Sign in to follow this  
Followers 0
LHK

Borddækning uden tallerkner? Hjææælp

9 posts in this topic

Ja, jeg har brug for lidt hjælp til vores borddækning....

Hvad hulen gør man, når alle tre retter serveres portionsanrettet, for så står der jo ikke nogen tallerkner på bordet fra festens start? Man kan selvfølgelig leje en sølvfarvet dækketallerken. Meeeen....... så fint er vores bryllup altså ikke.

Så hvad har I andre med tallerkenservering gjort for at løse dette bridezilladilemma?

Jeg kunne jo sætte tomme tallerkner på bordet, og så bede serveringspersonalet gå rundt og fjerne tallerknerne igen når folk har sat sig, hvorefter den varme forret bliver serveret, men er det ikke totalt mærkeligt? Eller er det bare mig?

Håber I kan hjælpe. Jeg skal virkelig snart have sendt bestilling afsted på lejet service.....

0

Annonce ♥

Gør det noget, at der ikke er en tallerken på bordet fra starten? Det er der heller ikke ved os, men jeg har overhovedet ikke overvejet, at det kunne være et problem....

0

Jeg tænker umiddelbart ikke at det er et problem. Hvis det var mig, ville jeg nok lave et eller andet fint med servietterne, så de ligesom fylder tallerkenens plads ud :)

0

Der er jo heller ikke tallerkener på bordet i restauranterne, men normalt sætter men bare servietterne der hvor tallerkenen skulle være, og det ser virkeligt pænt ud

0

Annonce ♥

Ja, det er helt rigtigt at der ikke er tallerkner på bordene på restauranter. Men på alle de google søgninger jeg har lavet med ordet "borddækning" har der stået tallerkner..

Kunne man måske dække med en stor tallerken (alm. middagstallerken), lægge servietten ovenpå, og så servere forretten på en mindre tallerken stillet ovenpå den store. Når forretten så er spist bliver begge tallerkner fjernet, så hovedretten kan komme ind på de store tallerkner.

Var det en mulighed?

0

Ja, det ville være en mulighed, men så vil alm dæk tallerkener være bedre, de er større og letter... og det ser bedst ud

0

Vi havde heller ikke tallerkner på fra start. Forretten blev serveret på store dæktallerkner, så det var ikke rigtig noget vi kunne have stående inden. Vores borddækning var ret minimalistisk og blev båret af en masse stearinlys i stedet

0

Jeg vil bare lægge servietten fladt og foldet på hver plads og så med en slags menu oven på hver. Lidt a la dette:

post-65672-0-31844300-1375650861_thumb.j

0

Annonce ♥

Mette Holm havde ikke tallerken på - link

det var virkelig pænt :)

0