Aganini

Go eller no-go?

28 posts in this topic

Erfaring med shapewear.

Har aldrig selv prøvet det. Men jeg overvejer det kraftigt på min bryllupsdag. Jeg er en ret alm. str. 38, D-E i barm, hofte omkring 90-95 og talje omkring 70-75 vil jeg tro.

Jeg har ikke tænkt mig at bære mit lingerie under kjolen hele dagen (det er fucking 16 timer!), især fordi jeg ikke vil begrænse mit kjole eller lingerie-valg. Så hellere snuppe et bad og klæde om inden det går for sig på bryllupsnatten.

Har I nogle erfaringer med shape-wear? Gør det en forskel? Er det behageligt nok at have på?

Do tell!

Kat

0

Annonce ♥

Hvordan bliver din kjole lukket? For hvis der er snørre-lukning på den, så kan det ikke betale sig med shape-wear.

Jeg købte sidste vinter en stropløs microfiber shape-wear kjole hos Change. Den er som sådan okay at have på, men tror ikke jeg ville kunne holde ud at have den på så mange timer. Den strammer jo rigtig meget ind, og selvom den gør det og faktisk burde skjule de deller man nu gerne vil skjule, så har jeg altså stadig nogle deller (jeg er en str 36/38).

Nogen helt andet, så strammer den ligesom ned oven over barmen, så jeg skal tænke meget over hvordan jeg sætter den og ikke mindst hvilken kjole jeg har udenpå, da den vil risikere at kunne ses på en lidt nedringet kjole, fordi shape-wear kjolen har en lige halsudskæring.

Men man kan sikkert godt få shape-wear kjoler, som har en sweetheart halsudskæring.

0

Forventer skam ingen mirakler! De rigtige resultater skal jeg nok selv skabe.

Tænk engang jeg vidste ikke de kunne fås som kjoler? Kan man ikke få noget der slutter i taljen og ikke påvirker barmen? Jeg har timeglas-figur i forvejen.

0

Annonce ♥

Hmm, hvis du bare har en lille topmave du vil holde inde, kunne et par trusser måske "do the trick" for dig.

Jeg har topmave og tænkte også at jeg skulle have noget på, der kunne holde "dunken" på plads, men det var ikke nødvendigt i min kjole.

Det kommer meget an på hvilken kjole du vælger.

Du skal være opmærksom på, at shapewear selvfølgelig klemmer lidt, for det skal jo holde skidtet på plads og der er også fare for at evt. shapewear kommer til at lave andre deller, fordi det netop klemmer til.

Du kan jo overveje det - jeg ved Magasin forhandler lidt forskelligt shapewear, men her kan du se et par muligheder for Tummy-taming:

http://spanx.com/family/index.jsp?categoryId=11585916&s=A-UnitRank-SPNX

Og nu har jeg ikke luret hvor du bor, men her kan du få fysisk råd og vejledning: http://annesax.dk/produkter.html?cat=42

De har en butik i Kbh - og hvis det ikke duer, er der sikkert en lingeributik i nærheden af dig, der kan vejlede dig.

Happy hunting :)

1

Annonce ♥

shapewear er niget så ubehageligt og have på - især en hel dag og når man skal spise... jeg får helt ondt i maven når jeg har mine på... og de tager faktisk næsten ikke noget af dellen :(

det skal lige nævnes at jeg har både billigt og dyrt shapewear og det er samme problem..

0

Jeg har gide erfaringer med H&M's shapewear. Det er ikke super tight, men glatter ud og former det hele pænt. Og så er det billigt.

Er der ikke mange syninger i H&M's shapewear? Og vil man mon kunne se dem hvis kjolen ikke har så tykt stof, og sidder helt til?

0

Spændende at følge med i jeres tanker. Umiddelbart tænker jeg at jeg gerne vil have stivere i kjolen, for har læst i "Bruden" at det er en god ide, og jeg planlægger altså et kæmpe skrud. Det var bare mere muligheden for at få noget på der glatter lidt ud. Jeg er også typen der ynder at bære mine strømpebukser helt op til taljen, selv om det næppe gør en forskel :)

0

Annonce ♥

Jeg har gide erfaringer med H&M's shapewear. Det er ikke super tight, men glatter ud og former det hele pænt. Og så er det billigt.

Er der ikke mange syninger i H&M's shapewear? Og vil man mon kunne se dem hvis kjolen ikke har så tykt stof, og sidder helt til?

Jeg har i hvert fald ikke tænkt over, at der var mange syninger i, men tror lige jeg tjekker, når jeg er hjemme.

Jeg havde nogle på i sort under en silkekjole, og der kunne man i hvert fald ikke se dem.

0

Jeg har både shorts og trusser i shapewear som jeg faktisk bruger meget når jeg har en stram kjole på men jeg kan nogle gange godt få ondt i maven og ryggen efter have haft det på i noget tid, men har også prøvet strømpebukser med shape og der har jeg ikke mærket noget, alt det jeg har prøvet er fra H&M og ikke særlig dyre:) men jeg er stor tilhænger af shapewear..

0

Annonce ♥

H&M har det der hedder our perfect, som er helt almindelige base BHer med glat overflade, fås både i push up, stropløs og T-shirt BH..Dem kunne du godt bruge til prøvning :)

0

Undskyld jeg spørger, men er det virkelig nødvendigt at købe nyt undertøj bare til at prøve kjoler i. Jeg havde en yderst gammel BH på, som jeg bare tog stropperne ned og det gik helt fint. Der er så meget hold i de fleste kjoler at det alligevel ikke betyder det store, så jeg tænker at det måske er federe at vente og så købe en der passer lige til den kjole man vælger. Med mindre det er en mulighed for at få lov at shoppe lidt ekstra :wink:

0

Annonce ♥

Det med BH er super svært! Men hvis du finder den rigtige, så køb den!

Simone Perele laver nogle rigtig fine nogen, og ellers ved jeg at Triumph også har lavet nogle gode. Ellers er der WunderBra, dem har jeg hørt meget godt om. Femilet laver også nogle fine sæt faktisk, dem ville jeg have købt hvis ikke jeg havde fundet en i Triumph..

0

Det er mest fordi jeg har nogle tarvelige hænge-babser og ikke ret mange BH'er jeg virkelig passer godt for tiden.

Forstår det godt, og så er det også rart at få noget nyt, og med god grund. Men jeg vil stadig sige at du nok ikke behøver det når du først får kjoler på. Det kommer selvfølgelig an på din stil, men stadigvæk

0

Jeg vil ikke råde dig til at købe det som en kjole - det generer og varmer mere end det gavner. Det afhænger jo selvfølgelig af, hvor varmt det bliver den dag, men et stykke til maven, kan man sagtens klare - så kan du jo altid smide det, under middagen..

Jeg har selv et par shape-shorts, som jeg egentlig er glad for, så ballerne ikke blævrer når jeg har nederdel på, men det er bare for varmt om sommeren og det er ikke noget jeg har tænkt mig at tage på under min brudekjole - synes det er for besværligt...

0