerne den i kirkehæftet ;)

Det lyder, som en rigtig god idé :)

Ja, der er flere, som kræver mere og mere af kirken og kirkens personale. Det skyldes ikke mindst påvirkningen fra USA ;) Selvfølgelig skal kirken også forny sig, men der er grænser ;) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer