Schøn

Dobbelt booket?

31 indlæg i dette emne

Bryllup og baby??!

Nu er alt sammen noget nyt og stadig på tegne brættet.
men søger nogle med erfaring inden for bryllup og baby spørgsmålet, vi har tænkt at skulle holde bryllup omkring start august 2014, men nu kan det være vi kan ske at få barn 3-4mdr før!

Jeg er selvfølgelig meget i tvivl om dette ville kunne lade sig gøre, hvad tænker i derude?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville nok rykke brylluppet hvis det var mig... man har ikke meget tid til sig selv, med en lille baby, og tror ikke man får så meget ud af den store dag så...

vores søn er 15 mdr til vores bryllup, så han bliver passet af brudepigerne.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er nogle stykker af dem vi kender der har holdt bryllup sammen med barnedåb og der er naturligvis forskellige måder at gøre det på, men jeg ville ikke vælge det, for enten får man ikke selv noget ud af festen, eller også er der nogle andre der ikke gør - altså dem der passer babyen for en..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En måde at gøre det på, er at kombinere barnedåb og bryllup, således at der efter den kirkelige handling er en dåbsreception, hvor dåbsbarnet er i fokus, og så om aftenen holde festen med fokus på brudeparret :loveshower: .

Jeg har selv været til en kombineret dåb/bryllupsdag, og det var rigtigt hyggeligt: Eftermiddagen gik med at hylde dåbsbarnet, og om aftenen blev der festet igennem for brudeparret. Dåbsbarnet blev feteret og hyldet inden barnepigen overtog, og brudeparret kunne feste i anledning af deres bryllup. Sangen fra brudens forældre var rigtig god, og indeholdt naturligvis vers, der handlede om dåbsbarnet :loveshower: .

Håber at I kan bruge ovennævnte, og ikke går i panik, hvis I er så heldige, at I er forældre op til jeres bryllup - få det bedste ud af situationen :loveshower:.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg ville vente et par mdr og så få jeres baby passet. Altså babyen kan jo være med i løbet af dagen men når i så sætter jeg til bords ville jeg personligt vælge, at få baby passet.

Vi har vores 3 med til brylluppet og de skal spise med, den mindste vil til den tid være 1 år. Men Når hovedretten har været der, så forlader de festen med vores barnepige ( som er med under festen) op på et værelse som vi har bestilt til dem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi holdt vores bryllupfest da Simon var 8 uger. Han var med hele dagen og det gik helt fint. Vi havde bare barnevognen stående i et tilstødende lokale og der sov han det meste af aftenen og natten. Det gik helt fint. Vi var dog ikke i kirke da vi var smuttet på rådhuset inden han kom, for at sikre hinanden. Tillykke med det hele. Vh Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tak for jeres svar:)
Leras du har plante et forhåbningsfuld frø:)
Rikke marie det var en god måde at gøre det på for har været med til en kombi men det var mere barnedåb og ikke rigtig bryllup men hvis man stadig holdte dem lidt "adskilt"
Men ja jeg er nervøs for at træthed hvad ellers, kan tage lidt fra dagen, men men men intet er sikkert med graviditet, men vi havde regnet lidt med at ville sende indbydelser ud nu her men vi må hellere vente lidt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke være så bange for det. Har mange gange oplevet brude der enten lige har født eller hvor det har været lige op over. Naturligvis kan man blive træt men det kan man jo også når barnet er 2-3 år. Heller ikke der er der noget som er sikkert. Hvordan har du det når du har født for første gange og babyen lige er blevet et år ? :lol:

Vedr det med kombineret bryllup og barnedåb så er der da helt sikkert nogle fester hvor der er mest fokus på barnedåben. Dem er vi af samme grund ikke ude til. Men der er lige så mange hvor der er mest fokus på bryllup og selve festen. Man kan vel tale om at eftermiddagen står mest i barnedåbens fokus hvorefter brylluppet tager over senere hen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være så bange for det. Har mange gange oplevet brude der enten lige har født eller hvor det har været lige op over. Naturligvis kan man blive træt men det kan man jo også når barnet er 2-3 år. Heller ikke der er der noget som er sikkert. Hvordan har du det når du har født for første gange og babyen lige er blevet et år ? :lol:

Vedr det med kombineret bryllup og barnedåb så er der da helt sikkert nogle fester hvor der er mest fokus på barnedåben. Dem er vi af samme grund ikke ude til. Men der er lige så mange hvor der er mest fokus på bryllup og selve festen. Man kan vel tale om at eftermiddagen står mest i barnedåbens fokus hvorefter brylluppet tager over senere hen.

Lige netop, Bent - du har nemlig fat i det der skete dengang: Eftermiddagen var helliget dåbsbarnet, og så gav vi den gas om aftenen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke turde at gøre det. Det hele kan selvfølgelig blive helt fantastisk, med et nemt barn der bare sover og ellers ikke gør det vilde væsen af sig. Men tænk (og gud forbyde det) hvis i fik et barn der har kolik og græder hele tiden. Så får i som forældre ikke så meget ud af festen. Selvfølgelig kan man også være træt selvom barnet er 1 år, synes bare slet ikke det er på samme måde som da man ammede og alt stadig var nyt.

Men det er jo svært at spå om, det kan gå begge veje (ikke for at være alt for pesimistisk) Jeg kan ikke helt finde ud af om i er gravide eller om i prøver? For det spiller jo også lidt ind. Kan jo kun svare ud fra egne erfaringer, så er det bestemt ikke for at hælde vand over dit brændende håb.

De kærligste hilsner

Fra en mor til en pige på 1 år ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en søn på 2 år og vores pige som kommer til verden i oktober hvor vi holder barnedåb og bryllup samtidigt i februar der vil hun være 3,5-4 mdr..

Det er nemmere at have en lille størrelse med til et bryllup end en på min søns alder da han er her, der og alle steder og roder i alverdens ting.

Den lille ja undskyld udtrykket sover, skider og spiser og er vågen i nogle timer af gangen og her hos os er der mange hænder som gerne vil låne vores pige lidt..

og med min søn gik det rigtig godt da han havde den alder var der ikke var tænder på vej, og de værste problemer med maven er overstået på daværende tidspunkt så det er rent faktisk det tidspunkt man får mest nattesøvn indtil tænderne begynder og komme også indtil de er overstået igen..

Så jeg ville nok anbefale jer at holde brylluppet der hvor i har bestemt jer for det til at starte med, hvor at baby er dem der 3-4 mdr.

Må man spørge om hvordan det kan være at i bliver forældre noget før..??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det at få en baby og dermed blive forældre er jo ikke noget man kan bestille, booke eller planlægge sig ud af. :lol: Det er heller ikke en ret og dermed noget man har krav på at få :lol: Men forstår hvad du mener. Jeg tror det er uhyggeligt svært ja faktisk umuligt at forudse hvordan man vil have det senere uanset om man vælger at gøre det ene eller det andet og i bund og grund fristes jeg til at sige at det er ligegyldigt hvad man gør. Det at få en baby og blive forældre er så stort at det overskygger alt andet. Også et bryllup. Det påvirker hele ens liv og livsindstilling og man lærer hurtigt at indordne sig og få tingene til at fungere, hvad enten det så er et bryllup eller andet.

Jeg ville gøre det I selv føler mest for og hælder derved til at I skal holde fast og jeg oplever rigtig mange bryllupsfester hvor bruden enten er gravid eller parrets relativt nyfødte baby ligger og sover trygt uden problemer af nogen art hvad enten det så er et bryllup eller en kombineret barnedåb/bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en pige på 3 og en kommende søn der til brylluppet vil være 5 mdr. Det er bare sådan det er. Livet ændres alligevel for altid når de små kommer til verden;-) Så har jeg også en deadline til at få smidt de 25-30kg for at kunne være i kjolen - som jeg altså har købt for længe siden;-) Vi vælger nok at holde barnedåben noget tid før - vi skal kun have en lille barnedåb.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en pige på 3 og en kommende søn der til brylluppet vil være 5 mdr. Det er bare sådan det er. Livet ændres alligevel for altid når de små kommer til verden;-) Så har jeg også en deadline til at få smidt de 25-30kg for at kunne være i kjolen - som jeg altså har købt for længe siden;-) Vi vælger nok at holde barnedåben noget tid før - vi skal kun have en lille barnedåb.

Ha ha.. Ja det er rart med en deadline, til at få smidt de dumme kg :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej..

Jeg venter mig til januar, og skal også giftes i august 2014. Så vores datter eller søn kommer til at være ca et ½ år. Vi har tænkt os at holde barnedåb og bryllup hver for sig.

Jeg ved at der bliver mange ting at se til med en lille, men regner bestemt med at holde bryllupsfesten uden en baby på armen hele dagen. Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre med lidt koordinering af barnepiger. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at se det som en byrde at jeg har et lille barn den dag. Vi har stadig tænkt os at holde en helt fantastisk bryllupsfest!

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Graviditeten sad uden for livmoderen så vi er ikke længere gravide.

Men der er givet gas på bryllupsplanlægningen imens jeg har været sygmeldt!

Det er jeg rigtig ked af at høre.. :boohoo: Håber i kommer godt igennem det sammen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det er jeg meget ked af at høre.. :hug:

Jeg har selv prøvet og miste et ønskebarn da jeg var 4 mdr henne, så hvis du har brug for at snakke skriver du bare en pb.

Men dejligt at du har noget andet at fokusere på lige nu så er det nemmere at komme igennem..

kæmpe :bearhug: til dig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre. Der er mange herude som har prøvet at miste en højt ønsket graviditet. Og det slår bare rigtig hårdt. Det er godt du har kunnet bruge tiden til noget andet. Og endnu mere godt at det er gået godt for dig for det er da ikke helt ufarligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har prøvet det - godt nok i en meget tidlig fase - men det er bestemt ikke sjovt og netop derfor siger jeg også ofte at et barn ikke er en ret eller noget som kan bestilles. :huh: Men det lykkedes for os 2. og 3. gang. Det gør det forhåbentlig også for jer. Tro på det og tro på det uafhængigt af bryllupsplaner og andet.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

det var så absolut også meget hårdt, jeg var syg meget lang tid efter..

vi havde prøvet i 2 år uden held og pludseslig var jeg gravid så vi var ovenud lykkelige, men desværre var skæbnen ikke at vi skulle have det barn.

Men et ½ år efter var jeg så gravid igen og fik en dejlig dreng som nu er 2 år og venter os igen pige til oktober..

Vi fandt så ud af senere at det er mig der er "problemet" men nu har vi snart 2 børn så det kan sagtens lade sig gøre.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer