Aganini

Krav til dress code i invitationer - Hvordan gør jeg?

27 posts in this topic

Med undtagelse af hvide kjoler - er jeg fuldstændig ligeglad med hvad mine gæster har på af tøj... Det er klart jeg bliver glad for at se at nogle har taget deres fineste tøj på - det er da stort... Men hvad folk har på af tøj, kan og skal bestemt ikke ødelægge min dag.. :)

Og jeg ved selv at sort ofte slanker - så det er velkomment... :)

0

Annonce ♥

det med dresscode er svært - især hvis folk har forskellig holdning til hvad eksempelvis festlig er :) - har oplevet ultra lårkort og hængerøv med huller i og hættetrøje til et bryllup - hvor brudens mod så til gengæld havde gallakjole på

(det var to modpoler :) )

BK skriver lidt om det faktisk. her

Vi holdt havefest og skrev således på vores blog:

Vejr og Vind:
Da festen holdes i telt i haven, vil vi gerne opfordre til at tage et kig på vejrudsigten/alternativt et kig ud af vinduet, og klæde sig derefter.
Der er gulv i teltet, så kom bare i de høje til når der skal danses natten lang.
Der er selvfølgelig varmeblæsere i teltet og tæpper til de kuldeskære.

- Dette bliver selvfølgelig ikke aktuelt, da alle ved at man i Danmark kan regne med vejrguderne når man beder en lille bøn til dem.... (host, host)

Dresscode:
Kom i det du føler dig godt tilpas i. - men ikke det du føler dig godt tilpas i en søndag hjemme i stuen. der er nemlig nogen, der er allergiske overfor hængerøv og hættetrøjer :)

Bliver vejret som vi håber med høj sol, står det frit for at ankomme i korte bukser. Jo Marianne, min svigerfar må gerne komme i korte bukser, basta bum :)

Jeg synes egentlig godt at man kan skrive lidt om, at det ikke er galla, men at dresscoden er pænt og festligt tøj. - så er der både plads til de kvinder der måske slet ikke er til kjoler og til dem der synes det er fantastisk:)

btw. hvis du ikke ønsker at kvinderne skal komme i hvidt eller sort, så skriv det :) - det er ikke nødvendigvis sikkert at de kvindelige gæster tænker over det :)

det betød godt nok nada og en papfis for mig, men jeg havde en veninde der var helt i hvidt, og flere kvindelige gæster der havde en del hvidt på - bla. andre min mor, og flere der var i sort (jeg havde selv været med til at hjælpe bla. andre min søster med tøjet, så jeg var selv skyld i noget af det:) - og mon ikke en "bridezilla" ville være noget :td: over det, hvis det virkelig var noget der gik hende imod :)

0